styrehusvinduer
Fra : ASKE

Dato : 23-01-05 16:29

jeg skal til at lave nyt glasfiber styrehus til fiskejolle, hvad bruger man
til vinduer, og hvor får man fat i det ? et af vinduerne skulle gerne være
oplukkeligt aht. udluftning, der regner jeg med at bruge en skylight model

Fra : Kurt Becher

Dato : 23-01-05 17:27

"ASKE" <arne.jensen@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være oplukkeligt aht. udluftning, der regner jeg med at bruge en skylight

Hej Aske

Hærdet glas er en god løsning, men ret dyr hvis du kun skal have hærdet
nogle få stykker. Spørg din lokale glarmester.

Jeg gav ca. 200,- for 2 ruder til mit skylight (ca. 20X30 cm). Glarmesteren
sagde, at en billigere løsning ville være at få lamineret glasset (ligesom
det der bruges i biler), men det duede ikke i mit tilfælde, da man let kan
komme til at træde på glasset og det holder lamineret ikke til!

Nu ved jeg ikke hvor hårdt vejr, du regner med at sejle i, men mon ikke de
skulle kunne holde til almindelig lodret montering?

Hvad med at finde nogle aflagte ruder fra en ophugget kutter?!?! Der skulle
være nok af dem! Det er i hvert fald kvalitet.

MVH

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-01-05 19:04

> [...]

være
> oplukkeligt aht. udluftning, der regner jeg med at bruge en skylight model

Kunststof af en eller anden slags. Plexiglas og acryl er meget brugt, men
det har det jo med at blive meget ridsede og matte. Men ellers kan du jo
nemt finde noget hos en autouphugger. Der er jo masser af ruder fra
varevogne, som kan bruges, og så koster det heller ikke alverden. Med lidt
held kan du måske endda også bruge de gamle gummilister, hvis de er noget
værd.

Claus

Fra : Preben Christensen

Dato : 23-01-05 22:03

Hej

Der vil jeg give Claus ret fra en auto ophugger får du glas der er bedst
egnet til dette formål. Få en glarmester til at skære dem til for det er
næsten umuligt selv at gøre uden det rigtige værktøj

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen