|
| Færgesejlads Fra : phk |
Dato : 13-02-05 08:32 |
|
En kammerat kører fra Esbjerg her til morgen kl. 02.00 og lytter opmærksomt
på readioen hele vejen til Frederikshavn. Vejret er besværligt og det er
direkte livsfarligt at køre, især omkring området ved Hobro, hvor en
gummiged var blevet indsat på motorvejen for at hjælpe.
Alligevel - vel ankommet til Frederikshavn - finder de ud af at færgen til
Göteborg ikke sejler. Aflyst! Men ingen yderligere information om hvorfor
(der var biler nok at tage med), eller noget om hvornår den næste færge
afgår.
Han har fortrudt han ikke tog turen over broerne.
Per
| |
Niels Bengaard (13-02-2005)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 13-02-05 11:35 |
|
> En kammerat kører fra Esbjerg her til morgen kl. 02.00 og lytter
> opmærksomt på readioen hele vejen til Frederikshavn. Vejret er besværligt
> og det er direkte livsfarligt at køre, især omkring området ved Hobro,
> hvor en gummiged var blevet indsat på motorvejen for at hjælpe.
>
> Alligevel - vel ankommet til Frederikshavn - finder de ud af at færgen til
> Göteborg ikke sejler. Aflyst! Men ingen yderligere information om hvorfor
> (der var biler nok at tage med), eller noget om hvornår den næste færge
> afgår.
Det er surt, på Stenas hjemmeside kan man læse det er pga. blæsten, og en
del yderligere afgange er aflyst.
Molslinien har en SMS service, hvis noget ændres, jeg har dog aldrig selv
oplevet om den virker endnu.
Ved ikke om Stena har noget lignende, men det kræver selvfølgelig man
indtaster mobilnr.
Niels
| |
Gismo (13-02-2005)
| Kommentar Fra : Gismo |
Dato : 13-02-05 11:58 |
|
Niels Bengaard wrote:
>
> Det er surt, på Stenas hjemmeside kan man læse det er pga. blæsten,
> og en del yderligere afgange er aflyst.
> Molslinien har en SMS service, hvis noget ændres, jeg har dog aldrig
> selv oplevet om den virker endnu.
> Ved ikke om Stena har noget lignende, men det kræver selvfølgelig man
> indtaster mobilnr.
>
Det gør det ikke svoger og svigerinde skulle med fra Frederikshavn og
var tilmeldt SMS service, jeg læste her at færgen var aflyst, de havde ikke
hørt noget, de tager i hvertfald ikke hensyn til at kunderne kører hjemme
tidligere når det har sneet,
De vendte karreten og ville tage Grenå - Varberg, men vejene er ufrem
kommelige.
Gismo
| |
Rasmus Lauritsen (13-02-2005)
| Kommentar Fra : Rasmus Lauritsen |
Dato : 13-02-05 12:11 |
|
Niels Bengaard wrote:
> Det er surt, på Stenas hjemmeside kan man læse det er pga. blæsten, og en
> del yderligere afgange er aflyst.
Hvor læser du det? Jeg kan ikke finde det. Jeg skulle selv have været
med Frederikshavn - Oslo 17.45, men min bror ringende og sagde den var
aflyst. Jeg kan ikke selv finde det på Stenaline.com.
mvh
Rasmus
| |
Niels Bengaard (13-02-2005)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 13-02-05 13:19 |
|
>> Det er surt, på Stenas hjemmeside kan man læse det er pga. blæsten, og en
>> del yderligere afgange er aflyst.
>
> Hvor læser du det? Jeg kan ikke finde det. Jeg skulle selv have været med
> Frederikshavn - Oslo 17.45, men min bror ringende og sagde den var
> aflyst. Jeg kan ikke selv finde det på Stenaline.com.
Det var et popup vindue der kom når jeg åbnede www.stenaline.dk .
Lige nu kan jeg heller ikke se det, måske har det noget med
sikkerhedssettings i windows at gøre.
Niels
| |
Jørgen L. (13-02-2005)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 13-02-05 12:01 |
|
> Alligevel - vel ankommet til Frederikshavn - finder de ud af at færgen til
> Göteborg ikke sejler. Aflyst! Men ingen yderligere information om hvorfor
> (der var biler nok at tage med), eller noget om hvornår den næste færge
> afgår.
Han kunne jo når han jo trods alt vidste at der kunne være problemer ringe
til dem og spørge, så det må være hans egen bøf
> Han har fortrudt han ikke tog turen over broerne.
Ja så kan han jo lære det
Hilsen Jørgen
| |
phk (13-02-2005)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 13-02-05 14:11 |
|
"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse
news:CrGPd.229$%46.189@news.get2net.dk...
>> Alligevel - vel ankommet til Frederikshavn - finder de ud af at færgen
>> til Göteborg ikke sejler. Aflyst! Men ingen yderligere information om
>> hvorfor (der var biler nok at tage med), eller noget om hvornår den næste
>> færge afgår.
