Mark Sandberg wrote:
>
> Bilen skal først godkendes til kørsel på de danske veje, på lige fod
> med alle andre biler, der kommer til periodisk syn ved SBI. Dog
> kalder de dette syn et toldsyn, hvor kravene ellers er de samme, som
> ved de almindelige bilsyn.
>
> Vurderingen bliver givet ud fra købsprisen på en tilsvarende dansk
> indregistreret bil, hos en dansk bilforhandler incl. avance og moms.
>
> Nedslag får du, i forhold til en perfekt bil - men det bliver bilen i
> dårlig stand, ikke mere værd af
>
Når du importerer et brugt køretøj fra udlandet skal den ligesom ved køb her
i landet synes i nogle fastlagte intervaller. Her er det alene køretøjet
sikkerhedmæssige stand samt indentitet, miljø o.s.v..
Den importerede bil skal derudover vurderes af told & skat med henblik på at
berigtige registreringafgift for køretøjet.
Til denne vurdering er der lavet aftale med
Færdselsstyreslen/Bilsyn(flueben)DK. og kommende operatører, som står for
konstatering af køretøjets indentitet samt notering af ekstraudstyr (på
biler indtil 8 år gamle). sædevarme, rudevarme, soltag, læderstue, airbags
(antal), ABS/ABL o.m.a. ligesom der konstateres om bilen er udstyret med
catalysator
Denne vurdering lægges bl.a. til grund for den endelige vurdering ved Told &
Skat og har i sig selv ikke noget med det registrerede syn at gøre, udover
at det foregår i forlængelse af hinanden og skal bookes samtidig.
--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg