Hey ærede medskribenter,
Som nogle af Jer måske allerede ved, har jeg været en smut i Tyskland her i
weekenden....
Vectraen har trillet 2072,7km fra Aalborg ned på den anden side af Frankfurt
og hjem igen... Turen blev kørt med halvhøje cruisefart i de frie
hastighedszoner - det er vel ligesom det de er der for :) Når der blev lagt
op til leg blev Vectraen ikke skånet for en nedgearing eller 2 - Længste
dyst strak sig over ca. 80km mod en BMW Z4 - denne dyst var rimelig tæt,
BMW'en formåede ikke at slippe mig af syne til trods for at han prøvede -
hastighederne nåede godt op på den anden side af 220... Ellers blev der kørt
strækmarch fra grænsen og til Kassel, og i forhold til den øvrige del af
turen blev der kørt med moderate hastigheder her... Samme gælder for
hjemturen, indtil på den anden side af Kassel blev der kørt med moderate
hastigheder - og fra Kassel og til den danske grænse sad mig, min makker og
Vectraen med hjemve = høj marchfart. De km af turen der blev kørt på dansk
jord, blev kørt med hastigheder hvor jeg ikke havde mistet kørekortet, men
nok fået en rimelig stor bøde...
Vectraen passerede den grænsen hhv. kl. 0.00 og kl. 14.00. Effektiv køretid
syd for grænsen ligger nok på omkring 10 til 11 timer.
Nu tror i nok at gættelegen går ud på at gætte hvor lang Vectraen har gået
på literen - men det skal i slet ikke - I skal gætte på hvor mange liter
brændstof Vectraen har brugt på turen... Som sagt i alt 2072,7km :)
Anden gætteleg:
Topfarten blev selvfølgelig også testet ned over... Topfarten på min bil er
opgivet til 233 km/t; hvad tror i så at den render af _ægte_ km på toppen?
Dokumentation haves for både speedovisning og billeder af navigator... :)
For begge gættelege sætter jeg 1 pose skumbananer på højkant til dem der
kommer tættest på :)
--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1