|
| Peugeot 307 Fra : Kim Jensen |
Dato : 06-11-04 15:53 |
|
Har for ca. 1 1/2 måned siden købt en let brugt Peugeot 307 2,0 SX Benzin
Men allerede efter godt 1 uge begynder en dum fejl at vise sig, bilen hakker
i kørslen samt lyder og går dårligt ved koldstart i tomgang, det mærkes kun
særligt ved lave omdrejninger. 1. gang på værkstedet bliver bilen
motoropdateret, det hjælper ganske lidt i starten.
Jeg klager igen til værkstedet og anden gang bliver ventilløfterne
udskiftet. Det virker som om at det denne gang forsvandt, men efter godt 14
dages kørsel er det tilbage. Men med formindsket styrke denne gang. Så nu
skal den ned igen. Heldigvis er værkstedet særdeles samarbejdsvillige.
Hvorfor kan Peugeot ikke finde en sådan fejl, og få rettet den en gang for
alle. Jeg har både hørt og læst andre der har haft samme problemer. Så det
kan ikke komme bag på dem, hvis så mange har haft eller har de problemer.
Så et sidste spørgsmål er det kun 307 i benzin udgaven der har de problemer
gælder det også Diesel udgaven.
Modtager meget gerne indput, om andre med de samme problemer og hvad der
blev lavet ved jeres bil. for at få det til at forsvinde.
Med venlig hilsen
Kim
Fjern _blokspam_ ved direkte e-mail
| |
alexbo (06-11-2004)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 06-11-04 16:06 |
|
"Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk>
> Modtager meget gerne indput,
En artikel fra MOTOR på vej til din mail.
mvh
Alex Christensen
| |
Henrik B. (06-11-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 06-11-04 16:12 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:cmipa5$7lg$1@news.cybercity.dk...
>
> "Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk>
>
>> Modtager meget gerne indput,
>
> En artikel fra MOTOR på vej til din mail.
Og hvorfor er den "hemmelig" for os andre?
--
M.v.h.
-----------------------------
Det handler om at ha' TRYK
| |
alexbo (06-11-2004)
| Kommentar Fra : alexbo |
Dato : 06-11-04 16:33 |
|
"Henrik B." skrev
> Og hvorfor er den "hemmelig" for os andre?
Fordi jeg ikke har rettighederne, indlægget i gruppen var for at fortælle
andre der ville sende den samme artikel, at det var gjort.
mvh
Alex Christensen
| |
TDN (06-11-2004)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 06-11-04 16:41 |
|
"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:cmipa5$7lg$1@news.cybercity.dk...
>
> "Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk>
>
> > Modtager meget gerne indput,
>
> En artikel fra MOTOR på vej til din mail.
>
> mvh
> Alex Christensen
>
>
Ja fy for satan, jeg har også lige læst den. Desværre svarer det meget godt
til meldinger jeg har fra mine arbejdskollegaer der ejer 307 og 206'er, det
er ikke den store kvalitet der præger deres Peugeoter (og de vil ikke vælge
Peugeot næste gang), og den med motorstyringen i 307 er har jeg også hørt om
flere gange. Men retfærdigvis skal det siges at de værksteder hvor de
serviceres er hjælpsomme med at afhjælpe de mange fejl de har haft med deres
206 og 307'ere.
Mvh
Thomas
| |
Snusken (06-11-2004)
| Kommentar Fra : Snusken |
Dato : 06-11-04 16:18 |
|
Desværre, men franske biler kan få periodiske indfald eller "nøkker"..
Har selv haft fransk bil i ..en del (for mange) år..
mvh eric
--------------------------
Kim Jensen skrev:
> Har for ca. 1 1/2 måned siden købt en let brugt Peugeot 307 2,0 SX Benzin
> Men allerede efter godt 1 uge begynder en dum fejl at vise sig, bilen hakker
> i kørslen samt lyder og går dårligt ved koldstart i tomgang, det mærkes kun
> særligt ved lave omdrejninger. 1. gang på værkstedet bliver bilen
> motoropdateret, det hjælper ganske lidt i starten.
>
> Jeg klager igen til værkstedet og anden gang bliver ventilløfterne
> udskiftet. Det virker som om at det denne gang forsvandt, men efter godt 14
> dages kørsel er det tilbage. Men med formindsket styrke denne gang. Så nu
> skal den ned igen. Heldigvis er værkstedet særdeles samarbejdsvillige.
> Hvorfor kan Peugeot ikke finde en sådan fejl, og få rettet den en gang for
> alle. Jeg har både hørt og læst andre der har haft samme problemer. Så det
> kan ikke komme bag på dem, hvis så mange har haft eller har de problemer.
