|
| Chip tun? Fra : Mr bob |
Dato : 28-10-04 11:43 |
|
Sidder og venter på at der dumper en Audi A6 2.4 limousine med automatgear
ind ad døren.
sad så lige og tænkte på hvad man kunne gøre for at få lidt mere spark i den
da den jo faktisk "kun" har 177 pony kræfter ("kun" menes når man er vandt
til en lettere bil med lidt flere hk)
Kan man evt cip-tune eller hvad kan man gøre for at få lidt flere? men
forholdsvist billigt....
på forhånd tak
Jackie
| |
Ukendt (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-10-04 12:01 |
|
> Sidder og venter på at der dumper en Audi A6 2.4 limousine med automatgear
> ind ad døren.
> Kan man evt cip-tune eller hvad kan man gøre for at få lidt flere? men
> forholdsvist billigt....
Altså det forstår jeg ikke... Man køber en lækker bil man fra start af synes
er for langsom ?? hvorfor har du så købt den ? Det er ikke kritik, jeg undre
mig bare...
Mvh
Morten
| |
Mr bob (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Mr bob |
Dato : 28-10-04 12:14 |
|
"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:4180d17e$0$33745$14726298@news.sunsite.dk...
> > Sidder og venter på at der dumper en Audi A6 2.4 limousine med
automatgear
> > ind ad døren.
> > Kan man evt cip-tune eller hvad kan man gøre for at få lidt flere? men
> > forholdsvist billigt....
>
> Altså det forstår jeg ikke... Man køber en lækker bil man fra start af
synes
> er for langsom ?? hvorfor har du så købt den ? Det er ikke kritik, jeg
undre
> mig bare...
Det er ikke fordi den er langsom, men der går også en grænse for hvor mange
penge man vil knalde ud på en bil for en lille smule ekstra hestekræfter.
2.4'eren med automatgear Starter ved 580k
3.2'eren med automatgear Starter ved 850k
Det er jeg for nærig til at give. derfor tænkte jeg om man kunne få lidt
flere hestebørger med noget chip-ting, eller på en anden "forholdsvis (og
absolut under 270k)" billig måde.
Jackie
| |
Christian B. Andrese~ (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 28-10-04 12:16 |
|
"Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> wrote in message
news:4180d35b$0$33732$14726298@news.sunsite.dk...
> 2.4'eren med automatgear Starter ved 580k
580k ??
Så kan jeg komme på mage andre jeg meget hellere vil have, men det er OT.
> Det er jeg for nærig til at give. derfor tænkte jeg om man kunne få lidt
> flere hestebørger med noget chip-ting, eller på en anden "forholdsvis (og
> absolut under 270k)" billig måde.
Min opfattelse af chiptuning / bokse / etc. er at det giver næsten intet i
benzinbiler.
--
mvh/rg. Christian
| |
Mr bob (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Mr bob |
Dato : 28-10-04 12:28 |
|
"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:4180d4e0$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> wrote in message
> news:4180d35b$0$33732$14726298@news.sunsite.dk...
> > 2.4'eren med automatgear Starter ved 580k
>
> 580k ??
> Så kan jeg komme på mage andre jeg meget hellere vil have, men det er OT.
Well, Mercedes og Bimz er simpelthen bare ikke mig, de er "for
aldmindelige". Hvad ville du da have valgt til den pris? Jeg er i hvert
fald faldet pladask for A6'øeren.
>
> > Det er jeg for nærig til at give. derfor tænkte jeg om man kunne få lidt
> > flere hestebørger med noget chip-ting, eller på en anden "forholdsvis
(og
> > absolut under 270k)" billig måde.
>
> Min opfattelse af chiptuning / bokse / etc. er at det giver næsten intet i
> benzinbiler.
Har du en idé eller måske et eksempel jeg kan gå efter? altså giver det 10,
20 eller 30 heste (CA) og for hvor mange dk-dollers? ca....
Jackie
| |
Ukendt (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-10-04 12:28 |
|
"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:4180d4e0$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Min opfattelse af chiptuning / bokse / etc. er at det giver næsten intet i
> benzinbiler.
