|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | gem din nr.plade Fra : .salem |
Dato : 03-09-04 19:00 |
|
nu har jeg sgu gjort det igen. Sat min bil til salg og sløret nr.pladen. Men
hvorfor gør jeg det? Og hvorfor gør alle de andre det også?
man sætter gladeligt sit tilf.nummer i BilMarkdet men ikke sin nr.plade.
..salem
| |
Rasmus (03-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 03-09-04 19:34 |
|
".salem" <a@a.dk> wrote in message
news:4138b12e$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> nu har jeg sgu gjort det igen. Sat min bil til salg og sløret nr.pladen.
Men
> hvorfor gør jeg det? Og hvorfor gør alle de andre det også?
.....så er der ingen der kan se din seneste synsrapport, ergo tror man du har
noget at skjule.
mvh
Rasmus
| |
Martin Johansen [600~ (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 04-09-04 22:13 |
|
Rasmus skrev:
> ....så er der ingen der kan se din seneste synsrapport, ergo tror man du
> har noget at skjule.
Sådan har jeg aldrig tænkt.
--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 ( http://counter.li.org)
| |
Gl (03-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Gl |
Dato : 03-09-04 19:48 |
|
".salem" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
news:4138b12e$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> nu har jeg sgu gjort det igen. Sat min bil til salg og sløret nr.pladen.
Men
> hvorfor gør jeg det? Og hvorfor gør alle de andre det også?
>
> man sætter gladeligt sit tilf.nummer i BilMarkdet men ikke sin nr.plade.
Jeg ved hvorfor bilforhandlerne gør det, men hvorfor private gør det..?
Måske lige det at muligheden for at finde adressen på ejeren.. gæld i bilen
osv.. selvom det ikke burde kunne lade sig gøre lovligt..og vupti er ens bil
stjålet.
Mvh: GL
| |
Niels Skaaning (03-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Niels Skaaning |
Dato : 03-09-04 19:56 |
|
"Gl" <Pruttegøj@fisaf.com> skrev i en meddelelse
news:4138bbd5$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> ".salem" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> news:4138b12e$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > nu har jeg sgu gjort det igen. Sat min bil til salg og sløret nr.pladen.
> Men
> > hvorfor gør jeg det? Og hvorfor gør alle de andre det også?
> >
> > man sætter gladeligt sit tilf.nummer i BilMarkdet men ikke sin nr.plade.
>
> Jeg ved hvorfor bilforhandlerne gør det, men hvorfor private gør det..?
> Måske lige det at muligheden for at finde adressen på ejeren.. gæld i
bilen
> osv.. selvom det ikke burde kunne lade sig gøre lovligt..og vupti er ens
bil
> stjålet.
Så er det da lettere at bruge tlf.nr. til at finde ejeren med. Egentlig er
der vel ingen anden grund til at skjule nummerpladen end, at sælger vil
skjule synsrapport m.m.
NS
| |
![](/images/tree/0.gif) Gevaldi (03-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Gevaldi |
Dato : 03-09-04 20:37 |
|
Niels Skaaning skriblede:
> Så er det da lettere at bruge tlf.nr. til at finde ejeren
> med. Egentlig er der vel ingen anden grund til at skjule
> nummerpladen end, at sælger vil skjule synsrapport m.m.
Hvordan er det lettere at bruge tlf. nr.?
--
/Gevaldi
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Niels Skaaning (03-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Niels Skaaning |
Dato : 03-09-04 20:44 |
|
"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2prvh2Fobj4oU1@uni-berlin.de...
>
> Niels Skaaning skriblede:
>
> > Så er det da lettere at bruge tlf.nr. til at finde ejeren
> > med. Egentlig er der vel ingen anden grund til at skjule
> > nummerpladen end, at sælger vil skjule synsrapport m.m.
>
> Hvordan er det lettere at bruge tlf. nr.?
Det kan du da slå op på internettet eller i telefonbogen. Det er da så let
som ingenting.
NS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Gevaldi (03-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Gevaldi |
Dato : 03-09-04 20:48 |
|
Niels Skaaning skriblede:
>>> Så er det da lettere at bruge tlf.nr. til at finde
>>> ejeren med. Egentlig er der vel ingen anden grund til
>>> at skjule nummerpladen end, at sælger vil skjule
>>> synsrapport m.m.
