"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:41ffa6bc$0$48706$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hvad vil du se ved at kigge på den?
>
> Man kan vel se om den er ved at være slidt?
Det er decværre ikke ligesom at kigge på en kilerem. Hvis du kigger på den,
vil du formentlig se at der på ydersiden er en stribe på midten der ser lidt
slidt ud, sådan ser de alle ud. I min tid som mekker så jeg kun en som så
slidt ud, den var fyldt med en masser revner.
Når det går galt er det sjældent at det er remmen der knækker, det er som
regel tænderne der bliver revet af.
Husk at få skiftet remstrammeren samtidig.
>> Et godt råd, skift den hvis du ikke ved hvornår den sidst er blevet
>> skiftet.
>
> Hmmm... ja, det vil jeg så gøre.
> Tror dog jeg vil ringe rundt til et par forskellige mekanikere, og få et
> overslag på prisen - kan være der kan spares en smule ved dette!?
Det er slet ikke utænkeligt. Jeg så i EB i wekenden at de havde sparet
1000.kr på at ringe rindt og forhandle om prisen. det var på en samtale på 1
minut. Det er jo en kanon timeløn
>> Jeg mener at det gamle skifteinterval hed, ved hver anden Inspektion II
>> dvs. ca. 80kkm, men skifteintervallet er vist nok lavet om så den skal
>> skiftes ved omkring 60kkm. Jeg er dog ikke helt sikker på om det kun
>> gælder M40 (4cyl.) motoren.
>
> Njaa, næsten - ifølge de papirer jeg sidder med er det hver 90K km, eller
> hvert 4. år
Ja, jeg glemte lige tidsintervallet også.
>> Der er alt for mange der har knækket remmen. Min egen incl. (inden jeg
>> købte den) og det er ikke en motor hvor du bare kan sætte en ny rem på og
>> så kører den igen.
>
> Ja, det er netop det jeg vil undgå :)
> Man tør jo dårligt starte bilen, før man ved hvordan den rem har det :p
Nej, så du må bare afsted.
Mikael