|
| Automatgear/campingvogn Fra : Mogens Vester |
Dato : 27-12-04 17:42 |
|
Nogen der ved noget om hvorvidt automatgear sammen med campingvogn er en
dårlig løsning?
mvh
Mogens V
| |
BJ (27-12-2004)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-04 17:48 |
|
"Mogens Vester" <mvf@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:41d03b3c$0$93154$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
KLIP
> Nogen der ved noget om hvorvidt automatgear sammen med campingvogn er en
> dårlig løsning?
Jeg har ikke prøvet med en campingvogn, men med en båd (1.700 kg).
Parret sammen med (rigelig) motorkraft og en cruise control er det bare
lykken.
--
Bjørn J.
| |
Bendt Rasmussen (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Bendt Rasmussen |
Dato : 27-12-04 18:08 |
|
"Mogens Vester" <mvf@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:41d03b3c$0$93154$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Nogen der ved noget om hvorvidt automatgear sammen med campingvogn er en
> dårlig løsning?
>
På min Honda Shuttle er det en dårlig ide, hvis der ikke bliver monteret en
ekstra oliekøler til gearkasse-olien.
mvh
Bendt
| |
BJ (27-12-2004)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-04 18:14 |
|
"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41d041d0$0$265$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
> På min Honda Shuttle er det en dårlig ide, hvis der ikke bliver monteret
> en
> ekstra oliekøler til gearkasse-olien.
I gamle dage skulle Audi 100 (selv med manuelt gear) have monteret en større
vandkøler.
--
Bjørn J.
| |
Bendt Rasmussen (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Bendt Rasmussen |
Dato : 27-12-04 18:21 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:41d042cf$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:41d041d0$0$265$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > På min Honda Shuttle er det en dårlig ide, hvis der ikke bliver monteret
> > en
> > ekstra oliekøler til gearkasse-olien.
>
> I gamle dage skulle Audi 100 (selv med manuelt gear) have monteret en
større
> vandkøler.
Min blev varm på vej til italien, blot med en tagboks på taget, 2 voksne og
3 små børn.
Den ekstra vindmodstand fra tagboksen var nok !
Jeg skal have en olie-køler monteret inden det bliver sommer igen.
Der er langt til italien med 120 i timen !
mvh
Bendt
| |
BJ (27-12-2004)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-04 18:25 |
|
"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41d04508$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
> Der er langt til italien med 120 i timen !
Uhyggelig langt..;)
--
Bjørn J.
| |
phk (28-12-2004)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 28-12-04 09:57 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:41d04562$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:41d04508$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Der er langt til italien med 120 i timen !
>
> Uhyggelig langt..;)
Det er et spørgsmål om temperament. Hvis man har lyst til at ligge ude i
venstre spor i en endeløs række af biler, hvoraf kun de forreste irriterer
en - så gør man det ;)
Spænder man en campingvogn bagefter og kravler der ned over med 90 km/t
oplever man masser af tid til at studere landskabet og 3 4 500 meter fri
bane i højre kørebane, fordi alle de stressede med kriller i højre fod
absolut ikke har lyst til at stresse ned i højre spor.
Og hvor er det herligt at kunne køre med fartpiloten på hele vejen til
destinationen på den anden side af Alperne.
--
Per, Esbjerg
| |
BJ (28-12-2004)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 28-12-04 12:20 |
|
"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41d11f7b$0$93148$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
KLIP
> Spænder man en campingvogn bagefter og kravler der ned over med 90 km/t
> oplever man masser af tid til at studere landskabet og 3 4 500 meter fri
> bane i højre kørebane, fordi alle de stressede med kriller i højre fod
> absolut ikke har lyst til at stresse ned i højre spor.
Du er jo også på ferie og din hastighed er tvungen.
Vi er da nogen stykker som er på arbejde og derfor ikke rigtig har tid til
at nyde udsigten, men skal videre i dagens program..
--
Bjørn J.
| |
Bendt Rasmussen (28-12-2004)
| Kommentar Fra : Bendt Rasmussen |
Dato : 28-12-04 17:29 |
|
"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41d11f7b$0$93148$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
> news:41d04562$0$174$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > "Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> > news:41d04508$0$229$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > KLIP
> >
> >> Der er langt til italien med 120 i timen !
> >
> > Uhyggelig langt..;)
>
> Det er et spørgsmål om temperament. Hvis man har lyst til at ligge ude i
> venstre spor i en endeløs række af biler, hvoraf kun de forreste irriterer
> en - så gør man det ;)
>
> Spænder man en campingvogn bagefter og kravler der ned over med 90 km/t
> oplever man masser af tid til at studere landskabet og 3 4 500 meter fri
> bane i højre kørebane, fordi alle de stressede med kriller i højre fod
> absolut ikke har lyst til at stresse ned i højre spor.
