"(USA) Brian Mark Madsen" <brianmREMOVE@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
news:41b37db3$0$66406$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Hej NG
>>
>> Hvad skal man kigge efter på en MB 190E 2,0 ved køb?
>>
>> Jeg har været inde på
www.bilsyn.dk og kigge lidt på deres top ti, men
>> det
>> er stort set kun "alm." ting som slidte styrekugler, tærede
>> bremserør/-slanger, forurening og utæt smøresystem(motor). Hvilket jo
>> skal
>> kigges efter under alle omstændigheder.
>>
>> Der er også omtalt rust i inderskærme og vognbund, men er der evt. nogen
> der
>> kan udspecificere placeringen på de slemme steder lidt nærmere?
>>
>> Noget specielt man skal kigge efter mht. motor og gearkasse? Jeg regner
> med
>> at finde én med man. gear, men går bestemt ikke af vejen for en med aut.
>> gear.
>
> Rust:
>
> - Inde bag forskærmene lige over hvor panelet begynder (panelhjørnerne
> generelt
> (for+bag).
> - SkArmkanter - isAr i bag
> - Donkraft-monteringerne i panelerne
> - Bunden af brAndskottet
> - Fodbr0ndene i for.
> - Skærmbrøndene i bagagerummet.
> - I bunden af dørene.
> - Hvis den har soltag så er der ofte rust i soltagsrammen (når man åbner
> soltaget)
> - Bag batteriet -> mod kabinen.
> - Under bunden -> i front sædernes monteringspunkter.
>
> Andre fejl:
>
> - Støj fra bagtøjet.
> - Defekte st0dAmpere
> - motor skal springe umiddelbart igang efter f0depumpen har skabt tryk pA
> systemet (start f0rst bilen nAr den slAr fra - det kan h0res som en svag
> summen) - og uden brug af speederen.
>
> Det var en lille liste jeg havde fra tidligere - har selv har kigget pA
> mange 190E - de er ved at vAre godt rustne i DK efterhAnden.
Kan absolut gende flere af ovenstående fejl. Især bagtøj og rust ved paneler
til donkraft
Der udover har knasten på e modellen også en ret begrænset levetid.
Men ruster det gør de sgu
--
Tom