|
| Hmm, der er sq noget om snakken med de der~ Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 10-11-04 18:42 |
|
De er ikke til at slå ihjel, uanset hvor hårdt man prøver
En bekendt har en nyere af slagsen (mener det er en årg. 2001).
Han skulle i går fylde benzin på dyret, men får ved en fejl taget diesel
slangen (den hænger lige ved siden af benzinslangen på tanken) og opdager
det først efter at der er røget 22 liter på.
Han tankede så helt op med benzin og kørte en laaang tur, hvorefter han
tankede helt op (med benzin ) igen.
Bilen kører/lyder stadig som inden dieselen blev påfyldt, så tilsyneladende
er der intet sket med maskinen.
Så hvis man har mod på at spare lidt på brændstof økonomien, så værsgo' at
bruge dette "sparetip"
Husk dog at det nok er en rigtig god ide at motoren er varm inden man hælder
diesel på.
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
Bo Rasmussen (10-11-2004)
| Kommentar Fra : Bo Rasmussen |
Dato : 10-11-04 19:01 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:419252ea$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> De er ikke til at slå ihjel, uanset hvor hårdt man prøver
>
> En bekendt har en nyere af slagsen (mener det er en årg. 2001).
> Han skulle i går fylde benzin på dyret, men får ved en fejl taget diesel
> slangen (den hænger lige ved siden af benzinslangen på tanken) og opdager
> det først efter at der er røget 22 liter på.
> Han tankede så helt op med benzin og kørte en laaang tur, hvorefter han
> tankede helt op (med benzin ) igen.
> Bilen kører/lyder stadig som inden dieselen blev påfyldt, så
> tilsyneladende er der intet sket med maskinen.
> Så hvis man har mod på at spare lidt på brændstof økonomien, så værsgo' at
> bruge dette "sparetip"
> Husk dog at det nok er en rigtig god ide at motoren er varm inden man
> hælder diesel på.
>
> --
> Mvh
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport
Hvordan lykkedes det ham, at få moset pistolen ned i hullet uden at ødelægge
noget?
--
Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk
| |
Per Beer Hansen (10-11-2004)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 10-11-04 19:14 |
|
Bo Rasmussen wrote:
>
> Hvordan lykkedes det ham, at få moset pistolen ned i hullet uden at
> ødelægge noget?
Hej Bo
Jeg ved det faktisk ikke, det spurgte jeg ikke om.
Er der stor forskel på diesel og blyfri studsen i størrelsen ?
Det der undrer mig mest, det er at han er en pensioneret mekanikker og er
meget pernitten med sin bil, og jeg mener MEGET
Så hvordan sådan noget kan ske, det fatter jeg heller ikke.
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
Uffe Bærentsen (10-11-2004)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 10-11-04 20:14 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:41925a4f$0$50338
> Det der undrer mig mest, det er at han er en pensioneret mekanikker og er
> meget pernitten med sin bil, og jeg mener MEGET
> Så hvordan sådan noget kan ske, det fatter jeg heller ikke.
Han så prisen på benzin og fik sådan et chock at han ikke sansede hvad han
hældte på bilen.
Bare et vildt gæt
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (nysynet
| |
Thomas Strandtoft (10-11-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 10-11-04 20:52 |
|
Per Beer Hansen wrote:
> Det der undrer mig mest, det er at han er en pensioneret mekanikker og er
> meget pernitten med sin bil, og jeg mener MEGET
> Så hvordan sådan noget kan ske, det fatter jeg heller ikke.
En ting er at han tager fejl af standerne, det er bare et
spørgsmål om at være morgengrim nok. Det der undrer mig er at han
starter bilen efter han opdagede fejlen, det fik du sgutte mig
til..
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
Brian (10-11-2004)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 10-11-04 20:58 |
|
Hejsa
Thomas Strandtoft skrev:
> En ting er at han tager fejl af standerne, det er bare et
> spørgsmål om at være morgengrim nok. Det der undrer mig er at han
> starter bilen efter han opdagede fejlen, det fik du sgutte mig
> til..
Strejfede også mig. 22 liter er vel knap en halv tank i sådan en
bette Corolla, så helt pernitten med sin bil, kan han da ikke være.
Eller også er det bare mig der er endnu mere pernitten
/Brian
| |
Per Beer Hansen (10-11-2004)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 10-11-04 22:04 |
|
Thomas Strandtoft wrote:
>
> En ting er at han tager fejl af standerne, det er bare et
> spørgsmål om at være morgengrim nok. Det der undrer mig er at han
> starter bilen efter han opdagede fejlen, det fik du sgutte mig
> til..
Det gjorde han også kun efter (hans egne) meget grundige overvejelser
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
Bo Rasmussen (10-11-2004)
| Kommentar Fra : Bo Rasmussen |
Dato : 10-11-04 21:30 |
|
> Hej Bo
> Jeg ved det faktisk ikke, det spurgte jeg ikke om.
> Er der stor forskel på diesel og blyfri studsen i størrelsen ?
>
Er ikke sikker, men mener at påfyldningsstuds og blyfri pistoler har en
mindre
diameter end diesel- & 'gammeldags' benzinbiler.
Jeg kan ihverttilfælde ikke mase en dieselpistol ned i hullet på Carina'en.
Bo
| |
Per Beer Hansen (10-11-2004)
| Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 10-11-04 22:06 |
|
Bo Rasmussen wrote:
>
> Er ikke sikker, men mener at påfyldningsstuds og blyfri pistoler har
> en mindre
> diameter end diesel- & 'gammeldags' benzinbiler.
