|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Hvor meget slør i turbo før det er krimine~ Fra : Mads Stetter |
Dato : 04-10-04 15:07 |
|
Hejsa
Jeg har en ældre Golf 2 TD...
Forleden havde jeg lige luftfilterkassen af, og der prøvede jeg så lige at
vrikke lidt i turboakslen!
Så er spørgsmålene..
1.Hvor meget slør må der være i sådan en turbo før man skal lave noget ved
det?
2.Og hvad koster sådan en omgang hvis det skulle blive aktuelt?
3. Er det noget man selv kan renovere eller skal man have et hitech værksted
for at gøre dette?
Håber i vil/kan svare på det...
Sikke et pisvejr.. øv
MVH Mads Stetter
| |
John Sahl (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-10-04 15:51 |
|
Mads Stetter wrote:
> 1.Hvor meget slør må der være i sådan en turbo før man skal lave
> noget ved det?
Der må godt være en smule sideværts for akslen, men absolut
ikke noget slør parallelt med akslen.
Kan du rykke akslen _lidt_ op/ned er det formentligt ok
Kan du rykke den ind/ud er det lig med renovering.
> 2.Og hvad koster sådan en omgang hvis det skulle blive aktuelt?
Se nedenunder.
> 3. Er det noget man selv kan renovere eller skal man have et hitech
> værksted for at gøre dette?
www.scanturbo.dk og www.turbodk.dk kan anbefales til renovering.
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
Mads Stetter (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 04-10-04 17:04 |
|
John Sahl wrote:
> Mads Stetter wrote:
>> 1.Hvor meget slør må der være i sådan en turbo før man skal lave
>> noget ved det?
>
> Der må godt være en smule sideværts for akslen, men absolut
> ikke noget slør parallelt med akslen.
>
> Kan du rykke akslen _lidt_ op/ned er det formentligt ok
> Kan du rykke den ind/ud er det lig med renovering.
>
Tak for svaret..
Hvor meget er sådan lidt? ![Glad](images/smileys/glad.gif) Jeg kan bare vrikke lidt med den... Måske 1mm
i alt! (Sådan hvis jeg husker rigtigt)
Bemærkede ikke om man kunne rykke den "ind/ud"...
MVH Mads Stetter
| |
![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-10-04 19:37 |
|
Mads Stetter wrote:
> Hvor meget er sådan lidt? ![Glad](images/smileys/glad.gif) Jeg kan bare vrikke lidt med den...
> Måske 1mm i alt! (Sådan hvis jeg husker rigtigt)
Op til 1 mm totalt bør være ok..
> Bemærkede ikke om man kunne rykke den "ind/ud"...
Har du nogen mistanke om at den skulle være i stykker?
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Ulrich (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Ulrich |
Dato : 04-10-04 21:12 |
|
"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cjs57i$f4t$1@news.cybercity.dk...
> Mads Stetter wrote:
> > Hvor meget er sådan lidt? ![Glad](images/smileys/glad.gif) Jeg kan bare vrikke lidt med den...
> > Måske 1mm i alt! (Sådan hvis jeg husker rigtigt)
>
> Op til 1 mm totalt bør være ok..
>
> > Bemærkede ikke om man kunne rykke den "ind/ud"...
>
> Har du nogen mistanke om at den skulle være i stykker?
Eftersom han tog mig til DHB i 2003, så den er justeret lidt
--
Hygge Ulrich
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mads Stetter (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 04-10-04 21:46 |
|
Ulrich wrote:
>>
>> Har du nogen mistanke om at den skulle være i stykker?
>
> Eftersom han tog mig til DHB i 2003, så den er justeret lidt
Øhhh... Ikke forstået!?
SKAL sådan en turbo renoveres professionelt eller kan man godt bare købe
stumperne i tyskland på ebay og så selv gå i krig?
Det kunne jo være et dejligt projekt!
MVH Mads Stetter
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mads Stetter (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 04-10-04 21:49 |
|
Mads Stetter wrote
>
> SKAL sådan en turbo renoveres professionelt eller kan man godt bare
> købe stumperne i tyskland på ebay og så selv gå i krig?
>
> Det kunne jo være et dejligt projekt!
>
> MVH Mads Stetter
Her er lige et link til stumperne..
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7924473748
MVH Mads Stetter
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-10-04 21:52 |
|
"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4161b74e$0$285$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
KLIP
> Her er lige et link til stumperne..
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7924473748
Skal der virkelig ikke mere til at renovere en turbolader med.... det ser
sgú nemt ud ellers...?
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mads Stetter (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 04-10-04 21:57 |
|
BJ wrote:
> "Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4161b74e$0$285$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>> Her er lige et link til stumperne..
>> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7924473748
>
> Skal der virkelig ikke mere til at renovere en turbolader med.... det
> ser sgú nemt ud ellers...?
Jeg ved det ikke.... Men har da lov at håbe!
Mads Stetter (Venter på svar)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-10-04 22:04 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mads Stetter (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 04-10-04 22:16 |
|
John Sahl wrote:
> Mads Stetter wrote:
>> Jeg ved det ikke.... Men har da lov at håbe!
>>
>> Mads Stetter (Venter på svar)
>
> Her er en guide til at renovere en IHI turbo:
> http://www.mx6.com/forums/showthread.php?t=92784
Tak for det ... Spændende læsning!
Jaah... Det er godt nok lidt fristende!
Mon ikke man kan få den afbalanceret hos et firma når man nu har renoveret
den? Det burde de da ikke have mange basseører for!
MVH Mads Stetter
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-10-04 22:08 |
|
"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4161b931$0$301$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
KLIP
> Jeg ved det ikke.... Men har da lov at håbe!
Håbet siges at være grønt...
Jeg tror, du skal kigge indeni turboladeren også.
Jeg formoder, der sidder nogle lejer og andre roterende ting også, men et
pakningssæt er da ganske anvendeligt i forbindelse med
totalrenoveringen..
Ser lig om jeg kan hitte en eksplosionstegning af en turbofætter.... håber
denne kan anvendes i en snæver vending:
http://www.autojapspares.co.uk/Homepage/UnderstandingTurbochargers.htm
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-10-04 22:11 |
|
BJ wrote:
> Jeg formoder, der sidder nogle lejer og andre roterende ting også,
> men et pakningssæt er da ganske anvendeligt i forbindelse med
> totalrenoveringen..
Det er ikke kun et pakningssæt men et komplet renoveringskit
der blev linket til på eBay.
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-10-04 22:17 |
|
"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cjse93$prm$1@news.cybercity.dk...
KLIP
> Det er ikke kun et pakningssæt men et komplet renoveringskit
> der blev linket til på eBay.
Jeg så kun dette i "kampens" hede:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7924473748
Der står: TURBOLADER Dichtsatz K14 6088 f Golf II 1.6 TD Motor 1V
auch geeignet für VW Iltis, VW BUS, Audi 80, AAZ, 1Z
Betyder det ikke "paksæt"..?
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
begin 666 leftLine_16x3.gif
M1TE&.#EA$ `#`/$`,?_____F?@```````"P`````$ `#```"!H2/J<M]!0`[
`
end
begin 666 s.gif
M1TE&.#EA`0`!`)'_`/___P```,# P ```"'Y! $```(`+ `````!``$```("
$5 $`.P``
`
end
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-10-04 22:22 |
|
BJ wrote:
> Betyder det ikke "paksæt"..?
Jo det gør det og jeg tror desværre du har ret
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-10-04 22:24 |
|
"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cjseuc$qh9$1@news.cybercity.dk...
KLIP
> Jo det gør det og jeg tror desværre du har ret
Scheisse....
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-10-04 22:26 |
|
BJ wrote:
> Scheisse....
Jeg så kobberbøsningerne som dem der sidder inde i
turboen og dragede en forhastet konklusion
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-10-04 22:29 |
|
"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cjsf5d$qto$1@news.cybercity.dk...
KLIP
> Jeg så kobberbøsningerne som dem der sidder inde i
> turboen og dragede en forhastet konklusion
Alt forladt..
Prøv at kigge her, det er et eksempel på et rep-sæt:
http://www.turbodk.dk/images/2.jpg
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mads Stetter (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 04-10-04 22:29 |
|
John Sahl wrote:
> BJ wrote:
>> Betyder det ikke "paksæt"..?
>
> Jo det gør det og jeg tror desværre du har ret
Ja, men er der overhovedet kuglelejer i sådan en ældre turbo, altså her
tænker jeg om det ikke bare er "glidelejer" som bliver smurt af olie!?
MVH MS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-10-04 22:37 |
|
Mads Stetter wrote:
> Ja, men er der overhovedet kuglelejer i sådan en ældre turbo, altså
> her tænker jeg om det ikke bare er "glidelejer" som bliver smurt af
> olie!?
Du har ret i at der i de fleste turboer af den alder ikke er
kuglelejer. Heller ikke i de turboer T2/IHI RHB5 der
standard er monteret i min Uno Turbo, jeg smider nu en
Garrett T25'er på som senere skal opgraderes til en Garrett
GT25R med lækre lejer i. (Efter sigende formindskes
spoolup tiden med 20-30% og når man monterer større
turbo er det jo mærkbart at få 20-30% mindre spoolup tid.)
Men der er stadig nogle bøsninger som slides og skiftes.
De er ikke med i det kit på eBay.
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mads Stetter (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 04-10-04 22:18 |
|
BJ wrote:
>
> Håbet siges at være grønt...
>
> Jeg tror, du skal kigge indeni turboladeren også.
>
> Jeg formoder, der sidder nogle lejer og andre roterende ting også,
> men et pakningssæt er da ganske anvendeligt i forbindelse med
> totalrenoveringen..
>
> Ser lig om jeg kan hitte en eksplosionstegning af en turbofætter....
> håber denne kan anvendes i en snæver vending:
>
> http://www.autojapspares.co.uk/Homepage/UnderstandingTurbochargers.htm
Tak for linket!
Ved ikke om der overhovedet er kuglelejer indei sådan en ældre turbo!?
Men jeg ved da at der er i de nye og lidt mere moderne turboer, som også er
en del dyrere!
MVH Mads Stetter (Med KKK Tuurbo)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-10-04 22:01 |
|
BJ wrote:
> Skal der virkelig ikke mere til at renovere en turbolader med.... det
> ser sgú nemt ud ellers...?
Det er vist heller ikke så svært, men der er lige det med
afbalanceringen som de fleste siger er så vigtigt, og en turbo
spinner jo med en del vindinger så jeg tror på at det er
nødvendigt, i al fald hvis man har planer om at presse
turboen yderligere end standard.
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-10-04 22:13 |
|
"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cjsdn2$p5a$1@news.cybercity.dk...
KLIP
> Det er vist heller ikke så svært, men der er lige det med
> afbalanceringen som de fleste siger er så vigtigt, og en turbo
> spinner jo med en del vindinger så jeg tror på at det er
> nødvendigt, i al fald hvis man har planer om at presse
> turboen yderligere end standard.
Jeg vil mene en turbolader skal afbalanceres uanset om du presser den mere
eller mindre.
Som du selv nævner, så snurrer den rundt med temmelig mange "viklinger".
Har man værktøjet, tid og tålmodighed kan det naturligvis lade sig gøre.
Så er det mindste vel at få "møllen" afbalanceret efterfølgende ude i byen.
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-10-04 22:19 |
|
BJ wrote:
> Jeg vil mene en turbolader skal afbalanceres uanset om du presser den
> mere eller mindre.
Det er jo også min realistiske tanke, men man kan jo ikke
undlade at tænke en del over om man nu _kunne_ slippe
godt fra en renovering
> Som du selv nævner, så snurrer den rundt med temmelig mange
> "viklinger".
>
> Har man værktøjet, tid og tålmodighed kan det naturligvis lade sig
> gøre.
Selvfølgelig.
> Så er det mindste vel at få "møllen" afbalanceret efterfølgende ude i
> byen.
Afbalanceringsmaskinen er vist turbofirmaernes dyreste
maskine, så jeg hører da gerne om de overhovedet gider
lege med en amatørrenoveret turbo?
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-10-04 22:23 |
|
"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cjseor$qdp$1@news.cybercity.dk...
KLIP
> Afbalanceringsmaskinen er vist turbofirmaernes dyreste
> maskine, så jeg hører da gerne om de overhovedet gider
> lege med en amatørrenoveret turbo?
Spørgsmålet er vel om bøvlet kan betale sig:
http://www.turbodk.dk/tilbud.htm
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-10-04 22:29 |
|
BJ wrote:
> Spørgsmålet er vel om bøvlet kan betale sig:
Det er jo ikke altid det sagen drejer sig om, jeg kunne godt
se det sjove i at renovere en af de turboer jeg har liggende.
Bare sårn for sjåw!
> http://www.turbodk.dk/tilbud.htm
Jeg kan da godt lige give Tommy fra TurboDK et kald i
morgen og spørge lidt ind til det.
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-10-04 22:31 |
|
"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cjsfaq$r06$1@news.cybercity.dk...
KLIP
> Jeg kan da godt lige give Tommy fra TurboDK et kald i
> morgen og spørge lidt ind til det.
Han sælger jo reparationssæt (se andet indlæg).
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-10-04 22:39 |
|
BJ wrote:
> Han sælger jo reparationssæt (se andet indlæg).
Eller også er det for at illustrere hvilke dele der indgår i en
renovering af turboen når arbejdet udføres hos ham selv.
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-10-04 22:41 |
|
"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cjsft6$rif$1@news.cybercity.dk...
KLIP
> Eller også er det for at illustrere hvilke dele der indgår i en
> renovering af turboen når arbejdet udføres hos ham selv.
Muligvis, men det fremgår nu ikke ret tydeligt:
http://www.turbodk.dk/produkter.htm
PS: Han sælger vist også slanger..
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-10-04 22:46 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (05-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 05-10-04 17:45 |
|
John Sahl wrote:
> BJ wrote:
>> Muligvis, men det fremgår nu ikke ret tydeligt:
>>
>> http://www.turbodk.dk/produkter.htm
>>
>> PS: Han sælger vist også slanger..
>
> Jeg spørger ham i morgen, tvivlen må vige
Nåede det ikke i dag, så det må blive i morgen.
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-10-04 22:47 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) BJ (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : BJ |
Dato : 04-10-04 23:43 |
|
"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cjsgcg$s3c$1@news.cybercity.dk...
KLIP
> Mht til slanger kan jeg kun anbefale www.slangespecialisten.dk
De har jo så mange slanger at selv Københavns Zoo må være misundelig..
--
Med venlig hilsen
Bjørn Jørvad
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mads Stetter (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 04-10-04 22:27 |
|
John Sahl wrote:
>
> Afbalanceringsmaskinen er vist turbofirmaernes dyreste
> maskine, så jeg hører da gerne om de overhovedet gider
> lege med en amatørrenoveret turbo?
Hmm, ja, det kan der være noget om! Meen, en sixpack gør underværker!
Men uden tvivl, så virker det som et ret sjovt projekt... Det ser jo nemt ud
på den side du henviste til! (Han anbefaler også at få det hele
afbalanceret)
Hvis jeg falder over en gammel turbo, ja så kan man vel næsten ikke lade
være med at prøve..
MVH Mads Stetter
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-10-04 21:59 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-10-04 21:56 |
|
Mads Stetter wrote:
> SKAL sådan en turbo renoveres professionelt eller kan man godt bare
> købe stumperne i tyskland på ebay og så selv gå i krig?
Det siges at med mindre du får afbalanceret turboen efter
renoveringen så holder den ikke ret lang tid, men afhængigt
af hvad du kan få delene til renoveringen for, kunne det jo
være sjovt at prøve.
> Det kunne jo være et dejligt projekt!
Har selv tænkt tanken.
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mads Stetter (04-10-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Stetter |
Dato : 04-10-04 21:44 |
|
John Sahl wrote:
> Mads Stetter wrote:
>> Hvor meget er sådan lidt? Jeg kan bare vrikke lidt med den...
>> Måske 1mm i alt! (Sådan hvis jeg husker rigtigt)
>
> Op til 1 mm totalt bør være ok..
>
>> Bemærkede ikke om man kunne rykke den "ind/ud"...
>
> Har du nogen mistanke om at den skulle være i stykker?
Nopes... Var bare lidt nysgerrig, og så måtte jeg jo lige høre jer herinde!
Den opfører sig som den altid har gjort, så den er nok i vinkel!
Meeen, man skal nok ikke pine sådan en gammel golf så meget...
MVh Mads Stetter
begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end
| |
|
|