Inge Norup bestukket om barnevogne?
TV2 er super-u-etisk mht reklame. Bestikkelse sandsynlig.
De meget sete morgen-TV programmer har omfattende product placement og anden
reklame.
De i loven nedskrevne , klare betingelser om upartisk oplysning, er løfter
der brydes extremt og daglig, og der bogføres ikke hvad firmaerne yder for
at opnå en reklame, der ikke kan købbes for milliarder af kroner.
Et typisk eksempel var Inge Norup - Michael Meyerheim indslag om børnesenge
11/17/2004.
Man fremhævede Ikea-produkter som perfekte, og talrige andre blev usagligt
nedgjort.
Fx viste man sengebund hvor brædder var brækket, hvilket spædbarn aldrig
ville kunne klare.
Man løj at test kun svarede til hvad babyer gør i det virkelige liv.
De få ulykker der sker, hvor babyer kravler op, falder og bliver hængende
skyldes næsten altid kommunale legepladsarkitekters inkompetence, eller de
tidligere brugte seler i barnevogne.
Jeg tror aldrig et barn er døet efter at fod eller finger blev hængende i
tremmer om barneseng, men sådan opfindsomhed der skulle tilsværte alle
ikke-Ikea-produkterm var blandt de ufine trick, hvormed et enkelt firma nok
får mangedoblet deres markedsandel ufortjent.
|