|
| Mit. galant 2.0 '91? Fra : Bo-gsxR |
Dato : 24-12-04 15:16 |
|
Hej
jeg overvejer at købe en mitsubishi Galant 2,0 fra 91, er der noget specielt ved denne mod.
Den har kørt 180.000 indreg. 1 gang. er synet og godkendt, til .ca. 30.000,-
har i noget at udsætte på denne model, og noget man skal være særligt opmærksom på
med denne model????
mvh
bo
www.skakmat.webbyen.dk
| |
Per O. (24-12-2004)
| Kommentar Fra : Per O. |
Dato : 24-12-04 15:13 |
|
"Bo-gsxR" <slettes.anja-b@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:41cc22cc$0$93965$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
> jeg overvejer at købe en mitsubishi Galant 2,0 fra 91, er der noget
> specielt ved denne mod.
> Den har kørt 180.000 indreg. 1 gang. er synet og godkendt, til .ca.
> 30.000,-
>
> har i noget at udsætte på denne model, og noget man skal være særligt
> opmærksom på
> med denne model????
Bortset fra at du får en bil hvor reservedelene er ret så dyre, så får du en
lækker bil.
Per O.
| |
Ukendt (24-12-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-12-04 16:08 |
|
Den kan som regel købes for ca18- 20.000 de er ikke en skid værd på
brugtbilsmarkedet, så prøv at få den MEGET MEGET billigere, og tænk på at
IKKE RET MANGE vil købe den bagefter.meget dårlig handelsvare
Men der er en ret lækker bil at køre i, og når den går i stykker koster det
at reparere MANGE PENGE.
Dette af egen erfaring
God jul
Esben
"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
news:cqh83r$igj$1@news.net.uni-c.dk...
> "Bo-gsxR" <slettes.anja-b@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:41cc22cc$0$93965$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej
>> jeg overvejer at købe en mitsubishi Galant 2,0 fra 91, er der noget
>> specielt ved denne mod.
>> Den har kørt 180.000 indreg. 1 gang. er synet og godkendt, til .ca.
>> 30.000,-
>>
>> har i noget at udsætte på denne model, og noget man skal være særligt
>> opmærksom på
>> med denne model????
>
> Bortset fra at du får en bil hvor reservedelene er ret så dyre, så får du
> en lækker bil.
>
> Per O.
>
| |
Kasper Hansen [8270] (25-12-2004)
| Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270] |
Dato : 25-12-04 10:01 |
|
> Den kan som regel købes for ca18- 20.000 de er ikke en skid værd på
> brugtbilsmarkedet, så prøv at få den MEGET MEGET billigere, og tænk på at
> IKKE RET MANGE vil købe den bagefter.meget dårlig handelsvare
> Men der er en ret lækker bil at køre i, og når den går i stykker koster
det
> at reparere MANGE PENGE.
> Dette af egen erfaring
Jeg har selv været mitsubishi ejer, og på trods af hvad folk siger, så synes
jeg altså ikke at det var specielt dyrt. Lige præcis galanten er der jo
masser af på brugtmarkedet, og dermed også hos ophuggere. Det betyder
betalelige brugte reservedele... Og det er jo japansk kvalitet, så den er
relativt driftsstabil. Min Colt fra 86' (købte den i 2003), startede med det
samme i -20 graders kulde, det synes jeg er fint :)
/Kasper Hansen
| |
Mogens (25-12-2004)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 25-12-04 10:16 |
|
"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse
news:41cd2d37$0$291$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg har selv været mitsubishi ejer,
Samme hér -> 2 gange en splinterny Galant 2.0.
I '91 og '93
> og på trods af hvad folk siger, så synes jeg altså ikke
> at det var specielt dyrt.
Enig
> Lige præcis galanten er der jo masser af på brugtmarkedet
Jep - det blev jo DK's met solgte bil i gennem en
periode, fordi priserne blev nedsat. 2 liters ud-
gaven faldt 65.000 kr...
> Og det er jo japansk kvalitet, så den er relativt driftsstabil.
Jow, jow - meeen...
