|
| Tandrem i Peugeot 307 Fra : Kim |
Dato : 23-01-05 09:58 |
|
Jeg skal til at have skiftet min tandrem i min 307sx. Jeg har set at flere
andre biler får skiftet deres for ca. 2000,00. Er der nogen der ved hvorfor
det lige skal koste ca. 4500,00
for at skifte den på en 307
Så meget prisforskel kan der sgu da ikke være på en tandrem.
mvh. Kim
| |
Olesen (23-01-2005)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 23-01-05 10:05 |
|
"Kim" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:41f36632$0$45697$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg skal til at have skiftet min tandrem i min 307sx. Jeg har set at flere
> andre biler får skiftet deres for ca. 2000,00. Er der nogen der ved
hvorfor
> det lige skal koste ca. 4500,00
> for at skifte den på en 307
> Så meget prisforskel kan der sgu da ikke være på en tandrem.
1400 alt inc. på min Ford.
Det handler om, om den er nem at komme til.
| |
Kim (23-01-2005)
| Kommentar Fra : Kim |
Dato : 23-01-05 10:18 |
|
> 1400 alt inc. på min Ford.
> Det handler om, om den er nem at komme til.
>
Ja men 4500,00 for udskiftning på min, hvor svært kan det være... Skal man
have hele motoren ud, der er godt nok et stykke vej fra dine 1400,00
Jeg havde selv en gammel Kadett som jeg selv skiftede på for mange år siden.
Ved godt man ikke kan sammenligne, men det kostede mig kun godt 300,00 incl.
en ny vandpumpe.
mvh. Kim
| |
Henrik (23-01-2005)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 23-01-05 10:11 |
|
Det kan vare mellem 15 minutter til 4 timer at lave det, så derfor
prisforskel.
Og det bliver ikke nemmer jo nyre bilen er.
MVH
Henrik
| |
lille-bror (23-01-2005)
| Kommentar Fra : lille-bror |
Dato : 23-01-05 13:15 |
|
Fiat Marea 2,0 fra slutningen af ´90'erne. Værkstedet afsætter 15!
arbejdstimer til udskiftning af tandrem, da hele motorrn skal ud! Har
hørt et par stykker, som ikke var klar over det, inden de købte deres
bil. Fiat fortæller ikke bramfrit om det...
c",) Bjarne
| |
Brian (23-01-2005)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 23-01-05 13:42 |
|
Hejsa
lille-bror skrev:
> Fiat Marea 2,0 fra slutningen af ´90'erne. Værkstedet afsætter 15!
> arbejdstimer til udskiftning af tandrem, da hele motorrn skal ud! Har
> hørt et par stykker, som ikke var klar over det, inden de købte deres
> bil. Fiat fortæller ikke bramfrit om det...
Det er da vist noget tid siden, at det var nødvendigt at pille så meget
ved motoren for at få skiftet remmen.....
Men den slags skræmme historier, forgår jo ikke så let
/Brian
| |
Deaster (23-01-2005)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 23-01-05 14:17 |
|
lille-bror wrote:
> Fiat Marea 2,0 fra slutningen af ´90'erne. Værkstedet afsætter 15!
> arbejdstimer til udskiftning af tandrem, da hele motorrn skal ud! Har
> hørt et par stykker, som ikke var klar over det, inden de købte deres
> bil. Fiat fortæller ikke bramfrit om det...
>
> c",) Bjarne
Ja, det er efterhånden et gammelt "rygte" det er vist lang tid siden at
de har fået et stykke værktøj til at tippe motoren med så den ikke skal
ud længere.
--
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
| |
Olesen (23-01-2005)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 23-01-05 16:50 |
|
"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:41f3a3df$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> de har fået et stykke værktøj til at tippe motoren med så den ikke skal
> ud længere.
Hvordan udføres dette i praksis ?
Man kan vel ikke tippe alverden i et moderne motorrum,
så det batter til noget ?
| |
Deaster (23-01-2005)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 23-01-05 16:56 |
|
Olesen wrote:
>
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:41f3a3df$0$167$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > de har fået et stykke værktøj til at tippe motoren med så den ikke
> > skal ud længere.
>
> Hvordan udføres dette i praksis ?
> Man kan vel ikke tippe alverden i et moderne motorrum,
> så det batter til noget ?
Aner det faktisk ikke.
