|
 | Hold kæft et chok - Ngk Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 21-05-01 07:37 |
|
Havde lige skiftet tændrør for 2 dage siden, fik synkroniseret
karbsene og tog en prøvetur i går.
Med et lyder det som om en udstødningsport er gået løs - lister 1 km.
hjem og konstaterer i stedet at et af tændrørene er knækket! Kun
gevindet sidder tilbage i toppen, resten sidder i tændrørshætten,
koldsved og farvel til Harzenturen om 3 dage?
Dog ikke, fik gevindet listet op med en stjerneskruetrækker, puha.
Min mekaniker kiggede på brudfladen, og det ser ud til at godset er
dårligt, lissom nobret og fuld af små lufthuller.
Er der nogen der har været ude for noget lignende?
Hvad gør man for at undgå det en anden gang?
Arne - med en reddet Harzentur
| |
Janus (21-05-2001)
 | Kommentar Fra : Janus |
Dato : 21-05-01 10:04 |
|
> Er der nogen der har været ude for noget lignende?
> Hvad gør man for at undgå det en anden gang?
Jeg har prøvet det på min knallert.
Det sker hvis tændrøret ikke er spændt ordentligt.
Janus
| |
Thomas Makro (21-05-2001)
 | Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 21-05-01 10:28 |
|
On Mon, 21 May 2001 08:36:31 +0200, "Arne Lorenzen" <aclo@mail.dkx>
wrote:
>Dog ikke, fik gevindet listet op med en stjerneskruetrækker, puha.
Hvad kan man ellers gøre, for at fjerne resterne, hvis den metode ikke
havde virket? Boret i tændrørsresten, og så noget omvendt gevind,
eller hvad?
>Min mekaniker kiggede på brudfladen, og det ser ud til at godset er
>dårligt, lissom nobret og fuld af små lufthuller.
>
>Er der nogen der har været ude for noget lignende?
>Hvad gør man for at undgå det en anden gang?
Tja, lader være at købe NGK?
Og så skriver man naturligvis en anmeldelse til DMCN.
>Arne - med en reddet Harzentur
Nej nej, den tur er ikke reddet Du kender vel Murphys lov, så du når
ikke derned alligevel. Maskinen bliver vel stjålet eller sådan noget?
--
Mvh.Thomas Makro
Honda VFR 750 F
http://home.worldonline.dk/~pcmakro
| |
Arne Lorenzen (21-05-2001)
 | Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 21-05-01 12:37 |
|
"Thomas Makro" <makro@cyberjunkie.dk> skrev i en meddelelse
snip
> >Arne - med en reddet Harzentur
> Nej nej, den tur er ikke reddet Du kender vel Murphys lov, så du når
> ikke derned alligevel. Maskinen bliver vel stjålet eller sådan
noget?
Der er nok nogen der ikke skal ud og lufte dyret, hva
Men anyway, nu pakker jeg den i aften og låser den inde i den bagerste
garage!
Og så er det afgang med vennerne, torsdag morgen klokken 08:00.
Arne -med de bedste forhåbninger, og alle tiders vejrudsigt
| |
 Thomas Makro (21-05-2001)
 | Kommentar Fra : Thomas Makro |
Dato : 21-05-01 13:45 |
|
On Mon, 21 May 2001 13:37:07 +0200, "Arne Lorenzen" <aclo@mail.dkx>
wrote:
>Der er nok nogen der ikke skal ud og lufte dyret, hva
>Men anyway, nu pakker jeg den i aften og låser den inde i den bagerste
>garage!
>Og så er det afgang med vennerne, torsdag morgen klokken 08:00.
Nå ja, man har vel lov at være misundelig?
--
Mvh.Thomas Makro
Honda VFR 750 F
http://home.worldonline.dk/~pcmakro
| |
Karsten (21-05-2001)
 | Kommentar Fra : Karsten |
Dato : 21-05-01 21:43 |
|
Hvis jeg var dig ville jeg spænde ngk´erne med det moment der er foreskevet
i håndbogen..
Desværre forstår jeg ikke NG´s vrede over NGK tændrør.
