|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Biler på gule plader. Fra : BJ |
Dato : 23-10-04 14:27 |
| | |
Aragorn25 (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Aragorn25 |
Dato : 23-10-04 15:28 |
|
Jeg synes det er fair nok regering vil slå ned på sort árbejde!
| |
Emil Jensen [2100] (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] |
Dato : 23-10-04 15:35 |
|
> Jeg synes det er fair nok regering vil slå ned på sort árbejde!
Ja, især når der snakkes om beløb for 51 mia kr. Der siges at regeringen
ville få cirka 20 mia mere hvis al sort arbejde blev afskaffet!
Emil
| |
![](/images/tree/0.gif) BJ (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 23-10-04 15:41 |
|
"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
news:417a6c0d$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Jeg synes det er fair nok regering vil slå ned på sort árbejde!
>
> Ja, især når der snakkes om beløb for 51 mia kr. Der siges at regeringen
> ville få cirka 20 mia mere hvis al sort arbejde blev afskaffet!
Helt enig, lad os få de 51 mia. kr. ud af omløb.
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jacob Jorvang (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Jorvang |
Dato : 23-10-04 16:32 |
|
On 10/23/2004 16:41:28 "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> news:417a6c0d$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Jeg synes det er fair nok regering vil slå ned på sort árbejde!
>> Ja, især når der snakkes om beløb for 51 mia kr. Der siges at
>> regeringen ville få cirka 20 mia mere hvis al sort arbejde blev
>> afskaffet!
> Helt enig, lad os få de 51 mia. kr. ud af omløb.
Og så bruge dem på at afskaffe misundelsesafgiften på gulpladebiler som
bruges blandet erhverv/privat.
--
Jacob
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 23-10-04 16:57 |
|
"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse
news:10231732.QWGYMOQQ@dtext.news.tele.dk...
KLIP
>>>> Jeg synes det er fair nok regering vil slå ned på sort árbejde!
>
>>> Ja, især når der snakkes om beløb for 51 mia kr. Der siges at
>>> regeringen ville få cirka 20 mia mere hvis al sort arbejde blev
>>> afskaffet!
>
>> Helt enig, lad os få de 51 mia. kr. ud af omløb.
>
> Og så bruge dem på at afskaffe misundelsesafgiften på gulpladebiler som
> bruges blandet erhverv/privat.
Gid det var så vel at pengene overhovedet ville dukke op nogen steder.
Jeg er mere sikker på, arbejdsløsheden ville stige dramatisk.
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Basil (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Basil |
Dato : 23-10-04 20:50 |
|
Jacob Jorvang wrote:
> On 10/23/2004 16:41:28 "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
>
>> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
>> news:417a6c0d$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>>> Jeg synes det er fair nok regering vil slå ned på sort árbejde!
>
>>> Ja, især når der snakkes om beløb for 51 mia kr. Der siges at
>>> regeringen ville få cirka 20 mia mere hvis al sort arbejde blev
>>> afskaffet!
>
>> Helt enig, lad os få de 51 mia. kr. ud af omløb.
>
> Og så bruge dem på at afskaffe misundelsesafgiften på gulpladebiler som
> bruges blandet erhverv/privat.
Lad os dog få fjernet alt det pladder med gulpladebiler til private. Det var
ikke hensigten med gulpladeordningen.
Dagens utopi: Hvis ingen private kunne købe gulplade, men måtte "nøjes"med
at købe en helt alm. afgift og momsplaget bil, ville der komme flere kugler
i kassen, vores allesammens kasse.
Samtidig ville der sikkert opstå et marked af billige biler, som netop er
lavet til varetransport for private (jeg aner ikke hvilke det skulle være).
Kai
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jacob Jorvang (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Jorvang |
Dato : 23-10-04 20:55 |
|
On 10/23/2004 21:50:10 "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> wrote:
> Jacob Jorvang wrote:
>> On 10/23/2004 16:41:28 "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
>>> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:417a6c0d$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>>> Jeg synes det er fair nok regering vil slå ned på sort árbejde!
>>>> Ja, især når der snakkes om beløb for 51 mia kr. Der siges at
>>>> regeringen ville få cirka 20 mia mere hvis al sort arbejde blev
>>>> afskaffet!
>>> Helt enig, lad os få de 51 mia. kr. ud af omløb.
>> Og så bruge dem på at afskaffe misundelsesafgiften på gulpladebiler
>> som bruges blandet erhverv/privat.
> Lad os dog få fjernet alt det pladder med gulpladebiler til private. Det
> var ikke hensigten med gulpladeordningen.
> Dagens utopi: Hvis ingen private kunne købe gulplade, men måtte
> "nøjes"med at købe en helt alm. afgift og momsplaget bil, ville der
> komme flere kugler i kassen, vores allesammens kasse. Samtidig ville der
> sikkert opstå et marked af billige biler, som netop er lavet til
> varetransport for private (jeg aner ikke hvilke det skulle være).
Så det du mener er at alle erhvervsdrivende skal købe en ekstra bil som
de så kan køre 2000km om året i? Synes du selv det er mere
hensigtsmæssigt end at køre den smule ekstra i sit gulplade køretøj?
