|
| Hvad sker der for de politikere Fra : Tuesen v/København |
Dato : 04-02-05 11:38 |
|
Citat....
Kristendemokraten Kristian Øhrstrøm foreslår i Frederiksborg Amts Avis, at
det skal være forbudt at overhale på Hillerød- og Helsingør-motorvejen, hvis
der ikke er mindst en passager i bilen foruden føreren.
Forslaget skal lokke flere bilister til at køre sammen, da der ifølge
Kristian Øhrstrøm er ikke mindre end 66 pct af bilerne i myldretiden, der
kun fragter en person fra A til B.
Ideen er at biler, der kun er til glæde for føreren kun må køre i
inderbanen, og dermed give mindre trafik og færre køer på nævnte motorveje.
Administrerende direktør i FDM, Thomas Møller, afviser ideen, som han ikke
tror, at det løser nogen problemer.
Citat slut....
Bliver det så til dobbelt afgift+vægtafgift nu de er i gang ? her kan man
vist godt sige at glorien er faldet ned og er ved at kvæle manden, der
kommer da i hvert fald ikke ilt til hjernen på manden.
| |
Kim Voss Schrader (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Voss Schrader |
Dato : 04-02-05 11:51 |
|
Hej!
Tuesen v/København wrote:
> Kristendemokraten Kristian Øhrstrøm foreslår i Frederiksborg Amts Avis, at
> det skal være forbudt at overhale på Hillerød- og Helsingør-motorvejen, hvis
> der ikke er mindst en passager i bilen foruden føreren.
Tja, det kan de da godt forsøge, men folk vil næppe indrette sig efter det (jeg
gør næppe :)).
De skulle hellere lave et ekstra spor til biler med mere end een passager, men
det bliver jo nok for dyrt :(
--
Mvh, Kim Voss Schrader
| |
Daniel Pedersen (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Daniel Pedersen |
Dato : 04-02-05 12:05 |
|
<klip en masse om carpool>
De har samme tilstand i Califonien, det virker tilsyneladende glimrende, men
der var så vidt jeg husker også 4 spor i hver retning.
Som minimum bør der være 3 spor for at det ikke skal genere.
mvh
Daniel Pedersen
| |
Tuesen v/København (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Tuesen v/København |
Dato : 04-02-05 12:06 |
|
Daniel Pedersen skrev følgende
> De har samme tilstand i Califonien, det virker tilsyneladende
> glimrende, men der var så vidt jeg husker også 4 spor i hver retning.
> Som minimum bør der være 3 spor for at det ikke skal genere.
Genere hvem, hvor fedt ville det være at ligge blandt busser og lastbiler
der kun må løbe de 80km/t, uden mulighed for at overhale... ?
| |
Daniel Pedersen (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Daniel Pedersen |
Dato : 04-02-05 12:22 |
|
> > Som minimum bør der være 3 spor for at det ikke skal genere.
>
> Genere hvem, hvor fedt ville det være at ligge blandt busser og lastbiler
> der kun må løbe de 80km/t, uden mulighed for at overhale... ?
Præcis, prøver igen der bør som minimum være 3 spor:
Venstre spor = forbeholdt for folk der kører sammen.
De to andre spor, som normalt.
Dvs spor 1 er der hvor lastbiler og andre langsomt kørende trafikkanter
placerer sig.
Spor 2 er overhalingsspor.
Måske endda et 4. spor, da folk jo ellers mangler midtersporet som de plejer
at placere sig i. :D
mvh
Daniel Pedersen
| |
Tuesen v/København (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Tuesen v/København |
Dato : 04-02-05 12:23 |
|
Daniel Pedersen skrev følgende
> Præcis, prøver igen der bør som minimum være 3 spor:
> Venstre spor = forbeholdt for folk der kører sammen.
> De to andre spor, som normalt.
> Dvs spor 1 er der hvor lastbiler og andre langsomt kørende
> trafikkanter placerer sig.
> Spor 2 er overhalingsspor.
Om der så var 10 spor, ændrer det ikke spor... forslaget går på at bil med
kun fører skal ligge til højre + for ham er overhaling forbudt
| |
Daniel Pedersen (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Daniel Pedersen |
Dato : 04-02-05 13:44 |
|
> Om der så var 10 spor, ændrer det ikke spor... forslaget går på at bil med
> kun fører skal ligge til højre + for ham er overhaling forbudt
Desværre.
