"Jasper Norman" <Ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:82bkd.5937$qk3.3932@news.get2net.dk...
> Hej.
Hej.
> Jeg har bestemt mig for, at den næste bil skal være en BMW. Vi taler
> desværre en max. pris på ca. 150.000,- Jeg kører ca. 20k om året, så det
er
> vel værd at kigge på diesel, med mindre det går alt for meget ud over
> "BMW-føelsen".
Det lyder som et godt valg, men med kun 20kkm om året er diesel ikke
ligefrem oplagt.
> Jeg har kigget på bilbasen, og hælder mest til 5 serien. Mest pga. den
bedre
> plads, og en, efter min mening, pænere bil. (bortset fra forlygterne). Jeg
> véd ikke om det er mere udstyr i 5 serien, eller om det bare handler om at
> finde en 3´er med det samme?
Der er stor forskel på en 3er og en 5er. Du bør prøve begge biler.
> Hvad med BMW´s ældre 2.5 l diesel motorer... er der noget ved dem? Og
> hvordan holder de, når de kommer over de 200.000 km? Så vidt jeg kan se,
> bliver det noget alá 525 TD fra ca. 1993-95. Jeg har ikke hørt noget om
> deres diesel motorer, men gider ikke at tøffe rundt i den hvis den opfører
> sig som en "almindelig" TD´er. Og der er jo ikke engang indsprøjtning.
Det er en diesel af den gamle slags. En diesel har_altid_indsprøjtning.
> Er det væsenlig fordel / sjovere at købe en benziner? Der er jo mange
> muligheder.. 518, 520, 523,525. Hvad er det bedste køb, når man må gå ud
> fra, at den er fra ca. 1994-1996. Og er der nogen modeller jeg skal holde
> mig fra? En 518´er er jo relativt billig, men er der ikke noget med, at
den
> ikke nødvendigvis kører længere på literen selv om den har en mindre
motor?
En 518 er mere økonomisk end en sekscylindret. 518 er kun en firebenet.
Skal du have en 5er bør du kigge efter en Executivemodel, de kom omkring 94,
muligvis først i 95. Disse modeller har mere udstyr som standard
Der er nogen der siger at en rigitg BMW har seks cylindre og jeg er
tilbøjelig til at give dem ret
Du bør inden du kigger alt for meget undersøge hvad dit forsikringsselskab
siger til sådan en, den bliver betragtet som en specielbil og koster derfor
en mindre formue at forsikre.
Du kan ikke få en 523 før du kommer op i den nyere model E39, men den kan
sjældent fås til under 200kkr.
En mulighed når du kigger på den type bil er at finde en i Tyskland, dernede
er uvalget enormt og der er som regel meget mere udstyr i deres biler. se
evt.
www.mobile.de
>
> Det var en længere smøre... håber nogen gider kæmpe sig igennem den
Jeg kan på det varmeste anbefale sådan en bil, men der findes mange triste
eksemplare derude som er misligeholdt.
Hvilken motorstørrelse du vil have er jo et temperamentsspørgsmål. Men prøv
dig frem.
Mikael