--
Jacob
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Basil (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Basil |
Dato : 23-10-04 20:59 |
|
Jacob Jorvang wrote:
> On 10/23/2004 21:50:10 "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> wrote:
>
>> Jacob Jorvang wrote:
>
>>> On 10/23/2004 16:41:28 "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
>
>>>> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
>>>> news:417a6c0d$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>>>>>> Jeg synes det er fair nok regering vil slå ned på sort árbejde!
>
>>>>> Ja, især når der snakkes om beløb for 51 mia kr. Der siges at
>>>>> regeringen ville få cirka 20 mia mere hvis al sort arbejde blev
>>>>> afskaffet!
>
>>>> Helt enig, lad os få de 51 mia. kr. ud af omløb.
>
>>> Og så bruge dem på at afskaffe misundelsesafgiften på gulpladebiler
>>> som bruges blandet erhverv/privat.
>
>> Lad os dog få fjernet alt det pladder med gulpladebiler til private. Det
>> var ikke hensigten med gulpladeordningen.
>
>> Dagens utopi: Hvis ingen private kunne købe gulplade, men måtte
>> "nøjes"med at købe en helt alm. afgift og momsplaget bil, ville der
>> komme flere kugler i kassen, vores allesammens kasse. Samtidig ville der
>> sikkert opstå et marked af billige biler, som netop er lavet til
>> varetransport for private (jeg aner ikke hvilke det skulle være).
>
> Så det du mener er at alle erhvervsdrivende skal købe en ekstra bil som
> de så kan køre 2000km om året i? Synes du selv det er mere
> hensigtsmæssigt end at køre den smule ekstra i sit gulplade køretøj?
Jeps.
Bilen er til arbejde.
Transporten til arbejdet er deres private hovedpine, ligesom dem de har
ansat.
Kai
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jacob Jorvang (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Jorvang |
Dato : 23-10-04 22:28 |
|
> Jeps. Bilen er til arbejde. Transporten til arbejdet er deres private
> hovedpine, ligesom dem de har ansat. Kai
Er man selvstændig erhvervsdrivende, og kører en gulpladebil med eller
uden fratrukket moms, så er kørslen mellem hjem og arbejdsplads
erhvervsrelevant. Ellers træls hvis man som vognmand slutter dagen af med
en tur fra Århus til Falster (og bor i Århus). Så må man jo bare tomle
hjem og selvfølgelig tilbage til bilen næste dag... Næppe.
Vælger man at bruge sin gulpladebil blandet erhverv/privat kan man ikke
trække momsen fra. Til gengæld må man gerne køre en omvej for at smide
børnene af i vuggestue eller lign., lige som man gerne må købe ind i en
forretning som ikke ligger på den rute man alligevel kører hjem.
Alternativet kunne f.eks. være at skulle køre 5km fra privaten til
vuggestue i privat bil, og så 5km hjem. Skifte til gulpladebil og køre
7km til arbejdspladsen i den, arbejde, og så 7km hjem for at skifte
tilbage til privat bil. 5km til vuggestue og 5km hjem. Resultat: 34km
vejslidtage, brændstofforbrug og øget trafik. Og selvfølgelig
miljøomkostninger ved produktionen af 2 biler i stedet for én. Lad os
sige man kunne klare hele turen på ialt 16km hvis man gjorde det i samme
bil. Resultat: Mindre forurening, trafik, udgifter og tidsspilde. Kan du
stadig ikke se fornuften? Så gør du det bare på din måde, og jeg på
min.
--
Jacob
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mark Sandberg (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mark Sandberg |
Dato : 23-10-04 22:43 |
|
"Jacob Jorvang" skrev i en meddelelse:
> Så gør du det bare på din måde, og jeg på
> min.
Ja, nemlig ja...
Sålænge du har dit på det tørre, må de andre jo selvom hvilke selvbestaltede
love de følger
/Mark.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 23-10-04 23:22 |
|
"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse
news:10232327.AEMJDDLE@dtext.news.tele.dk...
Jeg tror man løber rundt i dette, der drejer sig udelukkende om
specialkøretøjer og intet har med normale gulpladebiler at skaffe:
Der er køretøjer, der ikke umiddelbart anses for omfattet af reglerne om fri
bil til rådighed. Det gælder f.eks. lastvogne, kranvogne og andre
specialkøretøjer. Foreligger der lukkede kassevogne med fastmonterede hylder
samt fastmonteret værkstøjsindretning, må vognene anses som sådanne specielt
indrettede værkstedvogne, at benyttelse af vognene til befordring mellem
bopæl og arbejdsplads ikke udløser beskatning af bil til rådighed, men alene
medfører bortfald af befordringsfradraget for den pågældende strækning.
Det er ikke så forfærdelig mange, der har sådan et køretøj...
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jacob Jorvang (24-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Jorvang |
Dato : 24-10-04 00:33 |
|
On 10/24/2004 00:22:06 "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
> "Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse
> news:10232327.AEMJDDLE@dtext.news.tele.dk...
> Jeg tror man løber rundt i dette, der drejer sig udelukkende om
> specialkøretøjer og intet har med normale gulpladebiler at skaffe:
Det var da ikke mit indtryk at 'mærke-ordningen' kun skulle gælde
specialkøretøjer. Men måske er noget gået mig forbi?
