"Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:419f080d$0$11635$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Savner nogle indputs. om hvad man gøre af ekstra tiltag for at få den
meste
> muligt økonomiske benzinbil. Her tænker jeg på, hvor meget kan det betalt
> sig at f.eks sætte et KN-filter i bilen. Og er det i det hele tager
> tilrådeligt i en ny bil, med alt det fintfølende udstyr.
> Og er der andre tiltag at gøre for at sparer på de dyre dråber.
> Kim
>
Kør med omtanke, tænk fremad i trafikken.
Sørg for at dæktrykket ligger så højt som muligt inden for de anbefalede
grænser.
Sæt ALDRIG smarte brede fælge på.
En helt anden overset ting : Om sommeren, brug en evt. air con i stedet for
nedrullede vinduer.
Amerikansk politi har lavet nogle tests ved deres 55mph limit.
Husker ikke tallet, men der var MEGET at spare.
Sidste men alligevel: Voks og poler din bil.
Lyder dumt, men man beskytter sin bil, og det giver et par meter mere pr.
liter.
Når man flyver "Air Races" på rundbaner i USA, går en "P 47 Thunderbolt" ca.
30 km/t hurtigere hvis den er nypoleret
Det meste afhænger af føreren, for 12 - 14 år siden, kørte jeg, som
navigatør, nogle økonomirallyer med en bekendt.
Det var i en af "polisens" klubber.
Ham der normalt vandt, kørte i en Nissan Bluebird, med et snit på omkring
19,5 km/l
Ham der normalt tabte, kørte en Zastava (licensbygget Fiat 128), med et snit
på 12,8 km/l
Vi kørte en Pug 405, med brede ruller og nåede omkring 17,1 km/l i snit
Min nuværende Toyota 1,6 fra 85, med +300.000 på klokken går +14 km/l i
næsten ren bytrafik.
Mvh
Niels