Jeg ved godt at der forskel på blyfri og "alm" benzin studser i diameteren,
men om diesel studsen er større, mindre eller magen til, det har jeg aldrig
spekuleret på.
> Jeg kan ihverttilfælde ikke mase en dieselpistol ned i hullet på
> Carina'en.
Hmm, jeg tror at jeg kan stoppe hvad som helst ned i min gamle Sierra, jeg
har dog ikke prøvet
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
Jacob Jorvang (11-11-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Jorvang |
Dato : 11-11-04 22:20 |
|
On 11/10/2004 21:30:26 "Bo Rasmussen" <bo@FJERNChipsAway-Roskilde.dk>
wrote:
>> Hej Bo Jeg ved det faktisk ikke, det spurgte jeg ikke om. Er der
>> stor forskel på diesel og blyfri studsen i størrelsen ?
> Er ikke sikker, men mener at påfyldningsstuds og blyfri pistoler har en
> mindre diameter end diesel- & 'gammeldags' benzinbiler. Jeg kan
> ihverttilfælde ikke mase en dieselpistol ned i hullet på Carina'en.
Aaaad! ;-p
--
Jacob
| |
Bo Rasmussen (11-11-2004)
| Kommentar Fra : Bo Rasmussen |
Dato : 11-11-04 23:06 |
|
> Aaaad! ;-p
Det sagde hun ogsåcigår
| |
Bo Rasmussen (10-11-2004)
| Kommentar Fra : Bo Rasmussen |
Dato : 10-11-04 22:28 |
|
> Hej Bo
> Jeg ved det faktisk ikke, det spurgte jeg ikke om.
> Er der stor forskel på diesel og blyfri studsen i størrelsen ?
>
Er ikke sikker, men mener at påfyldningsstuds og blyfri pistoler har en
mindre
diameter end diesel- & 'gammeldags' benzinbiler.
Jeg kan ihverttilfælde ikke mase en dieselpistol ned i hullet på Carina'en.
Bo
| |
Bo Rasmussen (10-11-2004)
| Kommentar Fra : Bo Rasmussen |
Dato : 10-11-04 23:02 |
|
> Hej Bo
> Jeg ved det faktisk ikke, det spurgte jeg ikke om.
> Er der stor forskel på diesel og blyfri studsen i størrelsen ?
>
Er ikke sikker, men mener at påfyldningsstuds og blyfri pistoler har
en
mindre
diameter end diesel- & 'gammeldags' benzinbiler.
Jeg kan ihverttilfælde ikke mase en dieselpistol ned i hullet på
Carina'en.
Bo
| |
Christian (14-11-2004)
| Kommentar Fra : Christian |
Dato : 14-11-04 17:54 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message
news:41925a4f$0$50338$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Bo Rasmussen wrote:
> >
> > Hvordan lykkedes det ham, at få moset pistolen ned i hullet uden at
> > ødelægge noget?
>
> Hej Bo
> Jeg ved det faktisk ikke, det spurgte jeg ikke om.
> Er der stor forskel på diesel og blyfri studsen i størrelsen ?
>
> Det der undrer mig mest, det er at han er en pensioneret mekanikker og er
> meget pernitten med sin bil, og jeg mener MEGET
> Så hvordan sådan noget kan ske, det fatter jeg heller ikke.
>
>
hmm...med den 'kvalitet' som mekanikere har,-så har han vel samme standard
på sin egen bil som andres
http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=344373
| |
Thunderbird [7100] (11-11-2004)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 11-11-04 20:46 |
|
On Wed, 10 Nov 2004 18:42:03 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:
>De er ikke til at slå ihjel, uanset hvor hårdt man prøver
>
>En bekendt har en nyere af slagsen (mener det er en årg. 2001).
>Han skulle i går fylde benzin på dyret, men får ved en fejl taget diesel
>slangen (den hænger lige ved siden af benzinslangen på tanken) og opdager
>det først efter at der er røget 22 liter på.
>Han tankede så helt op med benzin og kørte en laaang tur, hvorefter han
>tankede helt op (med benzin ) igen.
>Bilen kører/lyder stadig som inden dieselen blev påfyldt, så tilsyneladende
>er der intet sket med maskinen.
>Så hvis man har mod på at spare lidt på brændstof økonomien, så værsgo' at
>bruge dette "sparetip"
>Husk dog at det nok er en rigtig god ide at motoren er varm inden man hælder
>diesel på.
Så er det man tanker på Shell "Du tanker Shell Diesel", gentages 2 gange
når at man står ved personbilsstanderen og vil tanke diesel *G*. Ellers
så ser man sig for ;)
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Carsten Petersen (12-11-2004)
| Kommentar Fra : Carsten Petersen |
Dato : 12-11-04 10:48 |
|
"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> Så er det man tanker på Shell "Du tanker Shell Diesel", gentages 2 gange
> når at man står ved personbilsstanderen og vil tanke diesel *G*. Ellers
> så ser man sig for ;)
Bringer minder frem om min tid på en Shelltank, hvor yndlingsgag'en var når
man gik forbi lige at lette på pistolen til diesel når en sagesløs kunde
stod og tankede benzin. Der var en vis forsinkelse før stemmen gjaldede ud
af højttaleren "Du tanker Shell diesel". Morsomt var det at se det sæt det
gav i folk, hvorefter de ofte afbrød tankningen og grundigt fulgte slangen
og checkede displayet, inden de skulende tankede videre.
Grimt ja, men alligevel skægt for 22-23 år siden
--
Mvh
Carsten
Endnu en udgydelse fra CP's PC!
| |
|
|