Arne Lorenzen skrev i meddelelsen <9ead1d$5qv$1@news.inet.tele.dk>...
>Havde lige skiftet tændrør for 2 dage siden, fik synkroniseret
>karbsene og tog en prøvetur i går.
>Med et lyder det som om en udstødningsport er gået løs - lister 1 km.
>hjem og konstaterer i stedet at et af tændrørene er knækket! Kun
>gevindet sidder tilbage i toppen, resten sidder i tændrørshætten,
>koldsved og farvel til Harzenturen om 3 dage?
>
>Dog ikke, fik gevindet listet op med en stjerneskruetrækker, puha.
>Min mekaniker kiggede på brudfladen, og det ser ud til at godset er
>dårligt, lissom nobret og fuld af små lufthuller.
>
>Er der nogen der har været ude for noget lignende?
>Hvad gør man for at undgå det en anden gang?
>
>Arne - med en reddet Harzentur
>
>
| |
Armand (22-05-2001)
 | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 22-05-01 00:06 |
|
Arne Lorenzen <aclo@mail.dkx> skrev i en
news:9ead1d$5qv$1@news.inet.tele.dk...
>
> Havde lige skiftet tændrør for 2 dage siden, ..................
>...... og konstaterer i stedet at et af tændrørene er knækket! Kun
> gevindet sidder tilbage i toppen, resten sidder i tændrørshætten,
> Min mekaniker kiggede på brudfladen, og det ser ud til at godset er
> dårligt, lissom nobret og fuld af små lufthuller.
Aaaah - i like it
--
Armand (NGK skeptiker med to af slagsen på sin ½'e 900'er)
| |
Allan Bojesen (22-05-2001)
 | Kommentar Fra : Allan Bojesen |
Dato : 22-05-01 19:40 |
|
> Aaaah - i like it
>
> --
> Armand (NGK skeptiker med to af slagsen på sin ½'e 900'er)
Det bliver da også værre og værre med dig Armand. En ½ HONDA med NGK
rør. Er det sommervarmen  )))
Allan Bojesen (med en hel 750'er og 4 NGK)
| |
 Armand (23-05-2001)
 | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-05-01 22:47 |
|
Allan Bojesen <allan@bojesen.com> skrev i en
news:9eebh2$sm4$1@news.inet.tele.dk...
>
> > Armand (NGK skeptiker med to af slagsen på sin ½'e 900'er)
> Det bliver da også værre og værre med dig Armand. En ½ HONDA med > NGK
rør. Er det sommervarmen  )))
Honda'en er nu ellers hel nok!
Faktisk har jeg "1½ trekvart" Honda i garagen (= laang historie om et
køb i Tyskland!)
Rørene sad i ved køb og får lov til den dag de står af
--
Armand.
| |
Anders Houmark (25-05-2001)
 | Kommentar Fra : Anders Houmark |
Dato : 25-05-01 22:04 |
|
Arne Lorenzen skrev i meddelelsen <9ead1d$5qv$1@news.inet.tele.dk>...
>Er der nogen der har været ude for noget lignende?
Nej slet ikke. Jeg havde en 8" svensknøgle som jeg prøvede at skrue et
tændrør (NGK) ud af et topstykke ( som var i stykker, tændrøret var 100km
nyt så det ville jeg have ud til brug senere ) men det kunne den bare ikke..
Jeg spændte topstykket fast i en skruetvinge og begynte at dreje - for at se
at skruetvingen efter 20sekunders hårdt træk med mig i den anden ende, var
ved at give efter og ryge ud over kanten på bordet.. Sådan noget billigt
skrammel tænkte jeg og prøvede så at smadre tændrøret med svensknøglen.. Men
for pokker det porcelæn er da temlig holdbart, for der kom kun et bette
mærke på tændrøret..
>Hvad gør man for at undgå det en anden gang?
Du skal lade være med at bruge dine superkrafter når du skruer de i.. Ej
spøg til side.. men du kunne måske kontrollere først, at der ikke var de der
luftfætre i det?
--
Mvh Anders Houmark
"It's an insane world, but I'm proud of being part of it"
Bill Hick
| |
|
|