>>
>> Hvordan er det lettere at bruge tlf. nr.?
>
> Det kan du da slå op på internettet eller i telefonbogen.
> Det er da så let som ingenting.
Sludder og vrøvl. Mange har skjult/hemmelig
nummer, så dem kan du jo ikke slå op.
--
/Gevaldi
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Niels Skaaning (03-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Niels Skaaning |
Dato : 03-09-04 21:03 |
|
"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2ps04iFo4n1oU1@uni-berlin.de...
>
> Niels Skaaning skriblede:
>
> >>> Så er det da lettere at bruge tlf.nr. til at finde
> >>> ejeren med. Egentlig er der vel ingen anden grund til
> >>> at skjule nummerpladen end, at sælger vil skjule
> >>> synsrapport m.m.
> >>
> >> Hvordan er det lettere at bruge tlf. nr.?
> >
> > Det kan du da slå op på internettet eller i telefonbogen.
> > Det er da så let som ingenting.
>
> Sludder og vrøvl. Mange har skjult/hemmelig
> nummer, så dem kan du jo ikke slå op.
Ja, men der er flere der ikke har. Når jeg kigger efter bil tjekker jeg
altid, hvor de bor henne ud fra deres telefonnummer (virker 4 ud af 5
gange). Så kan jeg kører derud for lige at tjekke noget, uden at behøve at
kontakte ejeren. Det er 100 gange lettere at finde en adresse ud fra et
telefonnummer end ud fra en nummerplade. Skulle folk så tildække deres
nummerplade ude på gaden, for at forhindre, at andre kan se, hvor de bor?
Nej, vel.
NS
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Lars Nielsen (03-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Lars Nielsen |
Dato : 03-09-04 23:26 |
|
"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:2ps04iFo4n1oU1@uni-berlin.de...
>
> Niels Skaaning skriblede:
>
> >>> Så er det da lettere at bruge tlf.nr. til at finde
> >>> ejeren med. Egentlig er der vel ingen anden grund til
> >>> at skjule nummerpladen end, at sælger vil skjule
> >>> synsrapport m.m.
> >>
> >> Hvordan er det lettere at bruge tlf. nr.?
> >
> > Det kan du da slå op på internettet eller i telefonbogen.
> > Det er da så let som ingenting.
>
> Sludder og vrøvl. Mange har skjult/hemmelig
> nummer, så dem kan du jo ikke slå op.
- Telf. nr...
Ring til manden, " jeg vil købe......."
adressenavnbypladderkommerlørdagævlekævle...
Vupti, man ved alt og stjæler lortet...
Eneste grund i salgsøjemed er for at snyde evt. købere...
Lars / Viborg - med previa, reg nr. OS ** *** ( Netop Solgt, uden gæld, uden
fejl, med kæmpe anlæg og navigation... )
> --
> /Gevaldi
>
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Rasmus (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Rasmus |
Dato : 04-09-04 21:15 |
|
"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> wrote in message
news:2prvh2Fobj4oU1@uni-berlin.de...
>
> Niels Skaaning skriblede:
>
> > Så er det da lettere at bruge tlf.nr. til at finde ejeren
> > med. Egentlig er der vel ingen anden grund til at skjule
> > nummerpladen end, at sælger vil skjule synsrapport m.m.
>
> Hvordan er det lettere at bruge tlf. nr.?
Du vil måske påstå det er nemmere at finde en persons adresse ud fra en
nummerplade end fra tlf nr?
mvh
Rasmus
| |
Per O. (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per O. |
Dato : 04-09-04 04:55 |
|
Gl wrote:
> ".salem" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> news:4138b12e$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> nu har jeg sgu gjort det igen. Sat min bil til salg og sløret
>> nr.pladen. Men hvorfor gør jeg det? Og hvorfor gør alle de andre det
>> også?
>>
>> man sætter gladeligt sit tilf.nummer i BilMarkdet men ikke sin
>> nr.plade.
>
> Jeg ved hvorfor bilforhandlerne gør det, men hvorfor private gør
> det..? Måske lige det at muligheden for at finde adressen på ejeren..
> gæld i bilen osv.. selvom det ikke burde kunne lade sig gøre
> lovligt..og vupti er ens bil stjålet.
