|
| Boardcomputer Senator Fra : Daniel Pedersen |
Dato : 20-12-04 20:59 |
|
Hej gruppe
Jeg har lige anskaffet mig en Opel Senator fra 1986.
Bilen var løbet tør for strøm da jeg købte den og da jeg fik liv i den var
alt jo godt.
Sådan da, for i displayet på boardcomputeren er der gang i samtlige felter i
lcd'et.
Hvordan fikser man det, har prøvet at tage sikringen ud, trykke på diverse
knapper til computeren, men nix ingenting hjalp.
Håber i har lidt mere erfaring end jeg har :)
/Daniel Pedersen
1986 Opel Senator 3.0i
1979 Ford Mustang 5.0 (Uden plader)
| |
Ukendt (20-12-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 20-12-04 21:05 |
|
"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:daGxd.4045$pc7.3668@news.get2net.dk...
> Hej gruppe
>
> Jeg har lige anskaffet mig en Opel Senator fra 1986.
> Bilen var løbet tør for strøm da jeg købte den og da jeg fik liv i den var
> alt jo godt.
> Sådan da, for i displayet på boardcomputeren er der gang i samtlige felter
> i
> lcd'et.
> Hvordan fikser man det, har prøvet at tage sikringen ud, trykke på diverse
> knapper til computeren, men nix ingenting hjalp.
>
> Håber i har lidt mere erfaring end jeg har :)
Smide den væk og købe en ny. Det må være en klar elektrnoikfejl
--
Tom
| |
Uffe Ravn (20-12-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 20-12-04 22:14 |
|
"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev
> Jeg har lige anskaffet mig en Opel Senator fra 1986.
> Bilen var løbet tør for strøm da jeg købte den og da jeg fik liv i den var
> alt jo godt.
> Sådan da, for i displayet på boardcomputeren er der gang i samtlige felter
i
> lcd'et.
> Hvordan fikser man det, har prøvet at tage sikringen ud, trykke på diverse
> knapper til computeren, men nix ingenting hjalp.
>
> Håber i har lidt mere erfaring end jeg har :)
Prøv lige igen at hive stelkablet af akkumolatoren i et ½ minut og monter
det igen.
Den metode giver en mere sikker garenti for rigtig reset af mikroprocessoren
i boardcomputeren.
Den elektrolytkondensator der sidder i resetkredsløbet, kan nemlig være
blevet træt med tiden.
I øvrigt, pas rigtig godt på dine bagerste bærearme på den dyt, de er
sindsoprivende dyre.
Jeps, sindsoprivende.
Da jeg selv for et par år siden fik prisen oplyst, så reservedelsmanden
underligt ud i ansigtet,
han bad mig om at holde godt fast, hvorefter jeg lagde mig ind over disken
og holdt godt fast med begge hænder,
jeg var godt nok ved at gå i gulvet alligevel da han sagde: 7600kr. for én,
plus moms
Mvh. Uffe Ravn
| |
Daniel Pedersen (20-12-2004)
| Kommentar Fra : Daniel Pedersen |
Dato : 20-12-04 23:05 |
|
Tak for tippet, det vil jeg prøve i morgen :)
Og mange tak for tippet angående bærearme, det lader til at de skal
sandblæses til sommer og have en ordenlig omgang Por15 ;)
mvh
Daniel
| |
Per Olsen (20-12-2004)
| Kommentar Fra : Per Olsen |
Dato : 20-12-04 23:26 |
|
"Daniel Pedersen" skrev:
> Hej gruppe
>
> Jeg har lige anskaffet mig en Opel Senator fra 1986.
> Bilen var løbet tør for strøm da jeg købte den og da jeg fik liv i den var
> alt jo godt.
> Sådan da, for i displayet på boardcomputeren er der gang i samtlige felter
i
> lcd'et.
> Hvordan fikser man det, har prøvet at tage sikringen ud, trykke på diverse
> knapper til computeren, men nix ingenting hjalp.
>
> Håber i har lidt mere erfaring end jeg har :)
>
> /Daniel Pedersen
> 1986 Opel Senator 3.0i
> 1979 Ford Mustang 5.0 (Uden plader)
>
>
Hej.
Og tillykke med bilen.
Som Uffe også skriver, så prøv at tage strømmen lidt længere tid.
Nu har i vel ikke prøvet at starte den med en "lynstarter", for
det er ikke sikkert at elektronikken er helt vild med det.
Prøv også at kikke forbi: http://www.senatorman.de/ det kan
være at du kan finde noget der.
--
Med venlig hilsen
Pe®= s1
| |
jan@fedtegreven.dk (21-12-2004)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 21-12-04 00:22 |
| | |
Daniel Pedersen (23-12-2004)
| Kommentar Fra : Daniel Pedersen |
Dato : 23-12-04 05:21 |
|
Så virker den igen, Uffes trick virkede.
Eeew, man skal godt nok kører meget forsigtigt for at holde den omkring de
10km/l, men det kan da lade sig gører (uden at tabe fart).
2-3km/l under alm. acceleration
mvh
Daniel Pedersen
| |
Uffe Ravn (23-12-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 23-12-04 09:16 |
|
"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev
> Eeew, man skal godt nok kører meget forsigtigt for at holde den omkring de
> 10km/l, men det kan da lade sig gører (uden at tabe fart).
> 2-3km/l under alm. acceleration
Hvilken motor har du i den?
Mvh. Ufffe Ravn
| |
Daniel Pedersen (23-12-2004)
| Kommentar Fra : Daniel Pedersen |
Dato : 23-12-04 09:24 |
|
> Hvilken motor har du i den?
Der ligger en 3.0 med insprøjtning, sjovt men dyrt.
mvh
Daniel Pedersen
| |
Mogens (23-12-2004)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 23-12-04 17:25 |
|
"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:mgvyd.51$cc1.18@news.get2net.dk...
> > Hvilken motor har du i den?
> Der ligger en 3.0 med insprøjtning, sjovt men dyrt.
Hvad er dyrt?
| |
Daniel Pedersen (23-12-2004)
| Kommentar Fra : Daniel Pedersen |
Dato : 23-12-04 17:42 |
|
> > Der ligger en 3.0 med insprøjtning, sjovt men dyrt.
>
> Hvad er dyrt?
Alt er relativt :)
Et par km per liter under accelaration.
Kører man meget pænt er det helt ok, der kan den holde sig lidt over de 10
:)
Jeg vidste det nu godt da jeg købte den og klager heller ikke over det.
Luksus koster ;)
mvh
Daniel
| |
jan@fedtegreven.dk (23-12-2004)
| Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 23-12-04 20:41 |
|
"Daniel Pedersen" <machoman@get2net.dk> skrev :
>Alt er relativt :)
Jep
>Et par km per liter under accelaration.
Det er måske hvad det øjeblikkelige forbrug er, men da det kun er
kortvarigt, er det normalt nok
alle biler bruger mere brændstof, når pedalen lægges i tæppet
>Kører man meget pænt er det helt ok, der kan den holde sig lidt over de 10
>:)
Kan du holde et snit lige omkring de 10 på literen, er det fint nok
>Jeg vidste det nu godt da jeg købte den og klager heller ikke over det.
>Luksus koster ;)
Men er åehh så dejligt
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
Only baby engines need artificial aspiration ;)
| |
|
|