|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Hummer H1, svagt motorieseret Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 26-10-04 21:48 |
|
Hey Folkens
Er det bare mig eller virker de der 205 Heste som Hummer H1 den har
tilgængelig, ikke lige lovligt lidt, set i forhold til den 6,5 L V8
Turboladede motor den har.
Men de 205 heste har den en liter effekt på 31,53 hvilket jeg da vil
mene er alt alt for lidt.
Men er jeg forket på den eller hva. For jeg ville da mene at en 6,5L V8
TC ville yde noget mere end 205 heste.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
Keld Rasmussen (26-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 26-10-04 22:21 |
|
Thunderbird [7100] wrote:
> Hey Folkens
>
> Er det bare mig eller virker de der 205 Heste som Hummer H1 den har
> tilgængelig, ikke lige lovligt lidt, set i forhold til den 6,5 L V8
> Turboladede motor den har.
>
> Men de 205 heste har den en liter effekt på 31,53 hvilket jeg da vil
> mene er alt alt for lidt.
>
> Men er jeg forket på den eller hva. For jeg ville da mene at en 6,5L V8
> TC ville yde noget mere end 205 heste.
Det er ikke de 200 heste der er spændende, men derimod de knap 600 nm
ved 1800 omdrejninger, den kan trække bornholmerfærgen op af vandet
--
Keld Rasmussen
| |
Kim (27-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kim |
Dato : 27-10-04 15:29 |
|
>> TC ville yde noget mere end 205 heste.
>
> Det er ikke de 200 heste der er spændende, men derimod de knap 600 nm ved
> 1800 omdrejninger, den kan trække bornholmerfærgen op af vandet
Hvad vil en VW Toureg 5,0 ikke kunne trække så , med chip har den over 900
nm. i moment
Mvh. Kim
| |
![](/images/tree/0.gif) Aksel (27-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Aksel |
Dato : 27-10-04 22:01 |
|
>
> Hvad vil en VW Toureg 5,0 ikke kunne trække så , med chip har den over 900
> nm. i moment
>
> Mvh. Kim
Har lige set Topgear, de trak en 7 tons mejetærsker med en Tuareg standard,
jeg mener de sagde at den havde 700Nm.
Hilsen Aksel
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Morten Fruergaard (28-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 28-10-04 08:36 |
|
Aksel telepaterede følgende til sin PC:
> Har lige set Topgear, de trak en 7 tons mejetærsker med en Tuareg
> standard, jeg mener de sagde at den havde 700Nm.
Hvis det er V10'eren så har den vist 700 Nm.
Har Touareg'en egentlig reduktionsgearkasse?
Min kan da også sagtens trække en 7 tons mejetærsker...
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...
Nu også dæk til personvogne... www.cf-offroad.dk:4567/index.php/
| |
![](/images/tree/0.gif) Uffe Ravn (27-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 27-10-04 23:01 |
|
"Kim" <kim014@mail.dk> skrev
> > Det er ikke de 200 heste der er spændende, men derimod de knap 600 nm
ved
> > 1800 omdrejninger, den kan trække bornholmerfærgen op af vandet
>
> Hvad vil en VW Toureg 5,0 ikke kunne trække så , med chip har den over 900
> nm. i moment
Øresundsbron?
Mvh.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Torben Scheel (28-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 28-10-04 13:38 |
|
Uffe Ravn wrote:
> "Kim" <kim014@mail.dk> skrev
>
>>> Det er ikke de 200 heste der er spændende, men derimod de knap 600
>>> nm ved 1800 omdrejninger, den kan trække bornholmerfærgen op af
>>> vandet
>>
>> Hvad vil en VW Toureg 5,0 ikke kunne trække så , med chip har den
>> over 900 nm. i moment
>
> Øresundsbron?
Så skal vi have flyttet den til Helsingør hvor den hører hjemme
vh
Torben
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (28-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 28-10-04 13:54 |
|
> >> Hvad vil en VW Toureg 5,0 ikke kunne trække så , med chip har den
> >> over 900 nm. i moment
Jeg er ret sikker på, at den ville kunne trække.....sin egen gearkasse i
stykker...