Hans udgave er ikke specielt veltænkt, den anden udgave er bedre men kræver
som minimum 3 spor.
mvh
Daniel Pedersen
| |
Finn Guldmann (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-02-05 12:43 |
|
Tuesen v/København skrev:
>>De har samme tilstand i Califonien, det virker tilsyneladende
>>glimrende, men der var så vidt jeg husker også 4 spor i hver retning.
>>Som minimum bør der være 3 spor for at det ikke skal genere.
> Genere hvem, hvor fedt ville det være at ligge blandt busser og lastbiler
> der kun må løbe de 80km/t, uden mulighed for at overhale... ?
>
Det er jo netop det der er fidusen.
Når du bliver træt af at ligge og snøvle i højre spor finder du ud af
med dine naboer hvem der skal i samme retning. Og Vupti, du må overhale.
Du har så lige det "problem" at der er en bil mindre at overhale.
--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.
| |
Thunderbird [7100] (09-02-2005)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 09-02-05 20:40 |
|
On Fri, 04 Feb 2005 12:43:04 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:
>Tuesen v/København skrev:
>
>>>De har samme tilstand i Califonien, det virker tilsyneladende
>>>glimrende, men der var så vidt jeg husker også 4 spor i hver retning.
>>>Som minimum bør der være 3 spor for at det ikke skal genere.
>> Genere hvem, hvor fedt ville det være at ligge blandt busser og lastbiler
>> der kun må løbe de 80km/t, uden mulighed for at overhale... ?
>>
>Det er jo netop det der er fidusen.
>
>Når du bliver træt af at ligge og snøvle i højre spor finder du ud af
>med dine naboer hvem der skal i samme retning. Og Vupti, du må overhale.
Så tror jeg sq bare at folk bliver ligeglade og overhaler alligevel.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Finn Guldmann (10-02-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 10-02-05 01:52 |
|
Thunderbird [7100] skrev:
>>>>De har samme tilstand i Califonien, det virker tilsyneladende
>>>>glimrende, men der var så vidt jeg husker også 4 spor i hver retning.
>>>>Som minimum bør der være 3 spor for at det ikke skal genere.
>>>Genere hvem, hvor fedt ville det være at ligge blandt busser og lastbiler
>>>der kun må løbe de 80km/t, uden mulighed for at overhale... ?
>>Det er jo netop det der er fidusen.
>>Når du bliver træt af at ligge og snøvle i højre spor finder du ud af
>>med dine naboer hvem der skal i samme retning. Og Vupti, du må overhale.
> Så tror jeg sq bare at folk bliver ligeglade og overhaler alligevel.
>
Det må de jo selv om, hvis de syntes de har råd.
--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.
| |
Hans L. Jørgensen (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 04-02-05 13:59 |
|
Tuesen v/København wrote:
>
> Genere hvem, hvor fedt ville det være at ligge blandt busser og
> lastbiler der kun må løbe de 80km/t, uden mulighed for at overhale...
> ?
Du skal så blot til lære at man ikke kører alene i bilen, så er alle baner
frie. *G*
--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg
| |
alexbo (04-02-2005)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 04-02-05 12:07 |
|
"Tuesen v/København" skrev
> her kan man vist godt sige at glorien er faldet ned og er ved at kvæle
manden, der
> kommer da i hvert fald ikke ilt til hjernen på manden.
Det findes andre steder i verden,
men bilister er jo ikke dumme, de tager deres oppustelige dukke med på
arbejde, så er der også lidt til frokostpausen.
mvh
Alex Christensen
| |
Tuesen v/København (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Tuesen v/København |
Dato : 04-02-05 12:17 |
|
alexbo skrev følgende
> Det findes andre steder i verden,
Ja ja der findes også diktatur og folkedrab andre steder i verden, men det
er jo ikke en begrundelse for at indføre det i Danmark
> men bilister er jo ikke dumme, de tager deres oppustelige dukke med på
> arbejde, så er der også lidt til frokostpausen.
