|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Mange rige kører for stærkt! Fra : Ricky |
Dato : 07-02-05 18:36 |
| | |
BJ (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 07-02-05 18:39 |
|
"Ricky" <sletrni@dettevricky.dk> skrev i en meddelelse
news:4207a711$0$33733$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
KLIP
> Ja, ja! det er ikke kun de unge der kører hasarderet! ;)
>
> http://www.sikkertrafik.dk/75000f/base/2a4d2776
Det er da utroligt, hvad de rige bruger penge på..:)
--
Bjørn J.
| |
Jørgen M. Rasmussen (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 07-02-05 18:46 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
> "Ricky" <sletrni@dettevricky.dk> skrev i en meddelelse
> news:4207a711$0$33733$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Ja, ja! det er ikke kun de unge der kører hasarderet! ;)
>>
>> http://www.sikkertrafik.dk/75000f/base/2a4d2776
>
> Det er da utroligt, hvad de rige bruger penge på..:)
>
De rige har mange fornøjelser ;).
| |
Mogens (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 07-02-05 18:46 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4207a7bf$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det er da utroligt, hvad de rige bruger penge på..:)
Du kender det? :)
| |
![](/images/tree/0.gif) BJ (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 07-02-05 18:51 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:cu89h0$11j5$1@news.cybercity.dk...
KLIP
>> Det er da utroligt, hvad de rige bruger penge på..:)
>
> Du kender det? :)
Jeg må være fattig, da jeg kun har fået én fartbøde for år tilbage.
Den blev ikke en gang udstedt på (en) strandvej..
--
Bjørn J.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 07-02-05 19:24 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4207aa8e$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg må være fattig, da jeg kun har fået én fartbøde for år tilbage.
OK - så er jeg rig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 07-02-05 19:46 |
|
"Mogens" <nyhedsgrupperSL@ETjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:cu8bop$14fp$1@news.cybercity.dk...
KLIP
>> Jeg må være fattig, da jeg kun har fået én fartbøde for år tilbage.
>
> OK - så er jeg rig
Sæ'fø'li .. samtlige parametre passer jo på dig..
--
Bjørn J.
| |
ENN (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : ENN |
Dato : 07-02-05 18:48 |
|
Hvornår er man "rig"??
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4207a7bf$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Ricky" <sletrni@dettevricky.dk> skrev i en meddelelse
> news:4207a711$0$33733$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Ja, ja! det er ikke kun de unge der kører hasarderet! ;)
>>
>> http://www.sikkertrafik.dk/75000f/base/2a4d2776
>
> Det er da utroligt, hvad de rige bruger penge på..:)
>
> --
> Bjørn J.
>
| |
![](/images/tree/0.gif) BJ (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 07-02-05 18:52 |
|
"ENN" <AAb@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:4207a9c4$0$48721$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
KLIP
> Hvornår er man "rig"??
Det er, når man bor på en strandvej og bliver snuppet i
hastighedskontrollen, jævnfør tidligere nævnte artikel...!!
--
Bjørn J.
| |
![](/images/tree/0.gif) Christensen (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Christensen |
Dato : 07-02-05 18:58 |
|
> Hvornår er man "rig"??
Helt klart når man tøffer rundt i en BMW 320d Touring med alt i udstyr -
også navi !
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Christensen (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Christensen |
Dato : 07-02-05 19:39 |
|
"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> wrote in message
news:4207ac1d$0$48694$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hvornår er man "rig"??
>
> Helt klart når man tøffer rundt i en BMW 320d Touring med alt i udstyr -
> også navi !
>
øh ja...ikke mig (desværre) - men ENN!
heldige løg....
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ENN (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : ENN |
Dato : 07-02-05 20:27 |
|
"Christensen" <ikke_nikke@nej.dk> skrev i en meddelelse
news:4207ac1d$0$48694$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hvornår er man "rig"??
>
> Helt klart når man tøffer rundt i en BMW 320d Touring med alt i udstyr -
> også navi !