Der er markant forskel i rustbehandlingen på de 2
nævnte udgaver. Min Galant fra '93 rustede mindre
end den fra '91 - og jeg ejede begge biler i 2 år
og cirka 65.000 km...
> Min Colt fra 86' (købte den i 2003), startede med det
> samme i -20 graders kulde, det synes jeg er fint :)
Det var et formt ønske
| |
Ukendt (24-12-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 24-12-04 15:40 |
|
"Bo-gsxR" <slettes.anja-b@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:41cc22cc$0$93965$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
> jeg overvejer at købe en mitsubishi Galant 2,0 fra 91, er der noget
> specielt ved denne mod.
> Den har kørt 180.000 indreg. 1 gang. er synet og godkendt, til .ca.
> 30.000,-
>
> har i noget at udsætte på denne model, og noget man skal være særligt
> opmærksom på
> med denne model????
Uha, sådan har jeg haft - og jeg savnede den i lang tid efter at jeg blev
"skílt" fra den
Det er, som Per skriver, en dejlig bil, og jeg havde dengang meget få
problemer med den. Det er så godt nok næsten 8 år siden nu.
Det var forresten min første bil!
> mvh
> bo
Lars B
| |
Esben Tærsker (24-12-2004)
| Kommentar Fra : Esben Tærsker |
Dato : 24-12-04 15:52 |
|
Bo-gsxR wrote:
> Hej
> jeg overvejer at købe en mitsubishi Galant 2,0 fra 91, er der noget specielt ved denne mod.
> Den har kørt 180.000 indreg. 1 gang. er synet og godkendt, til .ca. 30.000,-
>
> har i noget at udsætte på denne model, og noget man skal være særligt opmærksom på
> med denne model????
>
> mvh
> bo
> www.skakmat.webbyen.dk
>
>
>
Køleren var tæret igennem på de to min far havde. Min mors nuværende
Lancer har også fået skiftet køler.
Vores to havde gået mere end 200.000, og var efterhånden begyndt at
skulle lidt tit på værksted. Og det var som en anden skriver en dyr
fornøjelse hver gang. Men ellers en lækker bil...:)
/Esben
| |
mk \(5220 Odense SØ\~ (24-12-2004)
| Kommentar Fra : mk \(5220 Odense SØ\~ |
Dato : 24-12-04 23:04 |
|
> jeg overvejer at købe en mitsubishi Galant 2,0 fra 91, er der noget
specielt ved denne mod.
> Den har kørt 180.000 indreg. 1 gang. er synet og godkendt, til .ca.
30.000,-
>
> har i noget at udsætte på denne model, og noget man skal være særligt
opmærksom på
> med denne model????
>
Kig efter:
- styrekugler (holdt ca 200.000 km på min 2,0 gti -91)
- bremser (skæve skiver, du kan vær uheldig med nogle skiver som nemt
bliver skæve)
- rust (bremserør, skærmkanter, ved forrude...jah ..ellers
hvis den har fået lidt tectyl er den nok ikke så meget værre end mange
andre)
- prisen på reservedele (mange siger de er dyre, men i en test for nogle år
siden hvor en Carisma og Vectra blev sammenlignet var Vectraen dyrest i
resevedele så.... )
- Check køleren (de holder normalt ikke mere end 3-5 år, og er det eneste
svage på de modeller)
Jeg savner stadig min 2,0 gti, som havde gået næsten 300.000 km da jeg
solgte den
Mvh Morten
Audi A6 2,6 Avant
| |
Ukendt (25-12-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-12-04 10:24 |
|
ja og check lige abs systemet det fejler tit noget
esben
"mk (5220 Odense SØ)" <mok@geocities.com> skrev i en meddelelse
news:41cc91f0$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> jeg overvejer at købe en mitsubishi Galant 2,0 fra 91, er der noget
> specielt ved denne mod.
>> Den har kørt 180.000 indreg. 1 gang. er synet og godkendt, til .ca.
> 30.000,-
>>
>> har i noget at udsætte på denne model, og noget man skal være særligt
> opmærksom på
>> med denne model????