Hvis du nu ikke havde campingvognen bagefter, ville du så også ligge med 90
hele vejen ?
Jeg har det nu fint med at ligge på 150 og slappe af.
Med 120 sidder jeg og bliver mere og mere sløv.
>
> Og hvor er det herligt at kunne køre med fartpiloten på hele vejen til
> destinationen på den anden side af Alperne.
Jeps jeg har også fartpilot i min (den står bare lidt højere).
mvh
Bendt
| |
phk (02-01-2005)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 02-01-05 08:27 |
|
"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41d18a3c$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvis du nu ikke havde campingvognen bagefter, ville du så også ligge med
> 90
> hele vejen ?
Jeg plejer at køre 100 så, når jeg kører sydpå. 120 hvis jeg har haft rigtig
travlt :)
> Jeg har det nu fint med at ligge på 150 og slappe af.
> Med 120 sidder jeg og bliver mere og mere sløv.
>> Og hvor er det herligt at kunne køre med fartpiloten på hele vejen til
>> destinationen på den anden side af Alperne.
>
> Jeps jeg har også fartpilot i min (den står bare lidt højere).
Og bliver knapt så meget brugt qua den højere hastighed.
Det _må_ da give mere stress.
--
Per, Esbjerg
| |
Bendt Rasmussen (02-01-2005)
| Kommentar Fra : Bendt Rasmussen |
Dato : 02-01-05 10:09 |
|
"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41d7a1e0$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:41d18a3c$0$283$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Jeps jeg har også fartpilot i min (den står bare lidt højere).
>
> Og bliver knapt så meget brugt qua den højere hastighed.
>
> Det _må_ da give mere stress.
>
Hvorfor skulle fartpiloten blive brugt _meget_ mindre ?
Det kommer vel an på ens stress-tærskel.
Jeg har det helt fint og afslappet ved 150-160 igennem tyskland, og vil ved
100-120 finde det dræbende kedsomligt og langsomt.
mvh
Bendt
| |
phk (03-01-2005)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 03-01-05 05:39 |
|
"Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:41d7ba84$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvorfor skulle fartpiloten blive brugt _meget_ mindre ?
Ganske simpelthen fordi det er umuligt at bruge den i overhalingsbanen med
mindre man gør sig blind over for dem der kommer bagved og gerne vil fordi.
--
Per, Esbjerg
| |
Bendt Rasmussen (03-01-2005)
| Kommentar Fra : Bendt Rasmussen |
Dato : 03-01-05 18:02 |
|
"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:41d8cc11$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Bendt Rasmussen" <razz2@dutpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:41d7ba84$0$198$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Hvorfor skulle fartpiloten blive brugt _meget_ mindre ?
>
> Ganske simpelthen fordi det er umuligt at bruge den i overhalingsbanen med
> mindre man gør sig blind over for dem der kommer bagved og gerne vil
fordi.
Nu kender jeg ikke din fartpilot, men med min giver man et dap på speederen,
og når man slipper igen så finder den selv den "gamle" marchhastighed.
der er derfor ingen problemer i at overhale selvom fartpiloten er slået til.
mvh
Bendt
| |
Ukendt (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-12-04 18:10 |
|
"Mogens Vester" <mvf@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:41d03b3c$0$93154$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Nogen der ved noget om hvorvidt automatgear sammen med campingvogn er en
> dårlig løsning?
I FDM blad var der engang en artikel om at hvis man påtænker at køre
bjergkørsel med campingvogn så kan det ved visse bilmodeller være nødvendig
med en ekstra oliekøler til gearkassen for at den ikke skal brænde sammen.
Men kører du kun i pandekage-danmark så er det ikke nødvendigt
--
Tom
| |
BJ (27-12-2004)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-04 18:15 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41d041f3$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
> I FDM blad var der engang en artikel om at hvis man påtænker at køre
> bjergkørsel med campingvogn så kan det ved visse bilmodeller være
> nødvendig med en ekstra oliekøler til gearkassen for at den ikke skal
> brænde sammen.
> Men kører du kun i pandekage-danmark så er det ikke nødvendigt
Jeg trak båden med en Opel Omega MV6 med fuld oppakning samt 4 voksne ned
igennem Tyskland og til Holland.
No problemo.