[SNIP]
> Det er ikke så forfærdelig mange, der har sådan et køretøj...
Det er sandt! Og dem som har er nok ikke fristet til at drøne i Bilka
lørdag formiddag, om de så må eller ej
--
Jacob
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (24-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 24-10-04 01:00 |
|
"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse
news:1024133.TYDIOMQT@dtext.news.tele.dk...
KLIP
> Det var da ikke mit indtryk at 'mærke-ordningen' kun skulle gælde
> specialkøretøjer. Men måske er noget gået mig forbi?
Slet ikke, men det gik i dette tilfælde også mere på de famøse gratis 1.000
kilometer til privatkørsel.
> Det er sandt! Og dem som har er nok ikke fristet til at drøne i Bilka
> lørdag formiddag, om de så må eller ej
Man skal aldrig sige aldrig.. ![Blink](images/smileys/wink.gif) )
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Basil (24-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Basil |
Dato : 24-10-04 09:41 |
|
Jacob Jorvang wrote:
>> Jeps. Bilen er til arbejde. Transporten til arbejdet er deres private
>> hovedpine, ligesom dem de har ansat. Kai
>
> Er man selvstændig erhvervsdrivende, og kører en gulpladebil med eller
> uden fratrukket moms, så er kørslen mellem hjem og arbejdsplads
> erhvervsrelevant. Ellers træls hvis man som vognmand slutter dagen af med
> en tur fra Århus til Falster (og bor i Århus). Så må man jo bare tomle
> hjem og selvfølgelig tilbage til bilen næste dag... Næppe.
>
> Vælger man at bruge sin gulpladebil blandet erhverv/privat kan man ikke
> trække momsen fra. Til gengæld må man gerne køre en omvej for at smide
> børnene af i vuggestue eller lign., lige som man gerne må købe ind i en
> forretning som ikke ligger på den rute man alligevel kører hjem.
> Alternativet kunne f.eks. være at skulle køre 5km fra privaten til
> vuggestue i privat bil, og så 5km hjem. Skifte til gulpladebil og køre
> 7km til arbejdspladsen i den, arbejde, og så 7km hjem for at skifte
> tilbage til privat bil. 5km til vuggestue og 5km hjem. Resultat: 34km
> vejslidtage, brændstofforbrug og øget trafik. Og selvfølgelig
> miljøomkostninger ved produktionen af 2 biler i stedet for én. Lad os
> sige man kunne klare hele turen på ialt 16km hvis man gjorde det i samme
> bil. Resultat: Mindre forurening, trafik, udgifter og tidsspilde. Kan du
> stadig ikke se fornuften? Så gør du det bare på din måde, og jeg på
> min.
Jamen, held og lykke med det
Jeg kan så bare ikke se fornuften i at man kan erhverve sig f.eks. en
Cayenne, som virkelig er en miljøsviner, og hvor der kun kan transporteres
2-3 personer, for den halve pris. Bilen passer ikke rigtig til bytrafik, og
må betragtes som en luksusbil for dem der har råd til den.
Det samme gør sig gældende for den der kører rundt i eks. en Hilux, eller
Hiace.
De har bevidst fravalgt at kunne transportere mennesker, som så i stedet må
tage bussen eller familiens nr. 2 bil.
Det jeg her hentyder til er private der gør dette, hvad de erhversdrivende
gør er ikke lige med i denne tanke.
Hvis alle de her private betalte den faktiske pris for bilerne, kun vi alle
så ikke spare lidt penge, fordi der er kommet flere penge i den store
fælleskasse (jeg ved at dette virkelig er utopi), i samme stil som det
oprindelige indlæg lægger op til at opdæmningen for sort arbejde vil gøre ?
Kai
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-10-04 17:00 |
|
"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:417a6d98$0$175$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> news:417a6c0d$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >> Jeg synes det er fair nok regering vil slå ned på sort árbejde!
> >
> > Ja, især når der snakkes om beløb for 51 mia kr. Der siges at regeringen
> > ville få cirka 20 mia mere hvis al sort arbejde blev afskaffet!
>
> Helt enig, lad os få de 51 mia. kr. ud af omløb.
>
Eller kanaliseret de 20 tabte mia. over til generelle afgifts og
skattelettelse, som vi alle kan få glæde af og ikke kun dem der kan et
eftertragtet håndværk.
Det vil så vidt jeg kan regne mig frem til give en nedsættels af
trækprocenten med 3 pct. eller helt fjerne registreringsafgiften og momsen
deraf på nye biler.
Det er da tankevækkende at der arbejdes sort for 3 gange så mange penge som
der kommer ind i registreringsafgifter.
--
/Claus
http://vwfanatic.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 23-10-04 17:03 |
|
"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:417a7fe7$0$13761$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
KLIP
> Det er da tankevækkende at der arbejdes sort for 3 gange så mange penge
> som
> der kommer ind i registreringsafgifter.
Det er endnu mere tankevækkende at blot 1/3 af Danmarks arbejdsduelige
befolkning står for alt underhold.
Utroligt vi endnu ikke er gået konkurs.
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mogens (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 23-10-04 17:04 |
|
"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:417a7fe7$0$13761$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Det er da tankevækkende, at der arbejdes
> sort for 3 gange så mange penge, som der
> kommer ind i registreringsafgifter.
Det er tankevækkende, at man 10 km fra
mit vindue kan have det mindst ligeså godt
som i DK - til den halve pris. MINDST!
(huse, biler, dagligvarer, sygehusvæsen, you name it...)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 23-10-04 17:07 |
|
"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
news:cldveb$5gc$1@news.cybercity.dk...
KLIP
> Det er tankevækkende, at man 10 km fra
> mit vindue kan have det mindst ligeså godt
> som i DK - til den halve pris. MINDST!
> (huse, biler, dagligvarer, sygehusvæsen, you name it...)
Mon det kan skyldes større eksportindtægter, en krone der blot er 80 øre
(danske) værd eller er de vitterlig på vej mod konkursen..?
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Emil Jensen [2100] (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] |
Dato : 23-10-04 17:08 |
|
>> >> Jeg synes det er fair nok regering vil slå ned på sort árbejde!
>> >
>> > Ja, især når der snakkes om beløb for 51 mia kr. Der siges at
>> > regeringen
>> > ville få cirka 20 mia mere hvis al sort arbejde blev afskaffet!
>>
>> Helt enig, lad os få de 51 mia. kr. ud af omløb.
>>
>
> Eller kanaliseret de 20 tabte mia. over til generelle afgifts og
> skattelettelse, som vi alle kan få glæde af og ikke kun dem der kan et
> eftertragtet håndværk.
Nemlig. Sort arbejde giver en skævvridning, som ellers er modsat ideen bag
skattesystemet.
> Det vil så vidt jeg kan regne mig frem til give en nedsættels af
> trækprocenten med 3 pct. eller helt fjerne registreringsafgiften og momsen
> deraf på nye biler.
Så er der ingen undskyldninger for at reformere registreringsafgiften. Før
har politikere lovet det ene eller andet mht registreringsafgiften, men når
de så har skullet finde penge andet sted fra, fik politikerne kolde fødder.
Dermed ikke sagt at registreringsafgiften skal afskaffes helt, men reduceres
væsentligt skal den!
> Det er da tankevækkende at der arbejdes sort for 3 gange så mange penge
> som
> der kommer ind i registreringsafgifter.
Ja, det er nok derfor regeringen gør noget ved det nu.
Det blev vist til politik og ikke så meget biler
Mvh
Emil
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 23-10-04 17:10 |
|
"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
news:417a81e6$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
KLIP
> Det blev vist til politik og ikke så meget biler
Det kan jo næsten ikke undgås, da skatter og afgifter er politisk styret.
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ukendt (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 23-10-04 17:33 |
|
> >> > Ja, især når der snakkes om beløb for 51 mia kr. Der siges at
> >> > regeringen
> >> > ville få cirka 20 mia mere hvis al sort arbejde blev afskaffet!
> >>
> >> Helt enig, lad os få de 51 mia. kr. ud af omløb.
> >>
> >
> > Eller kanaliseret de 20 tabte mia. over til generelle afgifts og
> > skattelettelse, som vi alle kan få glæde af og ikke kun dem der kan et
> > eftertragtet håndværk.
>
> Nemlig. Sort arbejde giver en skævvridning, som ellers er modsat ideen bag
> skattesystemet.
>
> > Det vil så vidt jeg kan regne mig frem til give en nedsættels af
> > trækprocenten med 3 pct. eller helt fjerne registreringsafgiften og
momsen
> > deraf på nye biler.
>
> Så er der ingen undskyldninger for at reformere registreringsafgiften. Før
> har politikere lovet det ene eller andet mht registreringsafgiften, men
når
> de så har skullet finde penge andet sted fra, fik politikerne kolde
fødder.
> Dermed ikke sagt at registreringsafgiften skal afskaffes helt, men
reduceres
> væsentligt skal den!
>
Tro det eller ej, den er faktisk på vej nedad, omend lidt i det stille.
Jeg er p.t. ved at kigge på ny bil. I den forbindelse har jeg indhentet
priser på flere forskellige biler.
Jeg bemærkede således at prisen på en Golf V 140 TDI var faldet knap 1500
kr, selve prisen før afgift er den samme 121550.
Men da afgiften nu kun er 178,08 pct. mod 178,78 pct. pr. 1/4 2004 er prisen
faldet.
Så vi er allerede gået næsten 2 pct. ned siden skattestoppet blev indført.
Man bliver næsten helt glad for ham Fogh.
--
/Claus
http://vwfanatic.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jacob Jorvang (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Jorvang |
Dato : 23-10-04 17:35 |
|
On 10/23/2004 18:08:07 "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote:
[SNIP]
> Dermed ikke sagt at registreringsafgiften skal afskaffes helt, men
> reduceres væsentligt skal den!
Hvorfor i alverden dog ikke det? Der betales moms af salgsprisen og skat
af sælgerens overskud, som med næsten alt andet. Hvorfor skal biler og
MCer beskattes yderligere?
Men det er jo typisk dansk at alt som er bedre og mere sikkert skal være
dyrere.
--
Jacob
| |
![](/images/tree/0.gif) Kim Kristensen (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 23-10-04 17:08 |
|
"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
news:417a6c0d$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Ja, især når der snakkes om beløb for 51 mia kr. Der siges at regeringen
> ville få cirka 20 mia mere hvis al sort arbejde blev afskaffet!
>
> Emil
>
>
Nu tror jeg ikke alle 20 mia. kr. ville komme ind, mange sorte projekter vil
nok dø frem for at blive hvide da prisen ofte er en afgørende faktor.
Med venlig hilsen Kim
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Emil Jensen [2100] (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] |
Dato : 23-10-04 17:40 |
|
>> Ja, især når der snakkes om beløb for 51 mia kr. Der siges at regeringen
>> ville få cirka 20 mia mere hvis al sort arbejde blev afskaffet!
>>
>> Emil
>>
>>
> Nu tror jeg ikke alle 20 mia. kr. ville komme ind, mange sorte projekter
> vil
> nok dø frem for at blive hvide da prisen ofte er en afgørende faktor.
Naturligvis. Men det kan også gå den anden vej. Der kan ansættes flere
håndværkere og andre som ellers har udført sort arbejde. De vil ikke belaste
det offentlige system i så høj grad nu. Men mon ikke der er taget højde for
alle de spekulationer når der er blevet nævnt et tal på 20 mia?
Mvh
Emil
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 23-10-04 17:44 |
|
"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
news:417a895e$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
KLIP
> Naturligvis. Men det kan også gå den anden vej. Der kan ansættes flere
> håndværkere og andre som ellers har udført sort arbejde.
Rent teoretisk.
> De vil ikke belaste det offentlige system i så høj grad nu.
Rent teoretisk.
> Men mon ikke der er taget højde for alle de spekulationer når der er
> blevet nævnt et tal på 20 mia?
Det er jeg i allerhøjeste grad ikke overbevist om. Alting kommer bag på
politikerne, selv antallet af skoleelever til start i første klasse...!
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
Peter Fjelsten (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Peter Fjelsten |
Dato : 23-10-04 17:36 |
|
Emil Jensen [2100] wrote in Message-ID:
<417a6c0d$0$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>:
> Der siges at regeringen ville få cirka 20 mia mere hvis al sort
> arbejde blev afskaffet!
Regeringen?
Jeg troede det var den danske stat - så kan jeg da bedre forstå at de
politikere så gerne vil have regeringsmagten! :)
--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>
| |
Jacob Madsen (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Madsen |
Dato : 23-10-04 18:04 |
|
Det er da ualmindeligt naivt at tro, at et mærkat på en gulgpladebil vil
stoppe så meget som en eneste sort arbejdsopgave. Håndværkerne tager sgu da
bare deres egen bil, når de skal ud og lave sort. Og så måske mesters
trailer bagpå.
Vi får ikke en eneste krone af de 51 mia. ind. i statskassen.
Jacob
| |
ena (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : ena |
Dato : 23-10-04 17:57 |
| | |
Jacob Jorvang (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Jorvang |
Dato : 23-10-04 18:02 |
|
On 10/23/2004 18:56:38 "ena" <AAb@nomail.com> wrote:
> Hvad gøre man så når man fx. har vagt for sit firma og derfor skal
> køre hjem i gulpladebilen?
Man må gerne køre til og fra arbejde i gulpladebil, samt køre ærinder
som ikke forlænger turen væsentligt.
--
Jacob
| |
![](/images/tree/0.gif) BJ (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 23-10-04 18:10 |
|
"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse
news:1023191.NOVWTHQG@dtext.news.tele.dk...
KLIP
> samt køre ærinder
> som ikke forlænger turen væsentligt.
Vel ikke private ærinder..?
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jacob Jorvang (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Jorvang |
Dato : 23-10-04 18:50 |
|
On 10/23/2004 19:10:28 "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
> "Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse
> news:1023191.NOVWTHQG@dtext.news.tele.dk...
> KLIP
>> samt køre ærinder som ikke forlænger turen væsentligt.
> Vel ikke private ærinder..?
Jo.
--
Jacob
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 23-10-04 19:10 |
|
"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse
news:10231950.DJYEDSGE@dtext.news.tele.dk...
KLIP
> Jo.
Kan du ikke give mig en henvisning til det i skatteloven..?
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jacob Jorvang (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Jorvang |
Dato : 23-10-04 19:55 |
|
On 10/23/2004 20:09:35 "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
> "Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse
> news:10231950.DJYEDSGE@dtext.news.tele.dk...
> KLIP
>> Jo.
> Kan du ikke give mig en henvisning til det i skatteloven..?
Næh, jeg læser sg ikke selv den slags. Men jeg stoler på min revisor.
--
Jacob
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 23-10-04 19:59 |
|
"Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en meddelelse
news:10232054.SXJRHWBP@dtext.news.tele.dk...
KLIP
> Næh, jeg læser sg ikke selv den slags. Men jeg stoler på min revisor.
Det kan du også roligt gøre.
Du hæfter alligevel personligt for alt hvad han siger og gør i sidste ende
..... med din underskrift.
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Basil (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Basil |
Dato : 23-10-04 20:54 |
|
Jacob Jorvang wrote:
> On 10/23/2004 20:09:35 "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
>
>> "Jacob Jorvang" <email@slash-dot-dash-dot-slash.com> skrev i en
meddelelse
>> news:10231950.DJYEDSGE@dtext.news.tele.dk...
>
>> KLIP
>
>>> Jo.
>
>> Kan du ikke give mig en henvisning til det i skatteloven..?
>
> Næh, jeg læser sg ikke selv den slags. Men jeg stoler på min revisor.
Det ville jeg nok ikke gøre i dette tilfælde.
Kai
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mark Sandberg (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mark Sandberg |
Dato : 23-10-04 19:18 |
|
"BJ" skrev i en meddelelse:
> Vel ikke private ærinder..?
Jo, det er tilladt i tilknytning til en erhvervsmæssig kørsel ...
Sålænge det ikke overstiger 1000 Km. årligt, er det tilmed gratis
Værdiansættelse af privat kørsel i særlige køretøjer:
Privat kørsel i tilknytning til en erhvervsmæssig kørsel i særlige køretøjer
beskattes med en km-takst, hvis den private kørsel overstiger en bundgrænse
på 1.000 km om året, jf. TSS-cirkulære 2003-35, pkt. e. Satsen er 2,98 kr.
pr. km. for 2004. Med privat kørsel i forbindelse med en erhvervsmæssig
kørsel tænkes der bl.a. på småture m.m., som eksempelvis foretages under en
vagt. Formålet med den private kørsel er uden betydning. Det afgørende er,
om den private kørsel begrænses af selve vagten eller anden form for
erhvervsmæssig kørsel. Ligningsrådet har godkendt, at et selskabs
medarbejdere, som havde skiftende arbejdssteder og kørte til disse direkte
fra bopælen i en af selskabets værkstedsbiler, ikke skulle beskattes, hvis
de standsede på vejen for at foretage private indkøb eller for at
aflevere/hente børn, såfremt den private kørsel skete uden afvigelser fra
den erhvervsbetingede kørselsrute. Se SKM2002.251.LR. Privat kørsel i øvrigt
i et specialkøretøj beskattes med et beløb, der svarer til det, det ville
koste den ansatte at leje en bil med tilsvarende anvendelsesmuligheder, jf.
LL § 16, stk. 3, og TSS-cirkulære 2003-35, pkt. e . Dette gælder også, hvis
den ansatte anvender arbejdsgiverens bil i eget erhvervsmæssigt øjemed.
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=103986&vID=200665&search=varebil
/Mark.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 23-10-04 19:56 |
|
"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:417a9f78$0$299$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
KLIP
> Jo, det er tilladt i tilknytning til en erhvervsmæssig kørsel ...
>
> Sålænge det ikke overstiger 1000 Km. årligt, er det tilmed gratis
Det er jo en nyhed, der vil noget.
Tak for det (indtil misundelsen omkring dette ingen ende vil tage).
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mark Sandberg (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mark Sandberg |
Dato : 23-10-04 21:00 |
|
"BJ" skrev i en meddelelse:
> Det er jo en nyhed, der vil noget.
Så nyt er det nu heller ikke...
Jeg har længe været bekendt med det gennem mit arbejde
Ved T&S kan jeg kun finde dokumentation tilbage til den 27. december 1999.
TSS-cirkulære 1999-48:
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=74380&vID=0
/Mark.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Jacob Jorvang (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Jorvang |
Dato : 23-10-04 21:06 |
|
On 10/23/2004 20:56:18 "BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
[SNIP]
> Tak for det (indtil misundelsen omkring dette ingen ende vil tage).
Ja det må du nok sige...
--
Jacob
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans L. Jørgensen (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 23-10-04 20:24 |
|
Mark Sandberg wrote:
> "BJ" skrev i en meddelelse:
>
>> Vel ikke private ærinder..?
>
> Jo, det er tilladt i tilknytning til en erhvervsmæssig kørsel ...
>
> Sålænge det ikke overstiger 1000 Km. årligt, er det tilmed gratis
>
>
> Værdiansættelse af privat kørsel i særlige køretøjer:
> Privat kørsel i tilknytning til en erhvervsmæssig kørsel i særlige
> køretøjer beskattes med en km-takst, hvis den private kørsel
> overstiger en bundgrænse på 1.000 km om året, jf. TSS-cirkulære
> 2003-35, pkt. e. Satsen er 2,98 kr. pr. km. for 2004. Med privat
> kørsel i forbindelse med en erhvervsmæssig kørsel tænkes der bl.a. på
> småture m.m., som eksempelvis foretages under en vagt. Formålet med
> den private kørsel er uden betydning. Det afgørende er, om den
> private kørsel begrænses af selve vagten eller anden form for
> erhvervsmæssig kørsel. Ligningsrådet har godkendt, at et selskabs
> medarbejdere, som havde skiftende arbejdssteder og kørte til disse
> direkte fra bopælen i en af selskabets værkstedsbiler, ikke skulle
> beskattes, hvis de standsede på vejen for at foretage private indkøb
> eller for at aflevere/hente børn, såfremt den private kørsel skete
> uden afvigelser fra den erhvervsbetingede kørselsrute. Se
> SKM2002.251.LR. Privat kørsel i øvrigt i et specialkøretøj beskattes
> med et beløb, der svarer til det, det ville koste den ansatte at leje
> en bil med tilsvarende anvendelsesmuligheder, jf. LL § 16, stk. 3, og
> TSS-cirkulære 2003-35, pkt. e . Dette gælder også, hvis den ansatte
> anvender arbejdsgiverens bil i eget erhvervsmæssigt øjemed.
