|
| Sårbart diesel Fra : Olesen |
Dato : 17-10-04 15:44 |
|
Læste i et blad, moderne dieselsystemer er sårbare.
Hvad så, når man chiptuner ?
Er indsprøjtningsystemet gearet til den ekstra belastning ?
| |
Thomas Landberg (17-10-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Landberg |
Dato : 17-10-04 15:51 |
|
> Læste i et blad, moderne dieselsystemer er sårbare.
> Hvad så, når man chiptuner ?
> Er indsprøjtningsystemet gearet til den ekstra belastning ?
Hvordan sårbare?
Har aldrig oplevet en bil få skader på systemet som følge af tuning.
De første CDi'er havde nogle problemer med højtrykspumpen som fragmenterede
og de første HDi'er havde et problem med at holde tæt. Men disse problemer
hører fortiden til og der er ikke nogen af bilerne der i dag har nogle
problemer så vidt jeg ved. Men det er rigtigt, at man ikke skal hælde
middelsvær fuelolie i tanken, da dyser, pumper osv er følsomme overfor
dieselkvaliteten.
--
MVH
Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad
| |
Niels Bengaard (17-10-2004)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 17-10-04 15:58 |
|
>> Læste i et blad, moderne dieselsystemer er sårbare.
>> Hvad så, når man chiptuner ?
>> Er indsprøjtningsystemet gearet til den ekstra belastning ?
>
> Hvordan sårbare?
>
> Har aldrig oplevet en bil få skader på systemet som følge af tuning.
Hvordan vurderer du om skaden skyldes tuning eller ej?
Niels
| |
Thomas Landberg (17-10-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Landberg |
Dato : 17-10-04 16:34 |
|
>>> Læste i et blad, moderne dieselsystemer er sårbare.
>>> Hvad så, når man chiptuner ?
>>> Er indsprøjtningsystemet gearet til den ekstra belastning ?
>>
>> Hvordan sårbare?
>>
>> Har aldrig oplevet en bil få skader på systemet som følge af tuning.
>
> Hvordan vurderer du om skaden skyldes tuning eller ej?
Hvilken skade?
Har haft kunder der har ringet om alt muligt pudsigt for at høre om det
kunne være boksens skyld, så hvis en kunde får en skade på
indsprøjtningssystemet kan jeg være 100 % sikker på, at han nok skal ringe -
og det er ikke sket.
Generelt er der meget få problemer med tidens dieselmotorer.
--
MVH
Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad
| |
Olesen (17-10-2004)
| Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 17-10-04 16:03 |
|
"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4172869e$0$266$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Læste i et blad, moderne dieselsystemer er sårbare.
> > Hvad så, når man chiptuner ?
> > Er indsprøjtningsystemet gearet til den ekstra belastning ?
>
> Hvordan sårbare?
At de får korrekte brændstof med den rigtige blandingsforhold
af smørende ingredienser mv.
-at fyringsolie ikke smører nok mv.
> Har aldrig oplevet en bil få skader på systemet som følge af tuning.
Har jeg heller ikke, men når systemet er så finføltsomt,
så ku' man tænke, at der skal ta'es hensyn til en del mere,
end bare at 'øge trykket' mv....
> De første CDi'er havde nogle problemer med højtrykspumpen som
fragmenterede
> og de første HDi'er havde et problem med at holde tæt. Men disse problemer
> hører fortiden til og der er ikke nogen af bilerne der i dag har nogle
> problemer så vidt jeg ved. Men det er rigtigt, at man ikke skal hælde
> middelsvær fuelolie i tanken, da dyser, pumper osv er følsomme overfor
> dieselkvaliteten.
'kay
>
| |
Thomas Landberg (17-10-2004)
| Kommentar Fra : Thomas Landberg |
Dato : 17-10-04 16:32 |
|
> Har jeg heller ikke, men når systemet er så finføltsomt,
> så ku' man tænke, at der skal ta'es hensyn til en del mere,
> end bare at 'øge trykket' mv....
Der er dieselbiler stadig langt mere ufølsomme end benzinbiler hvor
blandingsforholdet er essentielt for ikke at brænde hul i stempler osv. En
dieselbil styres jo v.h.a. mere eller mindre diesel, så får den for lidt
diesel laver den bare det mindre effekt groft sagt.
--
MVH
Thomas Landberg
www.bokstuning.dk
Spritny hjemmeside med en hidtil uhørt detaljeringsgrad
| |
phk (17-10-2004)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 17-10-04 18:55 |
|
"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:4172869e$0$266$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Har aldrig oplevet en bil få skader på systemet som følge af tuning.
Som jeg forstår det er de nye højtrykspumper beskyttet imod brændstofmangel
(tør-kørsel) ved at motoren stopper før tanken er tom.
Hvordan bliver pumperne beskyttet når man slipper gassen - der løber der som
bekendt ikke brændstof igennem motoren?!!
--
Per, Esbjerg
| |
p.jarnbak (17-10-2004)
| Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 17-10-04 19:42 |
|
"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
news:4172b1da$0$209$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
> meddelelse news:4172869e$0$266$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>> Har aldrig oplevet en bil få skader på systemet som følge af tuning.
>
> Som jeg forstår det er de nye højtrykspumper beskyttet imod
> brændstofmangel
> (tør-kørsel) ved at motoren stopper før tanken er tom.
>
> Hvordan bliver pumperne beskyttet når man slipper gassen - der løber der
> som
> bekendt ikke brændstof igennem motoren?!!
Retur til tank.Det er bare dysen der ikke lukker op
Hej Palle..
| |
phk (18-10-2004)
| Kommentar Fra : phk |
Dato : 18-10-04 12:05 |
|
"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4172bcc9$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Hvordan bliver pumperne beskyttet når man slipper gassen - der løber der
> > som
> > bekendt ikke brændstof igennem motoren?!!
>
> Retur til tank.Det er bare dysen der ikke lukker op
Men højtryksdysen er vel den sidste forhindring før forbrændinskammeret?
--
Per, Esbjerg
| |
p.jarnbak (18-10-2004)
| Kommentar Fra : p.jarnbak |
Dato : 18-10-04 14:15 |
|
"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message
news:4173a32d$0$204$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:4172bcc9$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>> > Hvordan bliver pumperne beskyttet når man slipper gassen - der løber
>> > der
>> > som
>> > bekendt ikke brændstof igennem motoren?!!
>>
>> Retur til tank.Det er bare dysen der ikke lukker op
>
> Men højtryksdysen er vel den sidste forhindring før forbrændinskammeret?
Ja,men pumpedelen sender overskudet til retur.Brændstoffet er meget varmt
efter sådan en tur.
Har set at en lupo 3l har en køler til retur brændstof i bunden af vognen.
Hej Palle.
| |
|
|