--
Bjørn J.
| |
Ukendt (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-12-04 19:02 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:41d04331$0$168$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:41d041f3$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> I FDM blad var der engang en artikel om at hvis man påtænker at køre
>> bjergkørsel med campingvogn så kan det ved visse bilmodeller være
>> nødvendig med en ekstra oliekøler til gearkassen for at den ikke skal
>> brænde sammen.
>> Men kører du kun i pandekage-danmark så er det ikke nødvendigt
>
> Jeg trak båden med en Opel Omega MV6 med fuld oppakning samt 4 voksne ned
> igennem Tyskland og til Holland.
>
> No problemo.
hehe, nu er Holland om muligt endnu fladere end danmark
Men jeg husker i artiklen var der tale om en Scorpio som SKULLE have en
ekstra oliekøler for at kunne klare Kassel
--
Tom
| |
jan@fedtegreven.dk (27-12-2004)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 27-12-04 19:34 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>Men jeg husker i artiklen var der tale om en Scorpio som SKULLE have en
>ekstra oliekøler for at kunne klare Kassel
Hvilket lyder direkte fjoget, da den har oliekøler i forvejen
(så godt du skrev *ekstra* )
Selv Granada'en hev afsted med hvad som helst uden at bekymre sig -
hestetrailere, andre biler u name it
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
Ukendt (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 27-12-04 19:41 |
|
<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:dbl0t058b0kicd16ik0hbu0i63q5sgk0bo@dtext.news.tele.dk...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>
>>Men jeg husker i artiklen var der tale om en Scorpio som SKULLE have en
>>ekstra oliekøler for at kunne klare Kassel
>
> Hvilket lyder direkte fjoget, da den har oliekøler i forvejen
>
> (så godt du skrev *ekstra* )
>
> Selv Granada'en hev afsted med hvad som helst uden at bekymre sig -
> hestetrailere, andre biler u name it
Jeg har ikke selv en Scorpio, Knaus samt bjerge så jeg kan ikke svare på
det, men det var hvad de skrev i brevkassen (som næsten er det eneste jeg
gider læse i bladet)
--
Tom
| |
Bendt Rasmussen (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Bendt Rasmussen |
Dato : 27-12-04 19:44 |
|
<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:dbl0t058b0kicd16ik0hbu0i63q5sgk0bo@dtext.news.tele.dk...
>
> hestetrailere
>
I tyskland var det en overgang fint, at skrive turnierungspferd (eller
hvordan det staves) bag på sin hestetrailer - det lyd lidt finere.
Jeg så engang en fyr, der på sin svæveflyve-trailer havde skrevet
turnerings-kroko !
mvh.
Bendt
| |
Uffe Ravn (28-12-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 28-12-04 00:17 |
|
<jan@fedtegreven.dk> skrev
> >Men jeg husker i artiklen var der tale om en Scorpio som SKULLE have en
> >ekstra oliekøler for at kunne klare Kassel
>
> Hvilket lyder direkte fjoget, da den har oliekøler i forvejen
>
> (så godt du skrev *ekstra* )
>
> Selv Granada'en hev afsted med hvad som helst uden at bekymre sig -
> hestetrailere, andre biler u name it
Her falder det mig så nærliggende at spørge om hvordan Rekorden har det med
store trailere/campingvogne når det er i udgaven med tomatkasse.
Jeps, der er oliekøler på den senest anskafede model.
Mvh. Uffe Ravn
| |
jan@fedtegreven.dk (28-12-2004)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 28-12-04 09:31 |
|
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :
>Her falder det mig så nærliggende at spørge om hvordan Rekorden har det med
>store trailere/campingvogne når det er i udgaven med tomatkasse.
jeg aner det ikke, da jeg aldrig har haft en Rekord med pløreturbine
(og heller ikke har hørt noget hören/sagen i krogene deslige)
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
Leonard (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 27-12-04 19:12 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:
>> I FDM blad var der engang en artikel om at hvis man påtænker at køre
>> bjergkørsel med campingvogn så kan det ved visse bilmodeller være
>> nødvendig med en ekstra oliekøler til gearkassen for at den ikke skal
>> brænde sammen.
>> Men kører du kun i pandekage-danmark så er det ikke nødvendigt
>Jeg trak båden med en Opel Omega MV6 med fuld oppakning samt 4 voksne ned
>igennem Tyskland og til Holland.
Hvor på den tur fandt du bjerge?
Det er rigtigt lækkert at køre med automatgear, og specielt når man
skal trække noget tungt, men mange automatgearkasser kan blive
frygteligt varme når de belastes hårdt.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::
| |
BJ (27-12-2004)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-04 19:36 |
|
"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:evj0t0ht15co7543cr0q6jiafl8k9e98pi@4ax.com...
