|
| Den er faktisk som chippet, C-max'en Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 13-01-05 00:46 |
|
Nu da den er ovre den første forsigtige periode, har jeg prøvet at være lidt
mere grov ved den(2.0 TDCI). Den kører faktisk uden den nedgang der
beskrives at være over de 3000 rpm. og som bliver forbedret ved chiptuning.
Den kan faktisk køres som en benzinbil. Det kommer lidt bag på mig. Jeg
havde selv bildt mig ind at det var rigtigt, at den ikke trak så godt over
3000 rpm, men sømmet skal altså blot h e l t i bund, så vågner turboen op.
Uhadadada....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Morten Fruergaard (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 13-01-05 06:35 |
|
Preben Riis Sørensen telepaterede følgende til sin PC:
> Nu da den er ovre den første forsigtige periode, har jeg prøvet at
> være lidt mere grov ved den(2.0 TDCI). Den kører faktisk uden den
> nedgang der beskrives at være over de 3000 rpm. og som bliver
> forbedret ved chiptuning. Den kan faktisk køres som en benzinbil. Det
> kommer lidt bag på mig. Jeg havde selv bildt mig ind at det var
> rigtigt, at den ikke trak så godt over 3000 rpm, men sømmet skal
> altså blot h e l t i bund, så vågner turboen op. Uhadadada....
>
Så prøv at tænk på, hvordan den vil køre, hvis den var chippet...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Preben Riis Sørensen (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 13-01-05 19:28 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev > Så prøv at
tænk på, hvordan den vil køre, hvis den var chippet...
>
Jeg vil tro, at det bliver svært at gøre den voldsomt meget bedre, når den
går som den gør, men det er på vej(chipningen) så må vi jo se. Den kan måske
få lidt flere HK, men jævnere træk er der som sagt ikke rigtigt belæg for at
give den, det har den.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Morten Fruergaard (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 13-01-05 21:02 |
|
Preben Riis Sørensen telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg vil tro, at det bliver svært at gøre den voldsomt meget bedre,
> når den går som den gør, men det er på vej(chipningen) så må vi jo
> se. Den kan måske få lidt flere HK, men jævnere træk er der som sagt
> ikke rigtigt belæg for at give den, det har den.
Det bliver bare bedre/voldsommere...
Det er sjovt at sammenligne. Min søsters kæreste har en søster bil til min.
Min er chippet. Std. yder min 121 hk/310 nm, så det gør hans nok også sådan
ca. Min yder nu 145 hk/350 nm. Man kan tydeligt mærke forskel - både når man
skifter bil og når vi kører efter hinanden...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Ukendt (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-01-05 07:37 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41e5b6ae$0$48703$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Nu da den er ovre den første forsigtige periode, har jeg prøvet at være
lidt
> mere grov ved den(2.0 TDCI). Den kører faktisk uden den nedgang der
> beskrives at være over de 3000 rpm. og som bliver forbedret ved
chiptuning.
> Den kan faktisk køres som en benzinbil. Det kommer lidt bag på mig. Jeg
> havde selv bildt mig ind at det var rigtigt, at den ikke trak så godt over
> 3000 rpm, men sømmet skal altså blot h e l t i bund, så vågner turboen
op.
> Uhadadada....
Nu vokser træerne jo ikke ind i himlen :)
Hverken Ford eller chiptunere kan ophæve naturlovene.
Diesel har en begrænsning i hvor hurtigt det kan brændes af, det brænder
simpelthen langsommere, omkring 4500 rpm er festen slut.
Så 6-7000 rpm skal du nok ikke forvente, og det er vel sådan man kører en
benzinbil når den skal have en på hatten.
--
/Claus
http://vwfanatic.dk
| |
Morten Fruergaard (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 13-01-05 08:57 |
|
Claus Petersen telepaterede følgende til sin PC:
> Nu vokser træerne jo ikke ind i himlen :)
> Hverken Ford eller chiptunere kan ophæve naturlovene.
> Diesel har en begrænsning i hvor hurtigt det kan brændes af, det
> brænder simpelthen langsommere, omkring 4500 rpm er festen slut.
> Så 6-7000 rpm skal du nok ikke forvente, og det er vel sådan man
> kører en benzinbil når den skal have en på hatten.
Men en benzin bil er død under 3-4000 rpm, så der er der ca. 3.000 rpm at
gøre med. En diesel trækker fra 1.500-4.500, så der er der også 3.000 rpm at
gøre med...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Ukendt (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-01-05 09:32 |
|
> Men en benzin bil er død under 3-4000 rpm, så der er der ca. 3.000 rpm at
> gøre med. En diesel trækker fra 1.500-4.500, så der er der også 3.000 rpm
at
> gøre med...
Jep - og når du pludselig har brug for power, så HAR dui den power med en
TDi eller tilsvarende. Der skal ikke gearskifte til først, da motoren lægger
næsten fuld effekt fra 2500 o/min.