>
>
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=103986&vID=200665&search=varebil
>
Har ikke kigget på linket, men - gælder dette også gulplade køretøjer hvor
momsen er "afløftet"? jeg mener ikke den holder, medmindre der er tale om et
køretøj på hvide plader.
--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mark Sandberg (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mark Sandberg |
Dato : 23-10-04 20:36 |
|
"Hans L. Jørgensen" skrev i en meddelelse:
> Har ikke kigget på linket, men - gælder dette også gulplade køretøjer hvor
> momsen er "afløftet"? jeg mener ikke den holder, medmindre der er tale om
et
> køretøj på hvide plader.
Jep - det gælder netop varebiler, hvorfra der er afløftet moms.
/Mark.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mark Sandberg (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mark Sandberg |
Dato : 23-10-04 20:43 |
|
"Mark Sandberg" skrev i en meddelelse:
> Jep - det gælder netop varebiler, hvorfra der er afløftet moms.
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=170897&vID=0
e. Særlige køretøjer - beskatning af privat kørsel.
Ansattes private kørsel i biler, der efter deres art og fremtræden ikke er
anvendelige som alternativ til en privat bil, beskattes ikke efter de
almindelige regler om firmabil til rådighed for privat kørsel, jf.
ligningslovens § 16, stk. 4 (procentreglerne). Det drejer sig om fx
lastvogne, kranvogne, værkstedsvogne og andre specialkøretøjer.
Hvis den ansatte anvender bilen i eget erhvervsmæssigt øjemed, eller den
private anvendelse ikke sker i tilknytning til den erhvervsmæssige
anvendelse af bilen, skal anvendelse af arbejdsgiverens bil beskattes med et
beløb, der svarer til det, det vil koste den pågældende at leje en bil med
tilsvarende anvendelsesmuligheder, jf. ligningslovens § 16, stk. 3.
Ansattes private kørsel i de nævnte særlig køretøjer, der sker i tilknytning
til en erhvervsmæssig kørsel, og som overstiger 1.000 km. om året, beskattes
med Ligningsrådets kilometertakst for godtgørelse for erhvervsmæssig kørsel.
For 2004 er satsen 2,98 kr. pr. km.
/Mark.
| |
![](/images/tree/0.gif) Hans L. Jørgensen (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 23-10-04 20:18 |
|
Jacob Jorvang wrote:
> On 10/23/2004 18:56:38 "ena" <AAb@nomail.com> wrote:
>
>> Hvad gøre man så når man fx. har vagt for sit firma og derfor skal
>> køre hjem i gulpladebilen?
>
> Man må gerne køre til og fra arbejde i gulpladebil, samt køre ærinder
> som ikke forlænger turen væsentligt.
Hvor læser du det Jacob???
Kan du henvise til en tekst, hvor der er nævnt at du må bruge en gulpladebil
hvor momsen er "afløftet" til kørsel mellem hjem og arbejdsplads, medmindre
du har skiftende arbejdpladser eller er tilknyttet en tilkaldevagtordning
hvor køretøjet benyttes til transport af værktøj m.m..
--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mark Sandberg (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mark Sandberg |
Dato : 23-10-04 20:33 |
|
"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse
> >> Hvad gøre man så når man fx. har vagt for sit firma og derfor skal
> >> køre hjem i gulpladebilen?
> >
> > Man må gerne køre til og fra arbejde i gulpladebil, samt køre ærinder
> > som ikke forlænger turen væsentligt.
>
> Hvor læser du det Jacob???
Se: TSS-cirkulære 2003-35, pkt. e .
Ligningsrådet har godkendt, at et selskabs
medarbejdere, som havde skiftende arbejdssteder og kørte til disse direkte
fra bopælen i en af selskabets værkstedsbiler, ikke skulle beskattes, hvis
de standsede på vejen for at foretage private indkøb eller for at
aflevere/hente børn, såfremt den private kørsel skete uden afvigelser fra
den erhvervsbetingede kørselsrute.
> Kan du henvise til en tekst, hvor der er nævnt at du må bruge en
gulpladebil
> hvor momsen er "afløftet" til kørsel mellem hjem og arbejdsplads,
medmindre
> du har skiftende arbejdpladser eller er tilknyttet en tilkaldevagtordning
> hvor køretøjet benyttes til transport af værktøj m.m..
Det var jo ikke det spørgsmålet oprindeligt gik på og derfor heller ikke det
Jacob svarede på!
Måske Bjørn allerede får ret i hans forudsigelse
/Mark.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 23-10-04 21:29 |
|
"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:417ab102$0$233$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
KLIP
> Måske Bjørn allerede får ret i hans forudsigelse
Aldrig, du ved, jeg per definition, aldrig har ret (ellers kan du blot
spørge nogen rigtig garvede usenetter).... ![Blink](images/smileys/nwink.gif) ))
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mark Sandberg (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mark Sandberg |
Dato : 23-10-04 22:41 |
|
"BJ" skrev i en meddelelse:
> > Måske Bjørn allerede får ret i hans forudsigelse
>
> Aldrig, du ved, jeg per definition, aldrig har ret (ellers kan du blot
> spørge nogen rigtig garvede usenetter).... ![Blink](images/smileys/nwink.gif) ))
LOL
Okay, du får ikke ret denne gang - eller hvad
/Mark.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 23-10-04 23:08 |
|
"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse
news:417aceea$0$283$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
KLIP
> Okay, du får ikke ret denne gang - eller hvad
Ikke lige specielt...