>
>
Jamen jeg har skam ingen bøder fået siden jeg gik fra Völle til BMW - ikke
fordi BMWèn ikke er hurtigere - men de har sku ikke stoppet mig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 07-02-05 23:58 |
|
> Jamen jeg har skam ingen bøder fået siden jeg gik fra Völle til BMW -
> ikke fordi BMWèn ikke er hurtigere - men de har sku ikke stoppet mig
>
BMW kører er kendte for at køre fra politiet ;) .... du kender det måske
også, derfor ingen fartbøder i BMW'en endnu?
--
Thomas Krath
| |
![](/images/tree/0.gif) Finn Guldmann (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 07-02-05 19:18 |
|
ENN skrev:
> Hvornår er man "rig"??
>
Når man har råd til at køre for stærkt.
--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.
| |
![](/images/tree/0.gif) Uffe Ravn (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 07-02-05 22:52 |
|
"ENN" <AAb@nomail.com> skrev
> Hvornår er man "rig"??
Når de ting og ressourcer man man har til rådighed, og kan glæde sig over,
og glæde andre med
er større end
de ting og ressourcer man mangler og savner.
Mvh, Uffe Ravn
| |
Preben Riis Sørensen (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 07-02-05 18:57 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4207a7bf$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Ricky" <sletrni@dettevricky.dk> skrev i en meddelelse
> news:4207a711$0$33733$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Ja, ja! det er ikke kun de unge der kører hasarderet! ;)
> >
> > http://www.sikkertrafik.dk/75000f/base/2a4d2776
>
> Det er da utroligt, hvad de rige bruger penge på..:)
Det gør de skam også kun godvilligt, fordi de ikke rammes procentvis lige så
hårdt som 'vi andre'.
Alle bøder burde udregnes efter den sidste årsløn. Det er også 'sjovt' at
høre om årelange retssager mod milliardforetagender, der så afsluttes med en
bøde på 100 000 kr. Der må man beundre dem, at de kan sidde helt stille til
sådan noget uden at bryde ud i et latteranfald.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) BJ (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 07-02-05 19:16 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4207abd3$0$48735$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
KLIP
> Det gør de skam også kun godvilligt, fordi de ikke rammes procentvis lige
> så
> hårdt som 'vi andre'.
Jeg er fuldt ud klar over at nogle ønske lige løn for samtlige danskere også
for dem som risikerer hele deres opsparing.
> Alle bøder burde udregnes efter den sidste årsløn.
Vor Herre bevare os.
> Det er også 'sjovt' at
> høre om årelange retssager mod milliardforetagender, der så afsluttes med
> en
> bøde på 100 000 kr. Der må man beundre dem, at de kan sidde helt stille
> til
> sådan noget uden at bryde ud i et latteranfald.
Luk hele bundtet/lortet.
Så ka´ de sg'u lære det..!
--
Bjørn J.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Morten Lorenzen (08-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Lorenzen |
Dato : 08-02-05 00:19 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4207b07a$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg er fuldt ud klar over at nogle ønske lige løn for samtlige danskere
> også for dem som risikerer hele deres opsparing.
Arbejder 60-70 timer/ugen, har stort ansvar som mange er afhængige af. Men
hva' pokker, pengene kommer jo bare dryssende ned fra himlen, også selv om
man ikke gider lave noget...
-M
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (08-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 08-02-05 00:48 |
|
"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4207f76c$0$23052$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
KLIP
>> Jeg er fuldt ud klar over at nogle ønske lige løn for samtlige danskere
>> også for dem som risikerer hele deres opsparing.
>
> Arbejder 60-70 timer/ugen, har stort ansvar som mange er afhængige af. Men
> hva' pokker, pengene kommer jo bare dryssende ned fra himlen, også selv om
> man ikke gider lave noget...
Er det ikke det "folkestemningen" vil have..A free ride..?
--
Bjørn J.
| |
![](/images/tree/0.gif) Finn (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Finn |
Dato : 07-02-05 19:38 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4207abd3$0$48735
> Alle bøder burde udregnes efter den sidste årsløn.
Øheee det kan vist ikke være din ærlige mening med alle bøder skal .....
mvh
Finn
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) SmaRTrxxv (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 07-02-05 20:04 |
|
Finn wrote:
>
> Øheee det kan vist ikke være din ærlige mening med alle bøder skal .....