--
/ Jan W Nielsen
TDi - power når du træder på speederen
| |
Morten Fruergaard (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 13-01-05 10:18 |
|
Jan W Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> Jep - og når du pludselig har brug for power, så HAR dui den power
> med en TDi eller tilsvarende. Der skal ikke gearskifte til først, da
> motoren lægger næsten fuld effekt fra 2500 o/min.
Nemlig... Jeg er glad for mine 145hk/350 nm og 6 gear...
Når man sammenligner model, pris og brændstofsforbrug kan en benzin ikke
være med...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Jakob (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 13-01-05 12:00 |
|
Men din slæde lyder stadigvæk som en traktor
Benzin - Diesel: 1-0
mvh Jakob
| |
Morten Fruergaard (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 13-01-05 12:02 |
|
Jakob telepaterede følgende til sin PC:
> Men din slæde lyder stadigvæk som en traktor
Det synes jeg så ikke. Ved du hvordan en traktor lyder? Ellers kan du få lov
til at lytte til min Pajero 2,5 TD fra 1987...
>
> Benzin - Diesel: 1-0
Niks.
Benzin - Diesel: 1-9
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Jakob (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 13-01-05 12:05 |
|
Hvorfor tror du ikke der bliver solgt nogle diesel-cabrio'er? Fordi folk kun
vil opleve 1 af de 2 ting man forbinder med landet, nemlig naturen
mvh Jakob
Benzin - Diesel: 60-9
| |
Ukendt (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-01-05 12:07 |
|
> Hvorfor tror du ikke der bliver solgt nogle diesel-cabrio'er? Fordi folk
kun
> vil opleve 1 af de 2 ting man forbinder med landet, nemlig naturen
Nå, ja - er der ikke andet tilbage, så må man jo skyde de gode vittigheder
af...
Hvornår kommer dé..?
--
/ Jan W Nielsen
| |
Jakob (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 13-01-05 12:13 |
|
Har jeg fået det sorte mærke af diesel-mafiaen nu? Den eneste grund til at
køre diesel i Danmark er jo at man får en kraftigere slæde end tilsvarende
benzin, for de samme penge. Havde det været i et land uden vores afgifter,
så vil jeg ikke tro TDi-banden havde været så stor
mvh Jakob
| |
Morten Fruergaard (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 13-01-05 12:15 |
|
Jakob telepaterede følgende til sin PC:
> Har jeg fået det sorte mærke af diesel-mafiaen nu? Den eneste grund
> til at køre diesel i Danmark er jo at man får en kraftigere slæde end
> tilsvarende benzin, for de samme penge. Havde det været i et land
> uden vores afgifter, så vil jeg ikke tro TDi-banden havde været så
> stor
Ja. Større... Så ville folk vælge en TDI/HDI osv. i stedet for en sløv 1,8
eller 2,0 benzin...
Bare se i fx Spanien... Der kører næsten ikke andet end diesel...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Jakob (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 13-01-05 12:44 |
|
Diesel er fin til morfar-kørsel - har heller ikke sagt andet
mvh Jakob
| |
Morten Fruergaard (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 13-01-05 17:06 |
|
Jakob telepaterede følgende til sin PC:
> Diesel er fin til morfar-kørsel - har heller ikke sagt andet
Har du prøvet en moderne diesel?
Mit nuværende diesel kører bedre og mere "ikke morfar" end min tidligere '97
Vectra 2,0 16v...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Jakob (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 14-01-05 12:55 |
|
Jeg har benyttet min kollegas Golf TDI fra 2004 flere gange, jeg synes den
er kedelig og der er ikke særlig meget sport over den. Jeg kører selv Mazda
RX-8 og har tidligere kørt RX-7, så det har nok noget med det at gøre.
Jeg morer mig meget over at i sidder og roser jeres familie diesel-biler som
var det sportsvogne.
mvh Jakob
| |
Ukendt (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-01-05 13:09 |
|
> Jeg morer mig meget over at i sidder og roser jeres familie diesel-biler
som
> var det sportsvogne.
Jeg morer mig over, at du er så "morsom", at du sammenligner en diesel-Golf
med en Mazda
RX-8.
Goddag mand økseskaft.
/Jan W Nielsen
| |
Jakob (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 14-01-05 14:02 |
|
Det er ikke mig, men derimod jer der gør det
Jeg går ud fra at Golf TDi er et meget godt bud på, som en anden har
skrevet, en "moderne diesel". Men hvad har jeg da gået glip af?
mvh Jakob
| |
Deaster (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 14-01-05 14:05 |
|
Jakob wrote:
> Det er ikke mig, men derimod jer der gør det
Gør hvad ?
