> >Ja jeg vil da gerne lige afsløre at Mads satte hurtigste kval. tid i
begge
> >heat, og scorede dermed pole.
Ja lad os bare holde her
Nå ikke.
1 tidstagning gik ganske ok, selv om der var lidt trængt på banen med 18
cykler, og der stadig lå en del sand på banen. Der blev dog ret hurtigt kørt
et "tørt" spor.
Efter kval1 skulle Mikkel undertegnede og et par stykker mere til
licensprøve, og der var nærmest en formsag. Mens vi sad og satte krydser,
kom resultatlisten fra første kval, og vi kunne godt høre at mit navn blev
mumlet nogle gange
Tiderne så ca sådan ud:
navn Licens hurtigste tid Næsthurtigste tid
1 Mads Lund B ansøger 50,1 50,3
2 ?????? B 1234 50,4 50,8
3 ?????? B 2345 50,5 51.?
..
..
sidst

Mikkel Christensen ca 1 minut
Så det var jo storartet underholdning. På andet pas kunne jeg ikke rigtigt
få det til at glide, men tog dog 2 omgange for fulddamp, afsluttet med en
"nær chrash" oplevelse da jeg var ret tæt på at køre ind i Mikkel (Det kunne
have været ret kønt) så blev jeg enig med mig selv om, at cyklen ikke skulle
smadres før første Heat.
Tiderne for anden kval
navn Licens hurtigste tid Næsthurtigste tid
1 Mads Lund B ansøger 49,3 49,9
2 ?????? B 1234 49,8 50,2
3 ?????? B 2345 49,9 50.?
..
..
sidst

Mikkel Christensen ca 1 minut
Så det var jo også ok. Mikkel gik dog og mumlede noget om at det #¤%#¤ ikke
kunne passe han ikke havde kørt under 1.00, noget med hardware fejl i hans
transponder osv.
Og så skulle vi jo ud og køre løb. I manglen på dækvarmere, var jeg lidt
skeptisk over at skulle ud og presse fra starten, så jeg havde lagt
strategien efter at køre lidt defensivt for så at lukke op efter 3 omgange.
Starten gik dog helt i skod (det startede med jeg kom til at tænke på at jeg
aldrig havde prøvetrænet en start før) koblingen blev sluppet for hurtigt,
og vupti var jeg 5'er. Efter 1/2 omgang kørte 1 og 2 af banen og så var jeg
jo 3'er. Men ak på 2. omgang, mente min hjerne at det var tid for at komme
forbi den sløve cykel der lå 2'er så jeg timede sving 2 efter en høj
udgangshastighed til den korte langside. Men jeg kom nok lige lovlig tæt på
midt i svinget og så trode højre hånd det var klogt at bremse, NOT!!! ned på
siden, og fyren bag mig havde ikke mange muligheder for at undgå at køre
over min venstre arm (som stadig er lidt øm). Prilleren fik bøjet
gearpedalen og tabte transponderen, så det var det løb. Mikkel blev nr 16.
Prilleren var hurtigt fikset, og så mente team chefen (Per var i dagens
anledning blevet degraderet til teamchef = skaffedyr) at det var tid for en
taktikændring. Jeg skulle tage starten og holde spids de ca 5 omgang til jeg
indhentede Mikkel, når jeg var forbi, skulle Mikkel begynde at varme dæk op,
slingre vildt og holde arme og ben så bredt ud som muligt
2. Heat, starten blev igen noget skod, så jeg lå nr. 10 efter første omgang
(der var også lige lidt styrtnerver der skulle rystes af. Og gennem løbet
kørte jeg mig op som nr 6. men kunne se at jeg ikke kunne hente nr 5, så de
sidste 3-4 omgange blev kørt i touringstil. mikkel blev vist nr 15.
Så var vi jo klar til at give den gas i sidste Heat, op til start og så
fyrede jeg en perfekt start af, desværre ca 0,1 sekund for tidligt ;-( så
det var lige +20 sek til kontoen) Men jeg kom da først i sving 1, og efter 5
omgange var jeg stadig 1'er på 6 omgang havde jeg fået skabt lidt luft til
2'eren men så skodede jeg et skarpt venstresving og kom ud af idealsporet
(hvor der lå sand) og med efterfølgende bundgas skred bagenden ud, så lukker
man for gassen og vupti hænger man 1,5 m over cyklen og spekulere på hvad
der brækker når man lander igen. Det gik nu nogenlunde med at komme ned, men
som bekendt bremser læder mere end glasfiber, så jeg fik cyklen i nakken da
jeg lå stille. 2. og 3. manden panikkede åbentbart over den pludselige
ændring i min kørestil, så da jeg fik hovedet op, så jeg dem komme kurrende
i en dynge ind i min cykel, så alt i alt var der pludselig noget trængt i
det sving (og der kom jo ca 15 cykler mere). RS'eren ville ikke starte da
jeg fik den vendt den rigtigt igen, så det var over and out. Højre fod, og
lysken venstre knæ og venstre hofte gjorde også hjernen opmærksom på at det
var bedst at tage den lidt med ro. Mikkel blev på baggrund af min evne til
at smadre cykler nr 14

stadig kæmpende med 1.00 grænsen.
Så alt i alt fik team CTD og Team Pure Pain 'en 6. plads samt en 14. -15. og
16. plads ud af dagens strabasseer, samt en noget second hand looking RS125.
Vi havde ellers håbet på at tumulten angående mine kval tider ville skabe
uro på RS markedet, så Per kunne få ny cykel, men det ser ikke ud til at der
er nogle af de andre kører der har givet helt op.
Mads Lund
Ninja9RT