Jeg har da aldrig hørt at man nogen steder kan finde ejeren af en bil ud fra
nummerpladen. Bevares Politiet kan da finde på at udlevere adressen, men må
ikke gøre det.
Per O.
| |
Cosworth POWER (03-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 03-09-04 20:46 |
|
> nu har jeg sgu gjort det igen. Sat min bil til salg og sløret
> nr.pladen. Men hvorfor gør jeg det? Og hvorfor gør alle de andre det
> også?
Bilen kan f.eks. genkendes på gaden.
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
NFB (03-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : NFB |
Dato : 03-09-04 23:29 |
|
"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:chahum$akb$1@news.cybercity.dk...
> > nu har jeg sgu gjort det igen. Sat min bil til salg og sløret
> > nr.pladen. Men hvorfor gør jeg det? Og hvorfor gør alle de andre det
> > også?
>
> Bilen kan f.eks. genkendes på gaden.
og?
| |
![](/images/tree/0.gif) John Sahl (03-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 03-09-04 23:39 |
|
NFB wrote:
> "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
>> Bilen kan f.eks. genkendes på gaden.
>
> og?
En salgsannonce er en god spiseseddel for en biltyv?
Der kan jo sagtens sidde for 10-20-30-40-50.000
kroners anlæg skjult i en bil som man ikke ville opdage
med mindre man læste salgsannoncen.
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Cosworth POWER (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Cosworth POWER |
Dato : 04-09-04 07:08 |
|
> En salgsannonce er en god spiseseddel for en biltyv?
>
> Der kan jo sagtens sidde for 10-20-30-40-50.000
> kroners anlæg skjult i en bil som man ikke ville opdage
> med mindre man læste salgsannoncen.
Præcis.
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Strandtoft (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 04-09-04 07:25 |
|
John Sahl wrote:
> Der kan jo sagtens sidde for 10-20-30-40-50.000
> kroners anlæg skjult i en bil som man ikke ville opdage
> med mindre man læste salgsannoncen.
Findes der virkelig folk der forsøger at sælge en bil med
monsteranlæg monteret? Er det ikke mere reglen end undtagelsen, at
man ikke får en krone for sit anlæg hvis man sælger det sammen med
bilen, så biler handles med den traditionelle Blaupunkt FM radio
monteret og anlægget flytter man til den næste bil eller sælger
separat?
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-09-04 08:58 |
|
Thomas Strandtoft wrote:
> Findes der virkelig folk der forsøger at sælge en bil med
> monsteranlæg monteret? Er det ikke mere reglen end undtagelsen, at
> man ikke får en krone for sit anlæg hvis man sælger det sammen med
> bilen, så biler handles med den traditionelle Blaupunkt FM radio
> monteret og anlægget flytter man til den næste bil eller sælger
> separat?
Ja, der findes folk der gør det, nogen fordi de tænker på bil
og anlæg som et samlet projekt, og som når de er færdige
bare skal videre til næste bil/projekt.
Et eksempel er den orange Punto HGT som er i Vmax nr. 64,
den er skiftet ud med en 130Hk Seat Ibiza dieselting...
Andre sætter bilen til salg uden anlæg, men med en option om
at for x antal kroner oveni kan man få anlægget med.
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Strandtoft (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 04-09-04 10:03 |
|
John Sahl wrote:
> Ja, der findes folk der gør det, nogen fordi de tænker på bil
> og anlæg som et samlet projekt, og som når de er færdige
> bare skal videre til næste bil/projekt.
Det må dælme være en dyr hobby, lidt ala tuning er det næppe noget
hvor man får sine investeringer hjem igen..
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) John Sahl (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 04-09-04 11:11 |
|
Thomas Strandtoft wrote:
> Det må dælme være en dyr hobby, lidt ala tuning er det næppe noget
> hvor man får sine investeringer hjem igen..
Afhængig af hvordan man gør, så ja...
--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det
| |
hanzen (03-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : hanzen |
Dato : 03-09-04 20:52 |
|
".salem" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
news:4138b12e$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> nu har jeg sgu gjort det igen. Sat min bil til salg og sløret nr.pladen.
Men
> hvorfor gør jeg det? Og hvorfor gør alle de andre det også?
>
> man sætter gladeligt sit tilf.nummer i BilMarkdet men ikke sin nr.plade.
>
>
> .salem
>
>
Nåååhhh. Skal man have en veteranbil?
--
hilzen
hanzen
Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt
| |
.salem (03-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : .salem |
Dato : 03-09-04 23:28 |
|
> >
>
>
> Nåååhhh. Skal man have en veteranbil?
> --
> hilzen
heheh du bliver ved :)
ja jeg skal have en gammel saab 90 med rust på alle skærmene
..salem
| |
![](/images/tree/0.gif) hanzen (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : hanzen |
Dato : 04-09-04 06:01 |
|
".salem" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
news:4138efd4$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > >
> >
> >
> > Nåååhhh. Skal man have en veteranbil?
> > --
> > hilzen
>
>
> heheh du bliver ved :)
>
> ja jeg skal have en gammel saab 90 med rust på alle skærmene
>
> .salem
>
>
Den er ikke gammel nok.
--
hilzen
hanzen
Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Strandtoft (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 04-09-04 07:21 |
|
hanzen wrote:
> > ja jeg skal have en gammel saab 90 med rust på alle skærmene
>
> Den er ikke gammel nok.
De der Saab 94 og 96, "karlsson på taget" modellerne med 2- og
4-taktsmaskiner må da nærme sig kraftigt. Min morfar havde
ihvertfald sådan nogle dengang jeg var temmeligt lille (jeg er
årgang '69).. De er næppe gamle nok til at gå ind under "før
1960"-reglen, men de 35 år for kvart vægtafgift må være lige om
hjørnet hvis ikke man allerede kan nu..
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) hanzen (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : hanzen |
Dato : 04-09-04 07:45 |
|
"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:41395EE9.BB8C09F6@carftp.com...
> hanzen wrote:
>
> > > ja jeg skal have en gammel saab 90 med rust på alle skærmene
> >
> > Den er ikke gammel nok.
>
> De der Saab 94 og 96, "karlsson på taget" modellerne med 2- og
> 4-taktsmaskiner må da nærme sig kraftigt. Min morfar havde
> ihvertfald sådan nogle dengang jeg var temmeligt lille (jeg er
> årgang '69).. De er næppe gamle nok til at gå ind under "før
> 1960"-reglen, men de 35 år for kvart vægtafgift må være lige om
> hjørnet hvis ikke man allerede kan nu..
>
Saab 90 var en overgangs/bastard model fra midtfirserne.
En blanding af 99 og 900.
--
hilzen
hanzen
Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt
| |
![](/images/tree/0.gif) Thomas Strandtoft (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 04-09-04 07:18 |
|
".salem" wrote:
> ja jeg skal have en gammel saab 90 med rust på alle skærmene
Jeg troede du var Audi mand..
Nu jeg spekulerer over det, hvad pokker lavede Audi egentlig af
biler dengang i midt tresserne? Jeg kan huske de der Audi 80 og 90
der var sådan ret firkantede i det, og der var også Audi 50 som
lignede en Golf 1, men det var altsammen i halvfjerdserne, hvad
lavede de 10 år tidligere?? Anyone?
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) jan@fedtegreven.dk (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : jan@fedtegreven.dk |
Dato : 04-09-04 07:32 |
|
Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :
>Nu jeg spekulerer over det, hvad pokker lavede Audi egentlig af
>biler dengang i midt tresserne? Jeg kan huske de der Audi 80 og 90
>der var sådan ret firkantede i det, og der var også Audi 50 som
>lignede en Golf 1, men det var altsammen i halvfjerdserne, hvad
>lavede de 10 år tidligere?? Anyone?
Kan du sige NSU RO80 ?
det bliver da noget svært at hitte u' a'
http://www.audi.com/com/en/company/history/chronicle/chronicle.jsp
Audi opstod jo dybest set som en sammensmeltning af Auto-union, DKW,
NSU og et navn mere, der har forputtet sig
--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Uffe Bærentsen (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 04-09-04 08:14 |
|
<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:h4oij0l8tolujl0eovb4p88ejt989deea7@dtext.news.tele.dk...
> Kan du sige NSU RO80 ?
Den sidste jeg har set, den så jeg såmænd sidst jeg fik skiftet dæk.
I udstillingsvinduet, der holder en RO80, med plader på.
Jeg spørger til den og det er dækmandens egen, han beklager sig lidt,
over at han solgte den anden han havde.
Men han mente han havde nok i 1.
Da jeg så spørger til en anden jeg har set for år tilbage,
så kommer enthusiasten op i ham:
'Den stod der og der på det tidspunkt og var i den farve?'
Så er den ved den og den i dag.
Han mente der var 12-14 tilbage i DK og han vidste hvor de var og
tilstanden.
Sidebemærkning:
Samme sted bliver der også rustbeskyttet.
RO80'eren var meget grundigt behandlet
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Thomas Strandtoft (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Thomas Strandtoft |
Dato : 04-09-04 08:47 |
|
jan@fedtegreven.dk wrote:
> >lignede en Golf 1, men det var altsammen i halvfjerdserne, hvad
> >lavede de 10 år tidligere?? Anyone?
>
> Kan du sige NSU RO80 ?
Den kan jeg godt huske, men den hed jo ikke ligefrem Audi..
> http://www.audi.com/com/en/company/history/chronicle/chronicle.jsp
Okay, så begynder jeg at forstå hvorfor jeg ikke lige kan huske
Audierne fra 60'erne..
--
Hygge..
Thomas
< http://www.carftp.com> - a library of car videos.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Beer Hansen (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 04-09-04 13:42 |
|
jan@fedtegreven.dk wrote:
>
> Audi opstod jo dybest set som en sammensmeltning af Auto-union, DKW,
> NSU og et navn mere, der har forputtet sig
Selve Audi navnet var nu fremme meget tidligere, mener det var omkring
1910-12 stykker.
Auto Union (med de fire ringe, som Audi benytter nu) bestod af en fusion
mellem Wanderer, DKW, Horch og Audi, og det var noget der skete i 30'erne.
Horch var manden bag Audi, og det blev dannet efter at han blev "smidt ud"
af sin egen bilfabrik, Horch, og derefter brugte navnet Audi (som vist nok
skulle være en eller anden Latinsk oversættelse af Horch).
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) hanzen (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : hanzen |
Dato : 04-09-04 07:47 |
|
"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
news:41395E08.2743A066@carftp.com...
> ".salem" wrote:
>
> > ja jeg skal have en gammel saab 90 med rust på alle skærmene
>
> Jeg troede du var Audi mand..
Opgradering mand, opgradering.
>
> Nu jeg spekulerer over det, hvad pokker lavede Audi egentlig af
> biler dengang i midt tresserne?
Ingenting
Mærket blev genoplivet ( fandtes for mange, mange år siden) vistnok på
resterne af Auto Union, NSU eller noget i den retning.
Jeg kan huske de der Audi 80 og 90
> der var sådan ret firkantede i det, og der var også Audi 50 som
> lignede en Golf 1, men det var altsammen i halvfjerdserne, hvad
> lavede de 10 år tidligere?? Anyone?
--
hilzen
hanzen
Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt
..
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Verner Johnsen (05-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Verner Johnsen |
Dato : 05-09-04 19:14 |
|
On Sat, 4 Sep 2004 08:47:27 +0200, "hanzen" <hanzen@removemailme.dk>
wrote:
>Mærket blev genoplivet ( fandtes for mange, mange år siden) vistnok på
>resterne af Auto Union, NSU eller noget i den retning.
>
Der burde have stået Auto Union - DKW.
Jan sendte et link til Audi's historie, men den kan godt være lidt
forvirrende at læse.
VW overtog Auto Union - DKW fra Daimler Benz i 1964-65
NSU blev først overtaget af VW i 1969.
Den første nyere Audi, som blot blev kaldt Limousine, var stort set
den usælgelige DKW 102, blot med 4 cylindret 4-takts motor i stedet
for DKW'ens to-takter.
En væsentlig årsag til navneskiftet var for at distancere sig fra
to-taktsmotoren.
--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Beer Hansen (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 04-09-04 13:44 |
|
Thomas Strandtoft wrote:
>
> Nu jeg spekulerer over det, hvad pokker lavede Audi egentlig af
> biler dengang i midt tresserne? Jeg kan huske de der Audi 80 og 90
> der var sådan ret firkantede i det, og der var også Audi 50 som
> lignede en Golf 1,
Audi 50 var da en Polo 'replica'.
> men det var altsammen i halvfjerdserne, hvad
> lavede de 10 år tidligere?? Anyone?