--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"
| |
Ukendt (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-01-05 14:23 |
|
> Jeg går ud fra at Golf TDi er et meget godt bud på, som en anden har
> skrevet, en "moderne diesel". Men hvad har jeg da gået glip af?
Tdi er moderne diesel, ja..
Hvad du ellers taler om, ved jeg ikke, da du ikke har medtaget det, som du
svarer på..
--
/ Jan W Nielsen
| |
Morten Fruergaard (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 14-01-05 14:15 |
|
Jakob telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg har benyttet min kollegas Golf TDI fra 2004 flere gange, jeg
> synes den er kedelig og der er ikke særlig meget sport over den. Jeg
> kører selv Mazda RX-8 og har tidligere kørt RX-7, så det har nok
> noget med det at gøre.
Kan du sammenligne en RX-8 med en Golf TDI?
Nej, vel.. "Vi" sammenligner en moderne diesel med en tilsvarende 1,8 eller
2,0.
> Jeg morer mig meget over at i sidder og roser jeres familie
> diesel-biler som var det sportsvogne.
Det er sportsvogne i forhold til en 1,8 i en alm. personbil...
Jeg vil hellere have en MB ML 400 CDI frem for en MB ML 500..
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Jake (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Jake |
Dato : 14-01-05 15:57 |
|
> Nej, vel.. "Vi" sammenligner en moderne diesel med en tilsvarende 1,8 eller
> 2,0.
Det er jo ene og alene pga. turboladeren
Sammenligner du en 1,8T eller lignende, så er den jo langt sjovere end
en dieselturbo.
- Jake
| |
Morten Fruergaard (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 14-01-05 19:28 |
|
Jake telepaterede følgende til sin PC:
>> Nej, vel.. "Vi" sammenligner en moderne diesel med en tilsvarende
>> 1,8 eller 2,0.
>
> Det er jo ene og alene pga. turboladeren
>
> Sammenligner du en 1,8T eller lignende, så er den jo langt sjovere end
> en dieselturbo.
Men hvor langt koster en turbo benz i forhold til en TDi?
Hvor lang tid holder motoren?
Hvor langt kører den på literen?
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Ukendt (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-01-05 21:42 |
|
> > Sammenligner du en 1,8T eller lignende, så er den jo langt sjovere end
> > en dieselturbo.
>
> Men hvor langt koster en turbo benz i forhold til en TDi?
Måske endda billigere, en Golf GTI 1,8T var ihvertilfælde noget billigere
end en GTI 1,9TDI.
> Hvor lang tid holder motoren?
Ca. lige langt vil jeg tro. Og er ganske sikkert billiger at reparere på.
Uha bare en pumpedyse koster 5000, en diesel brændstofpumpe er nærmest
ubetalelig.
> Hvor langt kører den på literen?
Lidt over det halve. Men er så dobbelt så sjov.
--
/Claus
http://vwfanatic.dk
| |
Søren Wind (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Søren Wind |
Dato : 15-01-05 23:57 |
|
> Ca. lige langt vil jeg tro. Og er ganske sikkert billiger at reparere på.
> Uha bare en pumpedyse koster 5000, en diesel brændstofpumpe er nærmest
> ubetalelig.
Nå nå.. Jeg gav 1100 + moms + montering for min.. det var nu ikke så
slemt..
Men 1100 kan da godt afskrække visse knallertkører.
| |
Ukendt (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 16-01-05 11:12 |
|
> > Ca. lige langt vil jeg tro. Og er ganske sikkert billiger at reparere
på.
> > Uha bare en pumpedyse koster 5000, en diesel brændstofpumpe er nærmest
> > ubetalelig.
>
> Nå nå.. Jeg gav 1100 + moms + montering for min.. det var nu ikke så
> slemt..
>
> Men 1100 kan da godt afskrække visse knallertkører.
>
Nu skriver du ikke om det er en pumpedyse eller bare en alm
indsprøjtningsdyse.
I pumpedysemotorene er pumpen jo indbygget i dysen. Derfor er de noget
dyrere end alm dyser.
Til gengæld er der så ikke en dyr megamammut højtryks brændstofpumpe før
dyserne.
--
/Claus
http://vwfanatic.dk
| |
Olesen (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 14-01-05 17:03 |
| | |
Brian (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 14-01-05 21:21 |
|
Hejsa
Olesen skrev:
> Har en RX-8 ikke bagdøre som i en familievogn ??
>
> http://www.rsportscars.com/foto/09/rx802_02_800.jpg
>
> Ser dêt her smart ud ?
Jeg synes faktisk at det er en noget nær genial idé, de har
fået med små døre. Når de er lukket, kan du jo alligevel
ikke spotte dem, hvis du ikke ved det.
