>> Du får det til at lyde så dramatisk med 4 dage på værksted
>
> Ja det lyder jo IMO også lidt voldsomt.
> Men det er da selvfølgelig træls at skulle undvære øsen...
Det var ikke det store problem når de stiller en lånebil til rådighed -
så er det kun lidt ulejlighed med at komme omkring værkstedet og bytte
bil (og den var endda nyvasket da vi hentede den
> Fejl kan ske på alle bilmærker.... Så hvorfor ikke også på en Skoda
Yep - også derfor overskriften lyder "Moderne bilers elektronik..."
Selvom der står skoda på front og bagklap så er langt det meste jo
hyldevarer. Jeg ved ikke hvem der har lavet det afbrændte, men der står
Hella på nøglerne så det er da et godt bud da bagklap problemet er den
del af centrallåsesystemet.
Sjovt nok var der stort set lige så mange funktioner i min 90'er mazda.
Der var låsene (på nær førersidedøren) efterhånden groet fast, men
centrallåsen virkede stadig hele vejen rundt
![Glad](images/smileys/glad.gif)
. En anden ting jeg
lagde mærke til da jeg nødåbnede bagklappen var hvor tynde ledninger man
bruger idag. Det er helt tydeligt at der er optimeret på
materialeforbruget når man kigger rundt i hjørnerne. F.eks går
gulvtæppet heller ikke længere op under instrumentbordet end man kan se
det fra en normal position. At der mangler 10-15cm opdager man først når
man ligger og roder med radioen. Men sådan en skoda er da også temmelig
billig (når man ser bort for afgifter). Faktisk lidt imponerende at den
kan bygges (med fortjeneste) for så lidt.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid