Med snilde skrev Martin nospam@galnet.dk
i news indlægget 9pudd.7590$XX7.3158@news.get2net.dk:
> Jeg har et problem med en 9.9 hk. Johnson fra 1976. Når den har gået i
> tomgang et par minutter dør den, og ved at pumpe et par gange og lidt
> choker kører den igen. et par minutter efter sker det samme igen.
> Hvis jeg lige inden den går ud pumper lidt så bliver den kørende.
>
> Jeg konkluderer derfor at den ikke kan suge benzinen til karburatoren
> selv. Alle slanger er efterset for utætheder.
>
> Der hvor benzinslangen er fastgjort ved den lille "blok" (ca. 4x4 cm)
> med gummimembraner i, sidder der også et lille metalfilter. er denne
> "blok" en vacuumpumpe til benzin? Kan det være disse membraner som
> skal skiftes. Jeg har efterset dem for revner og sprækker, der er
> intet at se.
>
> Nogle forslag?
Membranpumpen fungerer ved at der er fri forbindelse til krumtaphuset. Det
over og undertryk der skiftevis er i kruptaphuset pga. stemplets bevægelser,
får membranpumpen til at pumpe brændstoffet frem til svømmerhuset i
karburatoren.
Check at der ikke er tilstoppelser i hullet ind til krumtaphuset.
Sørg for, at pumpen er samlet rigtigt, så brændstoffet kan pumpes, og
membranen kan arbejde via trykforskellen i krumtaphuset.
Der er som regl en lille fjeder, der holder membranen udspændt, og derved
hjælper membranen med sugevirkningen, når der er undertryk i krumtaphuset.
Der skal også være en lille membran der virker som kontraventil, så pumpen
kun kan pumpe brændstoffet den ene vej.
Håber det hjalp
--
Venlig hilsen
Per
Besøg Korsør Sejlklub:
www.korsoersejlklub.dk
Oziexplorer:
www.oziexplorer.com