Om kundesegmentet til de vogne så går op i om der er
bagdøre eller ej, er så en helt anden sag
/Brian
| |
Ukendt (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-01-05 21:43 |
|
> Jeg synes faktisk at det er en noget nær genial idé, de har
> fået med små døre. Når de er lukket, kan du jo alligevel
> ikke spotte dem, hvis du ikke ved det.
Næh jeg troede også først at de havde glemt at svejse bagskærmen og panelet
på. :)
--
/Claus
http://vwfanatic.dk
| |
Jake (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Jake |
Dato : 15-01-05 18:07 |
| | |
BJ (15-01-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 15-01-05 18:12 |
|
"Jake" <jake9@my9hidden9agenda9.com> skrev i en meddelelse
news:41e94dc3$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP
> Jo, det er jo netop det smarte ved den! Udefra tænker man 2-dørs coupé,
> men inden i har man mulighed for at smide 2 kammerater om bagi!
Nu afhænger det lidt af kammeraternes størrelse.
Min kone på 167 cm har intet mindre end enormt bøvle med manøvren.
Jeg vil slet ikke tænke på en ung mand på +190 cm. (trods det faktum, det
kunne se yderst morsomt ud, specielt når han skal ud igen).
Jeg vil mene bagsædet i en RX8 er til børn.
--
Bjørn J.
| |
Olesen (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 15-01-05 18:34 |
|
"Jake" <jake9@my9hidden9agenda9.com> skrev i en meddelelse
news:41e94dc3$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...
> > Har en RX-8 ikke bagdøre som i en familievogn ??
> >
> > http://www.rsportscars.com/foto/09/rx802_02_800.jpg
>
> Jo, det er jo netop det smarte ved den! Udefra tænker man 2-dørs coupé,
> men inden i har man mulighed for at smide 2 kammerater om bagi!
Jeg synes ikke det hører hjemme i en 'sportsvogn'
som en RX-8 vel går ind under, men sådan
er vi jo så forskellige.
Skal det være noget, så skal det være
rendyrket, alt imellem blir' jeg nødt til
at se som en praktisk gimmick.
Lidt det samme med en Alfa 156 med 'skjulte'
håndtag omkring rudepartiet.
Hvis designet er så fedt, hvorfor så skjule
den er en familevogn ??
| |
BJ (15-01-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 15-01-05 18:41 |
|
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:41e95412$0$48699$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
KLIP
> Hvis designet er så fedt, hvorfor så skjule
> den er en familevogn ??
Nogen ville jo mene disse 2 potter hidhører under supercars.
Sportscars er selv hos engelskmændene en gammel (vintage) betegnelse.
--
Bjørn J.
| |
Søren Wind (15-01-2005)
| Kommentar Fra : Søren Wind |
Dato : 15-01-05 23:55 |
|
> Jeg morer mig meget over at i sidder og roser jeres familie diesel-biler
> som var det sportsvogne.
Når man i en diesel bil kan køre 402 meter på 13.65 sec. i en Peugeot 206'
så er der nok ikke så meget at diskutere.
| |
BJ (15-01-2005)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 15-01-05 23:56 |
|
"Søren Wind" <s.wind@2o6.dk> skrev i en meddelelse
news:41e99f06$0$23082$d40e179e@nntp05.dk.telia.net...
KLIP
>> Jeg morer mig meget over at i sidder og roser jeres familie diesel-biler
>> som var det sportsvogne.
>
> Når man i en diesel bil kan køre 402 meter på 13.65 sec. i en Peugeot 206'
> så er der nok ikke så meget at diskutere.
Det er jo en rendyrket supercar...;)
--
Bjørn J.
| |
Kim Kristensen (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 16-01-05 00:31 |
|
"Søren Wind" <s.wind@2o6.dk> skrev i en meddelelse
news:41e99f06$0$23082$d40e179e@nntp05.dk.telia.net...
> > Jeg morer mig meget over at i sidder og roser jeres familie diesel-biler
> > som var det sportsvogne.
>
> Når man i en diesel bil kan køre 402 meter på 13.65 sec. i en Peugeot 206'
> så er der nok ikke så meget at diskutere.
>
>
Lyder ikke som om du kommer her så tit, der er altid noget at diskutere
De har da godt nok haft vinden i ryggen med den tid, her
http://www.zeperfs.com/fiche1241.htm kan de kun få den ned på 17,5 sek. Hvis
tiden på ¼ mile afgøre om en bil er en sportsvogn eller ej så er en Honda
CR-V også en sportsvogn http://www.zeperfs.com/duel.php?IdA=1241&IdB=441
Med venlig hilsen Kim
| |
Olesen (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 16-01-05 16:52 |
|
"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41e9a760$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Lyder ikke som om du kommer her så tit, der er altid noget at diskutere
Lyder ikke til, du nogensinde har været til StreetRace.
Kan anbefales, også for benzinkøretøjere.
| |
Kim Kristensen (16-01-2005)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 16-01-05 18:36 |
|
"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:41ea8de2$0$48633$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse
> news:41e9a760$0$205$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>
> > Lyder ikke som om du kommer her så tit, der er altid noget at diskutere
>
>
> Lyder ikke til, du nogensinde har været til StreetRace.
> Kan anbefales, også for benzinkøretøjere.
>
>
Dertil kan jeg kun svare nej og kan i øvrigt ikke se at det har noget med
det at gøre, men tager gerne mod visdom. Kun hørt/læst/set om den slags
arrangementer i forskellige medier, jeg har som de fleste været deltaget i
en dyst eller to fra en lyskryds eller på motorvejen men det er ikke noget
jeg gør meget i.
Med venlig hilsen Kim
| |
Olesen (17-01-2005)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 17-01-05 17:13 |
|
"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:41eaa5d0$0$315$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Dertil kan jeg kun svare nej og kan i øvrigt ikke se at det har noget med
> det at gøre, men tager gerne mod visdom.
Så har du noget til gode, altså dêt med streetrace-days,
for dêt med visdommen fik du jo hurtig fat i
> Kun hørt/læst/set om den slags
> arrangementer i forskellige medier, jeg har som de fleste været deltaget i
> en dyst eller to fra en lyskryds eller på motorvejen men det er ikke noget
> jeg gør meget i.
Der kan ellers være stor herlighedsværdig i,
når briantyperne sættes en anelse på plads.
| |
Finn Guldmann (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 13-01-05 18:18 |
|
Morten Fruergaard wrote:
>>Har jeg fået det sorte mærke af diesel-mafiaen nu? Den eneste grund
>>til at køre diesel i Danmark er jo at man får en kraftigere slæde end
>>tilsvarende benzin, for de samme penge. Havde det været i et land
>>uden vores afgifter, så vil jeg ikke tro TDi-banden havde været så
>>stor
> Ja. Større... Så ville folk vælge en TDI/HDI osv. i stedet for en sløv 1,8
> eller 2,0 benzin...
> Bare se i fx Spanien... Der kører næsten ikke andet end diesel...
>
Man kan jo også spørge om hvad det er det får en fransker der boer midt
i Paris til at købe en diesel. Der er allerfald så mange af dem der gør
det at det er blevet et problem.
--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.
| |
Ukendt (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-01-05 12:19 |
|
> Har jeg fået det sorte mærke af diesel-mafiaen nu?
Ikke mere sort end din samvittighed..
> Havde det været i et land uden vores afgifter,
> så vil jeg ikke tro TDi-banden havde været så stor
Nej, for så skulle man jo nøjes med en motor, der trak langt bedre - og hvem
vil da have den slags. Nej, lad os få en masse larm fra en masse
omdrejninger - så føles det dælme ligesom med den gamlæe Puch Maxi - de gik
det godt nok også stærkt..
--
/ Jan W Nielsen
| |
Deaster (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 13-01-05 12:32 |
|
Jakob wrote:
> Har jeg fået det sorte mærke af diesel-mafiaen nu? Den eneste grund
> til at køre diesel i Danmark er jo at man får en kraftigere slæde end
> tilsvarende benzin, for de samme penge. Havde det været i et land
> uden vores afgifter, så vil jeg ikke tro TDi-banden havde været så
> stor
Det er måske derfor at diesel biler i eks. Frankrig har en markedsandel på
ca. 60% ?
--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"
| |
Jakob (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 13-01-05 12:42 |
|
Hvordan ser det ud i USA? Hvor der ikke er afgifter og lade benzinpriser af
samme kaliber som herhjemme?
Frankrig er desuden ikke et godt eksempel at hive ind for dig
mvh Jakob
| |
Ukendt (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-01-05 12:52 |
|
> Hvordan ser det ud i USA? Hvor der ikke er afgifter og lade benzinpriser
af
> samme kaliber som herhjemme?
Hvis alt var gratis, ville jeg helst have en stor V8´er med turbo.
> Frankrig er desuden ikke et godt eksempel at hive ind for dig
Tendensen gør sig gældende over hele Europa.
--
/ Jan W Nielsen
| |
Deaster (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 13-01-05 13:05 |
|
Jakob wrote:
> Hvordan ser det ud i USA? Hvor der ikke er afgifter og lade
> benzinpriser af samme kaliber som herhjemme?
>
Aner det ikke.
> Frankrig er desuden ikke et godt eksempel at hive ind for dig
Hvorfor ?
Btw. er det samme tendens alle steder i europa, diesel bilerne får større og
større markedsandel.
--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"
| |
Frederik (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Frederik |
Dato : 13-01-05 15:23 |
|
"Jakob" <jak9e@9myhidde9nagend9a.co9m> skrev i en meddelelse
news:41e65e75$0$48321$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvordan ser det ud i USA? Hvor der ikke er afgifter og lade benzinpriser
af
> samme kaliber som herhjemme?