Hmm den lader vi stå lidt
| |
Finn Guldmann (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-02-05 12:55 |
|
Tuesen v/København skrev:
>>men bilister er jo ikke dumme, de tager deres oppustelige dukke med på
>>arbejde, så er der også lidt til frokostpausen.
> Hmm den lader vi stå lidt
>
Så det som indslag i en tegneserie. (Betsy i Basserne) Hun havde to
missionærere med i bilen. Betjenten blev behørigt overrasket da
"dukkerne" begyndte at snakke til ham.
--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.
| |
Hans L. Jørgensen (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 04-02-05 14:03 |
|
Tuesen v/København wrote:
> alexbo skrev følgende
>> Det findes andre steder i verden,
>
> Ja ja der findes også diktatur og folkedrab andre steder i verden,
> men det er jo ikke en begrundelse for at indføre det i Danmark
>
Nej og vi skal ikke implementere hvad der fungerer i andre dele af verden, -
i hvert fald ikke hvis det på nogen måde virker begrænsende for _nogen_. ;(
--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg
| |
Jonas R. (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Jonas R. |
Dato : 04-02-05 12:08 |
|
Tuesen v/København wrote:
snip
> Bliver det så til dobbelt afgift+vægtafgift nu de er i gang ? her kan
> man vist godt sige at glorien er faldet ned og er ved at kvæle
> manden, der kommer da i hvert fald ikke ilt til hjernen på manden.
fuck da en kegle, hvis man skal lave carpool så skal der jo være en fordel
ligesom i USA, hvor man har diamond lane. Det er en bane hvor man mindst
skal være 2 i for at køre i den ellers får man en bøde på 5000 kr eller
noget i den stil.
MVH
Jonas R.
| |
Finn Guldmann (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-02-05 12:18 |
|
Tuesen v/København skrev:
> Kristendemokraten Kristian Øhrstrøm foreslår i Frederiksborg Amts Avis, at
> det skal være forbudt at overhale på Hillerød- og Helsingør-motorvejen, hvis
> der ikke er mindst en passager i bilen foruden føreren.
> Forslaget skal lokke flere bilister til at køre sammen, da der ifølge
> Kristian Øhrstrøm er ikke mindre end 66 pct af bilerne i myldretiden, der
> kun fragter en person fra A til B.
> Ideen er at biler, der kun er til glæde for føreren kun må køre i
> inderbanen, og dermed give mindre trafik og færre køer på nævnte motorveje.
> Administrerende direktør i FDM, Thomas Møller, afviser ideen, som han ikke
> tror, at det løser nogen problemer.
> Citat slut....
> Bliver det så til dobbelt afgift+vægtafgift nu de er i gang ? her kan man
> vist godt sige at glorien er faldet ned og er ved at kvæle manden, der
> kommer da i hvert fald ikke ilt til hjernen på manden.
>
Ham Øhrstrøm må være skabslæser i d.p.trafik.
Der fremførte jeg nemlig ideen for en tid siden. Dog gældende for alle
indfaldsveje, og kun i tiden 0700 til 0900. Og igen 1500-1700.
--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.
| |
Brian S Jensen (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 04-02-05 12:39 |
|
"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:ctvln2$12is$1@news.cybercity.dk...
da i hvert fald ikke ilt til hjernen på manden.
> >
> Ham Øhrstrøm må være skabslæser i d.p.trafik.
>
> Der fremførte jeg nemlig ideen for en tid siden. Dog gældende for alle
> indfaldsveje, og kun i tiden 0700 til 0900. Og igen 1500-1700.
>
> --
> MVH Finn
Okay, så er det jo åbenbart dig der er klaphatten - også bare i kraft
af at stå frem med det
Slipper vi så for vægtafgift hvis man har 5 personer i bilen - og må man
så kun køre i overhalingsbanen ????
Hvad hvis man kører med en tom trailer ???
Hvad hvis man kører i en varevogn - uden varer ???
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Finn Guldmann (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 04-02-05 13:07 |
|
Brian S Jensen skrev:
> Okay, så er det jo åbenbart dig der er klaphatten - også bare i kraft
> af at stå frem med det
> Slipper vi så for vægtafgift hvis man har 5 personer i bilen - og må man
> så kun køre i overhalingsbanen ????
> Hvad hvis man kører med en tom trailer ???
> Hvad hvis man kører i en varevogn - uden varer ???