Jeg klippede lige lidt fra T&S:
Firmabil på gule plader Ansatte, der kører i en firmabil på gule
plader, hvor arbejdsgiverne ikke har betalt moms ved anskaffelsen, anses
ikke for at have firmabil til rådighed, hvis kørslen er lovlig efter
momsreglerne, dvs. erhvervsmæssig kørsel, der vedrører firmaets momspligtige
aktivitet. I den forbindelse accepteres det, at der lejlighedsvis køres
mellem bopælen og det faste arbejdssted. Ved lovlig kørsel forstås også
kørsel ud over 60-dages-reglen mindre end en gang ugentlig. Dette gælder
også, hvis arbejdsgiveren har lejet firmabilen, og lejemomsen trækkes fra
fuldt ud. Tilsvarende gælder offentligt ansattes lovlige kørsel i
tjenestebil, når bilen er af en type, der ville have kunnet indregistreres
på gule plader, hvis den var ejet af en privat virksomhed.
For biler på gule plader, hvor der ikke er betalt tillæg for privat
anvendelse efter vægtafgiftsloven, finder LL § 16, stk. 4 om beskatning af
fri bil ikke anvendelse. Er bilen indregistreret første gang den 2. juni
1998 eller tidligere og er momsen er fradraget i forbindelse med
anskaffelsen, fordi bilen udelukkende anvendes erhvervsmæssigt, finder LL §
16, stk. 4 om beskatning af fri bil ikke anvendelse, jf. LL § 16, stk. 4,
pkt. 11. Hvis det viser sig, at der alligevel køres privat i bilen, vil det
være en overtrædelse af momsreglerne og vægtafgiftsloven. Der kan også være
tale om en overtrædelse af reglerne i SKL.
Særlige køretøjer Der er køretøjer, der ikke umiddelbart anses for
omfattet af reglerne om fri bil til rådighed. Det gælder fx lastvogne,
kranvogne, og andre specialkøretøjer. Det gælder endvidere lukkede
kassevogne med fastmonterede hylder samt fastmonteret værkstøjsindretning,
der anses som specielt indrettede værkstedvogne. Det betyder, at benyttelse
af vognene til befordring mellem bopæl og arbejdsplads, ikke udløser
beskatning af bil til rådighed, men alene medfører bortfald af
befordringsfradraget for den pågældende strækning.
Disse køretøjer anses ikke for egnede som alternativ til en privat
bil, og privat kørsel i sådanne køretøjer udløser derfor ikke beskatning
efter LL § 16, stk. 4. Arbejdsgiveren skal ikke indeholde A-skat, idet
eventuel privat kørsel i et sådant køretøj beskattes efter LL § 16, stk. 3,
der ikke er omfattet af bestemmelsen i KSLbek. § 20, nr. 22
Tilkaldevagt Se LV A.B.1.9.2. Ansatte, der har tilkaldevagter fra
bopælen, og som tager bilen med hjem, fordi den skal bruges i forbindelse
med tilkaldene, anses ikke af den grund for at have bil til rådighed for
privat kørsel. Det er dog en betingelse, at tilkaldene sker til uvisse
adresser, der ikke har karakter af et fast arbejdssted. Det må antages, at
det forhold, at der undtagelsesvis køres mellem hjemmet og virksomheden ikke
udelukker, at der kan være tale om uvisse adresser. Det er endvidere en
betingelse, at rådighedspligten er reel. Det indebærer, at den ansatte skal
have pligt til at møde i rådighedsperioden. En telefonkæde, hvor den ansatte
blot kan lade mødepligten overgå til den næste på listen, anses ikke som
reel. Den ansatte skal i rådighedsperioden endvidere være pålagt reelle
begrænsninger i privatlivet. Den ansatte skal f. eks. kunne møde udhvilet og
ædru i hele rådighedsperioden. Den ansatte skal endvidere være afskåret fra
at anvende bilen til private formål og arbejdsgiveren skal føre kontrol
hermed, jf. SKM2004.118.VLR.
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=112643&vID=200664&search=kørsel¤i¤firmabil
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
sailor99 (23-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : sailor99 |
Dato : 23-10-04 19:22 |
|
Inden vi når de helt store højder, kunne det måske være på sin plads, at
hver enkelt af os griber i egen barm.
Hvem har ikke fået udført "vennetjenster"?
Hvis man nu kender en VVS mand, der gerne vil udskifte vandhaner og lokum en
weekend, så skal stumperne jo købes. Med moms, forstås!
Hvis man er naiv nok til at forestille sig, at ALT "sort" arbejde ville
forsvinde ved et trylleslag, hvordan så med arbejdspladserne i DK?????
Jeg mener ikke, at jeg er specielt naiv, så mon ikke man skal koncentrere
sig om visse meget "sorte" dele af arbejdsmarkedet, som regeringen også
lægger op til!
Mvh
Georg
| |
|
|