> Han kunne jo når han jo trods alt vidste at der kunne være problemer ringe
> til dem og spørge, så det må være hans egen bøf
Jeg mener nu at den slags skal Stena krafteddeme annoncere over
trafikradioen/bilradioen. Kan det ikke lade sig gøre har systemet en
alvorlig brist.
--
Per, Esbjerg
| |
Finn Guldmann (13-02-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 13-02-05 15:44 |
|
phk skrev:
>>Han kunne jo når han jo trods alt vidste at der kunne være problemer ringe
>>til dem og spørge, så det må være hans egen bøf
> Jeg mener nu at den slags skal Stena krafteddeme annoncere over
> trafikradioen/bilradioen. Kan det ikke lade sig gøre har systemet en
> alvorlig brist.
>
Nu er det jo ikke en pligt at radiostationerne bringer trafikmeldinger.
Det er jo heller ingen pligt at færgeselskaberne skal orientere radioerne.
Så vi jo er nok tilbage ved at man, hvis man skal med en færge, selv
ringer og hører om der er forstyrelser, hvis der er noget der kan give
een grund til at tro at der kan være det. F.eks. meldinger om en snestorm.
I øvrigt blev det flere gange nævnt som en god idé at ringe først hvis
man skulle ud og sejle.
--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.
| |
Michael Nielsen (13-02-2005)
| Kommentar Fra : Michael Nielsen |
Dato : 13-02-05 16:42 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> wrote in message
news:420f6812$0$76671$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> Så vi jo er nok tilbage ved at man, hvis man skal med en færge, selv
> ringer og hører om der er forstyrelser, hvis der er noget der kan give een
> grund til at tro at der kan være det. F.eks. meldinger om en snestorm.
Godt point; med sådan en vejrmelding, burde man jo kunne tænke sig til, at
færgen måske ikke sejler.
Rejste iøvrigt med Kronprins Harald Oslo-Kiel i begyndelsen af januar. Der
var meldt sterk storm med vind op til orkan styrke i Skagerrak, og op til 11
meter høje bølger. Det var sgu lidt af en sejlads
--
Michael Nielsen
www.mercefreaken.com
| |
phk (13-02-2005)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 13-02-05 17:16 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:420f6812$0$76671$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Jeg mener nu at den slags skal Stena krafteddeme annoncere over
>> trafikradioen/bilradioen. Kan det ikke lade sig gøre har systemet en
>> alvorlig brist.
>>
> Nu er det jo ikke en pligt at radiostationerne bringer trafikmeldinger.
>
> Det er jo heller ingen pligt at færgeselskaberne skal orientere radioerne.
Fint - hvad skal vi så bruge trafikmeldinger til? Luk lortet!
> Så vi jo er nok tilbage ved at man, hvis man skal med en færge, selv
> ringer og hører om der er forstyrelser, hvis der er noget der kan give een
> grund til at tro at der kan være det. F.eks. meldinger om en snestorm.
>
> I øvrigt blev det flere gange nævnt som en god idé at ringe først hvis man
> skulle ud og sejle.
Tror du man kan komme igennem når et helt færgetræk ringer til et
færgeselskab?
Jeg tvivler temmelig meget ;)
--
Per, Esbjerg
| |
Henrik Bøgh \(væk hj~ (13-02-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Bøgh \(væk hj~ |
Dato : 13-02-05 21:46 |
|
"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:420f7d13$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
[...]
> Fint - hvad skal vi så bruge trafikmeldinger til? Luk lortet!
Trafikmeldinger er vel (principielt) forbeholdt vitale informationer, såsom
spærringer af offentlige veje o.l. og ikke lukninger af privatdrevne
færgeruter.
At (specielt) DR har en misforstået opfattelse af konceptet er en anden sag
og hvorvidt man ikke også burde anvende TA/TP til at orientere om aflyste
færgeafgange, togafgange o.l. er såmænd en helt tredje sag :)
--
MVH Boegh
| |
phk (13-02-2005)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 13-02-05 23:31 |
|
"Henrik Bøgh (væk hjemmefra)" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i
en meddelelse news:420fbcad$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:420f7d13$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> [...]
>
>> Fint - hvad skal vi så bruge trafikmeldinger til? Luk lortet!
>
> Trafikmeldinger er vel (principielt) forbeholdt vitale informationer,
> såsom
> spærringer af offentlige veje o.l. og ikke lukninger af privatdrevne
> færgeruter.
Det er jeg da godt nok temmelig uenig i. Havde de meldt på trafikradioen at
de ikke sejlede, så havde de slet ikke vovet sig ud i det møgvejr (det var
ikke ufarligt).
> At (specielt) DR har en misforstået opfattelse af konceptet er en anden
> sag
> og hvorvidt man ikke også burde anvende TA/TP til at orientere om aflyste
> færgeafgange, togafgange o.l. er såmænd en helt tredje sag :)
Togafgange er nok bilister temmelig ligegyldige. Færgeaflysninger temmelig
interessante. 10.000 mennesker var strandet i Frederikshavn. Det er ikke
hensigtsmæssig når mange af dem formentlig har en lang køretur dagen efter.