>
Hvorfor ikke?
Så rammer bøderne (mere) ens...
Thore
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Bernhard Ege (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bernhard Ege |
Dato : 07-02-05 21:19 |
|
SmaRTrxxv wrote:
> Finn wrote:
>
>>
>> Øheee det kan vist ikke være din ærlige mening med alle bøder skal .....
>>
> Hvorfor ikke?
>
> Så rammer bøderne (mere) ens...
>
> Thore
Hvad så hvis man ikke vil betale bøden? Skal de rige så sidde 6 måneder
i fængsel hvor de andre kan nøjes med en weekend? Hvad rammer mon hårdest?
Desuden tror jeg nu ikke at de rige har et tilsvarende højere
rådigsbeløb i forhold til de jævn lønnede. Dvs. at sådan en ordning vil
ramme de rige uforholdsvis meget hårdere. Man kunne jo gennemgå deres
økonomi for at checke deres rådighedsbeløb og så justere bøden
derefter...
Desuden er der jo temmelig mange folk i landet som tjener en hel del som
sorte penge og en evt. fartbøde vil ikke virke nær så skræmmende hos dem.
Well, jeg er ikke tilhænger af den slags forskelsbehandling. De rige har
højest sandsynlig allerede betalt temmelig meget til statskassen i for
af deres dyre bil, hehe.
mvh Bernhard
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) SmaRTrxxv (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : SmaRTrxxv |
Dato : 07-02-05 23:29 |
|
Bernhard Ege wrote:
>
> Hvad så hvis man ikke vil betale bøden? Skal de rige så sidde 6 måneder
> i fængsel hvor de andre kan nøjes med en weekend? Hvad rammer mon hårdest?
>
Så kan de jo bare betale...
> Desuden tror jeg nu ikke at de rige har et tilsvarende højere
> rådigsbeløb i forhold til de jævn lønnede. Dvs. at sådan en ordning vil
> ramme de rige uforholdsvis meget hårdere.
Nej, det tror jeg heller ikke, jeg tror faktisk at de "rige" relativt
højere rådighedsbeløb.. Idet den rige person ofte vil være formuende i
noget større grad end den "jævne" borger eller den fattige for den sags
skyld som slet ikke har råd til at spare op..
>
> Desuden er der jo temmelig mange folk i landet som tjener en hel del som
> sorte penge og en evt. fartbøde vil ikke virke nær så skræmmende hos dem.
>
Nej, men det gør skattevæsenet så ![Glad](images/smileys/glad.gif) .... Men folk der tjener mange
penge laver stort set ikke sorte penge, det er kun alm håndværkere
"jævne" borgere der gider at bøvle med den slags...
M.v.h.
Thore Jensen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 07-02-05 23:36 |
|
"SmaRTrxxv" <glemdet@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:cu8q2o$1mrv$1@news.cybercity.dk...
KLIP
> Nej, men det gør skattevæsenet så ![Glad](images/smileys/glad.gif) .... Men folk der tjener mange penge
> laver stort set ikke sorte penge, det er kun alm håndværkere "jævne"
> borgere der gider at bøvle med den slags...
Hmmm ... du vist lære-drenge/piger samt studerende.
Det er næsten altid dem som synes "de voksne" (naboen) har *alt* for mange
penge .... lige til den dag de selv står på det *rigtige* arbejdsmarked..;)
Så begynder hyleriet om høje skatter og for lidt penge til børnefamilierne.
Den eneste trøst er, de selv en gang bliver "barnløse" og kravene til
*deres* pengepung så er mangedoblet..:)
--
Bjørn J.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Preben Riis Sørensen (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 07-02-05 23:54 |
|
"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev
> Hvad så hvis man ikke vil betale bøden? Skal de rige så sidde 6 måneder
> i fængsel hvor de andre kan nøjes med en weekend? Hvad rammer mon hårdest?
Det er kun folk der ikke er i stand til at betale, der får lov at sidde den
af.