>
Dét kender jeg godt :(
Jeg har fået chippet Vectraen her i ugens løb... Så kunne den jo
selvfølgelig alt... Indtil samme aften på vej hjem fra chipperen... Der fik
jeg stor røv af en MB CL 500... :(
Så min chip har i hvert fald ikke givet nok ;)
--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94 - nu med chip :)
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
| |
Christian B. Andrese~ (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 28-10-04 12:34 |
|
"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> wrote in message
news:4180d704$0$93528$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
> news:4180d4e0$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> > Min opfattelse af chiptuning / bokse / etc. er at det giver næsten intet
i
> > benzinbiler.
> >
>
> Dét kender jeg godt :(
>
> Jeg har fået chippet Vectraen her i ugens løb... Så kunne den jo
> selvfølgelig alt... Indtil samme aften på vej hjem fra chipperen... Der
fik
> jeg stor røv af en MB CL 500... :(
>
> Så min chip har i hvert fald ikke givet nok ;)
Jeg har nu ikke prøvet det i min bil, det er hvad jeg har hørt fra flere
forskellige folk / sider
--
mvh/rg. Christian
| |
Ukendt (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-10-04 12:43 |
|
"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:4180d93c$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Så min chip har i hvert fald ikke givet nok ;)
>
> Jeg har nu ikke prøvet det i min bil, det er hvad jeg har hørt fra flere
> forskellige folk / sider
Den er ikke rullet efter chipning - så jeg har umiddelbart ingen anelse om
hvor lidt / meget jeg har fået ekstra..
Benzinfilteret skal lige skiftes, og så skal jeg have hævet benztrykket med
0,8 bar... Så skulle den være i vinkel; før dét gider jeg ikke bruge penge
på en måling...
--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94 - nu med chip :)
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
| |
Jonas R. (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Jonas R. |
Dato : 28-10-04 12:42 |
|
SNIP
> Jeg har nu ikke prøvet det i min bil, det er hvad jeg har hørt fra
> flere forskellige folk / sider
Seføli giver det ikke noget i en bil uden turbo. Idet en chip primært bare
hæver ladetrykket ihvert fald på en benzin bil og øger benzinen osv.
| |
Mr bob (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Mr bob |
Dato : 28-10-04 12:51 |
|
"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
news:4180db08$0$86901$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> SNIP
> > Jeg har nu ikke prøvet det i min bil, det er hvad jeg har hørt fra
> > flere forskellige folk / sider
>
> Seføli giver det ikke noget i en bil uden turbo. Idet en chip primært bare
> hæver ladetrykket ihvert fald på en benzin bil og øger benzinen osv.
Hvad koster det at knalde turbo på???
og hvad giver sådan en dreng cirka?
| |
Ukendt (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-10-04 12:58 |
|
"Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> skrev i en meddelelse
news:4180dc19$0$33738$14726298@news.sunsite.dk...
> Hvad koster det at knalde turbo på???
> og hvad giver sådan en dreng cirka?
En bekendt har bygget turbo på en ikke turbobil...
Hk er steget fra 150 -> 400+
Nm er steget fra 196 -> ~600
Men det har været en pebret operation, og pt holder bilen stille med en
"mindre" motorskade... :)
--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94 - nu med chip :)
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1
| |
Ukendt (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-10-04 13:51 |
|
> Hvad koster det at knalde turbo på???
> og hvad giver sådan en dreng cirka?
Regn med 50.000 kroner på din Audi - og hvad så med lovligheden..?
(Glem det - I´m sorry)
--
/ Jan W Nielsen
| |
Jonas R. (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Jonas R. |
Dato : 28-10-04 14:28 |
|
Jan W Nielsen wrote:
SNIP
> Regn med 50.000 kroner på din Audi - og hvad så med lovligheden..?
>
> (Glem det - I´m sorry)
Jep, tjekkede lige HGP, abt, mtm nogle af dem med TÜV og de har ikke nogen
kit til en Audi A6 2.4 V6
Har set nogle amerikanske firmaer der har det, meeeen de er nok ikke lige
til at få synet.
/Jonas R.
| |
Henrik B. (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-10-04 16:26 |
|
"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:4180d4e0$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> wrote in message
> news:4180d35b$0$33732$14726298@news.sunsite.dk...
>> 2.4'eren med automatgear Starter ved 580k
>
> 580k ??
> Så kan jeg komme på mage andre jeg meget hellere vil have, men det er OT.
I den samme klasse? Såsom hvad? Audi'en er en herrelækker bil til en, for
den bilklasse, meget billig pris.
--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger
| |
Cosworth POWER (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 28-10-04 20:38 |
|
> I den samme klasse? Såsom hvad? Audi'en er en herrelækker bil til en,
> for den bilklasse, meget billig pris.
Design, motor, automatgear (skal den ha') mv. går op i en højere enhed - den
bil er for sej!
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
Henrik B. (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-10-04 21:50 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:clrhqc$1brb$1@news.cybercity.dk...
>> I den samme klasse? Såsom hvad? Audi'en er en herrelækker bil til en,
>> for den bilklasse, meget billig pris.
>
> Design, motor, automatgear (skal den ha') mv. går op i en højere enhed -
> den bil er for sej!
Netop!
--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger
| |
Jan W Nielsen (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 28-10-04 22:37 |
|
> > Design, motor, automatgear (skal den ha') mv. går op i en højere enhed -
> > den bil er for sej!
> Netop!
Enig....!
/Jan W Nielsen
| |
Cosworth POWER (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 28-10-04 20:39 |
|
> Min opfattelse af chiptuning / bokse / etc. er at det giver næsten
> intet i benzinbiler.
Du tager helt fejl - det kan sagtens give mange hk på en benzinbil!
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
Henrik B. (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-10-04 21:50 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:clrhs2$1bse$1@news.cybercity.dk...
>> Min opfattelse af chiptuning / bokse / etc. er at det giver næsten
>> intet i benzinbiler.
>
> Du tager helt fejl - det kan sagtens give mange hk på en benzinbil!
Subscribe!
--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger
| |
Jan W Nielsen (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 28-10-04 22:38 |
|
> Du tager helt fejl - det kan sagtens give mange hk på en benzinbil!
Ja, hvis den har turbo.. )
/Jan W Nielsen
| |
Morten Fruergaard (29-10-2004)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 29-10-04 05:36 |
|
Jan W Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
>> Du tager helt fejl - det kan sagtens give mange hk på en benzinbil!
>
> Ja, hvis den har turbo.. )
Nemlig. Og selvfølgelig findes der undtagelser til reglen...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/
| |
Cosworth POWER (29-10-2004)
| Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 29-10-04 17:07 |
|
>> Du tager helt fejl - det kan sagtens give mange hk på en benzinbil!
>
> Ja, hvis den har turbo.. )
Selvfølgelig - en turbobil kan sagtens køre på benzin og få mange hk med en
ny motorstyring, dysser, udstødning og aktuator.
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
Henrik B. (31-10-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 31-10-04 21:17 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cltpqq$ecf$1@news.cybercity.dk...
>>> Du tager helt fejl - det kan sagtens give mange hk på en benzinbil!
>>
>> Ja, hvis den har turbo.. )
>
> Selvfølgelig - en turbobil kan sagtens køre på benzin og få mange hk med
> en ny motorstyring, dysser, udstødning og aktuator.
Aj, hvor besværligt, når et 3" forrør, en større IC og en ande styreboks kan
gøre det.
--
M.v.h.
-----------------------------
Det handler om at ha' TRYK
| |
Cosworth POWER (31-10-2004)
| Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 31-10-04 21:50 |
|
>> Selvfølgelig - en turbobil kan sagtens køre på benzin og få mange hk
>> med en ny motorstyring, dysser, udstødning og aktuator.
>
> Aj, hvor besværligt, når et 3" forrør, en større IC og en ande
> styreboks kan gøre det.
Det kommer helt an på hvilken effekt du går efter.
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
Henrik B. (31-10-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 31-10-04 23:37 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cm3j8q$2v48$1@news.cybercity.dk...
>>> Selvfølgelig - en turbobil kan sagtens køre på benzin og få mange hk
>>> med en ny motorstyring, dysser, udstødning og aktuator.
>>
>> Aj, hvor besværligt, når et 3" forrør, en større IC og en ande
>> styreboks kan gøre det.