KLIP
> Hvor på den tur fandt du bjerge?
Det sydlige Holland ind mod Belgien/Tyskland er særdeles kuperet.
Desuden skal du jo op ad en lille bro på den Tyske motorvej ved det første
"Dreieck".
Det gik båre fint.
Vi skal jo ikke alle parteu ned ad Kassel til..;)
> Det er rigtigt lækkert at køre med automatgear, og specielt når man
> skal trække noget tungt, men mange automatgearkasser kan blive
> frygteligt varme når de belastes hårdt.
Det er der vel monteret oliekølere til at klare..?
--
Bjørn J.
| |
Leonard (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 27-12-04 20:20 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:
>> Det er rigtigt lækkert at køre med automatgear, og specielt når man
>> skal trække noget tungt, men mange automatgearkasser kan blive
>> frygteligt varme når de belastes hårdt.
>Det er der vel monteret oliekølere til at klare..?
Det er jo så det der ikke er på mange biler
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::
| |
BJ (27-12-2004)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-04 21:24 |
|
"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
news:i1o0t09tkpub3k8dl9dpimpu4fec2bbji2@4ax.com...
KLIP
>>Det er der vel monteret oliekølere til at klare..?
>
> Det er jo så det der ikke er på mange biler
Så må man vel gå ud fra de enten ikke er lavet/dimensioneret til at trække
mere end en lille havetrailer.
Det bør faktisk fremgå af bilens manual/specifikationer..... specielt hvis
potterne er lavet specifikt til det danske marked (læs: billigst muligt).
Jeg køber derfor også helst biler importeret fra Tyskland til Danmark. Kan
de ikke holde til tyskernes brug/behandling er de ikke værd at eje, med
mindre man holder sig indenfor Rigets grænser...;)
--
Bjørn J.
| |
Leonard (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 27-12-04 21:40 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:
>>>Det er der vel monteret oliekølere til at klare..?
>>
>> Det er jo så det der ikke er på mange biler
>Så må man vel gå ud fra de enten ikke er lavet/dimensioneret til at trække
>mere end en lille havetrailer.
Tjah, min VW Caravelle fik monteret krog på aut.-vw-værksted og på
reg.attesten stod der den måtte trække 1875 kg.
>Det bør faktisk fremgå af bilens manual/specifikationer..... specielt hvis
>potterne er lavet specifikt til det danske marked (læs: billigst muligt).
Jeg opdagede ikke at der stod noget om det i manualen og jeg fik
heller ingen advarsel fra værkstedet.
>Jeg køber derfor også helst biler importeret fra Tyskland til Danmark. Kan
>de ikke holde til tyskernes brug/behandling er de ikke værd at eje, med
>mindre man holder sig indenfor Rigets grænser...;)
Er der forskel påde biler tyskerne sælger til deres eget marked og dem
de sender til DK?
- jeg ved ikke om det var p.gr.a. træk med tunge trailere men
gearkassen holdt kun ca. 60.000 km efter at krogen var monteret, og
jeg har senere hørt/læst om at der mangler køling på de tomatkasser.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::
| |
jan@fedtegreven.dk (27-12-2004)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 27-12-04 22:13 |
|
Leonard <nospam@invalid.invalid> skrev :
>Er der forskel påde biler tyskerne sælger til deres eget marked og dem
>de sender til DK?
det er der tænkeligt - da DK jo er et lavprismarked, hvor der skal
skæres ind under benet, for at holde prisen lav nok
>- jeg ved ikke om det var p.gr.a. træk med tunge trailere men
>gearkassen holdt kun ca. 60.000 km efter at krogen var monteret, og
>jeg har senere hørt/læst om at der mangler køling på de tomatkasser.
Det er da tænkeligt at en manglende køler er årsagen
Jeg har ikke set nogle Ford biler uden oliekøler til automaten, men
flere WV'ere - så enten sætter WV større lid til deres produkt end
godt er , eller også er den sparet væk
(det sidste er vel svaret)
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
BJ (27-12-2004)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-04 22:21 |
|
<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:diu0t01s18vpjoodsi590vkbv0jv2nb05b@dtext.news.tele.dk...
KLIP
> det er der tænkeligt - da DK jo er et lavprismarked, hvor der skal
> skæres ind under benet, for at holde prisen lav nok
Som eksempel kan jeg da give min Volvo kontra genboens (samme model og
motor).
Skal han have eftermonteret bare det mest simple ekstraudstyr mangler det
originale ledningsnet overalt (og den er dansk importeret).
Det gør der ikke på min (som er tysk importeret).
