> > Normalt for motorstyringer på VAG biler skal man med sin bærbare Pc ....
>
> Hvilket interface - hvilken protocol ?
> Kræver det noget specielt software på pc'en ?
Jeg bruger VAG-com det er målrettet direkte mod VAG biler, og kan dermed
meget mere end bare udlæse og slette fejllageret.
Kan købes med interface direkte ved producenten
www.ross-tech.com eller ved
den danske forhandler som også har oversat programmet til dansk
www.netech.dk, jeg har dog selv lavet mit interface
http://vwfanatic.dk/Info/OBD2.html
Der er lidt at spare på at købe det i USA, men husk at der ligges moms på
ved indførsel til Danmark.
>
> Er det også muligt at disable/enable passager airbag ad den vej - som GDS
At disable airbagen kan godt lade sige gøre, men det er IKKE den rigtige
måde at gøre det på.
Man er ikke herrer over hvad der sker med ledninger og strøm når bilen
masses ind i fronten på MAN 40*400.
Så for at være sikker skal ledningen afbrydes, det gøres på VAG'er ved at
afmontere stikket på tændsatsen og i stedet montere en dummy modstand for
ikke at få fejl på styreenheden.
Nyere modeller har dog ofte en kontakt i handskerummet så den kan afbrydes
med en nøgle.
> > Hvis du er på nogenlunde talefod med dit værksted bør de gøre det gratis
> > :)
> > Altså hvis du selv montere kontakt armen.
>
> Det vil jeg mene - de har da tilbudt at afbryde/tilslutte airbag'en uden
> beregning., selvom de skal lave lidt papirarbejde på frakoblingen
OK! lyder som et værksted der kan stave til service.
At tænke sig et værksted der starte på S og ender på C ville have fuld pris
for at enable fartpiloten. selvom jeg havde monteret arm og ledning for
manden. Armen og ledning var iøvrigt købt i samme butik :(
Sidenhen har jeg så anskaffet VAG-com :)