>
Hvis man bliver klaphat fordi man sidder og finder på måder at komme op
ved det problem at 50.000 mennesker der skal fra A til B absolut skal
bruge 50.000 biler, ja så er jeg klaphat.
Der skal arbejdes med at finde ud af hvordan vi undgår problemer med
grænsetilfældene.
Og som det blev påpeget så vil det skabe problemer. Indtil folk finder
ud af at samle sig i bilerne.
Og dem der så ikke kan/vil finde ud af det har jeg ikke meget
medlidenhed med.
Hvis du så absolut ikke vil have andre med i din bil må du blot, i min
udgave, få flyttet din arbejdstid så du ikke skal køre i de 2x2 timer
jeg nævner.
For mig at se bliver resultatet det samme.
--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.
| |
Tuesen v/København (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Tuesen v/København |
Dato : 04-02-05 13:10 |
|
Finn Guldmann skrev følgende
> Hvis du så absolut ikke vil have andre med i din bil må du blot, i min
> udgave, få flyttet din arbejdstid så du ikke skal køre i de 2x2 timer
> jeg nævner.
>
Du er da helt væk fra vinduet...
| |
Hans L. Jørgensen (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 04-02-05 14:08 |
|
Tuesen v/København wrote:
> Finn Guldmann skrev følgende
>> Hvis du så absolut ikke vil have andre med i din bil må du blot, i
>> min udgave, få flyttet din arbejdstid så du ikke skal køre i de 2x2
>> timer jeg nævner.
>>
>
> Du er da helt væk fra vinduet...
Mon det er fordi _du_ føler din "frihed" blot en smule begrænset.
| |
Brian S Jensen (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Brian S Jensen |
Dato : 04-02-05 14:17 |
|
"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse
news:yCJMd.76$T93.17@news.get2net.dk...
> Finn Guldmann skrev følgende
>> Hvis du så absolut ikke vil have andre med i din bil må du blot, i min
>> udgave, få flyttet din arbejdstid så du ikke skal køre i de 2x2 timer
>> jeg nævner.
>>
>
> Du er da helt væk fra vinduet...
>
>
Jeg er faktisk inde på at han har været FALDET UD af
vinduet flere gange
Mvh.
Brian S Jensen
| |
Finn Guldmann (05-02-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 05-02-05 03:40 |
|
Brian S Jensen skrev:
>>>Hvis du så absolut ikke vil have andre med i din bil må du blot, i min
>>>udgave, få flyttet din arbejdstid så du ikke skal køre i de 2x2 timer
>>>jeg nævner.
>>Du er da helt væk fra vinduet...
> Jeg er faktisk inde på at han har været FALDET UD af
> vinduet flere gange
>
Ingen grund til frygt der. Jeg har lært at bruge spejlene når jeg
bakker, så det der med at hænge ude på siden overlader jeg til
kollegerne.
--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.
| |
Finn Guldmann (05-02-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 05-02-05 03:36 |
|
Tuesen v/København skrev:
>>Hvis du så absolut ikke vil have andre med i din bil må du blot, i min
>>udgave, få flyttet din arbejdstid så du ikke skal køre i de 2x2 timer
>>jeg nævner.
> Du er da helt væk fra vinduet...
>
Kan du da komme op med noget bedre der kan løse problemet?
--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.
| |
Morten Fruergaard (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 04-02-05 14:17 |
|
Finn Guldmann telepaterede følgende til sin PC:
> Der fremførte jeg nemlig ideen for en tid siden. Dog gældende for alle
> indfaldsveje, og kun i tiden 0700 til 0900. Og igen 1500-1700.
Det har jeg intet problem med - og kører endda altid alene til/fra arbejde..
(Måske skal det siges at jeg mange dage arbejder fra 6-17... :-|
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Finn Guldmann (05-02-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 05-02-05 03:52 |
|
Morten Fruergaard skrev:
>>Der fremførte jeg nemlig ideen for en tid siden. Dog gældende for alle
>>indfaldsveje, og kun i tiden 0700 til 0900. Og igen 1500-1700.
> Det har jeg intet problem med - og kører endda altid alene til/fra arbejde..
> (Måske skal det siges at jeg mange dage arbejder fra 6-17... :-|
>
Så kan du jo med fuld ret sidde og godte dig over at du ikke er en del
af problemet.
--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.
| |
Kim Kristensen (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 04-02-05 14:10 |
|
"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse
news:1gIMd.44$Xb1.33@news.get2net.dk...
> Citat....
>
> Kristendemokraten Kristian Øhrstrøm foreslår i Frederiksborg Amts Avis,
at
> det skal være forbudt at overhale på Hillerød- og Helsingør-motorvejen,
hvis
> der ikke er mindst en passager i bilen foruden føreren.
>
> Forslaget skal lokke flere bilister til at køre sammen, da der ifølge
> Kristian Øhrstrøm er ikke mindre end 66 pct af bilerne i myldretiden, der
> kun fragter en person fra A til B.
>
> Ideen er at biler, der kun er til glæde for føreren kun må køre i
> inderbanen, og dermed give mindre trafik og færre køer på nævnte
motorveje.
>
> Administrerende direktør i FDM, Thomas Møller, afviser ideen, som han ikke
> tror, at det løser nogen problemer.
>
> Citat slut....
>
> Bliver det så til dobbelt afgift+vægtafgift nu de er i gang ? her kan man
> vist godt sige at glorien er faldet ned og er ved at kvæle manden, der
> kommer da i hvert fald ikke ilt til hjernen på manden.
>
>
Ja jeg så det godt, og så er det ikke engang 1 april.
Spørgsmålet hvad kun til glæde for føreren betyder, hvis det er til glæde
for arbejdsgiveren at man møder op er det jo ikke kun til glæde for føreren.
Hvad med den tomme taxa på vej mod byen, tømreren på vej mod en kunde i sin
kassevogn, sælgeren på vej til en kunde eller reklamevognen med kun en
betjent. Gad vist om dem de biler med mere end en i overhovedet kan komme af
motorvejen, banen de skal krydse er sikkert en stang kompakt jern som
nærmest står stille. Det er sikkert ikke ufarligt at skulle bremse bilen ned
til ganghastighed for at kunne slippe ind i banen til højre, der skal nok
være nogle som ikke er opmærksom de biler der på den måde bliver parkeret
i "bane 2".
Det stavnsbinder vel også folk til at arbejde bestemte steder i forhold til
deres bopæl, for man har jo ikke mulighed for at komme til venstre nå man
kun kan forlade sin højrebane mod højre. Tømreren må køre noget af en omvej
eller sige nej tak til kunder der geografisk er placeret "forkert" i forhold
til hvor han må kører eller kører af og på i igen i en anden retning, det
skal nok vække glæde i de berørte boligområder nå det vælter ind med biler
som bliver tvunget af for at komme i en anden retning specielt nå der kommer
alle de store lastvognstog.
Jo fed ide, han må vist være Øhr.
Med venlig hilsen Kim
| |
Bendt Rasmussen (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Bendt Rasmussen |
Dato : 04-02-05 14:28 |
|
"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:42037586$0$264$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse
> news:1gIMd.44$Xb1.33@news.get2net.dk...
> > Citat....
> >
> > Kristendemokraten Kristian Øhrstrøm foreslår i Frederiksborg Amts Avis,
> at
> > det skal være forbudt at overhale på Hillerød- og Helsingør-motorvejen,
> hvis
> > der ikke er mindst en passager i bilen foruden føreren.
> >
> > Forslaget skal lokke flere bilister til at køre sammen, da der ifølge
> > Kristian Øhrstrøm er ikke mindre end 66 pct af bilerne i myldretiden,
der
> > kun fragter en person fra A til B.
> >
> > Ideen er at biler, der kun er til glæde for føreren kun må køre i
> > inderbanen, og dermed give mindre trafik og færre køer på nævnte
> motorveje.
> >
> > Administrerende direktør i FDM, Thomas Møller, afviser ideen, som han
ikke
> > tror, at det løser nogen problemer.
> >
> > Citat slut....
> >
> > Bliver det så til dobbelt afgift+vægtafgift nu de er i gang ? her kan
man
> > vist godt sige at glorien er faldet ned og er ved at kvæle manden, der
> > kommer da i hvert fald ikke ilt til hjernen på manden.
> >
> >
> Ja jeg så det godt, og så er det ikke engang 1 april.
