"Søren Andersen" <soren@lerskov-andersen.SleTdk> skrev
> Jeg har lige fået skift tandrem, og nu klager konen over "klumper i
> benzinen"
> Det er en audi a4 1.6 fra 95, og nu har jeg selv taget en tur i den... og
> den er sgu' sådan set god nok. Når man accelerer lidt "frisk" i området
fra
> 1600 - 2300 omdrejninger, så kan motoren godt finde på ligesom at lave et
> "hak", som får bilen til at lave et lille hop.
> Det kan ske et vilkårligt sted i nævnte omdrejningsområde og nogle gange
> mere end een gang på vej op...
> Bortset fra dette lader det til at bilen kører som den plejer.
> Er der nogen der har et bud på, hvad dette kan skyldes og kan det have
> direkte eller indirekte årsag fra tandremsskiftet ?
Sjovt nok har jeg oplevet det samme i 2 forskellige Omegaer med 2
forskellige motorversioner, INDEN jeg skiftede tandremmen!
Der blev ikke skiftet andet end tandrem og vandpumpe ved begge lejligheder,
Jeg har selv ment at fænomenet skyldes en for slap tandrem, i begge tilfælde
var tandremmen blevet kørt langt ud over skiftetidspunktet af ejeren.
Måske du ikke har strammet remmen ordentlig? Fejlbeskrivelsen paser
_nøjagtig_ til det vi dengang oplevede.
Mvh. Uffe Ravn