Jeg har lige købt en 750 Bold'or og jeg kan tilslutte mig problemet med et
stort olie forbrug. Da jeg købte den var der lige skiftet olie og alt var
fint. Efter ca. 850 km begynder den at knirke lidt fra topstykket og jeg
konstatere at der er alt for lidt olie på. Jeg måtte efter fylde med ca 1½
liter og nu ved jeg ikke rigtigt hvad jeg skal gørre ved motoren. Hvis knast
lejerne er gået er det et ny topstykke. Jeg håber jeg kan halte vidre på den
indtil jeg finder en anden Motor.
Derudover skal en Bold'or have justeret ventiler for hver 6000 km og det er
vigtigt for ellers står de simpelthen af.
Efter ca 50.000 - 70.000 km begynder knastkæderne at være slidte og bør så
skiftes. Dette kan ( har jeg hørt ) gørres uden at tage toppen af.
Det er værere hvis primær køden begynder at larme. At skifte den kræver at
hele motoren skal skilles ad. Bortset fra det er det en dejlig MC.
Hvis du skal købe en vil jeg anbefale dig at købe en der er renoveret.
/Dennis
"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse
news:9e5d71$r8h$1@sunsite.dk...
>
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:9e4fur$l7q$20@news.cybercity.dk...
>
> <snip>
>
> en VFR 750, som er nærmest uopslidelig og trumfer de
> nævnte med med flerdobling på bremser og køregeenskaber
>
> <snap>
>
> > Armand.
> > (der som Honda-hader på retræte.. bla bla)
>
> <snude>
>
> Ja, vi nyder det jo hver gang du roser Honda - hvilket sker oftere og
> oftere. Men at du her ligefrem UOPFORDRET fremhæver en Honda model, som
der
> ikke engang er blevet stillet spørgsmål om, endda på bekostning af andre
> mærker, det er dog alligevel den stiveste (fnis, fnis).
> Det ender sg'u med at jeg kommer til at holde af dig, Armand
>
> Bo, VF1000F
>
>