>
> Spørgsmålet hvad kun til glæde for føreren betyder, hvis det er til glæde
> for arbejdsgiveren at man møder op er det jo ikke kun til glæde for
føreren.
>
> Hvad med den tomme taxa på vej mod byen, tømreren på vej mod en kunde i
sin
> kassevogn, sælgeren på vej til en kunde eller reklamevognen med kun en
> betjent.
For ikke at glemme os, der er nødt til at anvende bilen for at kunne nå at
hente og bringe ungerne i børneinstitution og hvor det offentligt ikke er et
alternativ.
mvh
Bendt
Der kører rundt med 3 børnesæder
| |
Finn Guldmann (05-02-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 05-02-05 04:00 |
|
Kim Kristensen skrev:
> Hvad med den tomme taxa på vej mod byen, tømreren på vej mod en kunde i sin
> kassevogn, sælgeren på vej til en kunde eller reklamevognen med kun en
> betjent. Gad vist om dem de biler med mere end en i overhovedet kan komme af
> motorvejen, banen de skal krydse er sikkert en stang kompakt jern som
> nærmest står stille. Det er sikkert ikke ufarligt at skulle bremse bilen ned
> til ganghastighed for at kunne slippe ind i banen til højre, der skal nok
> være nogle som ikke er opmærksom de biler der på den måde bliver parkeret
> i "bane 2".
>
Det første er de grænsetilfælde jeg skriver at der skal findes en
løsning for.
Det andet kan løses enten ved at slå fast at man ikke må overhale højre
om en bil der blinker til højre. Eller ved at kræve en vis afstand
mellem bilerne uanset hastighed.
> Det stavnsbinder vel også folk til at arbejde bestemte steder i forhold til
> deres bopæl, for man har jo ikke mulighed for at komme til venstre nå man
> kun kan forlade sin højrebane mod højre. Tømreren må køre noget af en omvej
> eller sige nej tak til kunder der geografisk er placeret "forkert" i forhold
> til hvor han må kører eller kører af og på i igen i en anden retning, det
> skal nok vække glæde i de berørte boligområder nå det vælter ind med biler
> som bliver tvunget af for at komme i en anden retning specielt nå der kommer
> alle de store lastvognstog.
>
I mit forslag indskrænker metoden sig til motorvejene og der er der vist
ikke mange venstresving. Ved udfletninger må man naturligvis bruge den
bane der bliver til højresporet i den retning man skal. Dog under
hensyntagen til dem der skal den anden vej, og godt kan holde sin nabo ud.
> Jo fed ide, han må vist være Øhr.
>
Nok nærmere lidt rØhrstrømsk.
--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.
| |
Per O. (04-02-2005)
| Kommentar Fra : Per O. |
Dato : 04-02-05 17:14 |
|
"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse
news:1gIMd.44$Xb1.33@news.get2net.dk...
> Citat....
>
> Kristendemokraten Kristian Øhrstrøm foreslår i Frederiksborg Amts Avis,
> at
> det skal være forbudt at overhale på Hillerød- og Helsingør-motorvejen,
> hvis
> der ikke er mindst en passager i bilen foruden føreren.
>
> Forslaget skal lokke flere bilister til at køre sammen, da der ifølge
> Kristian Øhrstrøm er ikke mindre end 66 pct af bilerne i myldretiden, der
> kun fragter en person fra A til B.
>
> Ideen er at biler, der kun er til glæde for føreren kun må køre i
> inderbanen, og dermed give mindre trafik og færre køer på nævnte
> motorveje.
>
> Administrerende direktør i FDM, Thomas Møller, afviser ideen, som han ikke
> tror, at det løser nogen problemer.
Det næste bliver vel at alle biler skal velsignes i faderens, sønnens og
helligåndens navn, før de må bevæge sig udenfor egen bygrænse!
Når man generelt tager de udmeldinger der kommer fra kristendemokraterne (et
sindssvagt navn efter min mening) op til overvejelse, så ender jeg i hvert
fald altid med at undre mig over at nogen kan fyre så meget øregas af uden
skygge af logik i udtalelserne. Men måske er der fordi de satser på at folk
er 'troende' ... så æder de jo det hele råt!
Per O.
| |
|
|