|
| Moment kontra hestekræfter ? Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 17-11-04 12:53 |
|
Hej NG.
Jeg ved godt det er blevet debatteret mange gange før, men jeg kunne ikke
finde svar på dette:
I dagligdagen, hvilken bil vil være mest anvendelig hvis man tænker på at 80
% er motorvejskørsel:
bil 1: 132 HK og 180 NM
bil 2: 90 HK og 205 NM
Vil de føles ens så længe man ikke har brug for ræs og topfart ?
--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask
the questioners the question they've been questioning.
-- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001
| |
Martin Johansen [600~ (17-11-2004)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 17-11-04 13:00 |
| | |
Christian B. Andrese~ (17-11-2004)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 17-11-04 13:08 |
|
"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message
news:pan.2004.11.17.11.59.51.484221@website.tuxx.dk...
> Christian B. Andresen skrev:
>
> > Vil de føles ens så længe man ikke har brug for ræs og topfart ?
>
> Det kommer an på gearingen og momentkurven.
OK, det er nog ikke lige til at finde ud af gearingen.
Mht. momentkurven så er 1) benzin (2.0i 16V) og 2) er diesel (2.0 HDi)
--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask
the questioners the question they've been questioning.
-- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001
| |
Thomas Landberg (17-11-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Landberg |
Dato : 17-11-04 13:05 |
|
> Jeg ved godt det er blevet debatteret mange gange før, men jeg kunne ikke
> finde svar på dette:
>
> I dagligdagen, hvilken bil vil være mest anvendelig hvis man tænker på at
> 80
> % er motorvejskørsel:
>
> bil 1: 132 HK og 180 NM
> bil 2: 90 HK og 205 NM
>
> Vil de føles ens så længe man ikke har brug for ræs og topfart ?
Man skal også kende gearingen for at kunne svare på det, men hvis bilerne er
gearet som jeg gætter på de er (altså som en benziner for den første og en
diesel for den næste), så vil du på motorvejen føle, at førstnævnte er
hurtigst. Den ligger på flere omdrejninger og det kompenserer for de få
manglende nm. Men den sidstnævnte vil nok være den mindst støjende.
--
MVH
Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad
| |
Christian B. Andrese~ (17-11-2004)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 17-11-04 13:09 |
|
"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote in message
news:419b3e6c$0$86929$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Jeg ved godt det er blevet debatteret mange gange før, men jeg kunne
ikke
> > finde svar på dette:
> >
> > I dagligdagen, hvilken bil vil være mest anvendelig hvis man tænker på
at
> > 80
> > % er motorvejskørsel:
> >
> > bil 1: 132 HK og 180 NM
> > bil 2: 90 HK og 205 NM
> >
> > Vil de føles ens så længe man ikke har brug for ræs og topfart ?
>
> Man skal også kende gearingen for at kunne svare på det, men hvis bilerne
er
> gearet som jeg gætter på de er (altså som en benziner for den første og en
> diesel for den næste), så vil du på motorvejen føle, at førstnævnte er
> hurtigst. Den ligger på flere omdrejninger og det kompenserer for de få
> manglende nm. Men den sidstnævnte vil nok være den mindst støjende.
Føle pga. lyden eller reelt føle ?
--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask
the questioners the question they've been questioning.
-- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001
| |
Søren Christensen (17-11-2004)
| Kommentar Fra : Søren Christensen |
Dato : 17-11-04 13:10 |
|
"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:419b3b9e$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg ved godt det er blevet debatteret mange gange før, men jeg kunne ikke
> finde svar på dette:
>
> I dagligdagen, hvilken bil vil være mest anvendelig hvis man tænker på at
80
> % er motorvejskørsel:
>
> bil 1: 132 HK og 180 NM
> bil 2: 90 HK og 205 NM
>
> Vil de føles ens så længe man ikke har brug for ræs og topfart ?
>
> --
Det vil jeg mene den med 132Hk og 180Nm vil.
Der er trods alt hele 42hk til forskel men kun 25NM til forskel.
Tror den med 132Hk og 180Nm vil være mere omdrejningsvillig.
Venligst
| |
Leonard (17-11-2004)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 17-11-04 13:11 |
|
"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:
>Vil de føles ens så længe man ikke har brug for ræs og topfart ?
Smager æbler og pærer ens så længe man ikke kigger på dem?
Du kan ikke sammenligne 2 biler kun udfra HK/moment.
Jeg har 2 biler:
bil 1: 62HK/140Nm
bil 2: 105HK/250Nm
bil 1 føles i alle situationer kvikkere end bil 2, hvilket jo nok
skyldes at bil 1 har en egenvægt på 800 kg mens bil 2 vejer 2.000 kg.
--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::
| |
Christian B. Andrese~ (17-11-2004)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 17-11-04 13:19 |
|
"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message
news:2mfmp0h0tlc340mqo4bm4bop53qto754da@4ax.com...
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote:
>
> >Vil de føles ens så længe man ikke har brug for ræs og topfart ?
>
> Smager æbler og pærer ens så længe man ikke kigger på dem?
>
> Du kan ikke sammenligne 2 biler kun udfra HK/moment.
> Jeg har 2 biler:
> bil 1: 62HK/140Nm
> bil 2: 105HK/250Nm
> bil 1 føles i alle situationer kvikkere end bil 2, hvilket jo nok
> skyldes at bil 1 har en egenvægt på 800 kg mens bil 2 vejer 2.000 kg.
De vejer stort set det samme, er søsterbiler fra hvert sit mærke.
--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask
the questioners the question they've been questioning.
-- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001
| |
Peter C:\\ (17-11-2004)
| Kommentar Fra : Peter C:\\ |
Dato : 17-11-04 13:16 |
|
"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:419b3b9e$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg ved godt det er blevet debatteret mange gange før, men jeg kunne ikke
> finde svar på dette:
>
> I dagligdagen, hvilken bil vil være mest anvendelig hvis man tænker på at
80
> % er motorvejskørsel:
>
> bil 1: 132 HK og 180 NM
> bil 2: 90 HK og 205 NM
Undskyld, men jeg kan ikke dy mig for at spørge
Er der tale om Ford Escort RS Turbo og VW Golf TDi ...eller en PSA HDi´er ?
(jeg synes jeg kan genkende effekttallene
for at man kan sige noget om anvendelighed ved dagligt brug kunne det være
interessant at kende omdrejningstallene hvor de angivne effekter ligger
MVH Peter C:\
| |
Christian B. Andrese~ (17-11-2004)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 17-11-04 13:20 |
|
"Peter C:\" <pc@FJERNDETTEtping.dk> wrote in message
news:419b4088$0$270$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:419b3b9e$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hej NG.
> >
> > Jeg ved godt det er blevet debatteret mange gange før, men jeg kunne
ikke
> > finde svar på dette:
> >
> > I dagligdagen, hvilken bil vil være mest anvendelig hvis man tænker på
at
> 80
> > % er motorvejskørsel:
> >
> > bil 1: 132 HK og 180 NM
> > bil 2: 90 HK og 205 NM
>
> Undskyld, men jeg kan ikke dy mig for at spørge
> Er der tale om Ford Escort RS Turbo og VW Golf TDi ...eller en PSA HDi´er
?
bil 1: 2.0i 16V benzin PSA
bil 2: 2.0 PSA HDi
> for at man kan sige noget om anvendelighed ved dagligt brug kunne det være
> interessant at kende omdrejningstallene hvor de angivne effekter ligger
Hvor finder man det henne ?
--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask
the questioners the question they've been questioning.
-- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001
| |
Peter C:\\ (17-11-2004)
| Kommentar Fra : Peter C:\\ |
Dato : 17-11-04 13:36 |
| | |
Christian B. Andrese~ (17-11-2004)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 17-11-04 13:49 |
|
"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
news:419b3b9e$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg ved godt det er blevet debatteret mange gange før, men jeg kunne ikke
> finde svar på dette:
>
> I dagligdagen, hvilken bil vil være mest anvendelig hvis man tænker på at
80
> % er motorvejskørsel:
>
> bil 1: 132 HK og 180 NM
5500 o/min og 4200 o/min
> bil 2: 90 HK og 205 NM
4000 o/min og 1900 o/min
--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask
the questioners the question they've been questioning.
-- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001
| |
p.jarnbak (17-11-2004)
| Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 17-11-04 16:12 |
|
"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message
news:419b3b9e$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg ved godt det er blevet debatteret mange gange før, men jeg kunne ikke
> finde svar på dette:
>
> I dagligdagen, hvilken bil vil være mest anvendelig hvis man tænker på at
> 80
> % er motorvejskørsel:
>
> bil 1: 132 HK og 180 NM
> bil 2: 90 HK og 205 NM
>
> Vil de føles ens så længe man ikke har brug for ræs og topfart ?
Jeg vil vælge bil 2 da den nok har flest hk og moment ved motorvejs
hastighed(uden at geare ned).
Der er nok noget elastik når man giver gas i bil 1, da det bare er en slap
benziner(moment som en kædesav)
Hej Palle.
| |
Ukendt (17-11-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 17-11-04 18:22 |
|
"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:419b3b9e$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg ved godt det er blevet debatteret mange gange før, men jeg kunne ikke
> finde svar på dette:
>
> I dagligdagen, hvilken bil vil være mest anvendelig hvis man tænker på at
> 80
> % er motorvejskørsel:
Den med mindst larm i kabinen
--
Tom
| |
Christian B. Andrese~ (18-11-2004)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 18-11-04 08:22 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:419b88d3$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:419b3b9e$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hej NG.
> >
> > Jeg ved godt det er blevet debatteret mange gange før, men jeg kunne
ikke
> > finde svar på dette:
> >
> > I dagligdagen, hvilken bil vil være mest anvendelig hvis man tænker på
at
> > 80
> > % er motorvejskørsel:
>
> Den med mindst larm i kabinen
Det afhænger jo så vel også meget af dækkene.
Og så vil den som kører med de laveste omdrejninger vel også være mindre
støjende ?
--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask
the questioners the question they've been questioning.
-- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001
| |
Kim Kristensen (18-11-2004)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 18-11-04 17:57 |
|
"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:419c4d93$0$176$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> news:419b88d3$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> >
> > "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> > news:419b3b9e$0$164$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > > Hej NG.
> > >
> > > Jeg ved godt det er blevet debatteret mange gange før, men jeg kunne
> ikke
> > > finde svar på dette:
> > >
> > > I dagligdagen, hvilken bil vil være mest anvendelig hvis man tænker på
> at
> > > 80
> > > % er motorvejskørsel:
> >
> > Den med mindst larm i kabinen
>
> Det afhænger jo så vel også meget af dækkene.
> Og så vil den som kører med de laveste omdrejninger vel også være mindre
> støjende ?
>
>
> --
> mvh/rg. Christian
> I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask
> the questioners the question they've been questioning.
> -- George W. Bush, Austin, Texas, Jan. 8, 2001
>
>
Jeg vil mene at det primært afhænger af hvor godt den pågældende bil er
støjdæmpet, den med de færreste omdrejninger kan godt larme mest af de to.
Med venlig hilsen Kim
| |
|
|