--
Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"
| |
Rasmus (23-01-2005)
| Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 23-01-05 13:37 |
|
"Kim" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> wrote in message
news:41f36632$0$45697$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg skal til at have skiftet min tandrem i min 307sx. Jeg har set at flere
> andre biler får skiftet deres for ca. 2000,00. Er der nogen der ved
hvorfor
> det lige skal koste ca. 4500,00
> for at skifte den på en 307
> Så meget prisforskel kan der sgu da ikke være på en tandrem.
På en Peugeot 307 1,6 tager det 1½ time, på en 2,0 tager det ca. 4 timer...
På en HDI mener jeg det er mellem 3 og 4 timer
Hvad tager dit værksted i timen??
mvh
Rasmus
| |
Kim (23-01-2005)
| Kommentar Fra : Kim |
Dato : 23-01-05 16:53 |
|
> På en Peugeot 307 1,6 tager det 1½ time, på en 2,0 tager det ca. 4
timer...
>
> På en HDI mener jeg det er mellem 3 og 4 timer
>
> Hvad tager dit værksted i timen??
>
Jeg er ikke helt klar over timeprisen på mit lokale peugeot værksted. Men så
vit jeg ved
mener jeg der er fast pris på den type reperation.
Men det lyder lidt meget 4.500,00 hvis det kun tager ca. 4 timer på min 2,0
mvh Kim
| |
Kim (23-01-2005)
| Kommentar Fra : Kim |
Dato : 23-01-05 18:22 |
|
> Jeg er ikke helt klar over timeprisen på mit lokale peugeot værksted. Men
> så
> vit jeg ved
> mener jeg der er fast pris på den type reperation.
> Men det lyder lidt meget 4.500,00 hvis det kun tager ca. 4 timer på min
> 2,0
> mvh Kim
Der er ikke en anden værksted i nærkeden f.eks MECA der arbejder til
timepris??Det skulle vel ikke være nogen speciel vanskelig operation , at
skifte en tandrem
Mvh. Kim
| |
Møller (23-01-2005)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 23-01-05 22:48 |
|
"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message
news:41f3dd3d$0$170$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Der er ikke en anden værksted i nærkeden f.eks MECA der arbejder til
> timepris??Det skulle vel ikke være nogen speciel vanskelig operation , at
> skifte en tandrem
> Mvh. Kim
>
Nå men hvis motoren ikke er forsynet med automatisk tandemstrammer som på de
ældre PSA motorer, så skal der bruges specialværktøj:
Ikke til skift, det kan jeg klare med nogle fastnøgler.
Men kontrol af remmens opstramning, da denne har megen stor betydning på
remmens holdbarhed, ja faktisk nødvendig for at remlaverandøene giver nogen
form for garanti se feks. den af de største leverandører til bilfabrikker og
industrien:
http://www.contitech.de/ct/contitech/themen/kommunikation/presse/021001a_f_antr_e.html
Products Drive belts Automotive Aftermarket Belt Tension Tester
Den viste er delvis mekanisk, men der findes også en til dynamisk måling.
--
Møller
begin 666 more1_ico_uv.gif
M1TE&.#EA"@`*`(#_`,# P/^9`"'Y! $`````+ `````*``H```(.A(^I%VO1
5%HQI2EJ==@4`.Q$?K>U:G*67"0`[
`
end
| |
Ukendt (23-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-01-05 22:59 |
| | |
lille-bror (24-01-2005)
| Kommentar Fra : lille-bror |
Dato : 24-01-05 21:00 |
|
Dejligt med en Nissan Primera 2,0 - SR20-motor: Den har kæde i stedet
for tandrem! :)
c",) Bjarne
| |
Møller (24-01-2005)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 24-01-05 22:27 |
|
"lille-bror" <lille-bror@c.dk> wrote in message
news:1106596792.843740.100880@c13g2000cwb.googlegroups.com...
Dejligt med en Nissan Primera 2,0 - SR20-motor: Den har kæde i stedet
for tandrem! :)
Ved du hvordan det lyder når en kæde springer?
Jeg gør: Chevette i ca. 1980.
Det lyder dyrt, men jeg slap med 1 stempl. to ventiler og en ny kæde, jeg
slap for skader fra selve kæden.
Men jeg medgiver, at det ikke sker så ofte som med remme.
Men jeg foretrækker ordentlig monterede remme. de fleste moderne automatiske
maskinanlæg har ikke andet.
Da jeg skiftede fra kæde til tandrem på en Fiat 127, var den pludselig ikke
mere nedslidt og skulle skiftes, det var eller dommen en ældre dame fik hos
et autoriseret værksted.