>
> Frankrig er desuden ikke et godt eksempel at hive ind for dig
>
> mvh Jakob
>
>
I USA forsøger de at få dieseler ind. problemet har været, at dieselen
derovre har været af meget lav kvalitet.
Angående cabrioleter og diesel kan både Audi A4 og bmws 3-serie fås med
diesel og det sælger rigtig godt.
Personligt vil jeg også helst have benzin, men det skal være minimum 2,5
liter ellers trykladet...
Mvh.
Frederik
| |
Jakob (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 13-01-05 16:44 |
|
Jeg ved godt man kan få dem, men så kan traktorlyden jo høres endnu mere -
og det er jo ikke ligefrem fedt på nogen måde!
mvh Jakob
| |
Morten Fruergaard (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 13-01-05 17:08 |
|
Jakob telepaterede følgende til sin PC:
Gider du ikke kommentere under det du citerer?
> Jeg ved godt man kan få dem, men så kan traktorlyden jo høres endnu
> mere - og det er jo ikke ligefrem fedt på nogen måde!
Har du prøvet en af de moderne dieseler?
Når den har kørt mere end 30 sek...?
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Jakob (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 14-01-05 13:00 |
|
Nej det gider jeg faktisk ikke spilde min tid med
Når der kun er en enkelt ting jeg skal svare på, ser jeg ingen grund til at
det skal gentages.
Og ja, jeg har prøvet en ny diesel og de er k e d e l i g e.
mvh Jakob
| |
Ukendt (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-01-05 13:10 |
|
> Nej det gider jeg faktisk ikke spilde min tid med
Tak - det var venligt.
> Når der kun er en enkelt ting jeg skal svare på, ser jeg ingen grund til
at
> det skal gentages.
Tak - det var venligt.
> Og ja, jeg har prøvet en ny diesel og de er k e d e l i g e.
Tak - det var....tja..
Måske det er på tide vi igen skal forklare sætningen "alt andet lige"
igen...?
/Jan W Nielsen
| |
Deaster (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 14-01-05 13:23 |
|
Jakob wrote:
> Nej det gider jeg faktisk ikke spilde min tid med
>
Hvad gider du ikke spilde din tid med?
> Når der kun er en enkelt ting jeg skal svare på, ser jeg ingen grund
> til at det skal gentages.
>
Hvad snakker du om ?
> Og ja, jeg har prøvet en ny diesel og de er k e d e l i g e.
Ok.
--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"
| |
Morten Fruergaard (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 14-01-05 14:15 |
|
Deaster telepaterede følgende til sin PC:
> Hvad gider du ikke spilde din tid med?
>
>> Når der kun er en enkelt ting jeg skal svare på, ser jeg ingen grund
>> til at det skal gentages.
>>
>
> Hvad snakker du om ?
LOL
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Morten Fruergaard (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 14-01-05 14:16 |
|
Jakob telepaterede følgende til sin PC:
> Nej det gider jeg faktisk ikke spilde min tid med
Ok. Så gider jeg ikke spilde min tid på dig...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Ukendt (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-01-05 16:30 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:41e629d1$0$48317$14726298@news.sunsite.dk...
> Claus Petersen telepaterede følgende til sin PC:
> > Nu vokser træerne jo ikke ind i himlen :)
> > Hverken Ford eller chiptunere kan ophæve naturlovene.
> > Diesel har en begrænsning i hvor hurtigt det kan brændes af, det
> > brænder simpelthen langsommere, omkring 4500 rpm er festen slut.
> > Så 6-7000 rpm skal du nok ikke forvente, og det er vel sådan man
> > kører en benzinbil når den skal have en på hatten.
>
> Men en benzin bil er død under 3-4000 rpm, så der er der ca. 3.000 rpm at
> gøre med. En diesel trækker fra 1.500-4.500, så der er der også 3.000 rpm
at
> gøre med...
>
Hehe... de behøver ikke at belære mig om en moderne turbo diesel's
fortræffeligheder, jeg kører selv TDI.
Men det var sammenligningen med en bensin motor jeg reagerede på.
Iøvrigt har en bensin motor med enten masser af kubik eller turbo så hele
området at give af, og det er ant andet lidt federe :)
Jeg har selv kørt i en 1,8T og sidenhen en 2,3 bensin motor, og jeg kan kun
sige, jeg har aldrig skiftet så meget gear som jeg gør nu :(
--
/Claus
http://vwfanatic.dk
| |
Jakob (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 13-01-05 16:46 |
|
Lige præcis!
Folk stiller heletiden turbodieseler overfor almindelige benzin-motorer - de
glemmer helt at deres er med turbo og benzinen ikke er
mvh Jakob
| |
John Sahl (13-01-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 13-01-05 16:53 |
|
Jakob wrote:
> Folk stiller heletiden turbodieseler overfor almindelige
> benzin-motorer - de glemmer helt at deres er med turbo og benzinen
> ikke er
Kunne du ikke overtales til at skrive nedenunder det du citerer
i stedet for bare at klippe alt væk?