Den holder ikke engang til de 750 Nm, den har normalt.
Hummeren (H1 - ikke H2) er ikke sej, fordi den har en effektfuld motor - men
fordi den hele vejen igennem er kompsomisløs.
--
/ Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thunderbird [7100] (28-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 28-10-04 16:15 |
|
On Thu, 28 Oct 2004 14:53:50 +0200, "Jan W Nielsen" <intet svar> wrote:
>> >> Hvad vil en VW Toureg 5,0 ikke kunne trække så , med chip har den
>> >> over 900 nm. i moment
>
>Jeg er ret sikker på, at den ville kunne trække.....sin egen gearkasse i
>stykker...
>
>Den holder ikke engang til de 750 Nm, den har normalt.
>
>Hummeren (H1 - ikke H2) er ikke sej, fordi den har en effektfuld motor - men
>fordi den hele vejen igennem er kompsomisløs.
Giver dig ret. Men undrede mig bare lidt over den lave HK sats baseret
på den store motor.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (29-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-10-04 09:09 |
|
> Giver dig ret. Men undrede mig bare lidt over den lave HK sats baseret
> på den store motor.
Jeg ved intet om bilens motor - men helt ukvalificeret har jeg følgende gæt:
Når man laver en bil, der skal klare strabadserne overalt i verdens
kringelkroge, så er der et par ting, der er ret væsentlige.
For det første vil man ikke have motorhavari.
For det andet vil man have en motor, der er meget let at reparere, hvis den
endelig havarerer.
Dette betyder, at man skal have så få komponenter som muligt, der ikke kan
erstattes af en coladåse med en sur sok nede i (oliefilter), et tyggegummi,
noget ståltråd - og så de dele som den lokale afghanske traktormekaniker
ligger inde med.
Med andre ord - du ønsker ikke en topmoderne super-kværn, der kun kan ordnes
på marmorgulve i større vestlige byer, fordi der er gået en lille ting i
den.
....måske er det derfor - men jeg ved det ikke.
--
/ Jan W Nielsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans L. Jørgensen (29-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 29-10-04 11:14 |
|
Jan W Nielsen wrote:
>
> Jeg ved intet om bilens motor - men helt ukvalificeret har jeg
> følgende gæt:
>
> Når man laver en bil, der skal klare strabadserne overalt i verdens
> kringelkroge, så er der et par ting, der er ret væsentlige.
>
> For det første vil man ikke have motorhavari.
>
> For det andet vil man have en motor, der er meget let at reparere,
> hvis den endelig havarerer.
>
> Dette betyder, at man skal have så få komponenter som muligt, der
> ikke kan erstattes af en coladåse med en sur sok nede i (oliefilter),
> et tyggegummi, noget ståltråd - og så de dele som den lokale
> afghanske traktormekaniker ligger inde med.
>
> Med andre ord - du ønsker ikke en topmoderne super-kværn, der kun kan
> ordnes på marmorgulve i større vestlige byer, fordi der er gået en
> lille ting i den.
>
> ...måske er det derfor - men jeg ved det ikke.
Jeg er ret overbevist om at du har fat i det essentielle her Jan.
Da jeg var soldat sagde man altid, vore biler skal være så ukomplicerde at
de kan repareres med en knibtang, et stykke ståltråd og en våd sæk.
--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg
| |
Elbarto (26-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 26-10-04 23:52 |
|
"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
news:lsdtn0tv2ig9mdv7cmqpo6ka2ng5f6d5k6@4ax.com...
> Hey Folkens
>
> Er det bare mig eller virker de der 205 Heste som Hummer H1 den har
> tilgængelig, ikke lige lovligt lidt, set i forhold til den 6,5 L V8
> Turboladede motor den har.
>
> Men de 205 heste har den en liter effekt på 31,53 hvilket jeg da vil
> mene er alt alt for lidt.
>
> Men er jeg forket på den eller hva. For jeg ville da mene at en 6,5L V8
> TC ville yde noget mere end 205 heste.