Pris ca. 800,- for hele sættet: remmen strammehjul og nye remskiver.Og den
lød som en velsmurt symaskine.
--
Møller
| |
jan@fedtegreven.dk (24-01-2005)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 24-01-05 23:09 |
|
"Møller" <M@Øl.se> skrev :
>Ved du hvordan det lyder når en kæde springer?
>Jeg gør: Chevette i ca. 1980.
Hehe - hvordan kunne du dog høre kæden springe ?
Der der Vauxhall'er kimede sgu'da som en bedre isbil i lange tider før
kæderne blev så slidt at de kunne springe
>Det lyder dyrt, men jeg slap med 1 stempl. to ventiler og en ny kæde, jeg
>slap for skader fra selve kæden.
>Men jeg medgiver, at det ikke sker så ofte som med remme.
det er nærmest atypisk at de kæder springer overhovedet - jeg har kun
skiftet kæder/hjul, fordi bimleriet overdøvede Rådhusuret inde i
kjøvenhaunstrup (og det larmer en del)
(tandremme er noget en vis person har opfundet i arrigskab)
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
Verner Johnsen (25-01-2005)
| Kommentar Fra : Verner Johnsen |
Dato : 25-01-05 00:26 |
|
On Mon, 24 Jan 2005 23:09:13 +0100, jan@fedtegreven.dk wrote:
>
>(tandremme er noget en vis person har opfundet i arrigskab)
Og en vis person hedder Bill Devin, men arrigskab - aldrig
Galskab måske
< http://www.devinsportscars.com/BeltDrive.html>
Det er da ikke hans skyld, at nogen købmand ikke kan finde ud af at
bruge tingene de rigtige steder
--
Venlig hilsen Verner
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
| |
jan@fedtegreven.dk (25-01-2005)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 25-01-05 21:25 |
|
Verner Johnsen <vejoh@post10.tele.dk> skrev :
>>(tandremme er noget en vis person har opfundet i arrigskab)
>Og en vis person hedder Bill Devin, men arrigskab - aldrig
>Galskab måske
>
>< http://www.devinsportscars.com/BeltDrive.html>
Herlig læsning !
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
Møller (25-01-2005)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 25-01-05 21:59 |
|
<jan@fedtegreven.dk> wrote in message
news:59sav0hv76ll0io787969hv6k1msqam14q@dtext.news.tele.dk...
> "Møller" <M@Øl.se> skrev :
>
> >Ved du hvordan det lyder når en kæde springer?
> >Jeg gør: Chevette i ca. 1980.
>
> Hehe - hvordan kunne du dog høre kæden springe ?
Måske hørte jeg det ikke, men den stoppede da med et brag ved Tåstrup på vej
hjem, lidt surt.
Og kæden var sprunget ;o(
Den havde ikke kørt meget, men
Ret ny shortblok fra GM,
adskilt og:
Svinghjul drejet drastisk ned
Krumtap, stempler og plejlstænger afbalanceret og en tur over DTI.
Top fra GB, brugte en vinter på den.
Knast m.v. fra GB (Opel i Holbæk havde forhandlingen)
45 DOHC
Ny undervogn
Specialfremstillet udstødning i 2"
Spær fra ZF
Fyldsvejst karosse
Bur
Ingen isolering og støjdæmpning
Halda Twin
Og en masse andet
115 HK på baghjul
Så du har nok ret jeg hørte ikke en skid, men skulle til at hinde
momentnøglen frem igen.
Selv Betty har jo opgivet æveret, RIP gamle tøs. 2300 HS Sidst kørt i Varde.
Jo det var sku skægt dengang. Det kunne der skrives mange historier om lige
fra Kalechesmeden fra Helsingør i en 911 til Falckrederen fra Jylland i en
127. Og en grønthandler i Danmarks første GTI. En Plastfabrikant, der
ædelagde den ene BMW motor efter den anden, de fik for mange omgange på
vastgaten og i en 131 Mirafiori
--
Møller
| |
jan@fedtegreven.dk (25-01-2005)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 25-01-05 22:55 |
|
"Møller" <M@Øl.se> skrev :
>Selv Betty har jo opgivet æveret, RIP gamle tøs. 2300 HS
2300 HS ?? Så er det jo næsten den samme maskine Ventora'en kørte
med ?
(havde meget kort en VX/2300)
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
Møller (26-01-2005)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 26-01-05 15:28 |
|
<jan@fedtegreven.dk> wrote in message
news:nvfdv0dno68sersj94m32041ram3u7nvln@dtext.news.tele.dk...
> "Møller" <M@Øl.se> skrev :
>
> >Selv Betty har jo opgivet æveret, RIP gamle tøs. 2300 HS
>
>
> 2300 HS ?? Så er det jo næsten den samme maskine Ventora'en kørte
> med ?
>
> (havde meget kort en VX/2300)
Jah
http://www.1st-motorsport.net/default.aspx?cat=DK-Rally&news=n2001032701
Møller
| |
lille-bror (25-01-2005)
| Kommentar Fra : lille-bror |
Dato : 25-01-05 22:00 |
|
Ved du hvordan det lyder når en kæde springer?
Jeg gør: Chevette i ca. 1980.
Hey Møller
Nej, heldigvis ikke!... Men surt endeparti for dig..
Var det ikke de gamle Simca'er (fra ´70'erne??), som skramlede som et
ondt år, netop pga. kæden? Eller var det noget andet, der lavede
larmen?
Bonusinformation: I følge FDM i denne måned, er der stadig 61
Simca'er indregistreret i DK!
c",) Bjarne
| |
jan@fedtegreven.dk (25-01-2005)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 25-01-05 23:01 |
|
"lille-bror" <lille-bror@c.dk> skrev :
>Var det ikke de gamle Simca'er (fra ´70'erne??), som skramlede som et
>ondt år, netop pga. kæden? Eller var det noget andet, der lavede
>larmen?
Det var nok hele mekanikken er skramlede - 1100'eren lød altid som man
havde glemt en pose møtrikker under ventildækslet
man ku' stille og stille - og lige lidt hjalp det ;(
(Lykken var at smide en maskine fra en 1308GT i hullet, og vupti 85
hypper på stald - 25 hypper flere end standard versionen)
det lyder ikke af meget i dag, men dengang var det sgu' sjovt !
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
BJ (25-01-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 25-01-05 22:58 |
|
<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:02gdv0d2da9q56n9j0moddm8gu7mt4q55f@dtext.news.tele.dk...
KLIP
> (Lykken var at smide en maskine fra en 1308GT i hullet, og vupti 85
> hypper på stald - 25 hypper flere end standard versionen)
>
> det lyder ikke af meget i dag, men dengang var det sgu' sjovt !
Tjaee ... min lommeregner siger +41%.
Det var sgú tider og så var det vist uden diverse bål og brand..?..;)
--
Bjørn J.
| |
jan@fedtegreven.dk (25-01-2005)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 25-01-05 23:10 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev :
>Tjaee ... min lommeregner siger +41%.
det passer nok meget godt
>Det var sgú tider og så var det vist uden diverse bål og brand..?..;)
synsmanden skulle jo ikke se ens bil i tide (mest utide) dengang ;)
det var min første forhjulstrækker, så man fik da et kursus i hvad
understyring var for noget ...
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
BJ (25-01-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 25-01-05 23:11 |
|
<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:ingdv0lqheiu8hjbhug5sr3tcgaciabtfr@dtext.news.tele.dk...
KLIP
> synsmanden skulle jo ikke se ens bil i tide (mest utide) dengang ;)
nøø og skivebremser var bestemt ikke allemandseje.
> det var min første forhjulstrækker, så man fik da et kursus i hvad
> understyring var for noget ...
Jeg kan godt huske potten.
Den var meget eftertragtet og med alskens tingeltangel:
"Der stärkste Motor (1442 ccm vom Chrysler Simca 1308GT) "
http://hometown.aol.com/simcamaniac/Simca130713081309Talbot1510Sola.html
--
Bjørn J.
| |
Møller (26-01-2005)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 26-01-05 15:51 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote in message
news:41f6c410$0$170$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> <jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
> news:ingdv0lqheiu8hjbhug5sr3tcgaciabtfr@dtext.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > synsmanden skulle jo ikke se ens bil i tide (mest utide) dengang ;)
>
Ja vi hyggede os dengang.
Minien fik et topstykke fra en skrottet Minor 1000, men det var først gennem
en fræser, en håndslibemaskine, cooperventiler, dobbelte fjedre og så med
hele sættet fra Nellemann med svingningsdæmper på krumtap og op til
bananindsugning og ormeudstødning og hvad man eller kunne stoppe i dyret,
Jeg fik da lavet en 3-4 stykker: Amazone og Capri-dræbere
Jeg har stadig alle fakturaer og aftryk af forbrændingskamrene.
--
Møller
| |
|
|