Der ud over er du vist generelt ret ignorant omkring de nye
dieselmotorer.
--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
| |
Jakob (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 14-01-05 13:12 |
|
Nej, det gider jeg ikke.
Svarer jeg på meget, kan det godt være.
Og nej jeg er ikke ignorant - i omtaler dem som sportsvogne og det er lige
hvad de IKKE er! Det er familiebiler og længere er den ikke.
mvh Jakob
| |
John Sahl (14-01-2005)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 14-01-05 13:20 |
|
Jakob wrote:
> Nej, det gider jeg ikke.
>
> Svarer jeg på meget, kan det godt være.
>
> Og nej jeg er ikke ignorant - i omtaler dem som sportsvogne og det er
> lige hvad de IKKE er! Det er familiebiler og længere er den ikke.
Jeg har aldrig omtalt dem som sportsvogne, tværtimod.
*plonk*
--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
| |
Ukendt (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-01-05 13:25 |
|
> Nej, det gider jeg ikke.
Tak - det var venligt.
> Og nej jeg er ikke ignorant - i omtaler dem som sportsvogne og det er lige
> hvad de IKKE er! Det er familiebiler og længere er den ikke.
En bil er ikke en motor - og en motor er ikke en bil.
En dieselmotor kan ikke være en sportsvogn - og det er der vist heller
ingen, der har sagt.
--
/ Jan W Nielsen
| |
Jakob (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 14-01-05 14:03 |
|
Det er godt du lige fik det som alle andre havde forstået på plads.
Tusind tak Jan, du har reddet menneskeliv idag!
mvh Jakob
| |
Ukendt (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-01-05 14:24 |
|
> Tusind tak Jan, du har reddet menneskeliv idag!
Hvad i alverden snakker du om ?
--
/ Jan W Nielsen
| |
Deaster (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 14-01-05 13:27 |
|
Jakob wrote:
> Nej, det gider jeg ikke.
Undskyld, men hvad gider du ikke ?
--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"
| |
Jakob (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Jakob |
Dato : 14-01-05 14:04 |
|
Jeg kan mærke at det grin der burde høre med en så sublim vittighed er på
vej hertil fra Sibirien lige p.t. - skal jeg vente eller lægger du en
besked?
- Jakob
| |
Deaster (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Deaster |
Dato : 14-01-05 14:05 |
|
Jakob wrote:
> Jeg kan mærke at det grin der burde høre med en så sublim vittighed
> er på vej hertil fra Sibirien lige p.t. - skal jeg vente eller lægger
> du en besked?
Hvad i alverden snakker du om ?
--
Deaster
"War is God´s way of teaching
Americans geography"
| |
Morten Fruergaard (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 13-01-05 17:11 |
|
Claus Petersen telepaterede følgende til sin PC:
> Hehe... de behøver ikke at belære mig om en moderne turbo diesel's
> fortræffeligheder, jeg kører selv TDI.
Du behøves ikke at tiltalte mig med "de"... Brug venligst "De"...
> Men det var sammenligningen med en bensin motor jeg reagerede på.
> Iøvrigt har en bensin motor med enten masser af kubik eller turbo så
> hele området at give af, og det er ant andet lidt federe :)
Ja, men hvis du vil acc. maks, har du ikke noget at bruge de lave omdr. til
i en benz...
> Jeg har selv kørt i en 1,8T og sidenhen en 2,3 bensin motor, og jeg
> kan kun sige, jeg har aldrig skiftet så meget gear som jeg gør nu :(
Jeg kan skifte 2 gear op uden at motoren taber pusten. Jeg skifter sjældent
gear, når jeg er kommer i gang pga. det gode moment...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Torben Scheel (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 14-01-05 09:36 |
|
Morten Fruergaard wrote:
>
> Jeg kan skifte 2 gear op uden at motoren taber pusten. Jeg skifter
> sjældent gear, når jeg er kommer i gang pga. det gode moment...
FUT : definition på en kedelig bil
--
vh
Torben
| |
Morten Fruergaard (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 14-01-05 11:25 |
|
Torben Scheel telepaterede følgende til sin PC:
> Morten Fruergaard wrote:
>>
>> Jeg kan skifte 2 gear op uden at motoren taber pusten. Jeg skifter
>> sjældent gear, når jeg er kommer i gang pga. det gode moment...
>
> FUT : definition på en kedelig bil
Hvorfor?
Det er da rart, at man ikke behøves...
Det går naturligvis hurtigere ved at bruge alle gearene...
