"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse
news:419cd8bf$0$86911$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej gruppe!
>
> Nu har jeg søreme været ude og prøve en ny Golf 1,6 FSI, som jo er en
ganske
> lækker bil. Lagde specielt mærke til, hvor støjsvag motoren var ved lave
> omdrejninger - i tomgang var jeg i tvivl om der var gang i motoren eller
ej
>
>
> Nå, men det var altså et helt fabrisknyt eksemplar, som stadig var i en
> eller anden "fabrikstilstand", hvor forskellige elektriske funktioner
> (herunder radio) ikke fungerede. Dette er vist ganske normalt.
>
> Men:
> På motorvejen ved ca 130 km/t i fjerde gear (dem er der 6 af) stoppede
> accellerationen ved præcis 5.000 RPM på trods af, at det røde felt først
> starter ved 7.000 RPM. Dvs. den accelleredede jævnt optil de 5.000 RPM, og
> stoppede så brat der, hvilket får mig til at tænke på en eller anden
> elektronisk begrænsning.
>
> Derfor:
> Kan denne begrænsning have noget at gøre med, at bilen ikke var klargjort
> eller kan der være en anden forklaring på denne opførsel? For jeg håber da
> ikke, at man som køber vil opleve det samme?
>
> Er der nogen er jer kloge hoveder, som har nogen ide om ovenstående?
>
> Hov, det skal forresten lige siges, at der vistnok ikke var problemer med
> højere omdrejninger i andre gear / ved andre hastigheder. (Så vidt jeg
> husker)
>
>
> Hilsen Jacob
>
Du skal lige være opmærksom på, at den motor faktisk er beregnet til oktan
98 blyfri benzin. Mange tankstationer herhjemme har ikke det. Den kan dog
køre på 95 blyfri, men vil tabe lidt effekt og bruge lidt mere brændstof.
mvh
Torben Madsen