"Jan W Nielsen" <intetsvar@ingenmail.dk> skrev :
>Du har nævnt den der med bremserne før, og efter min mening er en
>konstruktionsfejl, som man først rettede op på, da man opdagede den, ikke et
>særlig godt eksempel på det, du taler om.
Havd eman ikke sparet et skjold væk ? skjoldet har jeg set på nogle
tidlige røngtgentegninger af bilen
>Spørgsmålet er om de svage bærearmsbøsninger så er et godt eksempel - det
>tror jeg egentlig heller ikke.
Du mener ikke en yderst begrænset holdbarhed er tegn på
underdimensionering ?
Et af steder man sparer er på alt der koster ;)
>Ingen af delene er bestemt positive - men ingen af delene er vel specifikt
>udtryk for ekstrem sparsommelighed, der koster på kvaliteten..?
Du aner nok ikke hvor meget "man" presser sine leverandører ;(
En del af mine kunder, er produktionsvirksomheder, der laver
komponenter til biler - sådan noget laves der spøjts nok meget af her
i landet
>(Medmindre man altså siger, at ALLE fejl et sted er udtryk for
>sparsommelighed - fordi man altid kan bruge flere penge på kvalitetskontrol)
Når man diemensionerer tingene til lige akkurat at kunne holde til
belastningen, er man efter min mening på gale vegne.
Eksempel :
På en Rekord holder bærearme over 15 år, og er lavet af temmeligt
kraftigt materiale - i nyere biler .... well.....
historierne taler jo sig tydelige sprog
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på
http://www.dkfritidbil.dk