"Henrik B." skrev d. 07-10-04 13:08 dette indlæg :
>
> "KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:41652fdf$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > Kilde:
http://www.reliabilityindex.co.uk - lavere index = mere
> > driftsikker
> >
> > Hmm - jeg tror jeg vil foretrække en driftsikker, fransk bil fremfor
en
> > kronisk fejlbehæftet Saab
>
> Det er muligt at det forholder sig sådan i England. Og nu er Renault
så
> heller ikke lige skudsmålet - mere Citron og Pøsjø. Som genboen der
indenfor
> de første 20.000 km nu har fået drejet skiver af 2 gange. Ved sidste
> service, blev der efter en kamp med både værksted og importør, sat
bedre
> skiver på foran. Han spurgte mekanikeren der kørtae ham hjem, hvorfor
man
> ikke gjorde noget ved det problem, når nu man var klar over at det var
et
> problem. Svaret: "Man satser på kunderne ikke klager over rystelser i
> rattet!".
Jeg ville også blive utilfreds, hvis jeg skulle have lavet bremser for
hver 20.000km.
Jeg mindes faktisk at have læst om en kunde, der fik monteret alufælge
uden beregning på sin 406 fordi den bedre varmeledningsevne skulle køle
skiverne bedre og forhindre at de blev skæve. Angiveligt virkede det -
men om det var "rent held" skal jeg ikke kunne sige.
> Godt man kører i en bil, hvor bremserne holder et sted mellem 100.000
og
> 200.000 km.
>
Tjah - det vil jeg trods alt ikke prale af - jeg skifter for hver
60.000km (cirka), hvilket er efter "bogen" - dvs. jeg har skiftet til
Brembo skiver og Mintex klodser - jeg ved ikke, om de holder længere end
de oprindelige - det er ikke utænkeligt - de er under alle
omstændigheder mere effektive (og de oprindelige var absolut ikke
dårlige).
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"