Min fabriksgaranti (dokumenters via stelnummer) løber også 2 år længere end
hans...!
Jeg er 100% sikker på, du kan finde mange forskelle på rene "Danmarksbiler"
og tyske ditto.
--
Bjørn J.
| |
Mogens (27-12-2004)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 27-12-04 22:26 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:41d07cab$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Som eksempel kan jeg da give min Volvo kontra genboens (samme model og
> motor).
Men næppe samme udførelse! (Executive)
> Skal han have eftermonteret bare det mest simple ekstraudstyr mangler det
> originale ledningsnet overalt (og den er dansk importeret).
> Det gør der ikke på min (som er tysk importeret).
En anden version, IMO - derfor...
> Min fabriksgaranti (dokumenters via stelnummer) løber også 2 år længere
end
> hans...!
Hvorledes?
> Jeg er 100% sikker på, du kan finde mange forskelle på rene
"Danmarksbiler"
> og tyske ditto.
Ja...
| |
BJ (27-12-2004)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 27-12-04 22:31 |
|
"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cqpuke$l62$1@news.cybercity.dk...
KLIP
> Men næppe samme udførelse! (Executive)
Hverken hans eller min er model Executive. Den model er 6 cm længere og med
enkeltsæder til bagsædepassagererne (2 stk.)
>> Skal han have eftermonteret bare det mest simple ekstraudstyr mangler det
>> originale ledningsnet overalt (og den er dansk importeret).
>> Det gør der ikke på min (som er tysk importeret).
>
> En anden version, IMO - derfor...
Nope.
Som eksempel kan gives tyverialarmen. Der er ikke én eneste centimeter
ledning trukket (kig evt. under plasticlåget i himlen, der sidder
rumføleren).
>> Min fabriksgaranti (dokumenters via stelnummer) løber også 2 år længere
> end
>> hans...!
>
> Hvorledes?
Iht. til Volvo er der ydet længere garanti på de tyske potter.
De har selv ringet og fortalt mig det, da der pludselig kom hul igennem til
alverdens stelnumre (som BMW i øvrigt har kørt med i årevis, så enhver et
hvert værksted kan følge med i sygejournalen).
--
Bjørn J.
| |
Jacob Buus Smidt (28-12-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Buus Smidt |
Dato : 28-12-04 14:57 |
|
>
> Jeg har ikke set nogle Ford biler uden oliekøler til automaten, men
> flere WV'ere - så enten sætter WV større lid til deres produkt end
> godt er , eller også er den sparet væk
>
> (det sidste er vel svaret)
Det er muligt. Men min forrige vogn, som var en Polo 1.6 aut (uden
oliekøler), klarede fint turen til Italien i sommers - fuldt pakket, med 3
voksne mennesker og speederen i bund over Kassel bakker. Da vi nåede til
Alperne var vi dog nødt til at lette lidt på speederen og geare ned - ikke
af hensyn til gearet men snarere de stejle skrænter og skarpe sving
Der var ingen problemer med gearet, ej heller efterfølgende. Måske er
automatgearkassen til lige netop Polo'en overdimensioneret i forhold til
bilens vægt, idet den sandsynligvis er lånt af en større model?
Jacob
| |
BJ (28-12-2004)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 28-12-04 20:22 |
|
"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse
news:41d16629$0$33625$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
KLIP
> Der var ingen problemer med gearet, ej heller efterfølgende. Måske er
> automatgearkassen til lige netop Polo'en overdimensioneret i forhold til
> bilens vægt, idet den sandsynligvis er lånt af en større model?
Havde i glemt campingvognen .... eller må potten kun trække en (tom)
husholdningstrailer..?...
--
Bjørn J.
| |
Mogens Vester (28-12-2004)
| Kommentar Fra : Mogens Vester |
Dato : 28-12-04 10:28 |
|
Tak for allle svarene - det med en ekstra oliekøler lyder til at være
kernepunktet hvis vi vælge automatgear. Tak til alle.
mvh
Mogens V
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41d041f3$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Mogens Vester" <mvf@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:41d03b3c$0$93154$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Nogen der ved noget om hvorvidt automatgear sammen med campingvogn er en
>> dårlig løsning?
>
> I FDM blad var der engang en artikel om at hvis man påtænker at køre
> bjergkørsel med campingvogn så kan det ved visse bilmodeller være
> nødvendig med en ekstra oliekøler til gearkassen for at den ikke skal
> brænde sammen.
> Men kører du kun i pandekage-danmark så er det ikke nødvendigt
>
> --
> Tom
>
>
| |
|
|