|
| Batteri Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 05-01-05 21:49 |
|
Ja, hvorfor skulle batteriet være ligesom alle andre..... Der står at det er
et Sølv/Calcium batteri, mærket Ca. Hvad er det for noget? Dyrere? Bedre?
Kan man ikke bare sætte et blybatteri i istedet, når det skal skiftes? Det
står der at man ikke må. Og hvorfor så det?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Basil (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Basil |
Dato : 05-01-05 21:55 |
|
Preben Riis Sørensen wrote:
> Ja, hvorfor skulle batteriet være ligesom alle andre..... Der står at det
er
> et Sølv/Calcium batteri, mærket Ca. Hvad er det for noget? Dyrere? Bedre?
> Kan man ikke bare sætte et blybatteri i istedet, når det skal skiftes? Det
> står der at man ikke må. Og hvorfor så det?
Er det en Citroën vi snakker om her ?
Kai
| |
Preben Riis Sørensen (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 05-01-05 22:23 |
|
"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse
news:SwYCd.80554$Vf.3685222@news000.worldonline.dk...
> Preben Riis Sørensen wrote:
> > Ja, hvorfor skulle batteriet være ligesom alle andre..... Der står at
det
> er
> > et Sølv/Calcium batteri, mærket Ca. Hvad er det for noget? Dyrere?
Bedre?
> > Kan man ikke bare sætte et blybatteri i istedet, når det skal skiftes?
Det
> > står der at man ikke må. Og hvorfor så det?
>
> Er det en Citroën vi snakker om her ?
> Kai
>
>
Nej, det er en Ford Focus C-max.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Jakob Jeppesen (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Jakob Jeppesen |
Dato : 05-01-05 22:36 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:41dc5acd$0$36690$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse
> news:SwYCd.80554$Vf.3685222@news000.worldonline.dk...
>> Preben Riis Sørensen wrote:
>> > Ja, hvorfor skulle batteriet være ligesom alle andre..... Der står at
> det
>> er
>> > et Sølv/Calcium batteri, mærket Ca. Hvad er det for noget? Dyrere?
> Bedre?
>> > Kan man ikke bare sætte et blybatteri i istedet, når det skal skiftes?
> Det
>> > står der at man ikke må. Og hvorfor så det?
>>
>> Er det en Citroën vi snakker om her ?
>> Kai
>>
>>
> Nej, det er en Ford Focus C-max.
Skal den allerede have nyt batteri? - det lover ikke godt for
fremtiden...
/Jakob
| |
Preben Riis Sørensen (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 05-01-05 22:44 |
|
"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev
> > Nej, det er en Ford Focus C-max.
>
> Skal den allerede have nyt batteri? - det lover ikke godt for
> fremtiden...
Jeg regner med at den skal have et nyt om nogle år
Spørgsmålet gik på hvad der er anderledes, og hvorfor man ikke 'må' sætte et
std. batteri i istedet?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Mikael L (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Mikael L |
Dato : 05-01-05 22:48 |
|
"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41dc5da6$0$51251$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nej, det er en Ford Focus C-max.
>
> Skal den allerede have nyt batteri? - det lover ikke godt for
> fremtiden...
Jeg tror nu bare vi har at gøre med en herre som udviser stor interesse for
sit nyeligt anskaffet automobil og derfor læser sin instruktionsbog igennem.
Det var der en del andre billister der også burde gøre.
Det er godt at have en naturlig nysgerrighed
Mikael
| |
Ukendt (05-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 05-01-05 23:01 |
|
"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41dc5da6$0$51251$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:41dc5acd$0$36690$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>>
>> "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse
>> news:SwYCd.80554$Vf.3685222@news000.worldonline.dk...
>>> Preben Riis Sørensen wrote:
>>> > Ja, hvorfor skulle batteriet være ligesom alle andre..... Der står at
>>> > Kan man ikke bare sætte et blybatteri i istedet, når det skal skiftes?
>> Det
>>> > står der at man ikke må. Og hvorfor så det?
> Skal den allerede have nyt batteri? - det lover ikke godt for
> fremtiden...
Det skrev Preben ikke, han spørger bare til om man kan, _når det skal_
> /Jakob
Lars B
| |
Ukendt (06-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 06-01-05 16:15 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41dc52bb$0$36677$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ja, hvorfor skulle batteriet være ligesom alle andre..... Der står at det
> er
> et Sølv/Calcium batteri, mærket Ca. Hvad er det for noget? Dyrere? Bedre?
> Kan man ikke bare sætte et blybatteri i istedet, når det skal skiftes? Det
> står der at man ikke må. Og hvorfor så det?
Hvis der sidder en BOSCH generator som der gør i 70-99% af alle andre biler
så kan jeg heller ikke se at det skulle være nødvendig. 12V er stadg 12V og
SÅ meget energi skal der vel heller ikke til at starte en Ford med 4
propper.
--
Tom
| |
Preben Riis Sørensen (08-01-2005)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 08-01-05 23:58 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev > Hvis der sidder en BOSCH
generator som der gør i 70-99% af alle andre biler
> så kan jeg heller ikke se at det skulle være nødvendig. 12V er stadg 12V
og
> SÅ meget energi skal der vel heller ikke til at starte en Ford med 4
> propper.
Det er nu 4 gløderør....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Ukendt (09-01-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-01-05 00:05 |
|
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41e0655a$0$36663$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev > Hvis der sidder en
> BOSCH
> generator som der gør i 70-99% af alle andre biler
>> så kan jeg heller ikke se at det skulle være nødvendig. 12V er stadg 12V
> og
>> SÅ meget energi skal der vel heller ikke til at starte en Ford med 4
>> propper.
>
> Det er nu 4 gløderør....
Ja, men det er det også i de fleste andre dieselbiler
--
Tom
| |
|
|