Dog er tiden 0-100 km/t ved 1-2-3 gear kun ca. 0,5 sek. hurtigere end 1-3
gear...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Ukendt (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-01-05 12:12 |
|
> >> Jeg kan skifte 2 gear op uden at motoren taber pusten. Jeg skifter
> >> sjældent gear, når jeg er kommer i gang pga. det gode moment...
> FUT : definition på en kedelig bil
> Hvorfor?
Fordi det ikke larmer og støjer som ind i helv***..
Der ér da ikke noget mere sportsligt end "ingen effekt over halvdelen af
omdrejningsregisteret" og "en helvedes masse larm"..
)
/Jan W Nielsen
| |
Morten Fruergaard (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 14-01-05 12:16 |
|
Jan W Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> Der ér da ikke noget mere sportsligt end "ingen effekt over halvdelen
> af omdrejningsregisteret" og "en helvedes masse larm"..
LOL
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også Xenonkit til eftermontering...
| |
Kim (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Kim |
Dato : 13-01-05 21:53 |
|
>
> Men det var sammenligningen med en bensin motor jeg reagerede på.
> Iøvrigt har en bensin motor med enten masser af kubik eller turbo så hele
> området at give af, og det er ant andet lidt federe :)
> Jeg har selv kørt i en 1,8T og sidenhen en 2,3 bensin motor, og jeg kan
> kun
> sige, jeg har aldrig skiftet så meget gear som jeg gør nu :(
Det må være køremåden og 6 gear der gør det , i min Polo TDI synes jeg der
er kræfter nok næsten lige meget hvad gear man er i , man runder hjørnerne i
3 gear og når man er på 70 i 5 gear behøver man ikke bruge gearstangen
Mvh. Kim
| |
Ukendt (14-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-01-05 17:34 |
|
> > Men det var sammenligningen med en bensin motor jeg reagerede på.
> > Iøvrigt har en bensin motor med enten masser af kubik eller turbo så
hele
> > området at give af, og det er ant andet lidt federe :)
> > Jeg har selv kørt i en 1,8T og sidenhen en 2,3 bensin motor, og jeg kan
> > kun
> > sige, jeg har aldrig skiftet så meget gear som jeg gør nu :(
>
> Det må være køremåden og 6 gear der gør det , i min Polo TDI synes jeg der
> er kræfter nok næsten lige meget hvad gear man er i , man runder hjørnerne
i
> 3 gear og når man er på 70 i 5 gear behøver man ikke bruge gearstangen
> Mvh. Kim
Min gamle G3 TDI har kun 5 gear.
Jeg kan bare sige at jeg nu langt mere end tidligere må geare ned for at
hente den op fra kælderen og at rundkørsler i 3. gear absolut ikke er
TDI'ens livret. I langsom kø kørsel er jeg ofte nødt til at skal ned i 1
gear for at udgå at flyve op i røven på ham foram når køen kryber langsomt
fremad. Måske har det i bund og grund noget at gøre med den mere langbenede
gearing og højere tomgang.
Min Bora kunne stort set holde stille i tomgang i 1. gear. *** LOL *** Jeg
kan godt selv høre at de lyder tåbeligt, men anyway. Og når man var kommet
op i 5. og pludselig skulle ned i fart, ja så skulle man have meget travlt
for overhovedet at gide at geare ned for at hente den op fra 50 + km/t. Skal
man køre friskt i TDI'en skal man være hurtig på kobling og gearstang
Jeg har dog større forventninger til min kommende TDI140.
Men må nok erkende at TDI er til tilbagelænet kørsel stil og hvis man skal
kører friskt er en kraftig bensin motor altså at foretrække.
Jeg var ikke helt sikker på at jeg ville kører TDI og prøvede derfor lige
med en forholdsvis billig TDI inden jeg besluttede om min næste bil skulle
være med bensin eller diesel motor. Da jeg nu engang mest kører på motor og
hovedveje vandt dieselbilen .
Men jeg vil ikke forgøjle mig selv at diesel er sjovere end bensin.
--
/Claus
http://vwfanatic.dk
| |
Preben Riis Sørensen (13-01-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 13-01-05 19:34 |
|
"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev>
> Nu vokser træerne jo ikke ind i himlen :)
> Hverken Ford eller chiptunere kan ophæve naturlovene.
> Diesel har en begrænsning i hvor hurtigt det kan brændes af, det brænder
> simpelthen langsommere, omkring 4500 rpm er festen slut.
Når jeg skrev at den kunne køres som en benzinbil, mente jeg ikke at den
skulle have samme omdrejninger. Men at det kunne 'svare sig' at køre den ud
i omdrejninger, til nær dens maksimum. På dieseler hvor det halter med
momentet efter 3000 omdr., skal der skiftes tidligere. Men hvad skal vi med
omdrejninger og en masse larm, det er da bedre at blive klemt godt fast i
sædet uden at blive høreskadet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
|
|