Lenn Lauridsen wrote:
> Min mor har en ældre Opel Kadett 1.3S fra 1985. I dag skulle jeg så lige
> chekke olie og kølevædske på den. Da jeg hev oliepinden op, var den godt
> smurt ind i gullig snask(vand + olie) på midten og nederst på pinden, var
> der ligesom små vanddråber i olien.
> Da den manglede et par deciliter olie ville jeg lige fylde op, og, ganske
> som forventet var olieproppen også smurt ind i gullig snask..!
>
> Så jeg tænker nu på om det kan være toppakningen eller om det bare er
> kondens. Hendes kørselsmønster er:
> Daglig kørsel: 2 km på arbejde og 2 km hjem igen. 1 gang om ugen kører hun
> en længere tur på 20 km ud og 20 km hjem. Så der er vel god "grobund" for
> kondens eller hvad?
Jeps og et sygt batteri.
> Kølervædsken så umiddelbart klar ud, på nær noget der lignede små
> rust???flager(snavs af en art?), der flød rundt i beholderen.
Det er bare skidt.
Kald mig bare fordomsfuld men mange Kadett'er fra 85 lever en
kummerlig tilværelse uden omsorg!
Skyl systemet igennem og skift kølevædsken.
> Har i nogle bud på om der er kondens, toppakning eller noget helt 3.
Med det kørselsmønster bør olien skiftes ofte og brug bare de billige
tilbud (<
http://www.ivansdaekcenter.dk/olieskift.htm>).
Hvor tit skiftes den nu?
Bilen bliver jo aldrig ordentlig varm.
Mvh
Roberto