>
> Det kommer helt an på hvilken effekt du går efter.
+80 Hk..
--
M.v.h.
-----------------------------
Det handler om at ha' TRYK
| |
Cosworth POWER (01-11-2004)
| Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 01-11-04 22:13 |
|
>>>> Selvfølgelig - en turbobil kan sagtens køre på benzin og få mange
>>>> hk med en ny motorstyring, dysser, udstødning og aktuator.
>>>
>>> Aj, hvor besværligt, når et 3" forrør, en større IC og en ande
>>> styreboks kan gøre det.
>>
>> Det kommer helt an på hvilken effekt du går efter.
>
> +80 Hk..
Så må den være godt overdimensioneret fra std. hvis std. dysser, udstødning
og aktuator kan holde til >80hk!
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
Henrik B. (02-11-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 02-11-04 01:40 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cm68sr$eci$1@news.cybercity.dk...
>>> Det kommer helt an på hvilken effekt du går efter.
>>
>> +80 Hk..
>
> Så må den være godt overdimensioneret fra std. hvis std. dysser,
> udstødning og aktuator kan holde til >80hk!
Som sagt 3" forrør og sportskat.
Aktuator?? Er det wastegate'n du mener hér?
Og jep, dyserne er tilpas til ca. 280 Hk.
--
M.v.h.
-----------------------------
Det handler om at ha' TRYK
| |
Cosworth POWER (02-11-2004)
| Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 02-11-04 16:42 |
|
> Aktuator?? Er det wastegate'n du mener hér?
Forskellige ord for samme, ja.
> Og jep, dyserne er tilpas til ca. 280 Hk.
Nå... ja, den er jo bovlam std ;) Jeg troede du mente >80hk, men du mener
op til 80hk m. det du omtaler... det er jo ikke nok m. 280hk...
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
Henrik B. (03-11-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 03-11-04 01:27 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cm89sq$22t5$1@news.cybercity.dk...
>> Og jep, dyserne er tilpas til ca. 280 Hk.
>
> Nå... ja, den er jo bovlam std ;) Jeg troede du mente >80hk, men du mener
> op til 80hk m. det du omtaler... det er jo ikke nok m. 280hk...
Hmmm....hvad er det din yder standard Thomas? Og hvor lille er det nu dit
moment er, standard??
Ikke nok med 280 Hk? Det er vist så rigeligt. Ville jeg smide yderligere
15.000,- kunne jeg ramme små 400. Men det er ikke mit mål. Men dine Hk og
dit 4-hjulstræk hjælper dig stadig ikke mod Torben E's lille bovlamme 9000 -
når først I er oppe i fart.
--
M.v.h.
-----------------------------
Det handler om at ha' TRYK
| |
Cosworth POWER (03-11-2004)
| Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 03-11-04 23:16 |
|
> yderligere 15.000,- kunne jeg ramme små 400. Men det er ikke mit mål.
> Men dine Hk og dit 4-hjulstræk hjælper dig stadig ikke mod Torben E's
> lille bovlamme 9000 - når først I er oppe i fart.
Erhmm... gjorde jeg det samme ved en Cosworth tror jeg ikke du skal være så
sikker. Jeg kender en m. en 450hk Sierra - jeg tror han er frisk :)
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
Ukendt (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-10-04 12:18 |
|
> Det er ikke fordi den er langsom, men der går også en grænse for hvor
mange
> penge man vil knalde ud på en bil for en lille smule ekstra hestekræfter.
logik
> 2.4'eren med automatgear Starter ved 580k
> 3.2'eren med automatgear Starter ved 850k
>
> Det er jeg for nærig til at give. derfor tænkte jeg om man kunne få lidt
> flere hestebørger med noget chip-ting, eller på en anden "forholdsvis (og
> absolut under 270k)" billig måde.
Tjaa med mindre man laver en hel masse (porter top, anden knast, anden
udstødning, anden indsugning Eller Turbo/kompressor) så får man jo ikke det
store ud af den.. Min 325i har fået chip, man siger det giver 15hk på den
model, men den har jo nok nærmere kun fået 10, og det kan kun mærkes i
mellemområdet (hvilket jeg også ønskede).. skal jeg ha noget mærkbart mere
skal det være en af de overstående løsninger, eller et 2,7L kit (kommer til
sommer )) )
Husk at hvis du skal noget tryk på, så skal der laves udstødnings test i
sverige til en formue, hvis den skal kunne komme igennem syn !!
