|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Elektriske bilruder Fra : phk |
Dato : 30-09-04 09:11 |
|
Ups - den røg i første omgang i den forkerte gruppe så jeg prøver lige igen:
Lige et usædvanligt spørgsmål for denne gruppe.
Elektriske ruder på visse lastbiler er så stærke at de kan trække en mand
med op der hænger i dem. Det er jo sikkerhedsmæssigt uforsvarligt - en jeg
kender skulle have sine fingre syet fordi han fik dem i klemme.
Er den slags virkelig ikke reguleret i dagens EU ??
--
Per, Esbjerg
| |
Beowulf Schaeffer (30-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Beowulf Schaeffer |
Dato : 30-09-04 09:13 |
|
On Thu, 30 Sep 2004 10:11:27 +0200, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:
>Ups - den røg i første omgang i den forkerte gruppe så jeg prøver lige igen:
>
>Lige et usædvanligt spørgsmål for denne gruppe.
>
>Elektriske ruder på visse lastbiler er så stærke at de kan trække en mand
>med op der hænger i dem. Det er jo sikkerhedsmæssigt uforsvarligt - en jeg
>kender skulle have sine fingre syet fordi han fik dem i klemme.
>
>Er den slags virkelig ikke reguleret i dagens EU ??
Det lyder da helt vanvittigt....
--
Beowulf Schaeffer
'98'er Honda Civic 5d 1.6ESI
(I dag ca. kl. 14.30 2000'er Ford Mondeo 4d 2,0i Ambiente)
| |
Olesen (30-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Olesen |
Dato : 30-09-04 16:56 |
|
"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:415bbf83$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er den slags virkelig ikke reguleret i dagens EU ??
Sætter du en fod foran fordækket, og du har motoren startet,
sætter den i gear og slipper koblingen langsomt, så kører
du foden over. Dette kunne måske også behandles på EU-plan,
men jeg tror de har andet at gi' sig til.
| |
Brian (30-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian |
Dato : 30-09-04 17:48 |
|
Hejsa
Olesen skrev:
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>> Er den slags virkelig ikke reguleret i dagens EU ??
Burde det ikke reguleres fra fabrikanten istedet ?
De er vel heller ikke interesseret i at et eller andet tågehorn
overbelaster motoren...
> Sætter du en fod foran fordækket, og du har motoren startet,
> sætter den i gear og slipper koblingen langsomt, så kører
> du foden over. Dette kunne måske også behandles på EU-plan,
> men jeg tror de har andet at gi' sig til.
Det håber jeg sgu også de har, selvom man indimellem kan have
sine tvivl.
/Brian
| |
Jesper Jacobsen (30-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jesper Jacobsen |
Dato : 30-09-04 17:46 |
|
"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:415bbf83$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ups - den røg i første omgang i den forkerte gruppe så jeg prøver lige
> igen:
>
> Lige et usædvanligt spørgsmål for denne gruppe.
>
> Elektriske ruder på visse lastbiler er så stærke at de kan trække en mand
> med op der hænger i dem. Det er jo sikkerhedsmæssigt uforsvarligt - en jeg
> kender skulle have sine fingre syet fordi han fik dem i klemme.
>
> Er den slags virkelig ikke reguleret i dagens EU ??
>
>
> --
> Per, Esbjerg
>
>
>
Det kunne jo være en fejl i konstruktionen af den el-rude. Jeg ved så ikke
om det er en generel fejl, eller om de kære fabrikanter mener der skal være
så meget kraft på en rude, og det ikke er nødvendigt med en føler der
registrerer om der er noget i klemme, eller en eller anden form for anden
modstand så ruden ikke kan køre op, og derfor stopper. Men helt klart er det
da vanvittigt at man kan komme alvorligt til skade i el-ruden.
Jesper
| |
Torben E (30-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 30-09-04 18:52 |
|
"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:415bbf83$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Elektriske ruder på visse lastbiler er så stærke at de kan trække en mand
> med op der hænger i dem. Det er jo sikkerhedsmæssigt uforsvarligt - en jeg
> kender skulle have sine fingre syet fordi han fik dem i klemme.
Hvilke lastbiler er dog det ?
Jeg har aldrig set sådan en dræberrude
Torben E
| |
Anders Christensen (30-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Anders Christensen |
Dato : 30-09-04 19:37 |
|
Torben E wrote:
> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> news:415bbf83$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>Elektriske ruder på visse lastbiler er så stærke at de kan trække en mand
>>med op der hænger i dem. Det er jo sikkerhedsmæssigt uforsvarligt - en jeg
>>kender skulle have sine fingre syet fordi han fik dem i klemme.
>
>
> Hvilke lastbiler er dog det ?
>
> Jeg har aldrig set sådan en dræberrude
Heller ikke reklamen for den "nye" ford Ka..
Der kan soltaget klippe en kat over
| |
phk (30-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : phk |
Dato : 30-09-04 20:10 |
|
"Torben E" <TopconFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:415c48cf$0$232$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Elektriske ruder på visse lastbiler er så stærke at de kan trække en
mand
> > med op der hænger i dem. Det er jo sikkerhedsmæssigt uforsvarligt - en
jeg
> > kender skulle have sine fingre syet fordi han fik dem i klemme.
>
> Hvilke lastbiler er dog det ?
Det er biler fra 2000-2002 og det er både MAN, Scania og Volvo.
--
Per, Esbjerg
| |
|
|