> --
> Mvh
> Flemming Jacobsen
Hvad skal man med heste hvis man har moment
Sjv tror jeg oss selve motoren har en længere levetid med den lave HK/L
ydelse
Elbarto
OZ3BTO
| |
Preben Riis Sørensen (27-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 27-10-04 00:02 |
|
"Elbarto" <elbarto@lite.dk> skrev> Sjv tror jeg oss selve motoren har en
længere levetid med den lave HK/L
> ydelse
Men mon den selv er klar over, at den er levende?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Thomas Landberg (27-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Landberg |
Dato : 27-10-04 10:31 |
|
> Hvad skal man med heste hvis man har moment
Hvad fortæller mest om bilens evne til at trække hvis vi ikke kender
omdrejningstaller? Antal hk eller nm?
--
MVH
Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad
| |
![](/images/tree/0.gif) Elbarto (27-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 27-10-04 11:10 |
|
"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:417f6ad2$0$87010$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hvad skal man med heste hvis man har moment
>
> Hvad fortæller mest om bilens evne til at trække hvis vi ikke kender
> omdrejningstaller? Antal hk eller nm?
>
>
>
> --
>
>
> MVH
>
> Thomas Landberg
> www.bokstuning.dk
> Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad
>
>
Vil stadig mene at momentet betyder mere som HK oss selv om man kun har
opgivet NM/HK uden nogen RPM´s så man kan se hvor den har kræfterne
Stort moment er normalt lig med en træk villig bil
Elbarto
OZ3BTO
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thunderbird [7100] (27-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 27-10-04 21:11 |
|
On Wed, 27 Oct 2004 12:10:18 +0200, "Elbarto" <elbarto@lite.dk> wrote:
>
>"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
>meddelelse news:417f6ad2$0$87010$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> > Hvad skal man med heste hvis man har moment
>>
>> Hvad fortæller mest om bilens evne til at trække hvis vi ikke kender
>> omdrejningstaller? Antal hk eller nm?
>>
>>
>>
>> --
>>
>>
>> MVH
>>
>> Thomas Landberg
>> www.bokstuning.dk
>> Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad
>>
>>
>
>
>Vil stadig mene at momentet betyder mere som HK oss selv om man kun har
>opgivet NM/HK uden nogen RPM´s så man kan se hvor den har kræfterne
205 Pruuuu Heste ved 2500 RPM
404 lb.-ft. ved 1800 RPM
Hvordan man så regner fra lb.-ft til Nm ved jeg ikke, men mener at der
findes/fandtes et godt konverterings program engang.
--
Mvh
Flemming Jacobsen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Keld Rasmussen (28-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Keld Rasmussen |
Dato : 28-10-04 17:24 |
|
> 205 Pruuuu Heste ved 2500 RPM
> 404 lb.-ft. ved 1800 RPM
>
> Hvordan man så regner fra lb.-ft til Nm ved jeg ikke, men mener at der
> findes/fandtes et godt konverterings program engang.
Omregning : 10 ft-lbs = 13.8273 Nm = 1.4105215052172965 kg*m
--
Keld Rasmussen
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (29-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 29-10-04 11:58 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) Michael Kirkegaard (27-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Michael Kirkegaard |
Dato : 27-10-04 15:23 |
|
"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:417f6ad2$0$87010$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Hvad skal man med heste hvis man har moment
>
> Hvad fortæller mest om bilens evne til at trække hvis vi ikke kender
> omdrejningstaller? Antal hk eller nm?
Moment er klart at foretrække hvis det er trækkraft det handler om.
Se bare en voldtunet Civic med 200 hk, den kører måske 250 km/t, men taber
hurtigt power ved lovlig maximal vægtbelastning og brændstofforbruget stiger
kraftigt.
En Toyota Hi-lux med 75 HK, kører ikke hurtigt --ever--
men kan til gengæld trække max uden stort besvær og med behersket merforbrug
af brændstof.
Så en Hummer med 205 HK og 600 NM i en 6,5 l. V8 er edderdansemig ikke for
børn..!
| |
|
|