takker for svarene - giver lidt stof til eftertanke
ok, jeg vil lige kigge nærmere på benzinfilteret under alle omstændigheder.
Mht. problemerne så er de der hele tiden - selv efter 100 km kørsel. Det
lader ikke
til at problemerne er der når jeg kobler ud og gasser op men da der jo kun
er tale
om små nyk kan det sandsynligvis ikke høres på selve motorlyden men kun
mærkes
i selve trækket når man kører.
Jeg hælder efterhånden mest til at det må være noget med tændingen eller
måske endda nogen
ventiler som ikke åbner/lukker som de bør.
venligst Tom
"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.12.29.16.47.05.4157@p7.dk.invalid...
> On Wed, 29 Dec 2004 17:02:33 +0100, Tom Andersen wrote:
>
>> Karburatorsprit har jeg forsøgt mig med. Luftfilter skiftet for 1000 km
>> siden.
>> Brændstoffilter har jeg ikke checket endnu da det ikke virker som om den
>> mangler brændstof når jeg gasser op. Den nykker
>> kun i det i begyndelsen som sagt. Det er meget mystisk :-/
>
> Samme oplevelse havde jeg med golfen for et par måneder siden. Jeg
> kiggede på brændstoffilteret og det så fint ud, på oversiden! Da jeg
> fik drejet det rundt var det møghamrende beskidt (ca. 1½ år gammelt).
> Et nyt blev smidt på (pris 12kr + 10 mins arbejde) og væk var den fejl.
>
> Så smid du et nyt filter på og se om det hjælper. Hvornår oplever du
> problemerne? Når den er kold, varm eller begge? Det kan også være karb.
> (hvis den har det?) eller tænding der ikke er helt justeret.
>
> Hvis du oplever problemet i frigear, så prøv at få en til at klampe til
> den mens du kigger på filteret (hvis det er af den gennemsigte type).
> Hvis der pludseligt ser ud til at mangle benzin har du fundet et problem.
> Ved ikke hvor pumpen sidder på sådan en BX'er, det kunne også være en
> fejlkilde.
>
> Thomas