"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:9HHHd.1$Ey6.0@news.get2net.dk...
>
> "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:41eee256$0$48327$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hvordan er det nu? Der er både en V6 og en V6 24v.
> > Men den ene af dem har sine særheder, korrekt? Eller er det begge?
> >
> >
> > Mvh.
>
> Hej !
>
> Der er 3.0 24V du skal holde dig fra. Citat fra Brugt Revyen 2002:
> "Og så skal du gå i en meget stor bue udenom 3.0 24V-modellen med 200 hk,
> uanset hvor billig den måtte være. Motoren har nemlig en medfødt
> konstruktionsfejl, der uværligt vil medføre ødelagte knastaksler og
ventiler
> en og en ny motor er så dyr, du bliver ruineret!.
> Motoren blev vist brugt i 605'eren fra 1992-1998. Så kan det jo undre de
> ikke har ændret den når nu problemet har været kendt, også af Peugeot som
> blev sagsøgt af vrede ejere af 605'en med motorproblemer.
>
> Der står desuden du skal vælge en model efter 1993 da de tidligere var/er
> plaget af mange fejl.
>
> Mvh
> Thomas
>
>
Samme moter og samme problem er også en del af volvo værdenen .....
Jeg opdagede det lidt sent
..... men der går problemet igen ved 2.7, 2.8
og 3.0
(jeg har faktisk nået at prøve dem alle mens jeg stadig havde en god gammel
264'er ...
og de knaster ..... ak de knaster)
M.v.h.
Kim