|
| En ægte sportsvogn har baghjulstræk :o)) Fra : Mogens |
Dato : 30-12-04 17:46 |
|
'05 Golf GTi, 200 hk
Jeg er meget overrasket over denne artikel, hvor
jeg blot klipper lidt af teksten ind. GTi'en har
været gennem en test på F1 banen "Le Castellet"
i Südfrankreich.
www.autoscout24.de/content_ger/magazin/mz_neu_und_getestet/mz_ng_erstkontakt
e/mz_ng_news_45_2004_gti.asp
"Kollegen und Fachleute von VW stehen in kleinen Gruppen
zusammen, murmeln, tauschen sich über Streckenführung
und Fahrverhalten im Grenzbereich aus. "Der Golf GTI
ist kein Rennwagen", sagt ein Pressesprecher von VW.
Stimmt, denn ein echter Rennwagen hat nun mal Hinterradantrieb"
Kolleger og fagfolk fra VW står i en lille gruppe og taler
sammen om, hvorledes Golf'en gebærder sig i grænseområ-
det på banen (hvorledes den kører på grænsen). "Golf GTI
er ikke nogen racervogn" siger pressetalsmanden fra VW.
Korrekt, idet en ægte racervogn har nu engang baghjulstræk!
Den koster iøvrigt fra 24.200 Euro i Tyskland (181.000 kr).
UDEN DSG
--
/Mogens
som synes den nye GTi er okay - har dog ikke prøvet een endnu...
| |
Ukendt (30-12-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 30-12-04 17:55 |
|
> "Der Golf GTI
> ist kein Rennwagen", sagt ein Pressesprecher von VW.
> Stimmt, denn ein echter Rennwagen hat nun mal Hinterradantrieb"
>
Det er nok rigtigt - baghjulstræk er ihvertilfælde sjovere.
Hvis der ellers er en ordentlig motor i :)
>
>
> Den koster iøvrigt fra 24.200 Euro i Tyskland (181.000 kr).
> UDEN DSG
Verdammt!
> /Mogens
> som synes den nye GTi er okay - har dog ikke prøvet een endnu...
Så skynd dig ud at prøv den, jeg tror der bliver officiel "raceday" her i
starten af det nye år.
Alle forhandler er iøvrigt blevet tvunget til at tage mindst 1 stk hjem af
"SMC mafiaen".
Så der skulle være muligheder nok.
--
/Claus
http://vwfanatic.dk
| |
Mogens (30-12-2004)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 30-12-04 18:50 |
|
"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:41d432e0$0$13744$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Det er nok rigtigt - baghjulstræk er ihvertilfælde sjovere.
> Hvis der ellers er en ordentlig motor i :)
200 hk må være ok?
> Verdammt!
Jep!
> Så skynd dig ud at prøv den, jeg tror der bliver officiel "raceday" her i
> starten af det nye år.
OK
> Alle forhandler er iøvrigt blevet tvunget til at tage mindst 1 stk hjem af
> "SMC mafiaen".
Kunne jeg godt forestille mig. Golf'en sælger meget
dårligt og er kun på 14. pladsen i DK. Så det gamle
trick med at registrere en del forhandlerbiler skal
åbenbart tvinges igennem. Igen...
| |
Robert Andersen (31-12-2004)
| Kommentar Fra : Robert Andersen |
Dato : 31-12-04 13:50 |
|
>> Det er nok rigtigt - baghjulstræk er ihvertilfælde sjovere.
>> Hvis der ellers er en ordentlig motor i :)
>
> 200 hk må være ok?
Da ikke når den vejer i omegnen af 1300 kg !! det er næsten det
dobbelte af den første golf GTI....
/Robert
| |
Mogens (31-12-2004)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 31-12-04 13:58 |
|
"Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> skrev i en meddelelse
news:41d54b08$0$68004$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > 200 hk må være ok?
> Da ikke når den vejer i omegnen af 1300 kg !! det er næsten det
> dobbelte af den første golf GTI....
Golf GTI fra '76 = 800 kg til 110 hk = 7,2 kg/hk
Golf GTI fra '05 = 1.275 kg til 200 hk = 6,3 kg/hk
Rolig nu :)
| |
Folmer Rasmussen (31-12-2004)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 31-12-04 14:06 |
|
On Fri, 31 Dec 2004 13:58:13 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:
>"Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> skrev i en meddelelse
>news:41d54b08$0$68004$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
>> > 200 hk må være ok?
>
>> Da ikke når den vejer i omegnen af 1300 kg !! det er næsten det
>> dobbelte af den første golf GTI....
>
>Golf GTI fra '76 = 800 kg til 110 hk = 7,2 kg/hk
>Golf GTI fra '05 = 1.275 kg til 200 hk = 6,3 kg/hk
>
>Rolig nu :)
>--
Hvad med en '05 DAF?