>
> Desuden tror jeg nu ikke at de rige har et tilsvarende højere
> rådigsbeløb i forhold til de jævn lønnede.
Så er de ikke rige.
>Dvs. at sådan en ordning vil
> ramme de rige uforholdsvis meget hårdere.
Er det her vi skal have ondt?
>Man kunne jo gennemgå deres
> økonomi for at checke deres rådighedsbeløb og så justere bøden
> derefter
Nej, man skal udelukkende checke deres årsindkomst.
>
> Desuden er der jo temmelig mange folk i landet som tjener en hel del som
> sorte penge og en evt. fartbøde vil ikke virke nær så skræmmende hos dem.
En bankrøver ville nok også være ligeglad, det kan man blot ikke indrette
lovene efter.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Preben Riis Sørensen (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 07-02-05 21:18 |
|
"Finn" <dads.bimmer@gomail.dk> skrev i en meddelelse
news:4207b57f$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4207abd3$0$48735
> > Alle bøder burde udregnes efter den sidste årsløn.
> Øheee det kan vist ikke være din ærlige mening med alle bøder skal .....
Jeg skriver u d r e g n e s efter = en fast brøkdel af en årsløn = alle
stilles lige for loven = stivnet smil på direktøren.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jacob Larsen (08-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 08-02-05 15:16 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
news:4207cceb$0$48662$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> "Finn" <dads.bimmer@gomail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4207b57f$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en
> > meddelelse news:4207abd3$0$48735
> > > Alle bøder burde udregnes efter den sidste årsløn.
> > Øheee det kan vist ikke være din ærlige mening med alle
> > bøder skal .....
>
> Jeg skriver u d r e g n e s efter = en fast brøkdel af
> en årsløn = alle stilles lige for loven = stivnet smil på
> direktøren. --
Misundelse er en grim ting! Skal vi ikke alle sammen bare betale skat,
således at vi ender på det samme rådighedsbeløb i stedet? Altså, bortset fra
at der skal være en encitament til at arbejde, for at samfundet kan køre
rundt.
Hvis man fratager folk grunden til at arbejde (penge) får samfundet store
problemer. F.eks. vil højt uddannede folk ikke blive her i landet, hvis de
kan tjene væsentligt mere i udlandet. Jeg selv overvejer da at flytte
udenlands indenfor de næste par år.
--
mvh. Jacob Larsen (Entrepeneur og snart rig...)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Preben Riis Sørensen (08-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 08-02-05 21:13 |
|
"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev
>
> Misundelse er en grim ting! Skal vi ikke alle sammen bare betale skat,
> således at vi ender på det samme rådighedsbeløb i stedet?
Du begynder her på noget, jeg end ikke har antydet, og jeg vil heller ikke
diskutere det her. Er iøvrigt ikke misundelig, ønsker blot lighed for loven.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (09-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-02-05 17:13 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:42091d64$0$48665$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev
>>
>> Misundelse er en grim ting! Skal vi ikke alle sammen bare betale skat,
>> således at vi ender på det samme rådighedsbeløb i stedet?
>
> Du begynder her på noget, jeg end ikke har antydet, og jeg vil heller ikke
> diskutere det her. Er iøvrigt ikke misundelig, ønsker blot lighed for
> loven.
Er det lighed for loven at samme overtrædelse takseres forskelligt?
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
Lars B
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Preben Riis Sørensen (09-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 09-02-05 19:10 |
|
"Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev
> >
> > Du begynder her på noget, jeg end ikke har antydet, og jeg vil heller
ikke
> > diskutere det her. Er iøvrigt ikke misundelig, ønsker blot lighed for
> > loven.
>
> Er det lighed for loven at samme overtrædelse takseres forskelligt?
Ja, så får man det samme procentvise svirp over nallerne. Nogen vil så sige
at de har betalt en højere skat. Men hvis det skal være et argument, skal
skatten op og fradragene begrænses. Vi kan nok blive ved, men det gider 'vi'
ikke.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (11-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-02-05 12:21 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:420a51e8$0$48716$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Lars B. Jensen" <lars[snabela]zulfo[dot]dk> skrev
>> >
>> > Du begynder her på noget, jeg end ikke har antydet, og jeg vil heller
> ikke
>> > diskutere det her. Er iøvrigt ikke misundelig, ønsker blot lighed for
>> > loven.
