"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:41511b62$0$39267$14726298@news.sunsite.dk...
> > En ansvarlig hastighed i bl.a. tåget vejr må være, at man til enhver
> > tid kan stoppe helt op for forhindringer, der måtte vise sig - det
> > være sig biler uden lys på, tabte genstande etc.
>
> Der er flere ting i det.
>
> - Jeg kunne se baglygterne på de forankørende biler mere end et par
> hundrede meter frem (baglygter - ikke tågelygter)
Så er det jo heller ikke tæt tåge som du skrev.
> - Der var mange der kørte væsenligt hurtigere og jeg ønskede ikke at
> være den langsomt rullende forhindring de overså ...
Bare fordi de andre gør det betyder jo ikke at det er fornuftigt.
>
> Så jeg vurderede altså at jeg kunne køre motorcyken med den hastighed
> hvor jeg stort set fulgte trafikken. Jeg overhalede et par enkelte
> lastvogne på 60km, men blev overhalet af mange personbiler. Det er da
> bestemt muligt at jeg burde have kørt langsommere eller parkeret og
> ventet på bedre vejr...
>
> Havde det været landevej havde jeg da også kørt væsenligt langsommere -
> Men hvormange er jer kører altid så i kan nå at standse for en pludselig
> forhindring. Med nærlys i mærke skal farten ret lang ned i mørke - selv
> når sigtbarheden ellers er god.
>
> Btw så kørtte jeg her til morgen efter en golf hvor eneste lygte bag på
> bilen der virkede var tågebaglygten (og det var ikke tåget). Det er
> muligt at hans venstre blinklys virkede - men ihvertfald hverken
> baglygter, stoplys eller højre blinklys.
Forkasteligt.
--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop
thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do
we."
George W. Bush 2004
http://www.dubyaspeak.com/mp3/harmcountry.mp3