Audi 60 (en mindre udgave af Audi 100) kom vist midt i 60'erne, og ellers
kom Audi 100 i slutningen af 60'erne SVJH.
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Martin S?rensen (06-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Martin S?rensen |
Dato : 06-09-04 13:37 |
|
"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message news:<4139b883$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> Thomas Strandtoft wrote:
> >
> > Nu jeg spekulerer over det, hvad pokker lavede Audi egentlig af
> > biler dengang i midt tresserne? Jeg kan huske de der Audi 80 og 90
> > der var sådan ret firkantede i det, og der var også Audi 50 som
> > lignede en Golf 1,
>
> Audi 50 var da en Polo 'replica'.
Streng taget var det vist omvendt, Audi 50 badge-engineered til en
Polo. Og vistnok beholdt der da man mente den passede bedre i
VW-sortimentet. Ligeledes har jeg _hørt_ at Passaten oprindeligt var
en badge-engineered Audi 80, de ligner i hvert fald hinanden.
/Martin
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Verner Johnsen (06-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Verner Johnsen |
Dato : 06-09-04 21:11 |
|
On 6 Sep 2004 05:36:41 -0700, mas@maerskdata.dk (Martin S?rensen)
wrote:
>>
>> Audi 50 var da en Polo 'replica'.
>
>Streng taget var det vist omvendt, Audi 50 badge-engineered til en
>Polo. Og vistnok beholdt der da man mente den passede bedre i
>VW-sortimentet.
Nemmerlig.
Audi 50 dukkede op omkring 1975, og Polo'en fulgte efter et års tid
senere. Audi 50 forlod scenen igen omkring 1979.
>Ligeledes har jeg _hørt_ at Passaten oprindeligt var
>en badge-engineered Audi 80, de ligner i hvert fald hinanden.
>
Jooooh såmænd
Audi 80 kom i en ny udgave vistnok i slutningen af 1972, som 2 og 4
dørs sedan. Passaten kom et års tid senere kun som Hatchback.
Men ellers var de stort set ens.
Audierne var generelt bedre udstyret end end VW'erne og kunne fås med
heftigere motorer end VW'erne.
--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)
1990 SAAB 9000 CDi 2,3 16V
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Per Beer Hansen (07-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Per Beer Hansen |
Dato : 07-09-04 14:21 |
|
Martin S?rensen wrote:
>>
>> Audi 50 var da en Polo 'replica'.
>
> Streng taget var det vist omvendt, Audi 50 badge-engineered til en
> Polo.
OK, det har du sikkert ret i, jeg 'hængte' mig mere i Thomas's sammenligning
med en Golf.
--
Mvh
Per
www.perbeer.ninja.dk
masser af F1 video's samt meget andet motorsport
| |
Hans Joergensen (03-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 03-09-04 21:07 |
| | |
.salem (03-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : .salem |
Dato : 03-09-04 23:28 |
|
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrncjhjnt.p9f.haj@enterprise-server.dk...
> .salem wrote:
> > nu har jeg sgu gjort det igen. Sat min bil til salg og sløret nr.pladen.
Men
> > hvorfor gør jeg det? Og hvorfor gør alle de andre det også?
> > man sætter gladeligt sit tilf.nummer i BilMarkdet men ikke sin nr.plade.
>
> Fordi du, og andre er nogle paranoide sataner
ja dte er nok det. jeg ved faktisk slet ikke hvorfor jeg slettede min plade.
jeg overrasker mig selv nogen gange :)
..salem
| |
Henrik Bøgh (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Henrik Bøgh |
Dato : 04-09-04 10:19 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) .salem (04-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : .salem |
Dato : 04-09-04 17:19 |
|
"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
news:7761369.6701AIQtpf@henrik.lan.lagengymnastik.dk...
> En helt masse bits fra Hans Joergensen til dk.fritid.bil gav følgende:
>
> [...]
>
> > // Hans, med denne nummerplade:
> > http://gallery.nathue.dk/arkivkat/Motorcykler/2002-08-08/PICT1277.JPG
>
> Jeg ved hvor du bor! Jeg kommer og stjæler din knallert.... :P
;) min audi knallert... jeps bare ta' den
..salem
| |
![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (05-09-2004)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 05-09-04 14:19 |
| | |
|
|