|
| Fåååårk det går stærkt.... Fra : Henrik B. |
Dato : 09-09-04 02:59 |
|
Hej.
Okay, jeg må indrømme at svenske Robert Uhr i sin "lettere" modificeret Saab
9-3 bliver ved med at forbløffe mig. Med tanke på at det er en Saab
2,3-liters 4-cyl der er boret op til 2,5. Og kom så ikke og sig at en
forhjulstrækker ikke kan noget!
http://www.nordictuning.biz/specialprojekt/saab_9-3_2.5t.html
560 Hk v. 6500 omdr/min.
720 Nm v. 5500 omdr/min.
Og 0-402 meter tiden er forbedret i forhold til oplysningerne på siden, så
hans bedste tid er: 11,02 - 229 Km/t.
0 - 100 km/t: ca 4.0 sek.
100 - 200 km/t: ca 6.0 sek.
160 - 229 km/t: 3,6 sek. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
M.v.h.
| |
Dennis Pedersen (09-09-2004)
| Kommentar Fra : Dennis Pedersen |
Dato : 09-09-04 07:28 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:413fb8de$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>160 - 229 km/t: 3,6 sek. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Autch.
Det var kraftedme hurtiugt :)
--
/Dennis
Pug 106GTI
http://daydreamer.dk/diverse/pug/page_01.htm
| |
Claus Fabritius (09-09-2004)
| Kommentar Fra : Claus Fabritius |
Dato : 09-09-04 07:34 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:413fb8de$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Og 0-402 meter tiden er forbedret i forhold til oplysningerne på siden, så
> hans bedste tid er: 11,02 - 229 Km/t.
> 0 - 100 km/t: ca 4.0 sek.
> 100 - 200 km/t: ca 6.0 sek.
> 160 - 229 km/t: 3,6 sek. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det er jo syge tider. Hvornår ser vi lignende præstationer fra din side? :)
Især den sidste er imponerende. Det må virkelig give et spark i ryggen.
--
MVH
Claus Fabritius
Millioner af ferskner. Ferskner til mig.
Millioner af ferskner. Ferskner for gratis.
| |
NB (09-09-2004)
| Kommentar Fra : NB |
Dato : 09-09-04 08:46 |
|
On Thu, 9 Sep 2004 03:58:55 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:
>Hej.
>
>Okay, jeg må indrømme at svenske Robert Uhr i sin "lettere" modificeret Saab
>9-3 bliver ved med at forbløffe mig. Med tanke på at det er en Saab
>2,3-liters 4-cyl der er boret op til 2,5. Og kom så ikke og sig at en
>forhjulstrækker ikke kan noget!
Er der nogen der har påstået andet?
> http://www.nordictuning.biz/specialprojekt/saab_9-3_2.5t.html
>
>560 Hk v. 6500 omdr/min.
>720 Nm v. 5500 omdr/min.
>
>Og 0-402 meter tiden er forbedret i forhold til oplysningerne på siden, så
>hans bedste tid er: 11,02 - 229 Km/t.
hmm, det er da et pænt stykke fra hvad toppen af baghjulstrækkerne og
4x4'erne ligger på, så der er dem med forhjulstræk altså stadigvæk
bagud.
| |
Henrik B. (09-09-2004)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 09-09-04 11:30 |
|
"NB" <Dono@mail.com> skrev i en meddelelse
news:ke20k0p97fp633aalpa8bbnq53ddne6rpc@4ax.com...
> On Thu, 9 Sep 2004 03:58:55 +0200, "Henrik B."
> >Og 0-402 meter tiden er forbedret i forhold til oplysningerne på siden,
så
> >hans bedste tid er: 11,02 - 229 Km/t.
>
> hmm, det er da et pænt stykke fra hvad toppen af baghjulstrækkerne og
> 4x4'erne ligger på, så der er dem med forhjulstræk altså stadigvæk
> bagud.
Det er ikke dét det går på, men at man i det hele taget kan få en FWD ned på
11 sek. Og prøv så lige at lade nogle af de RWD og 4x4 følge den, når vi
runder 100 km/t.
M.v.h.
| |
KASO (09-09-2004)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 09-09-04 13:23 |
|
> Det er ikke dét det går på, men at man i det hele taget kan få en FWD
ned på
> 11 sek. Og prøv så lige at lade nogle af de RWD og 4x4 følge den, når
vi
> runder 100 km/t.
Det skulle være nemt nok - blot vejen drejer en smule. Det vil nok give
lidt problemer at få fordækkene til at overføre kræfter til såvel
acceleration som styring i denne situation. Forhjulstrækkerens problem
er jo, at den flytter vægte til baghjulene - og dermed "slipper" med de
trækkende og styrende hjul. Derfor er ovenstående præstationer da også
imponerende - men ikke særligt anvendelige ved "almindeligt" brug - her
har R og 4WD trods alt en fordel.
Det skal dog bemærkes, at mange "almindelige" forhjulstrækkere (herunder
Saab) forlængst har flyttet grænsen for, hvor mange kræfter, der kan
overføres. Da de lidt kraftigere versioner af Saab 9000 Turbo kom for
mange år siden med 170-180hk, mente alle journalister også, at det var
det maksimale en forhjulstrækker kunne overføre. Nu findes mange små
GTI-versioner som Golf, Alfa 147 og Mégane med over 200hk og
forhjulstræk - uden problemer. Saab (der jo er større og tungere) burde
have endnu nemmere ved at overføre flere hk (og det gør de vist også -
jeg kender ydelsen på den kraftigste standard Saab idag - men den har
vel passeret 250hk?!? )
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
NB (09-09-2004)
| Kommentar Fra : NB |
Dato : 09-09-04 13:27 |
|
On Thu, 9 Sep 2004 12:30:14 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:
>
>"NB" <Dono@mail.com> skrev i en meddelelse
>news:ke20k0p97fp633aalpa8bbnq53ddne6rpc@4ax.com...
