>> Det var dog den mest groteske påstand. Har du skyggen af noget, der
> beviser
>> dit postulat..?
> Er der en journalist der føler sig trådt over tæerne, eller er det blot
> almindelig oplysning
Det er almindelig oplysning - og borgerlig indignation.
Personligt synes jeg, det er utrolig groft at anklage andre for noget så
grimt. Både VW og journalisterne.
Samtidig synes jeg, det er synd af fylde gruppen med den slags skrammel.
Mange ved formenlig ikke bedre, når de læser den slags. Derfor skrev jeg
det.
> (ikke fordi jeg aner hvad du laver, men det smager lidt derhen af)
Jeg laver i hvert fald ikke noget med biler - rent prof.
> Overdriver fremmer forståelsen, men har du ikke selv set mange enslydende
> "bilanmeldelser" hvor franske biler og "tysk kvalitet" sammenlignes.
Du aner ikke, hvordan medierne arbejder - men jeg kan fortælle dig, at ingen
"normale medier" ville viderebringe den slags materiale, hvis nogen i øvrigt
var så dumme at levere det til dem. Det ville være en PR-mæssig katastrofe
for en hvilken som helst virksomhed.
>> > VW har jo et stort forklaringsproblem med hvorfor de laver det meste af
>> > deres biler lave i udlandet, bl.a har de jo nu lavet stor fabrik i
>> > Kina.
>> Hvordan har de det..?
> Tysk kvalitet
Jeg mener ikke, det har noget med sagen at gøre. Om min Toyota er samlet i
England eller Tyrkiet spiller i princippet ingen rolle.
Det er de samme robotter, og de mennesker, der konstruerer og programmerer
robotterne er de samme. Tolerancerne i kvalitetskontrollen er efter al
sandsynlighed også bestemt på forhånd - centralt fra. Men der kan være
indkøringsproblemer i en produktionsenheds opstartfase.
> Sorry, men hvad med tilbagekaldelser af Audi, tæller de ikke med?
Nej.
/Jan W Nielsen