--
Per, Esbjerg
| |
Jørgen L. (13-02-2005)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 13-02-05 23:48 |
|
> Det er jeg da godt nok temmelig uenig i. Havde de meldt på trafikradioen
> at de ikke sejlede,
Dvs. at alle os andre skulle have hørt på at de meddelte alle de færger der
ikke sejler hver 15 til 30 min for at være sikker på at man ikke missede
nogen, og det ud over hele landet.
jeg er enig i at de burde melde det hvis der intet unormalt var ved vejret,
men alle ved at det er sidt vejr og kan undersøge det før de tager afsted.
>så havde de slet ikke vovet sig ud i det møgvejr (det var ikke ufarligt).
Derfor er der jo endnu mere grund til at undersøge før man kører
>> At (specielt) DR har en misforstået opfattelse af konceptet er en anden
>> sag
>> og hvorvidt man ikke også burde anvende TA/TP til at orientere om aflyste
>> færgeafgange, togafgange o.l. er såmænd en helt tredje sag :)
Næ det er da rigtigt godt for alle dem der pendler hen til en station og
tager toget i stedet, det er vi der kører i kø hver dag ret glade for og de
skal da have alt den hjælp de kan få så de ikke tager bilen.
> Togafgange er nok bilister temmelig ligegyldige. Færgeaflysninger temmelig
> interessante. 10.000 mennesker var strandet i Frederikshavn. Det er ikke
> hensigtsmæssig når mange af dem formentlig har en lang køretur dagen
> efter.
Og der kører ikke 10.000 eller flere med tog ???
Hilsen Jørgen
| |
phk (14-02-2005)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 14-02-05 02:19 |
|
"Jørgen L." <Noemail@stopspamspam.dk> skrev i en meddelelse
news:uOQPd.1031$9d.502@news.get2net.dk...
>> Det er jeg da godt nok temmelig uenig i. Havde de meldt på trafikradioen
>> at de ikke sejlede,
>
> Dvs. at alle os andre skulle have hørt på at de meddelte alle de færger
> der ikke sejler hver 15 til 30 min for at være sikker på at man ikke
> missede nogen, og det ud over hele landet.
Der er jo lidt stor forskel på det du nævner der og så 10.000 mennesker der
er strandet i Frederikshavn fordi de ikke sejler.
> jeg er enig i at de burde melde det hvis der intet unormalt var ved
> vejret, men alle ved at det er sidt vejr og kan undersøge det før de tager
> afsted.
>
>>så havde de slet ikke vovet sig ud i det møgvejr (det var ikke ufarligt).
>
> Derfor er der jo endnu mere grund til at undersøge før man kører
Du sprang behændigt over faren for nedbrud på telefonnettet pga de mange
opkald ;)
> Og der kører ikke 10.000 eller flere med tog ???
Ikke der kræver overnatning for at komme videre. Bliv nu på det niveau
problemet er på og lad være med at kravle ned for at få ret ;)
--
Per, Esbjerg
| |
Jørgen L. (14-02-2005)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 14-02-05 11:20 |
|
> Du sprang behændigt over faren for nedbrud på telefonnettet pga de mange
> opkald ;)
Det med opkald det er vel kun en ca 1/4 af dem der skal ringe, der vel flere
i hver bil.
og hvis de ringer inden de kører, du nævnte selv at de var taget fra Esbjerg
kl. 02:00 og det er jo nok ikke alle der tager afsted på samme tid, så det
skal systemmet nok kunne klare
>
>> Og der kører ikke 10.000 eller flere med tog ???
>
> Ikke der kræver overnatning for at komme videre. Bliv nu på det niveau
> problemet er på og lad være med at kravle ned for at få ret ;)
Det er jeg vist ikke ene om tlf systemmer etc.
Hilsen Jørgen
| |
Leonard (14-02-2005)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 14-02-05 10:15 |
|
"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:
>Togafgange er nok bilister temmelig ligegyldige.
Sidst jeg skrev det samme fik jeg godt nok læst og påskrevet om at
mange bilister kører til et tog, for at undgå at parkere inde i de
store byer. I tilfælde af aflysning af tog bliver de så nødt til at
køre videre i bilen for at komme på arbejde, så derfor er
togaflysninger også vigtige på trafikradioen.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
| |
Leonard (14-02-2005)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 14-02-05 10:17 |
|
"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote:
>Det er jeg da godt nok temmelig uenig i. Havde de meldt på trafikradioen at
>de ikke sejlede, så havde de slet ikke vovet sig ud i det møgvejr (det var
>ikke ufarligt).
Igår, søndag, indrømmede de da også at de ikka havde været særligt
gode til at melde ud om problemerne, og at det var noget de kunne
blive bedre til.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
| |
|
|