|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Vedr. min Ibiza der stadig vil til højre Fra : LL |
Dato : 15-11-04 10:37 |
|
Som nævnt i tidligere indlæg, trækker min Seat Ibiza til højre ved
acceleration. Jeg har stadig en restgaranti på bilen og har derfor lige
snakket med forhandleren/mekanikeren og forklaret ham problemet. Han påstår
at det ikke er sikkert at de kan rette det, da der: "...bare er nogle biler
der trækker lidt til den ene side..." Så nu er mit spørgsmål til jer: Hvad
faen mener han??? Det kan da ikke passe, at den bare skal køre skæv? - men
uanset hvad, så har jeg en tid på torsdag - så må vi se hvad der videre
sker...
Lenn Lauridsen
Seat Ibiza 1.8i
| |
Henrik (15-11-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 15-11-04 11:18 |
|
defekt bærearm/bærearmsbøsning.
/Henrik
"LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> wrote in message
news:419878b0$0$299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Som nævnt i tidligere indlæg, trækker min Seat Ibiza til højre ved
> acceleration. Jeg har stadig en restgaranti på bilen og har derfor lige
> snakket med forhandleren/mekanikeren og forklaret ham problemet. Han
påstår
> at det ikke er sikkert at de kan rette det, da der: "...bare er nogle
biler
> der trækker lidt til den ene side..." Så nu er mit spørgsmål til jer: Hvad
> faen mener han??? Det kan da ikke passe, at den bare skal køre skæv? - men
> uanset hvad, så har jeg en tid på torsdag - så må vi se hvad der videre
> sker...
>
> Lenn Lauridsen
> Seat Ibiza 1.8i
>
>
| |
Henrik Villadsen (16-11-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik Villadsen |
Dato : 16-11-04 18:26 |
|
On Mon, 15 Nov 2004 11:17:44 +0100, "Henrik"
<h1e2n3r4i5k@j1a2n3n4i5n6g7-j1u2u3l4.dk> wrote:
>defekt bærearm/bærearmsbøsning.
>
>/Henrik
Det vil også være mit bud, da min Vectra gjorde det samme med en skæv bærearm.
I den side hvor bærearmen var skæv blev dækket også slidt hurtigere, så prøve og
se efter om de forreste dæk ser ens ud.
--
Henrik Villadsen
| |
Knud Rasmussen (15-11-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Knud Rasmussen |
Dato : 15-11-04 12:28 |
|
Hej
En forhjulstrukket bil har som regel en kort og en lang kardan .Den lange
vil vride sig mest under kraftig acceleration .
Hilsen Knud
"LL" <lenn@XXXwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:419878b0$0$299$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Som nævnt i tidligere indlæg, trækker min Seat Ibiza til højre ved
> acceleration. Jeg har stadig en restgaranti på bilen og har derfor lige
> snakket med forhandleren/mekanikeren og forklaret ham problemet. Han
påstår
> at det ikke er sikkert at de kan rette det, da der: "...bare er nogle
biler
> der trækker lidt til den ene side..." Så nu er mit spørgsmål til jer: Hvad
> faen mener han??? Det kan da ikke passe, at den bare skal køre skæv? - men
> uanset hvad, så har jeg en tid på torsdag - så må vi se hvad der videre
> sker...
>
> Lenn Lauridsen
> Seat Ibiza 1.8i
>
>
| |
Jan W Nielsen (15-11-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 15-11-04 12:34 |
|
> En forhjulstrukket bil har som regel en kort og en lang kardan .Den lange
> vil vride sig mest under kraftig acceleration .
Det har næppe noget med dette at gøre.
Kan der mon være slør i tårnlejet..?
(Der hvor toppen af støddæmperen sidder i tårnet ved motoren)
/Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) LL (15-11-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : LL |
Dato : 15-11-04 17:09 |
|
> Det har næppe noget med dette at gøre.
>
> Kan der mon være slør i tårnlejet..?
>
> (Der hvor toppen af støddæmperen sidder i tårnet ved motoren)
Det har jeg også tænkt på, derfor vil jeg lige nævne det for værkstedet når
jeg skal aflevere bilen på tordag - både det og bærearmsbøsninger...
| |
Ukendt (15-11-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-11-04 17:06 |
|
> En forhjulstrukket bil har som regel en kort og en lang kardan .Den lange
> vil vride sig mest under kraftig acceleration .
hehe, sikke dog noget sludder.
Det er ophænget eller sporingen den er galt med.
Det er KLART at mekkeren påstår at nogle biler bare gør sådan. Han håber jo
tydeligvis på at kunne slippe for at lave fejlen.
(Han skulle have med en klaphammer på begge knæskaller)
Ved ophæng kan der være flere ting.
* Bærearme
* støddæmpere
* Styrekugler
* Bøsninger
--
Tom
| |
![](/images/tree/0.gif) jan@fedtegreven.dk (15-11-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 15-11-04 17:15 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>hehe, sikke dog noget sludder.
Vel er det da ej - det er logik for perlehøns.
dog er der jo den forskel at man i dag har lært at tage højde for den
detalje i bilerne, men i pre-historisk tid, var det netop et fænomen
der forekom på visse forhjulstrækkere...
Tausnus 12m og andre
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (15-11-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-11-04 22:45 |
|
<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:2clhp0pjdbtrg6cnaocpid27scth7m58ds@dtext.news.tele.dk...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>
>>hehe, sikke dog noget sludder.
>
> Vel er det da ej - det er logik for perlehøns.
>
> dog er der jo den forskel at man i dag har lært at tage højde for den
> detalje i bilerne, men i pre-historisk tid, var det netop et fænomen
> der forekom på visse forhjulstrækkere...
>
> Tausnus 12m og andre
Jep og vi taler om en Seat Ibiza 1.8 med en aksel som vel er ca. 20 mm.
Bilen vil da heller ikke lige pludselig begynde at trække skævt pga.
fejlkonstruktion
--
Tom
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) jan@fedtegreven.dk (15-11-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 15-11-04 22:54 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>Jep og vi taler om en Seat Ibiza 1.8 med en aksel som vel er ca. 20 mm.
kan vel knapt kaldes en aksel så ;)
>Bilen vil da heller ikke lige pludselig begynde at trække skævt pga.
>fejlkonstruktion
Ikke pludseligt da ....
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (15-11-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-11-04 22:53 |
|
<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:bb9ip01qr20qm3oo05f51gifaqgivhiakc@dtext.news.tele.dk...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>
>>Jep og vi taler om en Seat Ibiza 1.8 med en aksel som vel er ca. 20 mm.
>
> kan vel knapt kaldes en aksel så ;)
hehe, men motoren yder vel næppe mere moment end man spænder boltene i
topstykket med
--
Tom
| |
|
|