In news:41d41994$0$3977$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Henning Lund <falsk_adresse@noget.invalid> wrote:
> Juel skrev:
>
>
>> Hvis man rammer kantstenen så bliver hjulet trykket ind, så det
>> kommer til at se sådan ud:
>> _____
>> /_____\
>>>> // <-- hjulet vil stå sådan, måske ikke så du kan se det,
>>>> men
>> selv en lille smule, vil give slid på ydersiden..
>
>
> Har lige været til dækdoktor sammen med kammeraten, det var de tråde i
> siden af dækket der var gået, så det er vist billig sluppet. Det var
> kun dækket som havde taget skade, ingen kanstenspor i fælgen.
Jeg formodder der nu er monteret nyt dæk på fælgen?
Så i hjulet roterer i afbalanceringsapparatet?
Jeg spørger fordi jeg selv for år tilbage havde den "fornøjelse" at lave
en udskridning der endte med at det ene baghjul stødte til en kantsten,
der var intet at se på fælgen, det blev efterfølgende afvejet, og
manglede 70 gram (vi taler om en 13" stålfælg med 155/80*13" dæk) men da
hjulet snurrede i afbalanceringsmaskinen kunne det tydeligt ses, at
selve fælgen var slået skæv, altså at navet ikke flugtede med fælg
kanten) Hvorfor hjulet i praksis kun var egnet til reserve.
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk