Skilte til båd
Fra : Preben Christensen

Dato : 29-08-04 22:57

Hej

Hvor kan man få lavet skilte til sin båd der kan holde
det er både de plastic navneskilte til at klistre på
og de fine træskilte til at skrue på siden af kahytten

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Fra : Jens

Dato : 30-08-04 11:09

> Hvor kan man få lavet skilte til sin båd der kan holde
> det er både de plastic navneskilte til at klistre på

Jeg har selv lavet 'plastik navneskilte' ved først at lave selve layoutet på
komputer i 1:1, og så skrive det ud på standard papir. Dette lægges så
ovenpå selvklæbende plastfolie i den ønskede farve, og hver enkelt bogstav
skæres ud med en skarp skalpel. Skabelonen kan efterfølgende bruges som en
hjælp, når de enkelte bogstaver skal placeres på skivet.

Folie kan købes i passende kvalitet ved f.eks. en farvehandler.

De seneste skilte lavede jeg for 9 år siden. De har siddet på fribordet på
en mindre sejlbåd med adskillige tusinde sømil bag kølen side - og det
holder ,-)

Jens

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-08-04 01:42

På ejendommeligvis fremsatte Preben Christensen følgende påstand:

> Hvor kan man få lavet skilte til sin båd der kan holde
> det er både de plastic navneskilte til at klistre på
> og de fine træskilte til at skrue på siden af kahytten

De første får man lavet hols en almindelig skiltemager. Du kan også
gøre som andre har beskrevet.
Træskiltene laver man da selv, når man er træbådsejer!

Find et passende stykke træ og print bogstaverne ud på din printer.
Lim så bogstaverne på træet, og når de sidder, tegner du blot rundt om
dem. Så kan du ridse stregerne op med en kniv.

Så er det bare at gå i gang. Enten bruger du en stor loddekolbe, hvis
du vil have det brændt væk, ellers køber du en overfræser hos Harald
Nyborg til kun kr 129,- Den er glimrende til formålet. Alternativt kan
du købe en af de små Dremmel eller lignende, billige maskiner. Man
kan naturligvis også skære det hele ud med passende træskæreværktøj.

Men når du har træbåd, så får du nok brug for en overfræser før eller
siden
Det er dog et stykke værktøj, som kræver lidt mere
tilvænning/erfaring/håndelag end almindeligt el-værktøj. Den kan
hurtigt løbe fra dig.

Claus
--
Til de FATTESVAGE: www.tersgov.dk/haha.jpg
GØR ET KUP! KUN 35.000!!

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 31-08-04 06:53

vedr. folie:

Jeg fik mine skåret hos http://www.klik1skilt.dk/. Super service. - og ikke
et job jeg tror jeg havde kunne lave i hånden. Se :
http://www.maximalt.dk/images/himmelblaa.jpg

/Bjarke

Fra : Henning

Dato : 31-08-04 08:43

Hej

Dem til at klister på,får jeg lavet ved et lokalt skiltefirma.
Lidt snak og en halvtredser til kaffekassen

mvh

Henning

Fra : Per Fogt

Dato : 01-09-04 08:43

> Hvor kan man få lavet skilte til sin båd der kan holde
> det er både de plastic navneskilte til at klistre på
> og de fine træskilte til at skrue på siden af kahytten

Folie skilte har jeg god erfaring med at få fremstilet hos Merete Møller
http://www.tekstogide.dk/

Gode råd om design og mulighed for en prøve på papir, så men kan se om det
bliver godt før man beslutter sig.

/Per