Nu ved jeg ikke hvordan de motorer er i de audier om man kan fuske en anden
krumtap, pejlestænger og stempler fra en 3,2L motor.. men det er der nok
andre der ved..
Men du er jo nok ikke vild med at skille en sprit ny motor ad..
Mvh
Morten
| |
Ukendt (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-10-04 12:18 |
|
> Det er jeg for nærig til at give. derfor tænkte jeg om man kunne få lidt
> flere hestebørger med noget chip-ting, eller på en anden "forholdsvis (og
> absolut under 270k)" billig måde.
Det kan du ikke - desværre.
Du skulle i så fald have valgt en bil med turbo - for på sugebiler er der
*som hovedregel* stort set intet at hente ved chiptuning.
Nyd dig over bilens styrke - rolig og komfortabel cruising - med stil på
drengen.
--
/ Jan W Nielsen
| |
Mr bob (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Mr bob |
Dato : 28-10-04 12:30 |
|
"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:4180d582$0$93461$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Det er jeg for nærig til at give. derfor tænkte jeg om man kunne få lidt
> > flere hestebørger med noget chip-ting, eller på en anden "forholdsvis
(og
> > absolut under 270k)" billig måde.
>
> Det kan du ikke - desværre.
>
> Du skulle i så fald have valgt en bil med turbo - for på sugebiler er der
> *som hovedregel* stort set intet at hente ved chiptuning.
>
> Nyd dig over bilens styrke - rolig og komfortabel cruising - med stil på
> drengen.
Ok, jamen så vil jeg da bare gøre det
det er jo absolut heller ikke fordi den kører dårligt, den kører som en
drøm.
takker for hjælpen i hvert fald
| |
Henrik B. (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-10-04 16:26 |
|
"Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> skrev i en meddelelse
news:4180d35b$0$33732$14726298@news.sunsite.dk...
> 2.4'eren med automatgear Starter ved 580k
> 3.2'eren med automatgear Starter ved 850k
Iflg. bilbasen kan du få en 3,2'er fra 747.000,- Hertil kommer så
tomatgearet, hvilket vel ikke koster "mere end 30 - 40.000,-".
--
M.v.h.
-------------------------------------
Livet er for kort til lange overhalinger
| |
TGD (28-10-2004)
| Kommentar Fra : TGD |
Dato : 28-10-04 13:18 |
|
"Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> skrev i en meddelelse
news:4180cc3d$0$33733$14726298@news.sunsite.dk...
<KLIP>
> Kan man evt cip-tune eller hvad kan man gøre for at få lidt flere? men
> forholdsvist billigt....
Chip tuner du bilen med en "std. løsning" vil jeg ikke tro du kan få noget
ekstra ud af den, men det er muligt at optimere bilens "motor" til din
kørestil så det føles som om der er kommet flere hyppere i.
Prismæssigt ligger sådan en operation i området 5000 kr.
Tjek evt. www.autoatlas.dk og søg på tuningsbox der er et par stk. der har
løsninger til alm. motor, der er også et par stykker der giver
reklamationsret/returret.
| |
Ukendt (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-10-04 13:52 |
|
> Tjek evt. www.autoatlas.dk og søg på tuningsbox der er et par stk. der har
> løsninger til alm. motor, der er også et par stykker der giver
> reklamationsret/returret.
Bilen er uden turbo - dermed er effekten stort set lig nul.
Det er en "banche" med MASSER af svindel og hokus pokus.
--
/ Jan W Nielsen
| |
TGD (28-10-2004)
| Kommentar Fra : TGD |
Dato : 28-10-04 14:28 |
|
"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:4180eb60$0$11608$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
<KLIP>
> Bilen er uden turbo - dermed er effekten stort set lig nul.
Det er også det jeg skriver, men husker en test i bilmagasinet (el
motormagasinet) hvor en journalist får sat en chip i på en alm. motor den
blev optimeret så han fik et bedre drejningsmoment og så den passede hans
kørestil, så som han konkluderede så føltes det for ham som om han fik flere
hyppere da motoren var mere villig til at arbejde.