>>
>> Er det lighed for loven at samme overtrædelse takseres forskelligt?
>
> Ja, så får man det samme procentvise svirp over nallerne. Nogen vil så
> sige
> at de har betalt en højere skat. Men hvis det skal være et argument, skal
> skatten op og fradragene begrænses. Vi kan nok blive ved, men det gider
> 'vi'
> ikke.....
Det har du ret i, det gider vi ikke :)
Jeg er ikke enig, men det er vel heller ikke nødvendigt....
> Preben Riis Sørensen
Lars B
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Roberto Saldo (09-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 09-02-05 13:09 |
|
Preben Riis Sørensen wrote:
> "Finn" <dads.bimmer@gomail.dk> skrev i en meddelelse
> news:4207b57f$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>>news:4207abd3$0$48735
>>
>>>Alle bøder burde udregnes efter den sidste årsløn.
>>
>>Øheee det kan vist ikke være din ærlige mening med alle bøder skal .....
>
>
> Jeg skriver u d r e g n e s efter = en fast brøkdel af en årsløn = alle
> stilles lige for loven = stivnet smil på direktøren.
Så kan de starte med at fjerne rabatten for studerende mfl.
Din opfattelse af 'lige for loven' er noget hullet.
Så skal folk der tjener mere (fex fordi de arbejder mere eller på
kedelige tidspunkter) måske også betale mere for mælk, brød og benzin?
Mvh
Roberto
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (09-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 09-02-05 15:16 |
|
"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:cucu8h$rij$1@news.net.uni-c.dk...
KLIP
> Så skal folk der tjener mere (fex fordi de arbejder mere eller på kedelige
> tidspunkter) måske også betale mere for mælk, brød og benzin?
Så ka' de sgu' lære det..
--
Bjørn J.
| |
![](/images/tree/0.gif) Morten Lorenzen (08-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Lorenzen |
Dato : 08-02-05 00:21 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4207abd3$0$48735$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det gør de skam også kun godvilligt, fordi de ikke rammes procentvis lige
> så
> hårdt som 'vi andre'.
Hvorfor? 1 kr. på f.eks. Strandvejen er lige så meget værd som 1 kr. i
Bispehaven.
Helt ærligt, der er ofte en rigtig god grund til at nogle folk tjener flere
penge end andre. Den finder man ofte hos sig selv.
-M
Der IKKE har ondt i r*ven over at nogle tjener mere end andre.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Preben Riis Sørensen (08-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 08-02-05 01:12 |
|
"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4207f7ce$0$23071$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:4207abd3$0$48735$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> > Det gør de skam også kun godvilligt, fordi de ikke rammes procentvis
lige
> > så
> > hårdt som 'vi andre'.
>
> Hvorfor? 1 kr. på f.eks. Strandvejen er lige så meget værd som 1 kr. i
> Bispehaven.
> Helt ærligt, der er ofte en rigtig god grund til at nogle folk tjener
flere
> penge end andre. Den finder man ofte hos sig selv.
Øh, lidt svær at udrede, du mener nok at jeg er misundelig? På ingen måde,
jeg ville ikke leve på det grundlag. Men jeg har retfærdighedssans, det er
noget helt andet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Emil Jensen [2100] (08-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] |
Dato : 08-02-05 21:20 |
|
> Helt ærligt, der er ofte en rigtig god grund til at nogle folk tjener
> flere penge end andre. Den finder man ofte hos sig selv.
Øh, jeg arbejder med det jeg interesserer mig for. Så det er lidt uheldigt
at min interesse/arbejde ikke giver flere penge.
> -M
> Der IKKE har ondt i r*ven over at nogle tjener mere end andre.
Det har jeg nogle gange (ondt i røven), for hvorfor skal lægen tjene _så_
mange flere penge end sygeplejersken? Det er iorden med lidt forskel i
lønnen af forskellige årsager, men at den ene faggruppe skal have det
dobbelte i løn end den anden har jeg aldrig synes om. Både læger og
sygeplejersker har et stort ansvar, eller for den sags skyld buschaufførere.
Eneste forskel er uddannelsens længde og krav (intelligent), deraf
lønforskel, men da ikke mere end det dobbelte...
Mvh
Emil
Pædagog
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jacob Larsen (08-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Larsen |
Dato : 08-02-05 21:42 |
|
"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message
news:42091ecf$0$176$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk
> > Helt ærligt, der er ofte en rigtig god grund til at
> > nogle folk tjener flere penge end andre. Den finder man
> > ofte hos sig selv.
>
> Øh, jeg arbejder med det jeg interesserer mig for. Så det
> er lidt uheldigt at min interesse/arbejde ikke giver
> flere penge.
> > -M
> > Der IKKE har ondt i r*ven over at nogle tjener mere end
> > andre.
>
> Det har jeg nogle gange (ondt i røven), for hvorfor skal
> lægen tjene _så_ mange flere penge end sygeplejersken?
> Det er iorden med lidt forskel i lønnen af forskellige
> årsager, men at den ene faggruppe skal have det dobbelte
> i løn end den anden har jeg aldrig synes om. Både læger
> og sygeplejersker har et stort ansvar, eller for den sags
> skyld buschaufførere. Eneste forskel er uddannelsens
> længde og krav (intelligent), deraf lønforskel, men da
> ikke mere end det dobbelte...
Svaret er simpelt: Udbud og efterspørgsel.
--
mvh. Jacob Larsen
| |
Kent Oldhøj (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kent Oldhøj |
Dato : 07-02-05 22:43 |
|
Ricky <sletrni@dettevricky.dk> skrev....
> Ja, ja! det er ikke kun de unge der kører hasarderet! ;)
Gud ved hvad sandsynligheden er for at stoppe en midaldrende
velbeslået herre på Strandvejen, kontra en ung i en brianbil?
Hmmmm.... det er sgu' en svær en ;)
Iøvrigt er man i denne sammenhæng rig hvis man kan budgettere med
fartbøder. IMO.
| |
Mikael L (07-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mikael L |
Dato : 07-02-05 23:11 |
|
"Kent Oldhøj" <NG@oldhoj.danmark> skrev i en meddelelse
news:Xns95F6E701F65A6KENTOLDHOJ@62.243.74.163...
> Ricky <sletrni@dettevricky.dk> skrev....
>
>> Ja, ja! det er ikke kun de unge der kører hasarderet! ;)
>
> Gud ved hvad sandsynligheden er for at stoppe en midaldrende
> velbeslået herre på Strandvejen, kontra en ung i en brianbil?
Ja godt spørgsmål
Hvis al den tidligere snak om farten dræber, så må det jo næsten flyde med
døde mennesker i vejkanten på Strandvejen.
Mikael
| |
Roberto Saldo (08-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Roberto Saldo |
Dato : 08-02-05 12:08 |
|
Ricky wrote:
> Ja, ja! det er ikke kun de unge der kører hasarderet! ;)
>
> http://www.sikkertrafik.dk/75000f/base/2a4d2776
"Mange Jyder kører for stærkt" på deres nye motoreveje
"Mange forældre kører for stærkt" foran skolerne
Statistik har f*nden skabt.
Mvh
Roberto
| |
Kim Kristensen (08-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 08-02-05 16:51 |
|
"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:cua6bs$8bv$1@news.net.uni-c.dk...
> Ricky wrote:
> > Ja, ja! det er ikke kun de unge der kører hasarderet! ;)
> >
> > http://www.sikkertrafik.dk/75000f/base/2a4d2776
>
> "Mange Jyder kører for stærkt" på deres nye motoreveje
>
> "Mange forældre kører for stærkt" foran skolerne
>
> Statistik har f*nden skabt.
>
> Mvh
> Roberto
Statistikker er jo godt nok, men skal bare lige vende fakta før man
konkludere. Det er jeg godt klar over at du ved, men Rene la Cour "En"Sell"
e" får jo gang på gang bevist at han ikke er den skarpeste kniv i skuffen.
Hvis der kom en statistik som fortalte at der næsten altid er seende
mennesker bag rattet i en ulykkesbil, så vil han sikkert konkludere og
fortælle at blinde er bedre bilister.
Med venlig hilsen Kim
| |
Uffe Bærentsen (10-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 10-02-05 11:54 |
|
"Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:cua6bs$8bv$1@news.net.uni-c.dk...
> Statistik har f*nden skabt.
Der findes 3 slags løgne:
Den lille (næsten uskyldige) hvide løgn.
Så kommer:
Den grove sorte.
Den sidste og værste:
Statistik!
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
Bernhard Ege (10-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bernhard Ege |
Dato : 10-02-05 22:01 |
|
Roberto Saldo wrote:
> Statistik har f*nden skabt.
Det ved jeg nu ikke. Jeg underviser i statistik og synes nu det er meget
anvendeligt. Man skal dog vide hvordan man bruger det da man ellers kan
komme til at drage de forkerte konklusioner
mvh Bernhard
| |
![](/images/tree/0.gif) Emil Jensen [2100] (10-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] |
Dato : 10-02-05 23:41 |
|
>> Statistik har f*nden skabt.
>
> Det ved jeg nu ikke. Jeg underviser i statistik og synes nu det er meget
> anvendeligt. Man skal dog vide hvordan man bruger det da man ellers kan
> komme til at drage de forkerte konklusioner
Hehe, du lyder som en spin-doctor
Emil
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Bernhard Ege (11-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bernhard Ege |
Dato : 11-02-05 00:42 |
|
Emil Jensen [2100] wrote:
>>>Statistik har f*nden skabt.
>>
>>Det ved jeg nu ikke. Jeg underviser i statistik og synes nu det er meget
>>anvendeligt. Man skal dog vide hvordan man bruger det da man ellers kan
>>komme til at drage de forkerte konklusioner
>
>
> Hehe, du lyder som en spin-doctor
Hehehe, nej, dog ikke, men ofte så forbinder folk statistik med løgn
fordi de ikke forstår hvad de har med at gøre. Og det er der nu ikke så
meget underligt i for statistik er et kæmpe område som kun de færreste
kan overskue (jeg har f.eks. ikke overblik over det men kan da finde ud
af en mindre del af det).
mvh Bernhard
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Emil Jensen [2100] (11-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] |
Dato : 11-02-05 02:23 |
|
"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse
news:yjSOd.392$DW.59@news.get2net.dk...
> Emil Jensen [2100] wrote:
>>>>Statistik har f*nden skabt.
>>>
>>>Det ved jeg nu ikke. Jeg underviser i statistik og synes nu det er meget
>>>anvendeligt. Man skal dog vide hvordan man bruger det da man ellers kan
>>>komme til at drage de forkerte konklusioner
>>
>>
>> Hehe, du lyder som en spin-doctor
>
> Hehehe, nej, dog ikke, men ofte så forbinder folk statistik med løgn fordi
> de ikke forstår hvad de har med at gøre. Og det er der nu ikke så meget
> underligt i for statistik er et kæmpe område som kun de færreste kan
> overskue (jeg har f.eks. ikke overblik over det men kan da finde ud af en
> mindre del af det).
Det var bare måden som du skrev det på, det kunne lyde som det kunne bruges
til manipulation (og det bliver brugt in real life!). Politikere eller anden
lobbyisme hiver tallene ud som passer i deres kram, og "glemmer" alt det
andet... Men det var ikke dig direkte, men det lød bare som en spindoktor
"Man skal vide hvordan man bruger det da man ellers kan komme til at drage
de forkerte konklusioner".... At komme til, det er vist det mange gør med
vilje, altså misbruger statistikkerne...
Intet personligt i det
Mvh
Emil
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Bernhard Ege (11-02-2005)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Bernhard Ege |
Dato : 11-02-05 09:10 |
|
Emil Jensen [2100] wrote:
> Intet personligt i det
Det så jeg nu heller ikke som noget personligt
mvh Bernhard
| |
|
|