>
> Så et sidste spørgsmål er det kun 307 i benzin udgaven der har de problemer
> gælder det også Diesel udgaven.
>
> Modtager meget gerne indput, om andre med de samme problemer og hvad der
> blev lavet ved jeres bil. for at få det til at forsvinde.
>
> Med venlig hilsen
>
> Kim
>
> Fjern _blokspam_ ved direkte e-mail
>
>
>
| |
Jakob H (09-11-2004)
| Kommentar Fra : Jakob H |
Dato : 09-11-04 14:09 |
|
Det er da en voldsom generalisering du laver der!
Må du brænde i helvede for det.
- Jakob
| |
Henrik B. (09-11-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 09-11-04 22:17 |
|
"Jakob H" <jak9e@9myhidde9nagend9a.co9m> skrev i en meddelelse
news:4190c179$0$33745$14726298@news.sunsite.dk...
> Må du brænde i helvede for det.
Sammen med alle de franske biler...
--
M.v.h.
------------------------------
Det handler om at ha' TRYK!
| |
Ukendt (07-11-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 07-11-04 17:00 |
|
"Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:418ce4c0$0$86941$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Har for ca. 1 1/2 måned siden købt en let brugt Peugeot 307 2,0 SX Benzin
> Men allerede efter godt 1 uge begynder en dum fejl at vise sig, bilen
> hakker
> i kørslen samt lyder og går dårligt ved koldstart i tomgang, det mærkes
> kun
> særligt ved lave omdrejninger. 1. gang på værkstedet bliver bilen
> motoropdateret, det hjælper ganske lidt i starten.
>
> Jeg klager igen til værkstedet og anden gang bliver ventilløfterne
> udskiftet. Det virker som om at det denne gang forsvandt, men efter godt
> 14
> dages kørsel er det tilbage. Men med formindsket styrke denne gang. Så nu
> skal den ned igen. Heldigvis er værkstedet særdeles samarbejdsvillige.
> Hvorfor kan Peugeot ikke finde en sådan fejl, og få rettet den en gang for
> alle. Jeg har både hørt og læst andre der har haft samme problemer. Så det
> kan ikke komme bag på dem, hvis så mange har haft eller har de problemer.
>
> Så et sidste spørgsmål er det kun 307 i benzin udgaven der har de
> problemer
> gælder det også Diesel udgaven.
>
> Modtager meget gerne indput, om andre med de samme problemer og hvad der
> blev lavet ved jeres bil. for at få det til at forsvinde.
Jeg har hørt at 2.0 benzin modellerne skulle have problemer med spjældhuset,
så prøv at forhøre dem og det evt. kunne være det!!!
| |
Rasmus (07-11-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 07-11-04 18:36 |
|
"Kim Jensen" <kim.jensen_blokspam_@get2net.dk> wrote in message
news:418ce4c0$0$86941$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Har for ca. 1 1/2 måned siden købt en let brugt Peugeot 307 2,0 SX Benzin
> Men allerede efter godt 1 uge begynder en dum fejl at vise sig, bilen
hakker
> i kørslen samt lyder og går dårligt ved koldstart i tomgang, det mærkes
kun
> særligt ved lave omdrejninger. 1. gang på værkstedet bliver bilen
> motoropdateret, det hjælper ganske lidt i starten.
>
> Jeg klager igen til værkstedet og anden gang bliver ventilløfterne
> udskiftet. Det virker som om at det denne gang forsvandt, men efter godt
14
> dages kørsel er det tilbage. Men med formindsket styrke denne gang. Så nu
> skal den ned igen. Heldigvis er værkstedet særdeles samarbejdsvillige.
> Hvorfor kan Peugeot ikke finde en sådan fejl, og få rettet den en gang for
> alle. Jeg har både hørt og læst andre der har haft samme problemer. Så det
> kan ikke komme bag på dem, hvis så mange har haft eller har de problemer.
>
> Så et sidste spørgsmål er det kun 307 i benzin udgaven der har de
problemer
> gælder det også Diesel udgaven.
Min far har en 1,6 benzin, efter opdateret motorstyring blev motorgangen
væsentligt bedre. Den har 2 gange i sommers ikke kunnet starte (starteren
tørnede ikke), Peugeot har ikke kunnet finde nogen fejl men har checket alle
stelforbindelser, problemet har ikke været der siden.
Den er snart 2 år gammel men har ellers ikke haft andre skavanker....
Jeg kender også en som har en 2,0 HDI, den har vist kørt små 20.000km, men
ingen problemer overhovedet.
mvh
Rasmus
| |
|
|