>> On Thu, 9 Sep 2004 03:58:55 +0200, "Henrik B."
>
>> >Og 0-402 meter tiden er forbedret i forhold til oplysningerne på siden,
>så
>> >hans bedste tid er: 11,02 - 229 Km/t.
>>
>> hmm, det er da et pænt stykke fra hvad toppen af baghjulstrækkerne og
>> 4x4'erne ligger på, så der er dem med forhjulstræk altså stadigvæk
>> bagud.
>
>Det er ikke dét det går på, men at man i det hele taget kan få en FWD ned på
>11 sek.
Skulle der været noget naturstridigt i dette?
> Og prøv så lige at lade nogle af de RWD og 4x4 følge den, når vi
>runder 100 km/t.
huh, hvad mener du, hvilke RwD og 4x4 taler du om?
| |
Babba-Papa (10-09-2004)
| Kommentar Fra : Babba-Papa |
Dato : 10-09-04 09:51 |
|
Der var engang en bruger ved navn NB <Dono@mail.com> der skrev:
>>Det er ikke dét det går på, men at man i det hele taget kan få en FWD ned på
>>11 sek.
>
>Skulle der været noget naturstridigt i dette?
>
Under accelleration øges trykket på de bageste hjul, og alt andet
lige lettes trykket tilsvarende på de forreste hjul.
Dermed sænkes friktionen på de trækkende hjul og det bliver
sværere at overføre kræfterne til asfalten.
Prøv at se DTC.
De baghjulstrukne BMW'er nærmest springer frem i feltet i forhold
til de andre, der jo er forhjulstrukne.
Forhjulstræk er ikke ligefrem konstrueret til race, hvilket
trådens beskrevne bil godt nok modbeviser, men alligevel...
- -
Babba-Papa
| |
Klaus G. (09-09-2004)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 09-09-04 11:01 |
| | |
Thunderbird [7100] (09-09-2004)
| Kommentar Fra : Thunderbird [7100] |
Dato : 09-09-04 12:37 |
| | |
Torben E (12-09-2004)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 12-09-04 17:53 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:413fb8de$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Og 0-402 meter tiden er forbedret i forhold til oplysningerne på siden, så
> hans bedste tid er: 11,02 - 229 Km/t.
> 0 - 100 km/t: ca 4.0 sek.
> 100 - 200 km/t: ca 6.0 sek.
> 160 - 229 km/t: 3,6 sek. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Update
Så er hans tid forbedret til 10.88, ikke så ringe endda
Torben E
| |
Ukendt (12-09-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-09-04 18:45 |
|
"Torben E" <TopconFJERNDETTE@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:41447ee8$0$204$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
> news:413fb8de$0$250$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>
>> Og 0-402 meter tiden er forbedret i forhold til oplysningerne på siden,
>> så
>> hans bedste tid er: 11,02 - 229 Km/t.
>> 0 - 100 km/t: ca 4.0 sek.
>> 100 - 200 km/t: ca 6.0 sek.
>> 160 - 229 km/t: 3,6 sek. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>
> Update
>
> Så er hans tid forbedret til 10.88, ikke så ringe endda
Tja bilen er da ganske hurtig, men han ligner godt nok lidt af en klovn til
at lave starter (sorry).
Han sidder jo og sover i 1-3 sekunder før han kan finde ud af at man skal
slippe koblingen for at få bilen til at køre frem. Så der er bestemt bedre
tider hvis han kan vågne lidt op
--
Tom
| |
Torben E (12-09-2004)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 12-09-04 18:54 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:41448b1c$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Tja bilen er da ganske hurtig, men han ligner godt nok lidt af en klovn
> til at lave starter (sorry).
> Han sidder jo og sover i 1-3 sekunder før han kan finde ud af at man skal
> slippe koblingen for at få bilen til at køre frem. Så der er bestemt bedre
> tider hvis han kan vågne lidt op
>
Tidstagningen starter først når du kører over en fotocelle, så det vil
ikke hjælpe, "ganske hurtig" siger du, så vil jeg gerne prøve en
almindelig FWD bil der er "rigtig hurtig"
10.88 er _rigtigt hurtigt_
Torben E
| |
Ukendt (12-09-2004)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 12-09-04 18:57 |
|
"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
news:41448d1e$0$166$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> news:41448b1c$0$182$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Tja bilen er da ganske hurtig, men han ligner godt nok lidt af en klovn
>> til at lave starter (sorry).
>> Han sidder jo og sover i 1-3 sekunder før han kan finde ud af at man skal
>> slippe koblingen for at få bilen til at køre frem. Så der er bestemt
>> bedre tider hvis han kan vågne lidt op
>>
>
> Tidstagningen starter først når du kører over en fotocelle, så det vil
> ikke hjælpe, "ganske hurtig" siger du, så vil jeg gerne prøve en
> almindelig FWD bil der er "rigtig hurtig"
>
>
> 10.88 er _rigtigt hurtigt_
Ok jeg troede de kørte som i rigtige quarter miles.
--
Tom
| |
Torben E (12-09-2004)
| Kommentar Fra : Torben E |
Dato : 12-09-04 19:20 |
|
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
news:41448e05$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Ok jeg troede de kørte som i rigtige quarter miles.
>
Det gør de også, vinderen af løbet er den der først krydser
mållinien.
Torben E
| |
|
|