>>
>
> Kig efter:
> - styrekugler (holdt ca 200.000 km på min 2,0 gti -91)
> - bremser (skæve skiver, du kan vær uheldig med nogle skiver som
> nemt
> bliver skæve)
> - rust (bremserør, skærmkanter, ved forrude...jah ..ellers
> hvis den har fået lidt tectyl er den nok ikke så meget værre end mange
> andre)
> - prisen på reservedele (mange siger de er dyre, men i en test for nogle
> år
> siden hvor en Carisma og Vectra blev sammenlignet var Vectraen dyrest i
> resevedele så.... )
> - Check køleren (de holder normalt ikke mere end 3-5 år, og er det eneste
> svage på de modeller)
>
> Jeg savner stadig min 2,0 gti, som havde gået næsten 300.000 km da jeg
> solgte den
>
> Mvh Morten
> Audi A6 2,6 Avant
>
>
| |
Bo-gsxR (25-12-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 25-12-04 12:31 |
|
> jeg overvejer at købe en mitsubishi Galant 2,0 fra 91, er der noget specielt ved denne mod.
> Den har kørt 180.000 indreg. 1 gang. er synet og godkendt, til .ca. 30.000,-
Det er en v6 cyl. udgave. ved ikk om der også er en R4 cyl. udgave.
er der specielt noget ved v6'eren?
Glædelig Jul
bo
www.skakmat.webbyen.dk
| |
mk \(5220 Odense SØ\~ (25-12-2004)
| Kommentar Fra : mk \(5220 Odense SØ\~ |
Dato : 25-12-04 20:03 |
|
> > jeg overvejer at købe en mitsubishi Galant 2,0 fra 91, er der noget
specielt ved denne mod.
> > Den har kørt 180.000 indreg. 1 gang. er synet og godkendt, til .ca.
30.000,-
>
> Det er en v6 cyl. udgave. ved ikk om der også er en R4 cyl. udgave.
> er der specielt noget ved v6'eren?
>
Der er noget som ikke stemmer:
Mitsubishi fra 1991 og med V6 motor, så må det være en Sigma og ikke en
Galant ?
....eller også er årgangen forkert, fra 1993 kunne du få Galant med en 2,0 V6
motor ?
Mvh
Morten
| |
Bo-gsxR (26-12-2004)
| Kommentar Fra : Bo-gsxR |
Dato : 26-12-04 10:10 |
|
> Der er noget som ikke stemmer:
> Mitsubishi fra 1991 og med V6 motor, så må det være en Sigma og ikke en
> Galant ?
>
> ...eller også er årgangen forkert, fra 1993 kunne du få Galant med en 2,0 V6
> motor ?
det må jeg da vist lige høre sælger om, har kun haft en ven til at kigge på den.
pga. tidsmangel.
vender tilbage når jeg ved mere :-l
bo
| |
H.S. (28-12-2004)
| Kommentar Fra : H.S. |
Dato : 28-12-04 16:25 |
|
"Bo-gsxR" <slettes.anja-b@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:41cc22cc$0$93965$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
> jeg overvejer at købe en mitsubishi Galant 2,0 fra 91, er der noget
specielt ved denne mod.
> Den har kørt 180.000 indreg. 1 gang. er synet og godkendt, til .ca.
30.000,-
>
> har i noget at udsætte på denne model, og noget man skal være særligt
opmærksom på
> med denne model????
>
Fin vogn - har selv sådan én, og den får lov til at køre til den dør, da jeg
ikke regner med at kunne få noget for den hvis den skal sælges. - Den runder
400.000 om et par måneder - og kører uden problemer.
Har haft lidt problemer med rust ved vangerne mellem for og baghjul - men
gav den noget tectyl værk forrige år - nu skal vi til syn igen til foråret -
så må vi se om det var pengene værd.
Eller ingen fejl som gentager sig selv - altid noget nyt - men den er jo
også 13 år gammel - så man kan ikke forvente andet.
Fin bil, kører godt, billig og med masser af udstyr og motorkraft.
Den skal dog gerne op omkring 3000 o/min før den 'tager ved'.
| |
|
|