24.000 kg. til 430 hk. = ca. 56 kg/hk. *LOL*
Men så er der også boogie-aksel.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Mogens (31-12-2004)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 31-12-04 14:08 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:uhjat0lp0r49p173v6p9bbb7qj6ttae0jk@4ax.com...
> >Golf GTI fra '76 = 800 kg til 110 hk = 7,2 kg/hk
> >Golf GTI fra '05 = 1.275 kg til 200 hk = 6,3 kg/hk
> >Rolig nu :)
> Hvad med en '05 DAF?
> 24.000 kg. til 430 hk. = ca. 56 kg/hk. *LOL*
> Men så er der også boogie-aksel.
Jow jow - det er okay.
Du kan "mere" bryste dig med drejningsmomentet, der
sikkert er >1.500 Nm ?
| |
Folmer Rasmussen (31-12-2004)
| Kommentar Fra : Folmer Rasmussen |
Dato : 31-12-04 14:39 |
|
On Fri, 31 Dec 2004 14:08:24 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:uhjat0lp0r49p173v6p9bbb7qj6ttae0jk@4ax.com...
>
>> >Golf GTI fra '76 = 800 kg til 110 hk = 7,2 kg/hk
>> >Golf GTI fra '05 = 1.275 kg til 200 hk = 6,3 kg/hk
>> >Rolig nu :)
>
>> Hvad med en '05 DAF?
>> 24.000 kg. til 430 hk. = ca. 56 kg/hk. *LOL*
>> Men så er der også boogie-aksel.
>
>Jow jow - det er okay.
>Du kan "mere" bryste dig med drejningsmomentet, der
>sikkert er >1.500 Nm ?
>--
2100 Nm.
Det virker.
Venlig hilsen
Folmer
| |
Møller (31-12-2004)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 31-12-04 21:19 |
|
"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:ohlat0tie790uvmakhkm6aosbm9cmrkg09@4ax.com...
> On Fri, 31 Dec 2004 14:08:24 +0100, "Mogens"
> <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:
>
> >--
>
> 2100 Nm.
>
> Det virker.
>
> Venlig hilsen
> Folmer
Dig og din DAF, er den med Variomatic
Skal du ikke have Daffy på siderne i stedet for UPS??
Kan Hollændere lave biler der kan klare sig i bjerge, I NL er det højeste
punkt vel -10m i.f.t. m.vs.
Godt nytår
Nu åbner konen og jeg næste flaske rødvin, så nu må I klare er selv.
og så er der snart 90'år fødselsdag, man føler sig helt hjemme i det miljø
Jeg kunne jo lige så godt skrive det før dig
--
Møller
| |
phk (31-12-2004)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 31-12-04 18:15 |
|
"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cr3idb$b83$1@news.cybercity.dk...
> "Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Golf GTI fra '76 = 800 kg til 110 hk = 7,2 kg/hk
> Golf GTI fra '05 = 1.275 kg til 200 hk = 6,3 kg/hk
>
> Rolig nu :)
Selv rolig. De har tænkt sig at lave en skrabet model (mindre kg) med flere
HK - så ro på et år eller 2 ;)
--
Per, Esbjerg
| |
Sven (31-12-2004)
| Kommentar Fra : Sven |
Dato : 31-12-04 03:23 |
|
> Korrekt, idet en ægte racervogn har nu engang baghjulstræk!
Og centermotor.
--
Mvh
Sven
| |
Juel (31-12-2004)
| Kommentar Fra : Juel |
Dato : 31-12-04 14:19 |
|
> --
> /Mogens
> som synes den nye GTi er okay - har dog ikke prøvet een endnu...
Ja den er rålækker, bare man dog havde pengene.. nå men man har jo en
racervogn istedet, så skal man jo ikke brokke sig
Mvh
Morten
E30 325iA - http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19229
| |
John Sahl (31-12-2004)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 31-12-04 14:29 |
|
Juel wrote:
> Ja den er rålækker, bare man dog havde pengene.. nå men man har jo en
> racervogn istedet, så skal man jo ikke brokke sig
Racervogn?
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
Juel (31-12-2004)
| Kommentar Fra : Juel |
Dato : 31-12-04 14:57 |
|
> Racervogn?
Ja den er baghjuls trukket
Mvh
Morten
| |
John Sahl (31-12-2004)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 31-12-04 15:09 |
|
Juel wrote:
>> Racervogn?
>
> Ja den er baghjuls trukket
Ah, godt det snart er nytår, så vågner jeg nok
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
Klaus G. (31-12-2004)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 31-12-04 16:01 |
|
> Ah, godt det snart er nytår, så vågner jeg nok
>
De fleste folk vågner når der bliver skudt krudt af kl. 00.00 :)
--
Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk
| |
|
|