"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote in message
news:cm253p$1du6$1@news.cybercity.dk...
>
> "Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse
> news:4183e19e$0$193$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > Ja kunne også være fed.
>
> Nej
>
> > Synes som altid at diesel ser bedre og bedre ud... 2 liter =180 hk og
> > 400nm... Har bemærket turboen.
>
> Men køredynamikken er jo elendig.
>
>
> > Gad vide hvilken udvikling det vil medføre?
>
> Svaret kender du allerede"idag" - se artiklen i dagens
> JP eller endnu bedre (JP er skod) læs artiklen i nyeste
> nummer af Bilmagasinet.
>
> I sidstnævnte er alle BMW M5-udgaverne opstillede
> således, at man kan se udvikling mht. hk, ydelse mm..
> Den første var jo '86 M5 med BMW M1'erens motor
> i en tunet udgave på 286 hk (M1 havde 277).
>
> Sådan een har jeg prøvet - og DET både rykker og lyder
> vanvittigt godt. Tak til Mark S
>
>
Tjaa, jeg går også ind for to biler.
En diesel til den daglige pendling og en Ghibli til lørdag-søndag...
Angående udvikling i effekt, tænkte jeg mere på, om turboen vil betyde mere
fokus på moment og brændstoføkonomi, eller det blot vil forsætte mod højere
spidseffekt?
Mvh.
Frederik