"Jørgen M. Rasmussen" skrev i en meddelelse
"Re: Kan det nu passe?"
>
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:chh63q$6v1$1@news.net.uni-c.dk...
> > Kim Kristensen wrote:
>
>
> > > Jeg tænker nu mere på 1,8T diesel, er der lavet sådan en. Det er muligt
> at der er,
> > > men er 1,8T ikke en benzin?
> >
> > Jo.
> >
> > Hvorfor skulle de lave en 1.8 turbo diesel når der er en eksisterende
> 1.9L?
> >
>
> Helt klart en journalist-bøf, den findes ikke ;). Men det kan næsten være
> lige meget, for prob. gælder alle motorer: De lange serviceintervaller
> UDPINER olien, så hvis olien først skiftes når den beder om det, så skal det
> være NU ;).
>
>
>
Ja uden tvivl. Havde det været noget der dækkede DK havde jeg ikke været i tvivl
om at det var diesel det drejede sig om, men amerikanerne eksempelvis er vist ikke
til dieselmotorer i den størrelse. Eller kort "gælder det her benzin eller
dieselmotoren?"
Normale 10.000 km serviceintervaller er vel efterhånden undtagelsen, VW betaler
tilsyneladende for dem der har overholdt gældende relger på området. Det er kun
dem der ikke har fulgt reglerne der kan futte ned og købe en økonomipakke
tudekiks, for de skal naturligvis selv æde regningen. Nogle med langt
serviceinterval har snedigt nok forlangt hyppigere skift af motorolie og filter,
det tager næppe mere end 30 min. at få det skiftet.
Med venlig hilsen Kim
-- Sendt via
http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
-- Vis din bil frem på
http://www.bilgalleri.dk