> Det er en "banche" med MASSER af svindel og hokus pokus.
Ja det er jeg i tvivl om men når nu en journalist har skrevet -he he nej det
var ikke sludrechatollet JPs Allan Buss, at det er at anbefale så skal man
ikke frasige sig det med det samme og hvis de giver en fortrydelsesret så er
det kun porto man har mistet.
| |
Ukendt (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-10-04 14:39 |
|
> Det er også det jeg skriver, men husker en test i bilmagasinet (el
> motormagasinet) hvor en journalist får sat en chip i på en alm. motor den
> blev optimeret så han fik et bedre drejningsmoment.
Jep - der var tale om JPs motorredaktion - og skribenten var motorredaktør
Mogens Therkildsen.
Bilen var en Alfa Romeo 156 2,0, der er en af de få biler, der kan
optimeres.
Effekten var dog stadig så lille, at kun de færreste ville kunne mærke det.
Det kan på INGEN måde sammenlignes med moderne dieselbiler ellr
turbo-benzinbiler.
> Ja det er jeg i tvivl om men når nu en journalist har skrevet -he he nej
det
> var ikke sludrechatollet JPs Allan Buss
Du mener nok Carl - og nej, det var ikke ham - han er heldigvis på vej på
pension.... (Må han skynde sig lidt).. )
--
/ Jan W Nielsen
| |
TGD (28-10-2004)
| Kommentar Fra : TGD |
Dato : 28-10-04 15:49 |
|
"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:4180f68e$0$11567$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Det er også det jeg skriver, men husker en test i bilmagasinet (el
>> motormagasinet) hvor en journalist får sat en chip i på en alm. motor den
>> blev optimeret så han fik et bedre drejningsmoment.
>
> Jep - der var tale om JPs motorredaktion - og skribenten var motorredaktør
> Mogens Therkildsen.
Det var nu bilmagasinet el motormagasinet (det var ihvertfald IKKE JP) jeg
har opgivet JP motor grundet Carl (ja ikke allan )Buus.
> Bilen var en Alfa Romeo 156 2,0, der er en af de få biler, der kan
> optimeres.
Jeg leder med lys og lygte efter testen for jeg er også nogenlunde sikker på
at det ikke var en Alfa.
<KLIP>
Apropos Carl Buus så har jeg intet hørt fra JP ang. den klage jeg sendte
over hans forkerte svar ang. garanti og reklamation, jeg tjekkede også
muligheden for at klage ved pressenævnet men der kan man kun klage hvis man
er part i sagen, selvom han brød med 3 af de regler for god presseskik.
| |
Jan W Nielsen (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 28-10-04 16:13 |
|
> Apropos Carl Buus så har jeg intet hørt fra JP ang. den klage jeg sendte
> over hans forkerte svar ang. garanti og reklamation,
Glem Pressenævnet.
Send i stedet til chefrredaktionen en klage over mandens svar i avisen samt
manglende respons på din henvendelse .
/Jan W Nielsen
| |
Mogens (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 28-10-04 17:51 |
|
"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse
news:gF7gd.60689$Vf.2893164@news000.worldonline.dk...
> > Bilen var en Alfa Romeo 156 2,0, der er en af de få biler, der kan
> > optimeres.
> Jeg leder med lys og lygte efter testen
Kig på www.alfasmeden.dk/forumdk/forum.asp?FORUM_ID=155
Dér er der skrevet en del om de fantastiske gode erfaringer,
ejerne har med chiptuning af en 2 liters !!!
| |
TGD (28-10-2004)
| Kommentar Fra : TGD |
Dato : 28-10-04 16:01 |
|
"Mr bob" <privat@FJERNDETTEkc-frugt.dk> skrev i en meddelelse
news:4180cc3d$0$33733$14726298@news.sunsite.dk...
<KLIP>
> Kan man evt cip-tune eller hvad kan man gøre for at få lidt flere? men
> forholdsvist billigt....
http://www.superchips.dk/ har en chip til en 2,6 for 1995 kr.
| |
|
|