"Brian Sørup" skrev i en meddelelse:
> De topstykker jeg omtaler er fra 305Cui smallblocks og ikke LS1/LT1
> modellerne
O.K.
> Så vidt jeg husker kom LS1 i 1992/93 - det er dog muligt at LT1'eren
> fortsatte derefter, jeg mener man stadig kan få jernblokke fra GM.
> Nu er du godt klar over at LT1/LS1 er betegnelser for en helt specifik
> smallblock-motor og ikke en motor "model" - de er typisk at finde i
> Hi-Performance biler så som Camaro, Firebird m.v.
350 Cui. LT1 blev brugt i 4. generation af Camaro fra 1993-1997og først i
1998 begyndte de at bruge 350 Cui. LS1 fra Corvetten. Den brugte de i Camaro
frem til 2002, hvor Camaro udgik af produktionen hos Chevrolet.
Derfor ville jeg gerne høre lidt erfaringer med motorene i Camaro, i
modelårene 1997 og 1998, hvor Chevrolet foretog motorskiftet fra LT1 til
LS1.
Jeg har hørt om flere der har fået lavet toppen, men ved ikke i hvilken af
motorene problemet er. Toppakningen skulle kunne ryge sig en tur og hvis man
ikke er opmærksom på det, varer det ikke længe inden topstykket
efterfølgende revner.
> Du kan evt. forhøre dig på et af de mange Forums om Camaro / Firebird.
> Jeg brugte selv dette forum en del da jeg skruede Camaro :
>
www.nastyz28.com der er altså nogle stykker derinde der har styr på
> sagerne.
> Du behøver ikke at være registreret for at læse indlæg, og der er en
> søgefunktion øverst i højre hjørne.
Takker for linket, men det ser ud til det er klub for ejere af 2.
generations Camaro.
/Mark.